ramazan
ramazan

ترفند جدید پرپشت کردن مژه با ریمل

مجموعه : آرایش صورت
ترفند جدید پرپشت کردن مژه با ریمل

آموزش صحیح ریمل زدن برای پر پشت و بلند نشان دادن مژه ها

 

 

چگونه ریمل بزنیم تا مژه های مان پرپشت تر شود؟

یك ریمل خوب تاثیر زیادی در زیبا و درخشان شدن چشم‌ها دارد و مسلما انتخاب یك ریمل خوب و یاد گرفتن روش صحیح استفاده از آن، می‌تواند این زیبایی را بیشتر ‌كند.
یكی از مهم‌ترین وسیله آرایشی خانم‌ها ریمل است. به‌خصوص خانم‌هایی كه برای‌شان آرایش چشم، اهمیت بسیاری دارد یا این‌كه در خرید هرگونه ماده آرایشی مربوط به چشم وسواس دارند. ریمل‌های مختلف و بسیاری وجود دارد اما كمتر كسی است كه از تكنیك‌های انتخاب ریمل و استفاده از آن آگاه باشد، افراد كمی هستند كه بدانند انتخاب ریمل بستگی به نوع چشم و مژه‌ها دارد و باید هنگام خرید تمام این موارد را در نظر داشت.

 

 
قبل از ریمل مژه‌ها را فركنید

مسلما وقتی مژه‌ها فر باشند با ریمل، زیبایی آن‌ها دوچندان می‌شود اما هنگام فركردن باید چند نكته خاص را در نظر گرفت. اول این‌كه باید قبل از ریمل از فر مژه استفاده كرد، نباید هنگام استفاده از فرمژه هیچ‌گونه ماده خاصی روی مژه‌ها باشد چون در غیر این صورت احتمال آسیب‌دیدن و شكسته‌شدن مژه‌ها وجود دارد. نكته دوم این‌كه باید فرمژه آنقدر پهن باشد كه تمام مژه‌ها یكدست فر شوند و پد پلاستیكی آن كاملا در جای خود قرار گرفته باشد.

 

 
تكنیك‌های صحیح ریمل‌زدن را یاد بگیرید

_ قبل از این‌ كه برس را به مژه‌های‌تان بزنید،  مقدار اضافی ریمل روی برس را پاك كنید.

_ هنگام ریمل‌ زدن باید برسش را به‌طور افقی بگیرید و بعد از ریشه به سمت نوك مژه‌ها ریمل بزنید، برس را كمی برچرخانید تا مژه‌ها از هم جدا شود، حواس‌تان باشد كه خیلی مژ‌ه‌ها را از ریمل پرنكنید.

_ وقتی می‌خواهید مژه‌های پلك بالا را ریمل بزنید باید برس را بالای مژه‌ها بگیرید چون وقتی به مژه‌ها از بالا ریل بزنید،  وزن مژه‌ها به سمت پایین می‌افتد و حالت بهتری می‌گیرند، اگر می‌خواهید مژه‌های پلك پایین را هم ریمل بزنید، بهتر است نسبت به پلك بالا ریمل كمتری استفاده كنید.

 

_ اگر می‌خواهید مژه‌‌ها به خاطر ریمل زیاد به هم نچسبند، بعد از هر دوری كه ریمل می‌زنید صبر كنید تا خشك شود و بعد دوباره روی آن دور دوم را شروع كنید، معمولا یك تا 2 دور ریمل كافی است ولی اگر می‌خواهید ریمل پرتری داشته باشید، 2 تا 3 دور بزنید.

 

 
مژه‌ها را نكشید

هیچ‌گاه با دست ریمل روی مژه‌ها نكنید یا برای پاك‌كردن به مژه‌ها فشار نیارید و آن‌ها را نكشید چون این‌كار می‌تواند منجر به التهاب ناحیه پلك‌ها شود و حتی ممكن است باعث ریزش مژه‌ها هم شود. برای پاك‌كردن ریمل‌ها پنبه‌ای را آغشته شیرپاك‌كن كنید و بعد پنبه را روی مژ‌ها فشار دهید ریمل‌ها درون ماده پاك‌كننده حل شوند و در نتیجه‌ به‌راحتی پاك شوند.

 

 
ریمل چه رنگی بخرید؟

ریمل‌هایی كه به‌ راستی رنگی مشكی دارند، برای همه مناسب هستند. مهم است كه رنگ ریمل واقعا سیاه باشد،  برای تشخیص این موضوع با برس مقداری از آن را روی دستمال كاغذی یا كاغذ سفید بكشید. اگر احساس كردید كه بیشتر خاكستری است تا مشكی از خرید آن منصرف شوید اما اگر موهایی روشن یا قرمز دارید، می‌توانید از ریمل قهوه‌ای هم استفاده كنید چون ریمل قهو‌ه‌ای حالتی طبیعی‌تر به چهره شما می‌دهد. حواس‌تان باشد كه رنگ‌های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و… تنها مناسب خانم‌های خیلی جوان است.

 

 
فقط ریمل خودتان را استفاده كنید

به هیچ‌وجه از ریمل فرد دیگری استفاده نكنید و ریمل خود را نیز به كسی قرض ندهید. ریمل محیط مناسبی برای رشد باكتری‌هایی است كه می‌توانند عفونت‌های چشمی ایجاد كنند. حتی ممكن است چشمان دوست شما باكتری‌هایی داشته باشد كه برای او ضرر ندارد ولی برای چشمان شما مشكل ایجاد كند. پیشنهاد می‌كنیم هر 3 ماه یك‌بار ریمل‌تان را تعویض كنید.

 

 
با مژه‌های كوتاه چه باید كرد

باید ریملی انتخاب كنید كه رنگ تیره‌ای داشته باشد و بلند‌كننده مژه باشد. یك‌بار ریمل بزنید، صبر كنید تا ریمل خشك شود سپس یك لایه دیگر روی آن بزنید. اگر هم مژ‌ه‌های‌تان هم كوتاه است هم نازك، به‌دنبال ریمل بلند‌كننده و حجم‌دهنده باشید. ابتدا یك لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشك شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید.

 

 

مژه‌های بلند تنها به‌دنبال حجم‌دهنده باشند

آن‌هایی كه مژه‌های بلند دارند، نیازی به استفاده از ریمل‌های بلند‌كننده ندارند، برعكس باید ریملی انتخاب كنند كه حجم‌دهنده باشد. این دسته از خانم‌ها هم باید صبر كنند لایه اولی ریمل خشك شده و سپس مژه‌ها را از ریشه ریمل بزنند تا پرتر به‌نظر برسد.

 

مطالب مرتبط

چگونه مژه ها را بلند و دو برابر کنیم (تصویر)

معرفی بهترین ریمل ها برای داشتن مژه های بلند و عروسکی

اکستنشن مژه چیست!

میوه ای که مژه های شما را پرپشت می کند

مژه هایی که ضربه شلاق بر صورت این زن شد (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان