ramazan
ramazan

حکم جنجالی شلاق کارگران معدن آق دره

حکم جنجالی شلاق کارگران معدن آق دره

چرا برای کارگران معدن آق دره حکم شلاق صادر شد ؟

 

 

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای حکم شلاق برای کارگران معدن آق‌دره در شهرستان تکاب استان ‌آذربایجان غربی گفت: کارگران معدن بعد از 9 ماه کار به مدت سه ماه تعطیل شده بودند تا با این روش پاداش، عیدی و بیمه شامل آنها نشود. وی ادامه داد: این کارگران پس از تجمع مقابل کارخانه با نگهبان درگیر می‌شوند و خساراتی را به نگهبانی وارد می‌کنند در نتیجه کارفرما، شخص نگهبان و شورای تامین از این کارگران شکایت کرده و دادستان مجازات سنگینی را برای آنها صادر می‌کند. به گفته وی شبعد از رضایت نگهبان و کارفرما شعبه 10 تجدید نظر استان آذربایجان‌غربی حکم زندان و جزای نقدی کارگران را می‌بخشد اما حکم شلاق کارگران در 25 فروردین سال‌جاری اجرا می‌شود.

 

 

پس از رسانه‌ای شدن خبر اجرای حکم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یادداشتی نسبت به متداول شدن برخورد قضایی با اعتراضات صنفی کارگری واکنش نشان داد. ربیعی در این یادداشت نوشته است: شنیدن خبر مجازات شلاق، به دلیل اخلال در نظم عمومی، آن هم در معدنی دور افتاده از شهر، قابل تامل بوده و بسیار متاسفم کرد.

 

 

 او در این نوشه تاکید کرده است: اگرچه از منظر حقوقی و قضایی این حق برای مدعی‌العموم باقی است که حکم را درست تلقی کرده و آن را اجرا کند، اما به نظر اینجانب این گونه اجرای احکام جزایی باید تاثیر عملی مثبتی نیز داشته باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان