برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

مجموعه : علم و فناوری
برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

 

وب سایت نازوب بنا به درخواست تعدادی از کاربران همیشگی و عزیز از معرفی برترین شرکت های اسحله سازی دنیا این مطلب را گردآوری کرده است تقدیم به شما علاقمندان دنیای فناوری و اطلاعات .

 

 روزی جنگ، نسخه همه ما را می پیچد اگر ما نتوانیم نسخه جنگ را برای همیشه بپیچیم. چرا اینکار را نمیکنیم؟ اختراع تجهیزات جنگی مختلف در واقع نیاز بشر بوده است چرا که هرگاه ملتی مورد تهاجم قرار می گرفتند، میبایست با ابزار درست به مقابله بر می خواستند.

 

بنابراین، می توان گفت که تسلیحات جنگی مدرن نیز به نوعی نیاز ملت ها برای دفاع از خود محسوب می شود و به همین علت نیز شرکت های سازنده تسلیحات جنگی همواره در مسیر پیشرفت بوده اند و سودهای مستمر و بالایی نیز کسب کرده اند.

 
آیا می دانستید که غول های تسلیحاتی جهان از صنعت هوایی هستند؟ در ادامه به معرفی 10 شرکت برتر تسلیخاتی جهان می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

10. تالس – فرانسه
 
بخشی از این شرکت فرانسوی تحت مالکیت دولت فرانسه می باشد و در سال 2000 تاسیس شده است.این شرکت در زمینه ساخت موشک های ستاره ای که به عنوان سریع ترین موشک های کوتاه برد ضد هوایی جهان نیز مشهور هستند.تالس، تامین کننده تجهیزات فوق قدرتمند جنگی برای نیروی دریایی سلطنتی انگلستان نیز است. یکی دیگر از مسئولیت های این شرکت این است که همواره کلیه دپارتمان های نیروی دریایی فرانسه را به روز نگه دارند.
 

 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

در سال 2014، سود خالص این شرکت حدود 10.37 میلیارد دلار آمریکا اعلام شد. این شرکت، تنها 16 سال پس از تاسیسش توانسته نام مهمی در صنعت جنگ افزار سازی جهان برای خود دست و پا کند.
 

 

9.فینمکانیکا – ایتالیا

شرکت ایتالیایی فیمکانیکا در سال 1948 در رم پایتخت این کشور تاسیس شد.از زمان تاسیس این شرکت، مسئولیت تامین جنگ افزارهای سنگین برای صنایع دفاعی ایتالیا و مشتریان بین المللی بر عهده این شرکت بوده است.این شرکت بیشتر شهرتش را مرهون ساخت هلی کوپترهای وستلند آگوستا است.

 

 

دولت ایتالیا با در دست داشتن 32.45 درصد از سهام این شرکت به عنوان بزرگترین سهامدار آن محسوب می شود. فیمکانیکا در سال 2014 سود خالصی حدود 10.56 میلیارد دلار آمریکا داشت که همین سود بالا برای باقی ماندن در جمع قدرتمندترین شرکت های تسلیحاتی جهان کافی بود.

 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

 

8. یونایتد تکنولوژی – آمریکا

این شرکت از ساخت آسانسور و کشنده ها به ساخت بمب و جنگنده ها و ناوهای جنگی رسید. این شرکت در کارهای بشردوستانه نیز به اندازه تولیدات نظامی فعال است.

 

این شرکت مسئول ساخت تسلیحات جنگی برای 27 کشور جهان می باشد.این شرکت که در خاک آمریکا مستقر است، در سال 1934 تاسیس شده و طبق گزارشات در سال 2015 توانسته 11.09 میلیارد دلار سود کسب کند.
 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

 

7. EADS/ گروه ایرباس – اروپا

ساخت جنگنده فوق مدرن تایفون برخاسته از کمپانی ایرباس است که اکنون به شرکتی چندملیتی متشکل از چند کشور اروپایی تبدیل شده است. این شرکت در سال 2014 توانست 15.7 میلیارد دلار سود کسب کند. این شرکت در شهر تولوز فرانسه واقع شده است.
 

 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

هلی کوپتر ببر یورو نیز اصالتا از ساخته های این شرکت محسوب می شود. این هلی کوپتر در جنگ های افعانستان،بالی، لیبی شرکت داشته است.
 

 

6.جنرال داینامیکز – آمریکا

جنرال داینامیکز یکی از بزرگترین شرکت های جنگ افزار سازی در جهان است. موشک های کروز تام هاک و برخی دیگر از تسلیحات سنگین جنگی، که در ارتش و نیروی دریایی آمریکا به کار می روند از ساخته های این شرکت محسوب می شوند.
 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

جان فیلیپ هولند در سال 1899، این شرکت را بنا کرد.این شرکت هم اکنون بیش از هر زمان دیگر در تاریخ پر افتخارش در اوج شکوفایی قرار دارد چرا که طبق اعلام رسمی شرکت، سود خالص آن در سال 2015 به حدود 31 میلیارد دلار رسید.
 

 

5.نورثراپ گرومن – آمریکا

بالغ بر 65000 نفر در این شرکت کار می کنند و حوزه فعالیت اصلی آن ساخت تانک های جنگی،جت های جنگنده، ماهواره، فناوری های اطلاعاتی  و دیگر ادوات جنگی است.این شرکت به خاطر ساخت بمب افکن معروف خود در جهان یعنی B2 spirit stealth معروف است که در حالت stealth یا خنثی سازی قادر به خنثی کردن بمب های هسته ای حرارتی و بمب های مرسوم دیگر است.

 

این شرکت در سال 1994 تاسیس شده و در خاک آمریکا قرار دارد. این شرکت به تازگی جیم بونکه را برای رقابت با دیگر شرکت های تسلیحاتی برتر جهان به استخدام خود در آورده است.

 برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

 

4.ریتون – آمریکا

شرکت ریتون بیشتر به خاطر ساخت موشک های پاتریوت خود معروف است که هر یک از این موشک ها ارزشی معادل 2-3 میلیون دلار دارند. دفتر مرکزی این شرکت در ماساچوست واقع است و سال تاسیس آن به 1928 بر می گردد.این سازمان در واقع موشک هایی برای تمامی رده های نظامی آمریکا می سازد.
 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

طبق گزارشات رسمی این شرکت در سال 2014، سود خالص ریتون بالغ بر 21.95 میلیارد دلار بوده است.ریتون به عنوان بزرگترین تولید کننده موشک های قابل رهگیری در جهان مشهور است و به همین دلیل توانسته در رتبه خوبی در بین برترین شرکت های تسلیحاتی دنیا قرار گیرد.
 

 

3. BAE Systems – انگلستان

این شرکت در واقع سومین شرکت برتر تسلیحاتی جهان محسوب می شود که چندین کشور در آن سهامدار هستند.محصولات این شرکت تنوع زیادی دارند و خدماتی در زمینه هوافضا،امنیت، و جنگ افزارهای نظامی برای مصارف دفاعی نیز ارائه می دهد. بازار اصلی این شرکت انگلستان،هندوستان، استرالیا و عربستان صعودی است. قطعات اصلی جنگنده تایفون و جت جنگنده F-35 صاعقه 2 را این شرکت تامین می کند.

 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

این شرکت در سال 1999 با نام مارکونی الکترونیک سیستمز به ثبت رسید و بعدها با سازمان هوافضای انگلستان ادغام شد و تحت نام شرکت فعلی به فعالیت پرداخت. تمرکز اصلی این شرکت بر روی ساخت ادوات جنگی برای نیروی دریایی، مهمات، جنگ افزارهای زمینی می باشد.این شرکت یکی از پویاترین شرکت های حاضر در زمین ساخت تسلیحات جهان به شمار می رود و هر روز شاهد پیشرفت های جدیدی در آن هستیم.
 

 

2. بوئینگ  – آمریکا

همه ما با هواپیماهای خاطره انگیز بوئینگ 747، 777، 787 خاطره داریم اما برای اینکه جایگاه مستجکم تری در بازار جهانی داشته باشد، این شرکت در حوزه نظامی نیز ورود کرده است.این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکت های آمریکا در مزنیه ساخت جت های جنگنده محسوب می شود چرا که در سال 1916 تاسیس شده است.

 

 

ارزش کلی این کمپانی 94.408 میلیارد دلار بر اورد شده است و بر طبق گزارشات شرکت، سود خالص آن در سال 2014 نیز 31 میلیارد دلار بوده است.

 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر 

 
این شرکت به ساخت جت های جنگنده، هلی کوپترهای جنگی آپاچی و جنگنده سوپر هورنت F-18 که یکی از مدرن ترین جنگنده های حال خاضر دنیا محسوب می شود، مشغول است.این شرکت همچنین به تامین سوخت جنگنده های نیروی دریایی آمریکا نیز می پردازد.
 

 

1.لاکهید مارتین – آمریکا

این شرکت آمریکایی توانست سود رویایی 45.6 میلیارد دلاری را در سال 2014 رقم بزند و خود را به عنوان برترین شرکت جنگ افزار سازی جهان مطرح کند.این شرکت در واقع بزرگترین تامین کننده جنگ افزارهای دولت آمریکا نیز محسوب می شود. در شرکت لاکهید مارتین بالغ بر 117000 نفر مشغول به کار هستند. مقر اصلی این شرکت در مریلند واقع است.
 

برترین شرکت های اسلحه سازی جهان + تصاویر

شهرت این کمپانی به خاطر ساخت جت های جنگنده غیر قابل رهگیری مثل C-130 هرکولز و C—5 گلکسی و فالکن جنگنده F-16 و جت راپتور F-22 است. ساخت سیستم جنگی Aegis نیز بر عهده این شرکت بوده که به خوبی قادر است دشمن را رهگیری و نابود کند.

 

از دیگر زمینه های فعالیت این شرکت می توان به ساخت موشک های ویرانگری مثل تاد و PAC-3 اشاره کرد. با وجود این تعداد محصولات چشمگیر جای تعجبی وجود ندارد که این شرکت در رتبه اول برترین شرکت های تسلیحاتی جهان قرار گرفته است.

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان