شرایط کامل اقامت در فرانسه

مجموعه : دانستنی ها
شرایط کامل اقامت در فرانسه

شرایط کامل اقامت در فرانسه

 

وب سایت تفریحی نازوب، به درخواست مکرر کاربران عزیز از مقاله و تحقیق در خصوص شرایط کامل اقامت دائمی در فرانسه بر آن شدیم تا این بخش مهم را با اطاعات کامل در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. 

 

با ما همراه باشید.

 

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه کشوری است واقع در اروپای غربی؛ فرانسه بزرگ‌ ترین کشور اروپای غربی و بعد از اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپا است. این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا در مرز زمینی مشترک است.

 

 

فرانسه

فرانسه یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. این کشور عضو گروه جی ۸ و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو نیز است.

 

 

مساحت کشور فرانسه برابر با ۵۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع بوده و وسیع‌ترین کشور اروپای غربی است (یک سوم وسعت ایران) و منطقه دریایی گسترده‌ای را دارا است. (منطقه اقتصادی که در ۱۱میلیون متر مربع گسترده شده‌است).

 

 

سطح فرانسه به یک شش‌ضلعی شباهت دارد.بر اساس آخرین تقسیمات کشوری فرانسه به ۲۲ناحیه تقسیم شده‌است و از ۹۶شهرستان (یا دپارتمان) تشکیل گردیده که زیر نظر دولت مرکزی اداره شده و تحت نظارت شورای انتخابی محلی فعالیت می‌نمایند. هر ناحیه به کانتون‌ها و بخش‌هایی تقسیم شده و هر بخش از شورای شهر و شهردار خاص خود برخوردار می‌باشد.

 

 

فرانسه از آب و هوایی معتدله و چهار فصل برخوردار است که بر حسب نواحی کمی متفاوتند :

 

 

برتانی و نورماندی:

آب و هوای اقیانوسی مرطوب (زمستان ملایم ۷درجه و تابستان خنک ۱۶درجه)

 

 

اکیتن :

آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه‌ای (زمستان ۵درجه و تابستان ۲۲درجه با بارانهای زیاد در بهار)

 

 

شرق و شمال غرب :

آب و هوای نیمه ‌قاره‌ای زمستان سرد و برفی : (۱درجه و تابستان گرم و توفانی: ۲۰درجه)

 

 

جنوب :

آب و هوای مدیترانه‌ای (زمستان ملایم ۶درجه و تابستان گرم: ۲۰درجه)

 

 

ویژگی آب و هوا در مناطق کوهستانی، زمستان طولانی و برفی و تابستانی گرم و توفانی با تفاوت های بزرگ بسته به دامنه‌ها و عوامل ریز آب و هوایی است.

 

 

فرانسه مرحله گذار از یک اقتصاد مدرن و مرفه همراه با مالکیت و مداخله عمیق دولت به یک اقتصاد مبتنی بر مکانیزم بازار منتقل می‌شود.

 

دولت سوسیالیست، بسیاری از شرکت های بزرگ، بانک ها و بیمه‌ها را خصوصی اعلام نمود. اما چندین شرکت عمده از جمله ایرفرانس، فرانس تله‌ کوم، رنو و تالس در اختیار دولت است و در برخی از امور به ویژه قدرت، حمل و نقل عمومی و صنایع دفاعی دولت حاکمیتی دارد.بخش ارتباطات راه دور برای بخش خصوصی به تدریج آزاد شده‌ است.

 

رهبران فرانسوی نظام سرمایه‌داری را می‌پذیرند که در آن عدالت اجتماعی از طریق قوانین، سیاستهای مالیاتی و تأمین اجتماعی اعمال می‌شود و اختلاف درآمد و تأثیر بازار آزاد بر بهداشت و رفاه عمومی را کاهش می‌دهد.

 

 

اطلاعات به روز شده :

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه کشوری است واقع در اروپای غربی . پایتخت این کشور پاریس و زبان رسمی آن فرانسوی است. جمعیت کشور فرانسه ۶۵میلیون نفر و واحد پول آن یورو است.

 

 

فرانسه

فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و بعد از اکراین دومین کشور بزرگ قارهاروپا است. این کشور با کشورهای بلژیک، لکرامبورگ ، آلمان ، سوئیس ، ایتالیا ، موناکو ، آندورا واسپانیا مرز زمینی مشترک دارد.

 

 

فرانسه یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. این کشور همچنین عضو گروه جی 8 و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دو دارای حق وتواست. فرانسه یک کشور دارای تسلیحات هسته ای است.

 

 

حدود ۶۴درصد از مردم فرانسه کاتولیک، ۲۸درصد بدون دین، و ۳درصد پروتستان هستند. فرانسه کشوری سکولار است که در آن دین به طور کامل از سیاست جداست.

 

 

طی ۵۰۰سال گذشته فرانسه از قدرت‌های بزرگ فرهنگی، اقتصادی، و نظامی در جهان بوده و در اروپا و دیگر بخش‌های جهان نفوذ سیاسی داشته‌است.

 

در خلال سده‌های ۱۷و ۱۸میلادی، فرانسه بخش‌هایی از شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا را مستعره خود ساخت و در سده نوزدهم و اوایل سده بیستم با گسترش مستعمراتش دومین امپراتوری بزرگ استعماری را در جهان تشکیل داد.

 

 

نظام آموزش عالی فرانسه

در نظام آموزش عالی فرانسه مطابق قانون مصوب ۲۶ ژانویه ۱۹۸۴ ، از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ، تحت عنوان مراکز عمومی آموزشی با ویژگی های علمی ، فرهنگی و حرفه ای یاد می شود .

 

 

رشته های مختلفی در دانشگاه های کشور فرانسه ارائه می شود که هر یک در واحد های آموزشی و تحقیقاتی جداگانه ای بر رشته های خاص آموزشی متمرکز شده و اهداف عمومی خاصی را دنبال می کند .

 

 

دانشگاه های کشور فرانسه ، بر موسسات ، کالج ها ، دپارتمان ها ، کتابخانه ها ، و مراکز تحقیقاتی که توسط شورای نظارت دانشگاه ها نظارت و بررسی می شوند، مشتمل می شود . هر بخش از دانشگاه های کشور از اساسنامه و ساختار خاص برخوردار هستند.

 

 

به طور کلی در فرنسه ۸۴ دانشگاه و ۲۳۲ کالج در سراسر کشور فرانسه فعالیت می کنند .آموزش عالی در فرانسه ، مجموعه دانشگاه ها پذیرای تعداد ۲۲ هزار دانشجو و ۷۰ مدرس است .

 

 

تحصیل در فرانسه

این کشور در دسته کشور هایی قرار دارد که تحصیل در آنها به صورت رایگان می باشد. این کشور دارای 84 دانشگاه و موسسه آموزش عالی می باشد که تحصیل در همه آنها به صورت رایگان می باشد و نکته حایز اهمیت این است که تدریس در این دانشگاه ها به صورت زبان فرانسوی می باشد .

 

 

 

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها باید مسلط به این زبان باشند و امتحان TCF یا DELF را گذرانده باشند. امتحان TCF، سال 2سال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت اما امتحان DELF ، اعتبار آن پایان نخواهد یافت و در نهایت حداقل مدرکی که شما به آن احتیاج خواهید داشت مدرک B1 می باشد اما این مدرک نیز به تنهایی برای تحصیل در دانشگاه کافی نیست.

 

 

 

نکته دیگر که ذکر آن مهم است, این است که این کشور برای مقطع لیسانس به سختی ویزا می دهد به همین دلیل توصیه می شود عزیزانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم می باشد کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند. اما کسانی که در آخرین سال های مقطع لیسانس می باشند این امکان وجود دارد که برای فوق لیسانس اقدام نمایند.

 

 

فرانسه

تحصیل در این کشور شامل مقاطع فوق لیسانس و دکترا است. فوق لیسانس در این کشور شامل دوره های یک ساله ( معادل فوق لیسانس ایران ) و دوره های 2 ساله ( 1 سال فوق لیسانس و 1 سال پیش دکترا ) می باشد که بعد از گذراندن آن می توانند وارد مقطع دکترا شوند و در حال حاضر دوره دکترا 3 سال می باشد که بیشتر شامل Reaserch و تحقیق می باشد.

 

 

شرایط اقامت در این کشور به این صورت می باشد که شخصی اگر 7 سال به طور متوالی در آنجا باشد ( تحصیلی ، کار و … ) می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید و بعد از یک هفته ورود به این کشور مقیم آنجا محسوب خواهد شد .

 

 

هم چنین شخص در حین تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی 20 ساعت در هفته حق کار دارد که اگر در این دوره کارفرما شخص را بیمه کند به محض بیمه کردن کار فرما ، اقامت دائم را می گیرد.

 

 

هزینه ها در این کشور به دلیل رایگان بودن دانشگاه ها در حد متعادل است .بسته به اینکه تحصیل در کدام یک از شهر های این کشور باشد ، هزینه ها متفاوت می باشد . این هزینه ها در پاریس ماهی 900 یورو به بالا خواهد بود و در شهرستان های آن از 700 یورو به بالا هزینه ها شروع خواهد شد.

 

شرایط تحصیل در کشور فرانسه

دوره های تحصیلی در دانشگاههای کشور فرانسه به شرح ذیل می باشد:

 

 

دوره Licence:

شامل L1,L2 ,L3 می باشد. نظام آموزشی فرانسه سالانه است و دانشجویان در هر سال تعداد خاصی واحد می گذرانند.

(موسسه حقوقی گروه وکلای یاسا برترین ارائه کننده خدمات حقوق داخلی و بین المللی)

 

 

دوره Master:

این دوره شاملMaster1 وMaster2 می باشد و دانشجو می تواند بطور جداگانه هر دوره را گذرانده و مدرک مورد نظر را در یافت نماید.

(موسسه حقوقی گروه وکلای یاسا برترین ارائه کننده خدمات حقوق داخلی و بین المللی)

 

 

دوره Doctorate:

این دوره سه سال به طول می انجامد و شامل پژوهش می باشد.

ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا برای فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد ممکن می باشد.هر دانشجو می تواند در رشته ای که فارغ التحصیل شده و یا رشته های مرتبط به آن ادامه تحصیل دهد.

 

 

شروع اولین اقدام برای اخذ پذیرش ماه فوریه ( بهمن ماه ) بوده و جواب نهائی در ماه ژوئیه ( تیر ماه ) از طرف دانشگاه صادر خواهد شد با احتساب اقدام برای ویزای دانشجویی که حداکثر ۷۰ روز به طول می انجامد ، دانشگاه های فرانسه در ماه سپتامبر هر سال پذیرای دانشجویان خواهند بود.

 

 

دانشجو موظف است در امتحانی به نام TCF که در بخش فرهنگی سفارت برگزار میشود شرکت نموده تا سطح زبان مربوطه مشخص شود. در واقع مهمترین بخش اخذ پذیرش دانشجویی ، تسلط به زبان فرانسه و کسب نمره مربوطه ( حداقل سطح B2 ) می باشد.

 

 

(موسسه حقوقی گروه وکلای یاسا برترین ارائه کننده خدمات حقوق داخلی و بین المللی)

 

 

 

تذکر مهم :

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش لزوما بایستی ترجمه رسمی به زبان فرانسه توسط مترجم معتمد سفارت شده و شناسنامه ایرانی و مدارک تحصیلی و ریز نمرات علاوه بر ترجمه رسمی به تایید سفارت فرانسه نیز برسد.

 

 

اطلاعات به روز شده :

فرانسه کشوری است که با توجه به اینکه تحصیل در آن به صورت رایگان است ، همه ساله افراد بسیاری خواهان تحصیل در کشور فرانسه می باشند، اما کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی دشواری های خود را دارد ، بر فرض مثال تحصیل در کشور فرانسه تنها به صورت زبان فرانسه امکان پذیر می باشد و با اینکه ویزای تحصیلی همراه با کار داده می شود اما عملا امکان کار در این کشور وجود ندارد.

 

 

فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه در سه مقطع تحصیلی ( لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا) امکان پذیر می باشد، اما قابل ذکر است که در مقطع لیسانس ویزا به افراد تعلق نخواهد گرفت

 

 

، بنابراین به متقاضیان کشور فرانسه که دارای مدرک دیپلم می باشند پیشنهاد می گردد که وارد مقطع لیسانس در کشور خود شوند و این مقطع را در کشور خود بگذرانند و برای مقطع فوق لیسانس برای کشور فرانسه اقدام نماییند تا وقت و سرمایه تان تلف نگردد.

 

 

شایان به ذکر است که کشور فرانسه کلیه دانشگاه ها و مراکز آموش عالی کشور ایران را قبول دارد بنابراین مشکلی از نظر پذیرش دانشجو با توجه به دانشگاه وجود نخواهد داشت.

 

 

همان طور که در فوق توضیح داده شد در مقطع لیسانس شانس ویزا پایین می باشد اما هر چه مقطع تحصیلی بالا تر برود شانس ویزا بیشتر خواهد شد و برای اخذ ویزا و همچنین پذیرش در دانشگاه داشتن مدرک زبان فرانسوی ( TCF و یا DElF فرانسه) و دانستن زبان فرانسه به همراه مدرک B1الزامی می باشد،

 

 

اما مدرک B1مدرک کافی برای ورود به دانشگاه نخواهد بود اما اخذ ویزا از طریق آن امکان پذیر می باشد. امتحانات مربوط به مدارک زبان فرانسوی در بخش فرهنگی سفارت فرانسه در روز و تاریخ خاصی که خود سفارت اعلام می دارد ،برگزار می گردد.

 

 

امتحانTCF ، دوسال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت اما امتحانDELF ، اعتبار آن پایان نخواهد یافت.

 

 

مقطع لیسانس در کشور فرانسه چهار ساله می باشد و فوق لیسانس نیز شامل دوره های یک ساله ( معادل فوق لیسانس ایران ) و دوره های دو ساله ( یک سال فوق لیسانس و یک سال پیش دکترا ) می باشد که بعد از گذراندن می توانند وارد مقطع دکترا شوند و در حال حاضر دوره دکترا در کشور فرانسه سه ساله می باشد که بیشتر شامل Reaserch و تحقیق می باشد.

 

 

شروع اولین اقدام برای اخذ پذیرش ماه فوریه ( بهمن ماه ) بوده و جواب نهائی در ماه ژوئیه ( تیر ماه ) از طرف دانشگاه صادر خواهد شد با احتساب اقدام برای ویزای دانشجویی که حداکثر ۷۰روز به طول می انجامد ، دانشگاه های فرانسه در ماه سپتامبر هر سال پذیرای دانشجویان خواهند بود.

 

 

ذکر این نکته ضروری است که ویزای همراه به همراهان افرادی که مایل به تحصیل در کشور فرانسه می باشند تعلق نخواهد گرفت و این از نقاط ضعف ویزای کشور فرانسه می باشد.

 

 

هم چنینن برای فراگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه در حال حاضر این امکان وجود دارد که از طریق دوره های زبانی که در دانشگاه سوربن فرانسه برگذار می گردد ، اقدام شود و در حال حاضر نیز به این دوره ها ویزا تعلق خواهد گرفت.

 

 

برای تبدیل ویزا توریستی به تحصیلی یا هر نوع ویزای دیگر ، اگر افراد در فرانسه مستقر باشند ، حتما باید به کشور خود بازگردند و این تبدیل را انجام دهند. بنابراین امکان تبدیل ویزا در خود کشور فرانسه وجود نخواهد داشت.

 

مهاجرت کاری به فرانسه

به متقاضیان کار در کشور فرانسه ویزا تعلق نخواهد گرفت، بنابراین کشور فرانسه به نیروی مهاجر خارجی برای کار احتیاج نخواهد داشت، اما در زمانی که افراد از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می شود در ویزای آنها حق کار قانونی وجود دارد که افراد می توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند، مثلا می توانند در شرکتی به صورت نیمه وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند.

 

 

بنابراین کشور فرانسه به طور مستقل به افراد ویزای کارفرانسه نخواهد داد مگر اینکه افراد در کشور فرانسه همزمان با کار نیمه وقت ، در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند.

 

 

اصولا زمانی که افراد با ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می شوند ، مانند سایر کشور های اروپایی در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و درمقطع دکترا 30 ساعت در هفته حق کار قانونی خواهند داشت و مانعی برای انجام کار برای آنها وجود ندارد. حقوقی که برای کار این گونه افراد در کشور فرانسه در نظر گرفته شده است از ساعتی 10 یورو به بالا می باشد.

 

 

تنها از یک طریق می توان ویزای تحصیلی به همراه کار را تبدیل به اقامت دائم کرد و آن این است که افراد در حال تحصیل اگر بتوانند که کاری را پیدا کنند که کار فرما آنها را بیمه کند بعد از اتمام تحصیل، میتوانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

 

سیستم آموزش رایگان دانشگاه های فرانسه ما را بر آن داشت که دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی را به استفاده از امکانات این کشور ترغیب نماییم ،اما سیستم رایگان بدین معنی است که دانشجو تنها هزینه های ثابت نام را که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو در سال است را می پردازد که این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است.

 

 

 

با این که تحصیل در کشور فرانسه به صورت رایگان می باشد اما هزینه های زندگی در کشور فرانسه به نسبت سایر کشورهایی که تحصیل در آنها به صورت رایگان است بالا می باشد.

 

 

 

هزینه تحصیل در کشور فرانسه درهردو مقطع فوق لیسانس و دکترا به صورت کاملا رایگان می باشد اما هزینه های زندگی در پاریس ماهی 900 یورو به بالا و در شهرستان ها 700 یورو به بالا می باشد.

 

 

 

لازم به ذکر است که 70 درصد هزینه های ذکر شده مربوط به مسکن می باشد که بسیار هزینه بالایی است بنابراین دولت فرانسه برای رفع این مشکل تصمیمی اتخاذ کرده است و آن این است که در کشور فرانسه سازمان هایی به نام CAF وجود دارد که پس از اقامت در کشور فرانسه ، این سازمان ها مقداری از هزینه های مسکن را پوشش می دهند.

 

چهار روش برای گرفتن اجازه اقامت دائم در فرانسه هست که البته با شهروندی فرانسه فرق میکنه. با گرفتن اقامت دائم میشه در فرانسه زندگی و کار کرد.

 

1- افرادی که در فرانسه بدنیا می آیند می توانند در 18 سالگی ملیت فرانسوی میگیرند.

 

2- افرادی که یکی از پدر یا مادر آنها فرانسوی ( یا قرار است فراسوی شود ) است و خارج از فرانسه بدنیا آمده اند.

 

3- افرادی که بیشتر از پنج سال در فرانسه اقامت داشته باشند می توانند برای اقامت فرانسه اقدام کنند. البته این دوره برای افرادی که یک دوره دوساله تحصیلی ( مانند کارشناسی ارشد ) را در یک دانشگاه فرانسوی تمام کرده باشند به دو سال کاهش پیدا میکند.

 

4- از طریق ازدواج با یک فرانسوی بعد از 4 سال می توان تقاضای ملیت فرانسوی کرد.

آیا اقامت دائم در فرانسه از طریق خریدن ملک یا خانه امکانپذیر است ؟
طبق قوانین حال حاضر این امکان وجود ندارد. همانطور که در این فروم (اقامت فرانسه از طریق خرید ملک) نوشته شده است، بدون داشتن اقامت معمولی ( دانشجویی یا کار )‌نمی توانید در بیشتر کشورهای اروپا خانه را بخیرد.

 

 

در ضمن اینکه در حال حاضر قانونی در این مورد وجود ندارد. به هر حال اگر شرکتی یا وکیلی هم ادعا کرد که اینکار را می تواند انجام دهد باید دقت کنید که هزینه کار را بعد از پایان کار بدهید یا حداقل زمانی بدهید که از نتیجه کار مطمئن هستید.

 

 

بهترین روش برای زندگی در فرانسه این است که بصورت دانشجوئی وارد فرانسه شده و در نهایت وارد بازار کار شده و بعد از مدتی تقاضای اقامت کنید. البته امکان اینکه از طریق ثبت شرکت و کار در فرانسه هم بتوانید اقامت فرانسه را بگیرد هم وجود دارد. اما بدلیل محدودیتهای زیاد آن تقریبا برای بیشتر افراد قابل استفاده نیست.

 

 

اما لازم نیست نگران باشید, شما بدون داشتن هرگونه شرایط لازم نیز میتوانید اجازه اقامت را با کمک شرکت مهاجرتی پدیده نوین اخذ نمایید.

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان