مدت زمان شوکه کننده نجات نوجوانان گرفتار در غار تایلند! فیلم

مدت زمان شوکه کننده نجات نوجوانان گرفتار در غار تایلند! فیلم

مدت زمان شوکه کننده نجات نوجوانان گرفتار در غار تایلند! فیلم

 

جهانی شدن پسران گرفتار در غار تایلند و اینک خبری که سرنوشت و نحوه نجات این پسران و ماجرای آن ها را عجیب تر کرد!

فوتبالیست های نوجوانی که برای رهایی از باران به غار پناه بردند و با سیلابی شدن و بالا آمدن آب در غار مخوف و عجیبی گرفتار شدند. و با توجه به شرایط بسیار بد غار باید برای نجات تا 4 ماه صبر کنند!!

 

به گزارش نازوب، ارتش تایلند اعلام کرده پسربچه‌هایی که در غار گرفتار شده‌اند احتمالا باید چند ماه برای نجات منتظر بمانند. به گفته مقام‌های ارتش تایلند این پسربچه‌ها یا باید هرچه زودتر شیرجه و شنای زیر آب را یاد بگیرند و یا چند ماه صبر کنند تا سیلاب در غار فروکش کند.

عملیات نجات همزمان با بالا آمدن سیلاب ادامه دارد و نیروهای امداد مواد غذایی و اقلام دارویی به محل می‌آورند.

 

 

به گفته ارتش این کودکان موادغذایی مورد نیاز دست کم چهارماه را دراختیار خواهند داشت. ۱۲ پسربچه و مربی فوتبال آنها نه روز مفقود بودند و نهایتا چند غواص آنها را پیدا کردند.

جستجو به دنبال این عده تایلند را در انتظار و نگرانی فرو برد چرا که هیچ کس نمی‌دانست آنها هنوز زنده هستند یا نه. خانواده این کودکان از شنیدن خبر پیدا شدن آنها در پوست خود نمی‌گنجند.

 

مجموعه غارهای تام لوانگ در شمال تایلند معمولا در فصل باران دچار سیل گرفتگی می‌شود و تا ماه سپتامبر یا اکتبر در این وضع می‌ماند.

اگر قرار باشد این پسربچه‎ها زودتر از اکتبر نجات پیدا کنند باید دست کم با غواصی ابتدایی و عبور کور از کانال‌های آب گل‌آلود آشنایی کافی داشته باشند.

 

تلاش برای تخلیه آب سیل با پمپ تا کنون بی‌نتیجه مانده است.ماجرای گرفتار شدن 12 پسر بچه تایلندی در یک غار / عملیات نجات چند ماه طول می کشد
عملیات نجات

دو غواص بریتانیایی به نام ریک استنتون و جان ولانتن که اوایل هفته پیش وارد تایلند شدند این گروه را پیدا کرده‌اند. آنها چندین ساعت در روز دوشنبه به دنبال گروه گمشده بودند.

در یک فیلم ویدیویی که توسط نیروهای ویژه تایلند در فیس‌بوک منتشر شده به نظر می‌رسد گروه گمشده از یابندگان خود می‌پرسند چه زمانی آنها را نجات می‌دهند. دو غواص به آنها جواب می‌دهند: امروز نه، ما فقط دونفریم. برمی‌گردیم. مردم زیادی به دنبال شما هستند. ما اول رسیدیم.

یکی از پسربچه‌ها در این فیلم می‌گوید: غذا! غذا، بگو ما گرسنه‌ایم. این پسربچه‌ها که بین یازده تا ۱۶ سال سن دارند روز ۲۳ ژوئن همراه با مربی خود برای گشت به این غار رفته بودند.

 

مطالب مرتبط

ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان