جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

ساره بیات بازیگر و آرتیست سینما و تلوزیون متولد 14 مهر ماه 1358 در مشهد است. او فارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه و بازیگری از موسسه کارنامه می باشد، یک خواهر بنام سروین که همسر رضا قوچان نژاد هست دارد، خانواده اش مخالف بازیگر شدنش بودند. اما او حالا یک ارتیست مشهور در ایران است.

 

Sarah Bayat is an actor and artiste of cinema and television born in Mashhad, Iran.

 

پالتو ساره بیات با پوست روباه

پوست حیوانات زیباست؛ داشتن پوششی از خز بسیار جذاب است؛ اما صرفا روی تن حیوانات، نه روی بدن ما انسان‌ها. طی چند روز گذشته تصویری از ساره بیات – بازیگر سینما – میان فعالان مجازی دست به دست می‌شود که او را در پوششی از پوست روباه نشان می‌دهد.

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

هر چند این عکس بسیار قدیمی است و بنا به دلایل نامعلوم به تازگی جنجالی شده است اما آنچه مورد مذمت است این است که چرا سفیر صنایع‌دستی ایران تا این حد به حقوق حیوانات و محیط زیست بی‌توجه است؟

عکس ساره بیات با پالتویی از جنس پوست روباه متعلق به یکی از مجموعه‌داران پوست طبیعی را بر تن کرده است.

 

He graduated with a degree in art from the University of Kermanshah, a sister named Sarvin, wife of Reza Ghouchan Nezhad, his family was opposed to his actor.

 

این مجموعه‌دار ایرانی دارای یک گالری در تهران است که هر از چندگاهی مجموعه پوست‌های طبیعی‌اش را برای عکاسی در اختیار بازیگران قرار می‌دهد. این مجموعه از حدود ۷ تا حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد و ساره بیات هم یکی از همان بازیگرانی است که برای تبلیغات یا هر منظور دیگری این پالتو را پوشیده است.

پالتو ساره بیات با خز طبیعی روباه

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

بیشتر کاربران فضای مجازی در این مدت او را به نوکیسگی متهم کردند و سعی کردند گوشزد کنند که این موضوع چقدر به محیط زیست لطمه می‌زند. اما واقعا چرا پوشیدن لباس از پوست حیوانات کار نادرستی محسوب می‌شود؟

تقریباً هر حیوان پستاندار پشمالویی ممکن است قربانی صنعت خز شود اما پوست راکون، راسو، روباه، چین‌چیلا، سگ، گربه و خرگوش پوست‌های پرطرفدار در صنعت مد و تولید لباس هستند.

مدل پالتو ساره بیات

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

وضعیت حیوانات در پرورشگاه‌های خز بسیار اسفبار است. در این پرورشگاه‌ها، حیوانات سراسر زندگی چند ماهه خود را در قفس‌های فوق‌العاده کوچک بدون هیچ ارتباطی با طبیعت، بدون امکان حرکت آزادانه، بدون هیچ سرگرمی، بدون دریافت هیچ عاطفه و گاهی بدون هیچ گونه ارتباط با همنوعان خود می‌گذرانند تا روز سیاه کندن پوست آنها فرا برسد.

 

تمام این حیوانات به شدت مستاصل هستند و علایم بارز افسردگی شدید و جنون را نشان می‌دهند. در سال‌های اخیر بعضی از کشورهای غربی قوانینی برای بهبود جزئی شرایط زندگی این حیوانات مانند بزرگ‌تر کردن سایز قفس‌ها تصویب کرده‌اند.

 But he is now a famous aristotle in Iran  ولی حتی همین قوانین بسیار بدوی هم هنوز به درستی به اجرا گذاشته نشده‌اند و صنعت خز ، با ترفندهای مختلف مانند سابق به نگهداری و پرورش حیوانات در جهنم ادامه می‌دهد.

در بسیاری از این پرورشگاه‌ها حیوانات، خفه یا با شوک الکتریکی کشته می‌شوند و سپس پوستشان کنده می‌شود. شکارچیان فُک در کانادا که هر سال صدها هزار بچه‌فک حداکثر چند ماهه را قتل عام می‌کنند، با وارد کردن ضربات محکم بر سرشان آنها را می‌کشند.

پالتو ساره بیات

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

یا مثلا برای کشتن حیوانات کوچک مانند چین‌چیلا معمولا با شکستن گردن، نخاعشان را قطع می‌کنند. از طرفی در بسیاری از پرورشگاه‌های چین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خز در دنیاست، پوست حیوانات به صورت زنده کنده می‌شود.

در این پرورشگاه‌ها به حیوانات ماده شوک الکتریکی در واژن و به حیوانات نر، شوک الکتریکی در مقعد داده می‌شود؛ طوری که قدرت حرکت را از حیوان بگیرد.

سپس در حالی که حیوان، زنده و کاملا به‌هوش است و تمام درد را حس می‌کند، پوستش را می‌کنند. گاهی حیوانات تا چند دقیقه بعد از کندن پوست هم کاملا به‌هوش هستند!

 

اگر علاقمند به پوشیدن خز هستید باید بدانید برای اینکه شما یک پالتو یا یک شال از جنس خز داشته باشید، هر سال حدود ۵۰ میلیون حیوان در دنیا کشته می‌شوند؛ فقط برای خز! پس خزی که بدن شما را در بر می‌گیرد، محصول شکنجه وحشتناک میلیون‌ها حیوان است.

پالتو ساره بیات

حواشی تبلیغ ساره بیات برای پالتو

ماجرا وقتی داغ تر هم شد که برخی این موضوع را به سفیرصنایع دستی بودن ساره بیات پیوند زدند. خیلی‌ها نمی‌دانستند او سفیر صنایع دستی است. بعضی‌ها هم می‌دانستند.

بنابراین حالا حداقل حُسن این خبر آن است که خیلی بیشترها فهمیدن که خانم بیات سلبریتی سینمای ایران سفیر صنایع دستی هم هست.

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

کلام آخر هم اینکه یک زمانی شاید پوشیدن لباس‌هایی با پوست حیوانات نشانه ارزش بود اما امروز با تغییر نگاه به محیط زیست، به یک ضد ارزش تبدیل شده است.

بنابراین اگر پالتو پوست روی تن ساره بیات روباه واقعی‌ست یا مصنوعی، با توجه به جایگاه و تاثیرگذاری‌اش، اشتباه بزرگی‌ست برای افراد سرشناس و یا به اصطلاح سلبریتی و حتما پیام تلخی دارد.

خوب است به طرفدارانمان احترام بگذاریم، بالاخره ما را خیلی ها می شناسند…چه در تبلیغ سالن آرایش، چه تبلیغ مزون لباس.

توضیحات ساره بیات درباره عکسش در کنار رضا قوچان نژاد

من همین‌جا باید بگویم که من با رضا احساس محرمیت می‌کنم، چون دست‌هایش شبیه دستان پدرم است و امشب به احترام شما او را بغل نکردم!» این نگاه هم جزئی از باورهای غلط عامیانه و عوامانه از دین است.

دانشنامه جهان اسلام در توضیح واژه «دین عامیانه» می‌نویسد:

«صورتى از دیندارى با مجموعه‌اى از باورها و رفتارهایى که در رفتار دینى معنا مى‌یابند، ولى تحت‌سلطه و نظارت و تجویز نهادها و مراجع رسمى دینى نیستند.»

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

باورهایی که گاهی خود را در باورهای ساده‌انگارانه یک شخص از دین نیز بروز می‌دهد. شخصی که می‌تواند فردی عادی یا اینکه هنرمندی شناخته شده باشد و بازتاب‌های این نوع نگرش از یک زندگی شخصی تا سطح وسیعی از جامعه را تحت‌تأثیر قرار دهد؛

اظهاراتی از جنس اینکه نماز خواندن با ناخن مصنوعی کاشته‌شده درست است، در صورتی که مراجع تقلید وضو گرفتن با ناخن کاشته شده را هم صحیح نمی‌دانند.

 

عکس ساره بیات و قوچان‌نژاد در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» سکانسی وجود دارد که یک مأمور می‌خواهد سگ دختری را از وی بگیرد، دختر فریاد می‌زند و می‌گوید: «این سگ نجس نیست، چون سگ را شسته است!»

عکس جنجالی ساره بیات و قوچان‌نژاد

 

 

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

 

ساره بیات در کنار رضا قوچان‌نژاد

 

این نوع برداشت غلط از نجاست سگ، در شبکه‌های اجتماعی نیز دیده می‌شود. در دیدگاهی تقریباً مشابه «پریوش نظریه» بازیگر سینما از رئیس‌جمهور خواسته است، حکم به عدم نجاست سگ بدهد!

بازتاب‌های ساده‌انگارانه از دین باعث می‌شود حتی برخی از دستورات دینی نیز در این نگاه زیر سؤال برود. در جلسه نقد و بررسی فیلم «لانتوری»، باران کوثری بازیگر این فیلم به شدت به حکم «قصاص» حمله و آن را «توحش» عنوان می‌کند.

فهم او با این سن و سال و مطالعات و تحصیلات که شاید برای اظهار‌نظر در «هیچ زمینه‌ای» در یک حد قابل قبول آکادمیک نباشد، همین است که از هنرپیشه‌بودن خود بهره ببرد و حرفی را به زبان بیاورد که حتی نتواند پنج دقیقه درباره آن استدلال علمی بکند.

حواشی سلبریتی ها و بازیگران ایرانی هیچ گاه پایان پذیر نیست به هر صورت از آنها به عنوان یک شخص فرهنگی، متمدن، با سواد در کل سلبریتی یاد میشود پس چه خوب از برای انجام هر کاری تمامی جوانب آن را برای یک جامعه اسلامی در نظر بگیرند.

جنس و مدل پالتو ساره بیات جنجالی شد+ حواشی داغ ساره بیات

The genus and model of Sara Bayat’s coat controversy + Sara Bayat’s hot bridges

 

عکس های ازدواج ساره بیات + بیوگرافی

عکس های ساره بیات به عنوان مدل آرایشی

عکس های هنرنمایی همسر رضا قوچان نژاد در شب عروسی

پیام عاشقانه سروین بیات برای قوچان نژاد!!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان