غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

فرا رسیدن نوروز باستانی 98 بر همه کاربران عزیز وبسایت ناز وب مبارک باد سالی توام با سلامتی جسم و روح، شادابی و برکت را برای تک تک شما عزیزان خواهانیم. هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز.

The arrival of the ancient Nawrooz 98 on all beloved users We welcome the happy web of Happy Day, with the health of the body and soul, the joy and blessing for each of your loved ones. Every day, Nowruz, Nowrooz Win

 

با توجه به رسم و آیین ما ایرانیان و دیدو بازدیدهای نوروزی، مسافرتها، پیک نیک رفتن ها لازم دانستیم راهنمایی برای بزرگترین دغدغه ی مامان های گل داشته باشیم چی بپزیم، چی بخوریم! منتخب غذاهای سریع پز، خوشمزه و بیرون بر در این بخش با ما همراه باشید تا برای شام یا نهار ایام نوروز کمتر دچار سردرگمی شوید و مناسب با تایم و زمانی که دارید غذایی خوشمزه تهیه کنید.

طرز تهیه کتلت قارچ

دستور تهیه کتلت قارچ هم رژیمی و هم سریع، متاسفانه با توجه به قیمت بالای گوشت مصرفی در کشور عزیزانی که تون یا تمایل استفاده از گوشت را ندارند می توانید از دستور زیز یک کتلت قارچ خوشمزه بسیار مقوی و سالم را تهیه کنید.

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

مواد لازم:

قارچ: نیم کیلو
سیر: 2 حبه
تخم‌مرغ: ۳عدد
آرد یا خمیر نان باگت: نصف لیوان
سبزیجات معطر: ۲ قاشق
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه کتلت قارچ رژیمی

نکته مهم: کتلت را در نان بولکی و با پیاز و جعفری خردشده و خیارشور بخورید که لذتی بالاتر از این نیست!

دستور پخت:

1. ابتدا قارچ‌ها را چرخ کرده و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید. بهتر است خمیر نان باگت تازه و نرم باشد، اما اگر چنین خمیری دردسترس نداشتید، می‌توانید از آرد یا پودر خمیر نان باگت استفاده کنید.

2. پس از آن تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و در صورت شل بودن مایه، قدری آرد به آن اضافه کنید.

3. نمک و فلفل و ادویه موردعلاقه خود را همراه با سیرهایی که له کرده‌اید، به مخلوط اضافه کرده، خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شود.

4. حالا روغن را در تابه‌ای روی حرارت داغ کنید و از مواد اولیه به اندازه یک گردو بردارید و در دست‌تان صاف کنید و در روغن بريزيد. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک روی کتلت‌ها سرخ شود، سپس روی دیگر کتلت‌ها را سرخ کنید.

مهم تکات اصلی برای یک کتلت خوشمزه

آب سيب‌زميني خام را براي آنکه بوي کتلت نامطبوع نشود، حتما بايد گرفت.

سيب‌زميني پخته را حتما بايد رنده کرد و نبايد آن را همراه گوشت، چرخ کرد. سيب‌زميني خام را مي‌توان چرخ کرد به شرط آنکه آب سيب‌زميني با گوشت مخلوط نشود.

در کتلت گوشت بهتر است از آرد نخودچي استفاده شود، چون کتلت پوک مي‌شود و در صورت استفاده از آرد سوخاري و آرد گندم، کتلت، خمير مي‌شود و پوکي مناسبي نخواهد داشت.

کتلت با سيب‌زميني خام هنگام سرخ شدن، روغن کمتري مي‌برد و براي کساني که در مصرف روغن احتياط مي‌کنند، مناسب‌تر است.

براي سرخ کردن کتلت با سيب‌زميني پخته بايد در تابه روغن زياد باشد تا کتلت روغن کمتري به خود بگيرد و بعد هم بايد کتلت را روي کاغذ روغن‌گير گذاشت تا روغن اضافي آن گرفته شود.

بهترین سبزی برای کتلت، ترخون و مرزه است که عطر بی‌نظیری به کتلت مي‌دهد. می‌توانید یک بار هم زیره را امتحان کنید.

***

 

طرز تهیه کتلت خوشمزه و آسان سبزیجات

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

مواد لازم برای 4 نفر :
گوشت یا فیله مرغ چرخ کرده 200 گرم
سیب زمینی متوسط 2 عدد
پیاز 1 عدد
هویج متوسط 1 عدد
فلفل دلمه 1/2 عدد
جعفری خرد شده 3 قاشق غذا خوری
پودر سوخاری به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

آماده سازی : 20 دقیقه
پخت : 25 دقیقه

 

طرز تهیه :
تمام مواد را یکبار در چرخ گوشت ریخته و چرخ میکنیم . بعد جعفری خرد شده، نمک و فلفل را اضافه میکنیم و حسابی ورز میدهیم اگه دیدیم می چسبد کمی پودر سوخاری اضافه میکنیم و دوباره ورز میدهیم.

مدت یک ساعت در یخچال قرار میدهیم . سپس آماده سرخ شدن می باشد.

بعد سرخ شدن میتونید آن را با سیب زمینی هایی که با قالب برش زده اید و سرخ کرده اید تزئین کنید.

 

***

دستور تهیه خوراک سبزیجات:

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

این غذا نیز بسیار مقوی و رژیمی با پخت سریع انجام می شود به ویزه اگر از فیله مرغ استفاده شود.
مواد لازم:
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
فلفل رنگی ۴ عدد
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
ذرت بخارپز ۴۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد متوسط
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
زعفران حل شده ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری
نمک و روغن به مقدار لازم
خامه رقیق شده ۲۰۰ گرم

 

دستور تهیه خوراک سبزیجات:

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

۱۰۰ گرم از خامه داخل غذا استفاده می شود و ۱۰۰ گرم برای تزئین نگه داشته می شود.پیاز را داخل ظرفی که روغن داخل آن گرم شده می ریزیم و تفت می دهیم تا حدی که سبک شود.سینه مرغ را نگینی متوسط خرد کرده ایم و به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا سبک شود.حرارت این غذا باید زیاد باشد تا سبزیجات آب نیندازد.این غذا بیشتر با نان و برای شب آماده می شود.

سبزیجات را باید به ترتیب زمان پخت اضافه کنیم.فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه میکنیم.اگر مرغ بوی ضخم داشته باشد اسانس یک ورقه لیموی تازه را روی مرغ بریزیم بوی ضخم آن را می گیرد.

نمک و آبلیمو و فلفل و زعفران اضافه میکنیم تا مرغ مزه دار شود.غذا را تفت می دهیم وقتی فلفل ها مقداری سبک شدند قارچ را اضافه می کنیم.

در ظرف را می گذاریم تا مواد بخارپز شود بعد ذرت را اضافه کرده و میگذاریم کمی دیگر مواد بپزند در آخر خامه را اضافه می کنیم.چون ذرت بخارپز شده نیاز به پخت زیاد ندارد برای همین در اواخر کار آن را اضافه کردیم.

حدود ۴۵ دقیقه یا کمتر در کل برای پختن این غذا لازم است.وقتی غذا آماده شد میگذاریم سرد شود بعد با ۱۰۰ گرم خامه روی آن را تزئین می کنیم.

 

***

کتلت سیب زمینی یا کتلت با گوشت

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

مواد اصلی تشکیل دهنده کتلت سیب زمینی عبارتند از: پیاز و سیب زمینی و تخم مرغ. برای تهیه کتلت سیب زمینی میتوان سیب زمینی رابه صورت خام رنده کرده و با سایر مواد مخلوط کرد یا سیب زمینی را آبپز کرد و پس از تخم مرغ خام را به آن اضافه کنید، پیاز و ادویه جات هم مخلوط کرد تا خمیر یک دستی حاصل شود.

این غذا برای 4-5 نفر مناسب است

بسته به مقدار اشتهای هر فرد دارد. کتلت سیب زمینی به نظر من بدون نان و فقط با سس گوجه خیلی تند بیشتر از هر غذای دیگه می چسبه

زمان آماده سازی مواد اولیه 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار حدود 2 ساعت اسـت.

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده اگر کتلک گوشت می خواهید 400 گرم اگر نه بجای گوشت می توانید مقداری سویا اضافه کنید باز هم در صورت عدم تمایل می توانید سیب زمینی با تخم مرغ کمی قارچ، فلفل دلمه ای نگین شده را مواد دیگر مخلوط کرده و کتلت سیب زمینی و خوشمزه شما آماده می شود.

#پیاز متوسط 1 شماره

#تخم مرغ 1 شماره

#سیب زمینی 500 گرم

#آرد سوخاری 2 پیمانه

#نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه بـه میزان لازم

#روغن مخصوص سرخ کردن بـه میزان لازم

 

دستور تهیه:

سیب زمینی‌ها را داخل قابلمه قرار داده ودر قابلمه تا حدی آب بریزید کـه روی سیب زمینی‌ها را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد، سپس حرارت را ملایم کنید و فرصت دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند.

پیاز را پوست گرفته و رنده کنید. سیب زمینی‌ها را پس از پختن، پوست گرفته و رنده کنید یا بکوبید تا کاملا نرم شوند. نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه را در ظرف همزن بریزید.

تخم مرغ‌ رابه آن اضافه کرده و هم زنید تا خوب مخلوط شوند. سیب زمینی و پیاز رنده شده را اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس گوشت چرخ کرده را بیفزایید و باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند

مواد را کاملا مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند. مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست خود آنرا گرد کنید.

سپس آنرا پهن کرده و بـه شکل اشک درآورید. همه ی مواد رابه همین طریق آماده کرده و دقت کنید کتلت‌ها خیلی ضخیم یا خیلی نازک نشوند.

پودر سوخاری را در ظرفی بریزید و سپس هر یک از کتلت‌ها را در پودر سوخاری قرار دهید تا دو طرف آن‌ها کاملا با پودر پوشانده شود.

کتلت‌ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید، سعی کنید همه ی آن‌ها یک شکل بوده و ضخامت یکسانی داشته باشند.

روغن را در تابه تفلون بر روی حرارت ملایم داغ کرده و کتلت‌ها رابه آرامی در آن قرار دهید. کتلت‌ها را روی حرارت ملایم سرخ کنید تا مغزپخت شوند.

وقتی یک طرف کتلت‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و اگر لازم بود کمی روغن اضافه کنید.

یک دستمال آشپزخانه در ظرفی پهن کرده، کتلت‌ها را پس از سرخ شدن با کفگیر برداشته و روی دستمال بگذارید.

بقیه مواد رابه همین ترتیب درست کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

کتلت سیب زمینی را در ظرف سرو بچینید و اطراف آن رابا گوجه فرنگی، خیارشور و سبزی خوردن تزیین کنید.

***

الویه غذاهای ساندویچی و بیرون بر

 

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

سالاد الویه که خوشمزه و دلچسب ترین غذای بیرون است گر چه کمی زمان می برد برای تهیه آن اما با کمی برنامه ریزی و سرعت عمل می توان مدت زمان 3 ساعت آن را کمتر کنید و از خوردن ساندویچ الویه در طبیعت لذت ببرید.

مواد ارائه شده برای تهیه سالاد الویه برای 3 نفر، و زمان پخت کلی 3 ساعت اسـت.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه قالبی

 سیب زمینی متوسط 6 شماره

خیار شور 450 گرم

تخم مرغ 5 شماره

 سینه مرغ 1 شماره

کالباس 100 گرم

 هویج 3 شماره

 نخود فرنگی 450 گرم

 سس مایونز 6 قاشق غذاخوری

 آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

نمک بـه میزان لازم

 

طرز تهیه سالاد الویه قالبی

پیاز رابه صورت نگینی خرد کرده و با روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس نمک، زردچوبه و مرغ رابه آن اضافه کرده و کمی تفت دهید، وقتی رنگ مرغ تغییر کرد آبجوش بـه آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ بپزد. مرغ را پس از پختن، ریش ریش کنید.خیار شور رابه صورت نگینی ریز خرد کنید.

هویج ها را بخارپز کرده و بـه صورت نگینی خرد کنید. نخود فرنگی را آبپز یا بخارپز کنید. کالباس رابه صورت نگینی خرد کنید. سیب زمینی ها را بپزید و با غذاساز بـه صورت پوره درآورید یا آن ها را رنده کنید. تخم مرغ ها را آبپز کنید و انها را رنده کنید. سیب زمینی و تخم مرغ را دریک ظرف بزرگ مخلوط کنید.

مرغ، خیارشور، هویج، کالباس، و نخودفرنگی رابه سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. کمی نمک و آبلیمو بـه مواد اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. سس مایونز رابا سه قاشق آب مرغ رقیق کرده و روغن زیتون و کمی فلفل سیاه بـه آن اضافه کنید. سس حاصل رابه مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سالاد الویه آماده شده و نوبت قالب زدن سالاد اسـت.

***

دستور تهیه دمپختک

 

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

انواع دم پخت داریم که در این جا به دستور تهیه یکی از آنها می پردازیم 90 درصد دمپختک ها شبیه به هم هستند تنها مواد آنها با یکدیگر متفاوت است.
خوشمزه و سریع ترین این دمپختک ها پلوعدس، دمپختک گوجه می باشد. دیگر دمپختک ها پلو ماش مغز خرما و گردو، دمپختک با قارچ و لوبیا سبز

مواد لازم برای تهیه دمپختک لپه

لپه باقالای زرد : 2 پیمانه
زعفران دم کرده : در صورت تمایل به میزان لازم
زرد چوبه : 2 قاشق غذا خوری
پیاز : 2 عدد
کره : 100 گرم
برنج : 4 پیمانه
نمک و روغن : به میزان لازم
طرز تهیه دمپختک باقالا

طرز تهیه دمپختک خوشمزه

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری آب خیس کنید. لپه باقالا را با مقداری آب به مدت 10 دقیقه بر روی حرارت گاز قرار دهید تا پخته شود سپس پیاز را رنده کنید و یا به صورت خلالی ریز کرده و به همراه زرد چوبه پیاز را به خوبی سرخ کنید و سپس باقالا های پخته شده را به پیاز اضافه کنید و آن ها را به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

تفت دادن پیاز

سرخ کردن لپه باقالای زرد با زردچوبه و پیاز

در مرحله بعدی طرز تهیه دمپختک مقداری نمک به مواد دمپختک اضافه کنید و برنج را با 5 لیوان آب در درون پلو پز و یا قابلمه بریزید و مواد دمپختک را نیز به برنج اضافه کنید وقتی که آب برنج به دمای جوش رسید زعفران دم کرده و کره را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه دمپختک در منزل

بعد از این که آب برنج خشک شد درب قابلمه را به همراه دمکنی ببندید و زیر شعله گاز را کم کنید تا دمپختک به مدت 30 دقیقه به خوبی دم بکشد.

روش طبخ دمپختک دم گذاشتن دمپختک روش تهیه دمپختک

در طرز تهیه دمپختک پیاز های درون دمپختک را در صورت امکان با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید استفاده از زعفران در روش طبخ دمپختک به غذای شما عطر و طعم بهتری می دهد. بعد از اینکه دمپخت آماده شد می توانید آن را به همراه ماست مو سیر و دوغ و یا سالاد شیرازی و ترشی کلم قرمز و انواع ترشی میل کنید. برای آموزش پخت انواع پلو کلیک کنید.

***

دمپخت عدس پلو

 

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

مواد مورد نیاز جهت تهیه عدس پلو

برنج 3 پیمانه
عدس یک و نیم پیمانه
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز داغ نگینی خرد شده 5 ق غ
کشمش پلویی 1 پیمانه
خرما 200 گرم
دارچین 2 قاشق غ
نمک ، روغن و زعفران آب کرده به میزان لازم

 

مواد عدس پلو

مواد لازم برای عدس پلو خوشمزه
طرز تهیه کامل عدس پلو مجلسی
برنج ها و عدس ها را بشورید و اجازه دهید تا چند ساعت خیس بخورند.
طرز تهیه عدس پلو
طرز تهیه کامل عدس پلو
برای شروع کار بهتر است 2 قابلمه پر از آب کنید تا بجوش بیاید. یکی برای برنج و دیگری برای پخت عدس .

عدس پلو با گوشت
طرز تهیه عدس پلو با ترفند های خوشمزه
سپس 2 قاشق غذاخوری پیاز داغ را با گوشت چرخ کرده مخلوط میکنیم و بر روی حرارت قرار میدهیم تا کاملا گوشت با پیاز تفت داده شود و آب گوشت جمع شود و بعد با یک پیمانه آب در داخل گوشت اجازه میدهیم تا گوشت با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بپزد.و بعد کمی دارچین و زعفران دم کرده را هم به گوشت اضافه میکنیم.

راز خوشمزه شدن عدس پلو

طرز تهیه عدس پلو با طعمی فوق العاده
در مرحله بعد با 3 قاشق غذاخوری دیگر پیاز داغ ها کشمش شسته شده را اضافه میکنیم و با هم تفت میدهیم . کشمش هم نباید زیاد تفت داده شود. در حین تفت دادن هم میتوانید کمی دارچین به آنها اضافه کنید.

در قابلمه ای که میخواهید برنج را دم کنید ته دیگ مورد نظرتان را با کمی روغن بچینید و و برنج و عدس مخلوط شده را با کف گیر وارد قابلمه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا برنج بخار کند و بعد که برنج دم کشید حرارت را کم کنید و دم کنی روی ن قرار دهید تا 45 دقیقه که پلو بپزد. هنگامی که برنج آماده شد روی برنج را با گوشت چرخ کرده ، خرما و کشمش آماده شده تریین کنید. و برای عزیزانتان صرف کنید.

***

ماکارونی

 

غذاهای نورزوی، سریع و بیرون بر

 

ودر خط پایانی این بخش خوشمزه می رسیم به خوشمزه ترین غذاهایی که وصف ناشدنی است! ماکارونی محبوب دل همه

مواد لازم برای تهیه ماکارونی سریع و بسیار خوشمزه،مواظب انگشتانتان باشید!!

مواد لازم

ماکارونی ساده : 500 گرم
روغن : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
رب گوجه : 2 قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده : 200 گرم
پیاز : 1عدد
فلفل دلمه ای : 2 عدد
قارچ : به میزان لازم
سیب زمینی متوسط : 1 عدد

 

مراحل پخت

برای پخت ماکارونی ابتدا آب را همراه با مقداری نمک در قابلمه ریخته و بگذارید که جوش بیاد. وقتی جوش آمد ماکارونی را در آن ریخته و کمی روغن مایع در آب بریزید تا مانع از چسبیدن ماکارونی ها به هم شود.

پیاز نگینی را همراه با گوشت تفت دهید، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را اضافه کنید. وقتی گوشت سرخ شد فلفل دلمه ای نگینی و قارچ حلقه ای را نیز بیافزایید و خوب هم بزنید و در آخر رب را نیز افزوده و شعله را ملایم کنید تا مغز پخت شوند.

ماکارونی ها بسته به ضخامت، زمان پخت متفاوتی دارد ولی معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی می باشد.

 

وقتی زمان آبکشی رسید آن را در سبد ریخته و کمی آب سرد بریزید رویش تا بعد از دم کشیدن به هم نچسبند.

سیب زمینی ها را پوست کنده و حلقه ای کنید.

کف قابلمه کمی روغن مایع بریزید، سیب زمینی ها را کف آن بچینید و سپس یک لایه ماکارونی و یک لایه مواد گوشتی بریزید

این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شوند.

دمکنی بگذارید تا خوب دم بکشد. بعد از دم کشیدن ماکارونی و مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرف کشیده و میل کنید.

 

معرفی دیگر غذاهای بیرون بر که در بخش آشپزی وب سایت ناز وب دستور تهیه آنها گنجانده شده است با سرچ در قسمت بالایی سایت ناز وب به عنوان های مورد نظر خود دسترسی آسان تری دارید.

کشک و بادمجان

کتلک یا کوکوی سبزی

پلو شوید با تن ماهی

دو پیازه (سیب زمینی پخته و رنده شده با پیاز داغ و نعنای فراوان با نان و کره غذایی بسیار خوشمزه به ویزه در عصرهای زیبای بهاری

لحظه هاتون پر از آرامش و زیبایی.

Nourzoo foods fast and out

 

غذاهای سریع و بیرون بر / پیک نیک، محل کار + طرز تهیه

دستور تهیه انواع غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک و تفریح

این گونه فست فود بخورید و چاق هم نشوید!!

راه های ماندگاری بیشتر مواد غذایی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان