اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

مهم ترین اخبار ایران امروز و چند روز گذشته. اخبار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … The most important Iranian news today and last days. Economic, social, cultural news

تیتر خبرهای این بخش

پیش بینی تامل برانگیز اقتصاد ایران

حکم قصاص علی نجفی شهردار سابق تهران

خبر بازداشت حامد زمانی به دلیل حمل مواد مخدر

اسید پاشی به رئیس بانک پاسارگاد
حمله وحشیانه افراد ناشناس به دوچرخه سوار آلمانی در مازندران

صندوق بین‌ المللی پول اقتصاد سال آینده ایران را پیش بینی کرد

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

در جدیدترین گزارش بازبینی شده صندوق بین‌المللی پول از کشورهای جهان، پیش‌بینی‌های مربوط به ایران برای سال‌های آینده نیز اعلام شده است که بر اساس آن، اقتصاد ایران از سال آینده پس از دو سال، از رکود خارج می‌شود و رشد آن تا سال ۲۰۲۴، مثبت خواهد بود.

بر این اساس نرخ رشد اقتصاد ایران برای سال جاری میلادی منفی ۶ درصد پیش‌بینی شده است اما برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی ایران به ترتیب معادل ۰.۱۹۴ درصد، ۰.۸۵۸ درصد، ۰.۹۶۷ درصد، ۰.۹۷۳ درصد و ۱.۰۸۳ درصد باشد.

بر همین اساس حجم تولید ناخالص داخلی ایران از ۴۸۴.۶۶۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۴۹۵.۶۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید و با تداوم روند صعودی، اقتصاد ایران از سال ۲۰۲۱ میلادی به اقتصادی نیم تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد که حجم تولیدات ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۲۴ به ۵۸۴.۰۰۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده است ثبات قیمت‌ها به اقتصاد ایران بازگردد به گونه‌ای که نرخ تورم که امسال با رسیدن به حدود ۳۹ درصد، به یکی از بالاترین سطوح سال‌های اخیر خود رسیده است، از سال آینده با شیبی محسوس کاهش خواهد یافت و به ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۰، ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۱، ۲۷ درصد در سال ۲۰۲۲ و حدود ۲۵ درصد در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.

تنها شاخص کلان اقتصادی که نسبت به آینده آن هشدار داده شده نرخ بیکاری است. صندوق پیش‌بینی کرده است نرخ بیکاری از ۱۵.۴۰۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۶.۱۴۷ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۱۷.۰۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ برسد و این نرخ تا سال ۲۰۲۴ صعودی باشد تا به محدوده ۱۹.۳۸۸ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد.

اما نسبت کسری حساب جاری به حجم تولیدات ناخالص داخلی نیز کاهشی خواهد بود. هر چند که این نسبت تا سال ۲۰۲۲ به منفی ۰.۸ درصد نیز خواهد رسید اما پس از آن کاهشی شده و به منفی ۰.۵۹۹ درصد تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

 

اجرای حکم قصاص نجفی

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

حمید گودرزی در این باره اظهار کرد: از حکم صادره اطلاعی ندارم و در سایت ثنا هنوز این موضوع را چک نکردم.

وی افزود: دور از ذهن و بعید نیست که حکم صادره قصاص باشد.

بر اساس این گزارش، میترا استاد – همسر دوم محمدعلی نجفی- شهردار سابق تهران صبح روز سه شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید. پس از انجام تحقیقات و شناسایی قاتل، نهایتاً عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد. نجفی انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

13 خردادماه کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» صادر شد.

سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

طبق اعلام علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی «قتل عمد میترا استاد»، «حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز» و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی)» است.
محمد علی نجفی شهردار سابق تهران و وزیر آموزش و پرورش اسبق کشور همسر خود به نام میترا استاد را در حمام خانه شان واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند. قتل با شلیک گلوله انجام گرفته بود .

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

گودرزی وکیل نجفی در جلسات پایان دادرسی قضایی بر روی این پرونده در شعبه 9 دادگاه کیفری استان با بیان اینکه گلوله خارج شده از بدن مقتوله دفورمه بود این ادعا را مطرح کرد که تیر غیر مستقیم به بدن مقتوله اصابت کرده است و احتمالا کمانه کرده است و قتل در این شرایط شبه عمد است. ولی دادگاه با درخواست کارشناس پزشکی قانونی و وکیل متهم در خصوص تشکیل تیم کارشناسی اسلحه برای بررسی دقیق تر روی این پرونده موافقت نکرد.

واما بعدظهر امروز خبرگزاری تسنیم محکومیت محمدعلی نجفی به قصاص را منتشر کرد ولی بعد از دقایقی آن را از روی خروجی‌های خود در سایت و شبکه های اجتماعی حذف کرد.

طبق اعلام منابع قضائی ؛ حکم صادر شده از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری استان برای محمد علی نجفی به طور رسمی روز سه شنبه از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

گفتنی است از زمان بازداشت محمد علی نجفی ادعاهایی در خصوص انگیزه این جنایت از ارتباطات میترا استاد با افراد خاص و اختلاف شدید نجفی و وی بر سر این ارتباطات کاری و مهدورالدمی مقتول که در نامه ای که در صحنه جنایت از نجفی کشف شده بود و وی را مهدورالدم معرفی کرده بود تا اختلافات خانوادگی از جنس زناشویی مطرح شد که محمد علی نجفی تنها اختلافات خانوادگی را در دادگاه اعتراف کرد.

بازداشت حامد زمانی خواننده مشهور کشور به دلیل حمل مواد مخدر

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

مدیر برنامه «حامد زمانی» گفت: اگر بحث مواد مخدر است، بالاخره از ما یک سند و یا فیلم موجود بود که مواد مخدر حمل کرده‌ایم، اما همه در حد حاشیه و حرف است و به هیچ عنوان مواد مخدری وجود نداشته است، به شخصه موضوع دستگیری به دلیل حمل مواد مخدر را قویاً تکذیب می‌کنم.

حسین پیرعلی مدیر برنامه «حامد زمانی» در گفتگو با میزان، پیرامون اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره بازداشت حامد زمانی در فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر حامد زمانی در دفتر خود مشغول به کار است، مشکلات به وجود آمده صرفاً برای روز پنجشنبه هفته گذشته بود و تا عصر برطرف شد و روند پیگیری موضوع هم توسط وکیل حامد زمانی ادامه دارد.

وی افزود: این اتفاق برای پنجشنبه هفته گذشته است و اینکه این ویدئو به عنوان اتفاقی که امروز افتاده پخش می‌شود به هیچ عنوان درست نیست.

او دلیل بازداشت حامد زمانی را اینگونه مدعی شد: درگیری به وجود آمده به این دلیل رخ داد که یکی از دوستان ما مورد تفتیش قرار گرفت و حامد زمانی دلیل این اتفاق را جویا شد، بعد از آن کمی جر و بحث رخ داد که در انتها به درگیری انجامید.

پیرعلی با اعلام شاکی پرونده خاطرنشان کرد: بحثی مطرح است که نیرو‌های ناجا اعلام کرده‌اند که حامد زمانی به آن‌ها ناسزا گفته است.حضور حامد زمانی در دادسرای ناحیه ۹ فرودگاه مهرآباد به علت حمل مواد مخدر

به گزارش نازوب، حامد زمانی خواننده پاپ برای پاره‌ای از توضیحات در دادسرای ناحیه ۹ فرودگاه مهرآباد حضور یافت.

حامد زمانی روز پنج شنبه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به دادسرای فرودگاه مهرآباد احضار شد. حامد زمانی اکنون آزاد است.

اسید پاشی Acid spray به رئیس بانک پاسارگاد

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

حوالی ظهر روز یکشنبه مورخ 6 مردادماه 98 یک مرد با در دست داشتن اسید به شعبه بانک پاسارگاد شهرستان آمل مراجعه و با نیت قبلی رئیس این شعبه را از ناحیه صورت مورد اسیدپاشی قرار داد.

رئیس بانک به بیمارستان منتقل شده است و شعبه بانک نیز موقتا تعطیل می باشد.

هنوز اطلاعاتی از اهداف و دلیل این حمله در دست نیست.

حمله وحشیانه افراد ناشناس به دوچرخه سوار آلمانی در مازندران

 

اخبار داغ حکم اعدام نجفی تا بازداشت حامد زمانی در حمل مواد

 

هفت عامل سرقت و ضرب و شتم سایکل توریست دستگیر شدند
سفر و جهانگردی با دوچرخه که در سال‌های اخیر تحت عنوان سایکل توریست باب شده است در ایران هم به واسطه وسعت و جاذبه‌های طبیعی در این مدت رایج بوده و کشورمان یکی از نقاط جذاب برای افرادی بوده که قصد داشتند به وسیله دوچرخه از کشورهای مختلف جهان عبور کنند و پیام مورد نظرشان را به گوش جهان برسانند.

این موضوع متاسفانه اخیراً یک اتفاق تلخ و ناخوشایند رقم زده که با سرقت و آسیب دیدگی یکی از این توریست‌ها همراه بوده است.

یک دوچرخه‌سوار آلمانی که مدت‌ها درگیر بیماری سرطان بوده و به تازگی از آن راه شده تصمیم به جهانگردی با دوچرخه گرفته بود و در این مسیر از نقاط شمالی ایران عبور می‌کرد که درگیر اتفاق تلخی شد که با سرقت اموال و آسیب دیدگی منجر به بستری وی شد.

این دوچرخه سوار شب چهارشنبه 2 مرداد در حال عبور از شهر نشتارود در نزدیکی تنکابن مازندران بود که مورد حمله 7 نفر ناشناس قرار گرفت و پس از ضرب و شتم، وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.

این ماجرا به سرعت به فرمانداری و نیروی انتظامی تنکابن اعلام شده و با ورود سریع به ماجرا تمام افراد مهاجم دستگیر شده و اموال مسروقه هم مسترد می‌شود تا عاملین این حادثه تلخ خیلی زود به دام قانون بیافتند.

از طرف دیگر این دوچرخه سوار آلمانی با پیگیری‌های مسئولان استانی به تهران منتقل شده و در بخش VIP بیمارستان خاتم‌ الانبیاء بستری می‌شود تا تا برای درمان بهتر و جراحی شکستگی فک تحت مداوا قرار گیرد. هم‌چنین قرار است مادر این دوچرخه سوار نیز به زودی وارد تهران شود. از این شخص و خانواده او دلجویی صورت گرفته تا این اتفاق تلخ باعث نشود تصویر منفی از ایران در ذهنش باقی بماند.

در همین راستا روابط عمومی فدراسیون riding bike دوچرخه‌سواری هم توضیحاتی به خبرگزاری ایلنا ارائه کرد.

حامد قاسمی عارف در این خصوص گفت» هرکدام از افراد خارجی که برای دوچرخه سواری وارد ایران می‌شوند تحت عنوان سایکل توریست باید به ما نامه‌ زده و مجوز‌های لازم را دریافت کنند تا علاوه بر هماهنگی با راهنمایی و رانندگی و مسئولان استانی مربوطه شرایطی برایش فراهم شود تا بدون هیچ مشکلی در مسیر مورد نظر دوچرخه سواری کند. همچنین در صورت اقدام به دریافت مجوز هم استقبال در شهر میزبان از دوچرخه سوار مربوطه صورت می‌گیرد و هم برخی مسائل برای پیشگیری از مشکلات این چنین بیشتر و بهتر رعایت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه این دوچرخه سوار اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده بود و ما تا پیش از این اتفاق اطلاعی از حضور او در ایران نداشتیم. ضمن ابراز ناراحتی از این ماجرا به دلیل اینکه شخص مورد نظر در کشور ما میهمان بود، جا دارد از مسئولان فرمانداری و نیروی انتظامی تشکر کنیم که هم سارقان را به سرعت دستگیر کرده و هم مقدمات انتقال به تهران و عمل جراحی وی انجام پذیرفت.

مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: خوشبختانه همانطور که گفته شد سارقان دستیگر شده و موارد مورد سرقت قرار گرفته بدون هیچ مشکلی به دوچرخه سوار آلمانی تحویل داده شد. همچنین قرار است از سوی فدراسیون دوچرخه سواری هم برای این شخص اقداماتی جهت دلجویی صورت بگیرد.

Hot news of Najafi’s death sentence until Hamed is arrested while carrying materials


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان