مهم ترین سوالات بعد از رابطه جنسی که ذهن شما را درگیر میکند

مهم ترین سوالات بعد از رابطه جنسی که ذهن شما را درگیر میکند

 مهم ترین سوالات بعد از رابطه جنسی که ذهن شما را درگیر میکند

 

در این بخش از سایت نازوب به رایج ترین و مهم ترین سوالاتی که بدون شک برای همه افراد پس از داشتن یک رابطه جنسی پیش می آید پاسخ داده شده است. مقاله ای کامل در خصوص پاسخ به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص رابطه زناشویی . با ما همراه باشید.

 

مهم ترین سوالات بعد از رابطه جنسی که ذهن شما را درگیر میکند

 

۱- (نزدیکی در دوره عادت ماهانه و احتمال بارداری)

من روز سوم سیکلم نزدیکی داشتم. مایع منی به داخل واژنم رفت. امکان حاملگی وجود داره؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم در دوران پریود تخمکی وجود ندارد که باعث بارداری شود لذا در این دوره امکان بارداری وجود ندارد. بارداری زمانی صورت می گیرد که اسپرم مرد که در مایع منی وجود دارد با تخمک زن که از تخمدانها ازاد می شود به هم برسند و لقاح صورت گیرد.

 

بطور معمول در طول یک سیکل ماهانه که ۲۸ روز به طول می انجامد (یعنی از روز اولی که خونریزی شروع می شود تا اولین روز خونریزی بعدی ۲۸ روز فاصله وجود دارد) در روز ۱۴ تخمک از تخمدانها ازاد می شود. در سیکلهای بلند تر یا کوتاهتر معمولا تخمک ۱۴ روز مانده به شروع خونریزی بعدی ازاد می شود. اسپرم در خارج از بدن انسان حدود ۴۸ ساعت زنده می ماند  و تخمک نیز پس از آزاد شدن تا ۲۴ ساعت قابلیت باروری دارد.

 

پس از آزاد شدن تخمک اگر این تخمک در معرض اسپرم مرد قرار گیرد و لقاح صورت گیرد سلول تخم تشکیل می شود که این سلول به رشد و تکثیر می پردازد و در دیواره رحم قرار می گیرد و  جنین تشکیل می شود. این جایگزینی سلول تخم در دیواره رحم مانع از ریزش دیواره رحم و وقوع عادت ماهانه می شود. اگر عمل لقاح صورت نگیرد و سلول تخمی در دیواره رحم قرار نگیرد بعد از گذشت ۱۴ روز از آزاد شدن تخمک ریزش دیواره رحم صورت گرفته و عادت ماهانه بوقوع می پیوندد.

 

در دوره پریود یا عادت ماهانه چون تخمکی برای وقوع لقاح وجود ندارد امکان بارداری وجود ندارد ولی به علت اینکه دیواره رحم ریزش کرده و دهانه رحم نیز برای خروج خون و بقایای دیواره رحمی باز شده است احتمال ایجاد عفونت رحم و حتی حفره شکمی وجود دارد. به همین علت به هیچ وجه رابطه جنسی توام با دخول در دوره عادت ماهانه توصیه نمی شود. همچنین از نظر شرعی نیز رابطه جنسی توام با دخول در دوره عادت ماهانه منع شده و در صورت انجام باید کفاره داده شود.

 

۲- (آسیب به پرده بکارت)

من ۲۵سالمه ۳سال پیش رفتم دکتر گفت پردم حلقوی بدون خونریزیه خراش داره چون خودارضایی کردی دکتر گفت اگه بازم باهاش بازی بازی بشه پاره میشه تاحالا از ترسم ازدواج نکردم.احتمال اینکه پردم ارتجاعی باشه هست بدون خونریزیه؟ امکان پاره شدنش بخاطر خراشش هست ممنون میشم کمکم کنید.

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم حلقوی یا هلالی یا ستاره ای یا … بودن پرده بکارت نشان دهنده شکل سوراخ پرده می باشد و نه خونریزی داشتن یا نداشتن. متاسفانه یک اصطلاح غلط بین افراد جا افتاده و آن هم پرده حلقوی است که به جای پرده ارتجاعی استفاده می شود.

 

پرده حلقوی بسته به اینکه غشایی یا ضخیم باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد. اگر پرده غشایی و نازک باشد پاره می شود ولی ممکن است خونریزی نداشته باشد و اگر ضخیم یا گوشتی باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد.

 

پرده بکارت از نظر ضخامت آن به سه دسته نازک غشایی، ضخیم یا گوشتی و نیمه ضخیم تقسیم می شود و از نظر شکل سوراخ نیز ممکن است حلقوی یا هلالی یا ستاره ای یا غربالی یا شیاری یا دو تیکه و … باشد. بیشترین نوع پرده، غشایی با سوراخ حلقوی می باشد که در رابطه جنسی اسیب می بیند و ممکن است خونریزی نداشته باشد یا در حد چند قطره خونریزی داشته باشد.

 

پرده بکارت در مدخل یا ورودی واژن یا مجرای تناسلی قرار دارد و با ایجاد فشار مستقیم روی آن یا وارد کردن انگشت یا آلت یا هر شی دیگری به داخل مجرا آسیب می بیند. فشار پا ها به روی هم یا ورزش یا تحریک کلیتوریس یا چوچوله باعث اسیب به پرده نمی شود. گاهی اوقات پرده بکارت در بخشی دچار اسیب می شود و در معاینه کاملا مشخص می شود این اسیب یا پارگی جزیی ناشی از رابطه جنسی نمی باشد.

 

اگر فردی پرده بکارت اسیب دیده خود را ترمیم نماید خواه این ترمیم با جراحی یا روش دیگری  (برخی افراد سودجو از واژه لیزر برای جراحی خود استفاده می کنند) صورت گیرد در معاینه کاملا مشخص می باشد که پرده آسیب دیده و سپس ترمیم شده است.

 

نکته دیگری که لازم است بیان کنم اینکه پرده بکارت ارتجاعی در معاینه قابل تشخیص نیست یعنی نمی توان با اطمینان گفت پرده ای ارتجاعی می باشد ولی بعد از برقراری رابطه جنسی اگر پرده معاینه شود می توان با قطعیت تشخیص ارتجاعی بودن را داد.

 

در روابط جنسی بدون دخول اگر الت تناسلی مرد روی الت تناسلی دختر فشاری بیاورد می تواند باعث اسیب به پرده شود و لذا رابطه جنسی بدون دخول بصورت لاپایی ممکن است باعث اسیب پرده شود. در سکس از مقعد اگر الت مرد وارد مقعد زن شود و فشاری به پرده نیاید باعث آسیب به پرده نمی شود هر چند خود عوارض دیگری دارد که قبلا و در مطالب دیگر بحث شده است. در سکس از پشت اگر الت تناسلی مرد به جای ورود به مقعد به روی پرده فشار آورد می تواند باعث آسیب پرده شود.

 

نکته اصلی که بارها در مورد پرده بکارت به ان اشاره کرده ام و لازم می دانم بازهم تاکید کنم این است که داشتن پرده بکارت دلیل بر نجابت و پاکی دختر نیست و نداشتن آن نیز دلیل بی نجابتی و نا پاکی او نیست. پرده بکارت می تواند بر اثر یک کنجکاوی و یا یک حادثه از بین رفته باشد و یا اسیب دیده باشد ولی نجابت و پاکی یک دختر با یک حادثه یا کنجکاوی از بین نمی رود و همیشه با اوست.

 

جمله ای از یک شخصیت غربی در مورد پرده بکارت خوانده ام که بد نیست شما نیز بدانید. او معتقد است پرده بکارت زندانی است که برخی از زنان با ازدواج از قید آن رها می شوند تا در آغوش هر کس بخواهند بدون دغدغه بخوابند.

 

عاملی که یک زن را از این قبیل رفتارها باز می دارد نجابت و پاکی طینت است که در این دوران گوهر با ارزشی است و نباید این گوهر با ارزش را با معیار نادرست  داشتن یا نداشتن پرده بکارت سنجید.

 

۳- (فیلمهای آموزشی مسایل جنسی)

یکی از دوستان در نظری در رابطه با فیلمهای آموزشی مسایل جنسی گفته اند:

خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید اما اگه ناراحت نمیشید یک سری مسایل واقعا برای من غیر قابل قبوله منهم از دیدگاه مذهبی این نظرو مطرح نکردم آقای دکتر. حتی اگه دین و مذهبی وجود نداشت روح و سرشت انسانی آدم نمیتونه بعضی چیزهارو قبول کته. حالا از هر جنبه که میخواد بهش نگاه بشه غیر اخلاقی بودنش رو نمیشه انکار کرد.

 

راستش من اصلا این حرف رو قبول ندارم که در جواب بعضی حرفها گفته میشه “چرا از این جنبه نگاه میکنی، از فلان جنبه نگاه کن..” آقای دکتر اگه اینطور بخوایم به همه چی نگاه کنیم که راحت میشه واسه هر کاری که شاید به نظر اطرافیان اشتباه باشه تفسیر متفاوتی ارائه بدیم و از اونها انتظار داشته باشیم به اون جنبه مورد نظر ما توجه کنند.

 

به نظر شما این درسته که یه مرد و زنو به مکانی ببریم و از اونها بخوایم رابطه داشته باشند و یک کارشناس و یک زوج دیگه هم اونجا باشن تا با کمک این کارشناس آموزش ببینند؟ کیه که در جواب بگه بله. اگه این کار زشتیه خوب چه فرقی میکنه که فیلم باشه یا اجرای زنده؟ اگه شما مخالف این مورد باشید میشه بهتون گفت که خب از جنبه آموزشی نگاه کنید؟

 

آقای دکتر من لجباز نیستم اما اگه از دست من ناراحت نمیشید به نظر من همه عقاید شما در این زمینه کاملا کاملا درست نیستن.

 

به نظر من اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی رو نباید قربانی آموزش مسایل جنسی کرد و باید برای این مسئله راه دیگه ای پیدا کرد. آقای دکتر شما خیلی منعطف و با جنبه هستید و این به مخاطباتون اجازه میده که در بیان نظراتشون ترسی نداشته باشن. من خیلی از خصوصیتتون خوشم میاد. امیدوارم که از دست من ناراحت نشید.

 

دوست دیگری نیز در همین زمینه گفته اند:

بله درست می فرمائید. قاعده ی عقلی همیشگی است و این قاعده ی عقلی الضرورات تبیح المحذورات , اینجا هم صدق می کند .

 

اما متاسفانه یا خوشبختانه فتواهایی که در باب تماشای فیلمهای آموزشی وجود دارد سختگیرانه اند و بعبارتی عملا زیاده روی در آنرا ضروری نمی دانند.

 

راستش را بخواهیم اگر انصاف بدهیم استفاده از فیلم آنهم با آن کیفیت آنهم در شرایطی که صورت بازیگر هم دیده می شود نمی تواند واقعا برای یادگیری محض باشد . حتی اگر ضرورت هم اقتضا کند مانند قاعده ی الاهم فالاهم , و اکل میته , باید به حداقل مقدار و اسلاید ها و نقاشیها مراجعه کرد که کم و بیش رواج دارد .

 

…….
حتی خود من که روانشناسی بالینی می خوانم برای تکمیل تحصیلات و مطالعاتم و برای اینکه حرفهای دوستان را عمیقا درک کنم و بقول معروف از بیرون گود نگویم لنگش کن علاقمند بودم گاهی در محیطهای بیمارستانی و درمانی در کنار اطبا حاضر باشم و آماری از میزان مراجعات و نحوه ی معاینات بدست آورم ولی هم در ضروری بودن این امر دچار شبهه هستم و هم حق می دهم اگر مراجعین معذب و معترض شوند.

 

اما از همه ی اینها گذشته به هرحال فرض ضرورت همواره باز است و اصلا کار مجتهد نیست که بگوید چی برای کی ضروری محسوب می شود و چی برای کی ضروری محسوب نمی شود .

 

تشخیص ضرورت در شرایط معمولا با خود مکلف است .
واگر جدا راهی جز آموزش با فیلم نباشد و مفسده ای هم نباشد و بهانه ای برای شهوترانی در کار نباشد , چنین فرضی محترم است . گرچه باز هم تکرار می کنم که خودم هم شخصا در ضروری بودنش اما و اگر دارم.

 

در تبیین نظر قبلی و باز شدن موضوع باید بگویم از این دوستان بابت فتح باب بحث تشکر می کنم. در آموزش ما از وسایل یا ابزاری بعنوان ابزار کمک آموزشی استفاده می کنیم تا آموزش ارایه شده بهتر تبیین شود. گاهی اوقات یک نفر با بیان یک حرف آنرا درک می کند ولی فرد دیگری صرفا با بیان موضوع را درک نمی کند و باید با استفاده از یکی از ابزارهای کمک اموزشی موضوع را برای وی تبیین کرد تا آنرا به درستی درک کند.

 

بحث من در باب فیلمهای آموزشی مسایل جنسی نیز از این باب است. بسیاری از افراد را دیده ام که با توضیح یا حتی نقاشی و … موضوعی را درک نکرده اند ولی با دیدن یک فیلم کوتاه متوجه شده اند که موضوع چه بوده است و دیده ام افرادی را که با خواندن یک نوشته کوتاه تمام موضوع را درک کرده اند و دیگر نیازی به دیدن فیلم نداشته اند.

 

در واقع از نظر من و با توجه به تجربه ای که دارم در اینکه برخی افراد ضرورت دارند با دیدن فیلم مساله ای جنسی را آموزش ببینند تردیدی نیست. اما مشخص ساختن اینکه چه کسی نیاز به دیدن فیلم دارد و چه کسی ندارد بحثی جداست.

 

قیاس دوست عزیز اول قیاس مع الفارق است که تفاوتی بین دیدن صحنه رابطه جنسی از نزدیک با دیدن فیلم این رابطه قایل نیستند. با استدلال این دوست عزیز بعنوان مثال باید گفت تفاوتی بین دیدن یک بازی فوتبال از نزدیک و از طریق تلویزیون نیست پس دیگر نیازی به تماشای فوتبال از نزدیک نیست و دیگر تماشاگری به استادیوم راه ندهیم.

 

از نزدیک هیجان و احساس مستقیم به افراد منتقل می شود و از طریق تصویر تلویزیونی یا فیلم دیگر آن احساس یا هیجان ایجاد نمی شود یا به میزان کمتری ایجاد می شود. همچنین بودن یک کارشناس باعث می شود تا جنبه شهوانی قضیه نیز حذف و جنبه آموزشی مورد توجه واقع شود و فرد به جنبه علمی و آموزشی توجه بیشتری بنماید. در حالیکه دیدن این فیلم بدون حضور کارشناس می تواند جنبه آموزشی کاملی نداشته باشد.

 

همچنین توضیحاتی که یک کارشناس در مورد برخی رفتارها یا صحنه ها می دهد نیز راهگشاست و کمک می کند تا افراد موضوع را بهتر درک کنند و برداشت صحیحی داشته باشند.

اما در باب ارزشهای اخلاقی و انسانی که دوست عزیزم به آن اشاره کرده اند و دیدن فیلمهای آموزش مسایل جنسی را خلاف آن دانسته اند باید بگویم که بسیاری از ملاکهای اخلاقی نسبی هستند و بستگی به عرف جامعه دارند. لخت بودن زن و مرد در یک جامعه و اختلاط آنها با هم ممکن است در یک جامعه خلاف اصول اخلاقی آن جامعه نباشد و بر عکس در جامعه ای دیگر این موضوع کاملا خلاف اخلاق باشد.

 

حتی داشتن رابطه جنسی در ملا عام در برخی از جوامع خلاف اصول اخلاقی آن جامعه نیست و با آن مشکلی ندارند و در برخی از جوامع مخالفینی دارد و قابل قبول نیست. فیلمهای آموزش مسایل جنسی در بسیاری از جوامع بصورت رسمی و در مدارس جهت آموزش دانش آموزان پخش می شود و از نظر ان جوامع خلاف اخلاق نیست.

 

در جامعه ما به دلیل برخی جنبه های مذهبی و شرعی و منع قانونی این فیلمها بصورت رسمی پخش نمی شود و جامعه ما آنرا غیر اخلاقی می داند البته در سالهای اخیر در این زمینه تغییراتی ایجاد شده است و بسیاری از افراد دیدگاهشان نسبت به این مساله تفاوت پیدا کرده است. لذا این مطلب که فارغ از جنبه مذهب این فیلمها با اخلاق انسانی سازگار نیست غلط می باشد.

 

۴- (ایجاد حالت تهوع در مسایل جنسی)

 

مهم ترین سوالات بعد از رابطه جنسی که ذهن شما را درگیر میکند

 

یکی از دوستان در باب تهوع از مسایل جنسی سوال کرده اند:

در مورد قسمت دوم سوال , ممکن است مکانیسم عمل اتفاقی که تهوع ایجاد می کند را توضیح دهید. مثلا ربطی به ترشح آدرنالین و … دارد؟؟

 

خصوصا که گاهی کسی احساس گناه حداقل در ضمیرهشیار خود ندارد و بلکه اصلا به فرزند نوزادش یا همسر شرعی اش می نگرد اما دچار تهوع می شود.

 

گاهی هم احساس گناه دارد اما چون درامورجنسی و پائین تنه ای نیست , دچار تهوع نمی شود و ناراحتی های دیگر سراغش می آید.

 

گاهی هم در محیط بسته یا میهمانی دچار حس تهوع و اسهال و مدفوع می شود .

 

آیا تا بحال مراجعینی داشته اید که گفته باشند از شدت ترس میهمانی و ضیافت یا حضور در محیط بسته دچار حس تهوع و اسهال می شوند و نیاز به دستشویی پیدا می کنند ؟

 

قطعا زیاد داشته اید.
می شود بفرمائید

 

جوابتان چه بوده و ضمنا آیا جنس همه ی این تهوع ها ریشه در یک نوع مشکل و احد داشته و درمانشان هم یکی است؟

در مورد بحث ایجاد حالت تهوع باید بگویم هنگامی که فردی دچار اضطراب یا ترس می شود سیستم عصبی سمپاتیک در بدن وی بیش از حد فعال می شود و تنش عضلات اسکلتی پیدا می کند. این تشدید فعالیت سیستم سمپاتیک یا آدرنرژیک طیف گسترده ای از علایم جسمی را بوجود می آورد.

 

در سیستم گوارشی خشکی دهان، اشکال در بلع، ناراحتی اپیگاستر(ناحیه بالای شکم یا سر دل)، حالت تهوع، نفخ مفرط، دفع مکرر یا شل مدفوع بوجود می آید. در سیستم تنفسی احساس گرفتگی سینه، اشکال در دم و تنفس بیش از حد ایجاد می شود. در سیستم قلبی عروقی تپش قلب، ناراحتی در قفسه سینه و احساس وقفه در ضربان قلب ایجاد می شود. در سیستم ادراری تناسلی دفع مکرر ادرار یا احساس فوریت در ادرار کردن، ناتوانی در نعوظ در اقایان ، ناراحتی مربوط به قاعدگی یا عادت ماهانه در خانمها و حتی عدم خونریزی ماهانه ایجاد می شود.

 

 

در سیستم عصبی عضلانی نیز ترمور یا لرزش دست، احساس گزگز، وزوز گوش، سرگسجه، سر درد و درد های عضلانی ایجاد می شود. از نظر روانشناختی نیز تحریک پذیری، حساسیت به سر و صدا، نا ارامی، ضعف تمرکز و افکار  نگران کننده ایجاد می شود.

 

 

در اختلالات اضطرابی یا اختلالات فوبی یا ترس عامل یا عواملی باعث ایجاد اضطراب یا ترس می شود و با تشدید سیستم سمپاتیک طیفی از علایم فوق ایجاد می شود. این عامل می تواند ترس از موضوع خاص، اجتماع، مترو یا فضاهای دربسته، ارتفاع یا موجودی مثل موش و … باشد.

 

حتی گاهی اوقات مسایل جنسی به دلیل ایجاد اضطراب باعث بروز علایمی مثل تهوع و … می شود. در همه این موارد مکانیسم عمل یکسان است ولی بسته به شرایط فرد شدت و ضعف دارد. دو نفر که از ارتفاع می ترسند ممکن است علایم مشابهی ایجاد نکنند بلکه هر یک بخشی از علایم فوق الذکر را داشته باشند.

 

گاهی اوقات ایجاد این علایم خود باعث ایجاد یک زنجیره معیوب شده و باعث تشدید علایم می شوند. یعنی فرد از موضوعی می ترسد و این ترس مثلا در او حالت تکرر ادرار یا حالت تهوع ایجاد می کند و فرد از اینکه در حضور جمع نتواند ادرار خود را نگه دارد یا نتواند تهوع را کنترل کند و بالا بیاورد دچار ترس بیشتری شده و وضعیت تشدید شده ای پیدا می کند.

 

در درمان اختلالات اضطرابی و ترس بخشی از درمان صرف مسایل روان شناختی فرد می شود و بخشی به علایم تشدید شده سیستم سمپاتیک اختصاص می یابد. در واقع بسته به علایمی که ایجاد شده بخشی از درمان که به کاهش فعالیت سیستم سمپاتیک اختصاص دارد تا حدود زیادی مشابهت داشته و فقط شدت و ضعف دارد ولی بخشی که مربوط به جنبه روانی فرد می شود با هم متفاوت بوده و بسته به مورد اختلافات اساسی با هم دارد.

 

۵- (سردرد های پس از رابطه جنسی)

یکی از دوستان در نظری گفته اند:

یا سلام خدمت آقای دکتر. آقای دکتر قرار بود مطلبی جامع و کامل در مورد سردردهای پس از عمل جنسی و راه های درمان آن توی سایت قرار بدین.با اینکه می دونم خیلی سرتون شلوغه اما ممنون میشم اینکار رو بکنید. ممنون

 

در مورد سردرد های پس از رابطه جنسی باید گفت علل مختلفی باعث بروز آنها می شود. برخی از سردرد ها ناشی از فشاری است که در حین سکس به گردن و عضلات نگهدارنده گردن و پس سر وارد می شود. برخی ناشی از باز شدن عروق خونی مغز و افزایش جریان خون مغز هستند. برخی ناشی از مصرف برخی داروها در حین یا قبل از سکس می باشد و برخی ناشی از پارگی عروق خونی داخل مغزی.برخی از سردرد ها نیز ناشی از افت قند خون بعد از رابطه جنسی می باشد.

 

اگر پوزیشن نامناسبی در حین سکس داشته باشیم یا فشار بیش از حدی به گردن و عضلات پس سری وارد کنیم بعد از سکس به خاطر خستگی عضلات و فشار ناشی از انقباض این عضلات سردردی را احساس می کنیم که بیشتر در نواحی پس سری و در دو طرف گردن می باشد. راه درمان این سردرد اصلاح پوزیشن سکس و همچنین کاهش فشار به سر و عضلات پس سر در حین سکس می باشد.

 

اگر از نظر غذایی فرد مدت زمان زیادی گرسنه بوده باشد و در این حال به سکس بپردازد به دلیل انکه عضلات انرژی زیادی حین سکس مصرف می کنند قند خون افت کرده و شایعترین علامت آن سردرد همراه با ضعف می باشد. حتی فرد عرق سردی نیز می نماید. برای رفع این نوع سردرد لازم است حدود ۳ تا ۴ ساعت قبل از سکس وعده ای غذایی مصرف شود و میزان قند خون در حد متعادلی حفظ شود. همچنین کمی مواد قندی بعد از سکس مصرف شود. مثلا دو قاشق عسل در نصف لیوان اب حل شود و مصرف گردد.

 

گاهی اوقات فرد داروهایی مصرف می کند تا سکس بهتری را تجربه کند مثلا قرص ویاگرا مصرف می کند. این قرص باعث تجمع خون داخل مغز شده و ایجاد بی قراری و سر درد می نماید. کاهش دوز یا عدم مصرف قرص مانع از ایجاد سردرد می شود.

 

در سکسی که در حال اضطراب و تنش عصبی انجام می شود خون زیادی داخل مغز جمع می شود و عضلات نیز فشار زیادی را تحمل می کنند و ایجاد سنگینی و رخوت بعد از سکس می کند. لذا حفظ ارامش و طمانینه در سکس و پرهیز از تنش و اضطراب باعث می شود سردرد ایجاد نشود. همچنین گاهی اوقات فعل و انفعالات زمان سکس باعث افزایش فشار خون و ایجاد سردرد ناشی از آن می شود.

 

گاهی اوقات به دلیل فشار بیش از حد در حین سکس عروق مغزی پاره می شوند و خونریزی داخل مغزی رخ می دهد که سردرد شدید و ناگهانی ایجاد می کند. این سردرد نیاز به بررسی سریع و اقدامات پزشکی سریع دارد لذا فرد در صورت ایجاد سردرد شدید و ناگهانی باید به سرعت به پزشک مراجعه نماید.

 

مصرف برخی از داروها باعث می شود تا سردرد پس از سکس ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. قرصهای پروپرانولول ۱۰ میلی گرمی باعث کم شدن اضطراب و تنش عصبی شده و با کاهش فشار روی قلب باعث کمتر شدن سردرد می شود.این قرص بصورت ۱۲ ساعتی و صبح و شب مصرف می شود. همچنین مصرف قرصهای آسپیرین یا بروفن نیز کمی قبل از سکس می تواند کمک کند تا سردرد ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. استفاده از موادی مثل عسل بلافاصله بعد از سکس نیز باعث عدم افت قند خون شده و مانع از ایجاد سردرد ناشی از کاهش قند خون می شود.

 

۶- (فیلمهای پورنو)

یکی از دوستان در نظری راجع به فیلمهای پورنو گفته اند:

سلام اقای دکتر از اطلاعات دقیق و به جایی که هم در این زمینه و هم در موارد دیگه ارائه می کنید از شما سپاسگذارم و جدا بهتون خسته نباشید میگم و اراده شما رو در پیمودن این مسیر سخت تحسین میکنم اما یه نکته ای در مورد مطالبی که در این مورد عنوان کردید شما همیشه مردم رو تشویق می کنید که از این فیلم ها در روابط خودشون الگو برداری نکنند اما هیچوقت نگفتید که اصلا به سمت این فیلم ها نرند و این چیزهای شرم آورو تعقیب نکنند یعنی هیچوقت نفس تماشای این فیلم ها رو محکوم نکردید.

 

شما از یک دسته از فیلم ها نام بردید که آموزشی هست و دیدن اونها با حضور کارشناس کمک کننده است اما آقای دکتر پس دیدن زن و مرد برهنه و صحنه های آمیزش جنسی اونها چی؟ اصلا اشکال نداره؟ من توی بعضی از کتابها و مطالبی که خوندم اینطور اومده بود که حتی درست نیست که زن و شوهر از صحنه روابط جنسی خودشون تصویر بگیرند و تماشا کنند به خاطر همون غیر اخلاقی بودن نفس قضیه.

 

به نظر من اینکه زن و مرد به نیاز هم واقف باشن به خواسته هم احترام بذارن و تو زمینه این مسائل هم آموشی مثل همین آموزشهایی که شما توی وبلاگتون میدید ببینند کافیه تا در نهایت بتونن یه رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشن و این اصلا لازم نیست که دیگه نحوه عمل جنسی رو هم با فیلم و تصویر و اینجور حرکات بهشون آموزش بدیم .

 

ضمن تشکر از دوست عزیزی که نظر داده اند باید بگویم من دیدن فیلم پورنو را در مطلب قبلی نیز تایید نکردم و حتی تاکید کردم که دیدن این فیلمها عوارضی به همراه دارد. اما من یک تقسیم بندی در این زمینه داشتم که دیدن برخی فیلمهای آموزشی یا عاشقانه را به علت تاثیرات مثبت آن با شرایطی توصیه نمودم و این دوست عزیز روی این موضوع انتقاد دارند.

 

این انتقاد از یک جنبه وارد است و آن جنبه مذهبی قضیه می باشد. دیدن صحنه سکس یا برهنه زن و مرد در شرع گناه محسوب و دارای اشکال می باشد و از این باب دیدن این فیلمها دارای اشکال می باشد و من باید در همان مطلب این موضوع را یادآوری می نمودم تا دوستان از نظر شرع در این باب نیز مطلع باشند و من از این دوست عزیز تشکر می کنم. اما اگر جنبه علمی و آموزشی به قضیه بدهیم و جنبه شهوانی را از ان حذف کنیم و قصد آموزش باشد و چاره ای به جز دیدن این فیلمها برای آموزش نباشد نظر شرع متفاوت می باشد و به قصد اموزش و در حد ضرورت منعی وجود ندارد و حد این ضرورت بر عهده خود فرد است.

 

البته از دوستان روحانی و کارشناسان مذهبی می خواهم تا در این زمینه مرا از نظرات خویش بهره مند سازند و باب بحث را باز نمایند.

اما نکته ای که وجود دارد اینست که در باب آموزش گاهی اوقات ضرورت دارد تا با استفاده از تصویر یا فیلم موضوع بطور کامل آموزش داده شود و فرد آموزش را بطور کامل فرا گیرد.

 

در واقع گاهی اوقات کلام نمی تواند اصل مطلب را برساند و لازم است تا تصویر یا فیلمی این آموزش را کامل کند. در باب آموزش مسایل جنسی به نظر من برخی از مفاهیم را نمی توان با حرف یا کلام منتقل نمود و باید فرد تصویر را ببیند.

 

بعنوان مثال در باب پرده بکارت هر چقدر سخن گوییم نمی توانیم موضوع را تفهیم کنیم ولی یک تصویر به راحتی می تواند تمام مفهوم را برساند. یا درباب پوزیشنهای سکس یا برخی روشهای پیش نوازش شاید نتوان با سخن یا نوشته مفهوم را منتقل نمود ولی یک فیلم ساده می تواند مفهوم را به راحتی منتقل نماید و فرد آموزش را به شکل درست و به راحتی فرا گیرد.

 

همچنین افراد در زمینه فراگیری آموزش از حسهای مختلفی استفاده می کنند. یک فرد ممکن است از نظر شنیداری درک بهتری از مطلب داشته باشد و یکی ممکن است از نظر دیداری بهتر متوجه منظور شود و درک بالاتری از نظر آموزش داشته باشد. برای فردی که درک تصویری دارد اگر یک دنیا توضیح داده شود منظور رسانده نمی شود ولی یک تصویر تمام مطلب را منتقل می کند. لذا استفاده از ابزارهای متنوع آموزش می تواند راهگشا باشد.

 

از دید روانشناسی نیز تاثیر آموزش در قالب فیلم یا تصویر به مراتب بیشتر از تاثیر گفتار یا نوشتار می باشد. در واقع تجسم بینایی یک موضوع باعث درک بهتر موضوع می شود.

 

خارج از مسایل ذکر شده فوق باید بگویم بخشی از مخاطبین این وبلاگ از دید مذهبی به موضوع نمی نگرند و باید به نظرات آنها نیز توجه نمود و بخشی از اموزشها را که برای این گروه قابل ذکر است مطرح نمود تا متوجه گردند و از آن استفاده کنند.

 

در پایان تاکید می کنم من به هیچ وجه دیدن فیلمهای پورنو را تایید نمی کنم بلکه دیدن فیلمهای عاشقانه و یا فیلمهای آموزشی مخصوص را در حضور کارشناس و با ذکر توضیحات مربوطه و بدون نگاه شهوت آلود و به قصد آموزش توصیه می کنم.

 

یکی دیگر از دوستان نیز سوال کرده اند:

من دختری ۱۸ ساله ام. مشکلم این هست که اتفاقی صحنه ی سکس می بینم و شیطون گولم می زنه نگاه می کنم و بعدا حالت تهوع به من دست می ده. اقای دکتر من نماز می خونم از کوچیکی می خواستم بپرسم من بعد از دیدن این صحنه نماز بخونم گناه داره؟و علت حالت تهوع چیه؟

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم علت این تهوع، اضطراب و استرس ناشی از احساس گناهی می باشد که این دوست عزیز بعد از دیدن این صحنه ها پیدا می کنند.

 

نماز خواندن بعد از دیدن این صحنه ها گناهی ندارد بلکه کمک می کند تا آرامش نیز در فرد ایجاد شود. من به هیچ وجه دیدن این صحنه ها  را به این شکل توصیه نمی کنم. در صورت اتفاقی بودن نیز می توان با تغییر جهت نگاه و پرهیز از ادامه نگاه مانع از ایجاد احساس گناه ناشی از دیدن این تصاویر شد. وقتی احساس گناه ایجاد نشود حالت تهوع نیز رخ نخواهد داد.

 

۷- (حاملگی خارج رحمی)

در مورد حاملگی خارج از رحم توضیح دهید

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم زمانی که تخمک از تخمدان آزاد می شود توسط لوله های رحمی به داخل رحم منتقل می شود و بطور معمول دردرون این لوله ها با اسپرم تماس برقرار کرده و باروری حاصل می شود و سلولی به نام سلول تخم بوجود می اید که از رشد ان جنین بوجود می اید. بطور معمول سلول تخم از داخل لوله ها وارد رحم شده و در دیواره های رحم جایگزین می شود.

 

اگر این سلول به جای رحم در خود لوله های رحمی (شایعترین جای حاملگی خارج رحمی) یا حتی درون شکم جایگزین شود و شروع به رشد کند حاملگی خارج رحمی ایجاد می شود. این حاملگی خطرات فراوانی دارد. اگر سلول تخم درون لوله های رحمی جایگزین شود و شروع به رشد کند می تواند باعث پارگی این لوله ها شده و ایجاد خونریزی برای مادر نماید که می تواند کشنده نیز باشد همچنین مادر رابرای همیشه از بچه دار شدن محروم سازد.

 

تشخیص این بارداری بسیار اهمیت دارد و اگر تشخیص داده نشود می تواند باعث بروز مشکلات پیش گفته شود. اگر قبل از ایجاد پارگی تشخیص داده شود و نسبت به درمان آن اقدام شود خطری متوجه مادر نمی شود.

 

این نوع از حاملگی با سونوگرافی و آزمایش خون تشخیص داده می شود. در آزمیش خون بارداری مثبت و در سونوگرافی جنینی در رحم دیده نمی شود.

 

۸- (بواسیر داخلی و راههای درمان)

مطلبی در مورد بواسیر داخلی و راه حلش واینکه ایا با لیزر عمل میشه و…..می تونید بزارید ؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم بواسیر همان واریسی شدن عروق ناحیه مقعد می باشد که بسته به محل قرار گیری این عروق بواسیر داخلی یا خارجی گفته می شود. طریقه درمان در هر دو مورد تقریبا یکسان می باشد. ابتدا با استفاده از روشهایی که به تغییر سبک زندگی از آن یاد می کنم و همچنین درمانهای دارویی اکتفا می شود و اگر جواب ندهد می توان جراحی نمود.

 

برای تغییر سبک زندگی لازم است از توالتهای فرنگی استفاده شود. از نشستن به مدت طولانی پرهیز شود و تحرک وجود داشته باشد. از مواد غذایی فیبر دار مثل میوه و سبزیجات در کنار غذا استفاده شود تا از ایجاد یبوست پیشگیری شود. مواد غذایی ملین مصرف شود. از نگهداشتن مدفوع به مدت طولانی اجتناب شود. از زور زدن بیش از حد در توالت نیز پرهیز شود.

 

کسانی که مبتلا هستند نیز اگر روزانه به مدت نیم ساعت در لگنی از آب ولرم که یک قاشق بتادین درون آن وجود دارد بنشینند بسیار کمک کننده می باشد.

 

درمان دارویی شامل استفاده از یک ملین مثل پودر پسیلیوم یا شربت لاکتولوز یا شربت شیرمنیزیم یا قرصهای سیلاکس یا سنالاکس می باشد. در کنار آن از شیاف یا پماد آنتی همورویید هم استفاده می شود. در صورت داشتن درد باید معاینه صورت گیرد. همورویید داخلی معمولا درد ندارد.

 

اگر روشهای فوق جوابگو نبود لازم است با جراحی توده واریسی خارج شود یا با استفاده از برخی وسایل رینگ مانند لیگاتور شود. امروزه با استفاده از لیزر عروق واریسی شده را می سوزانند تا مشکل حل شود و مجرا باز شود.

 

۹- (خونریزی هنگام نزدیکی)

زنی هنگام آمیزش همیشه خونریزی دارد. لطفاَ راهنمائی کنید.

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم در دفعات اولی که یک زن سکس را تجربه می کند ممکن است به علت تنگی مجرای تناسلی و ساییدگی دیوراه واژن زخم ایجاد شود و خونریزی بصورت لکه بینی بعد از سکس وجود داشته باشد ولی به مرور این حالت از بین رفته و دیگر لکه بینی یا خونریزی وجود نخواهد داشت. اگر خونریزی بعد از سکس یا حین سکس مدام وجود داشته باشد می تواند ناشی از فشار روی سرویکس یا دهانه رحم باشد و لازم است فرد مورد معاینه دقیق قرار گیرد و حتی نمونه ای به نام پاپ اسمیر از دهانه رحم وی گرفته شود.

 

برخی از سرطانها یا بیماریهای دهانه رحم باعث خونریزی حین سکس می شود. همچنین برخی از بیماریهای مجرای تناسلی یا واژن نیز می تواند باعث این حالت شود. حتی برخی از عفونتها می تواند باعث چنین حالتی شود.

 

چنین زنی باید مورد معاینه دقیق قرار گیرد و بررسی دقیقی در مورد منشا خونریزی  وی صورت گیرد.

 

۱۰- (اختلالات بیضه ها)

لطف کنید بیماری هایی که ممکنه برای بیضه در آقایان بوجود بیاد را شرح دهید که علائم آن چه هست و راهکار درمان آن چه هست؟

 

اگر کسی مبتلا نشده راه پیشگیری آن چه هست؟

 

من بیضه سمت چپم بزرگتر از سمت راست هست ، آیا این نوعی مشکل هست

 

اگر مشکل هست باید چکار کنم؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم در حالت عادی دو عدد بیضه در داخل کیسه بیضه قرار دارد که بطور معمول یکی از دو بیضه کمی پایین تر از دیگری قرار می گیرد. در اطراف بیضه شبکه به هم پیچیده ای از لوله ها وجود دارد که به آن اپیدیدیم گفته می شود و یک لوله نیز از اپیدیدیم خارج و به سمت پروستات و کیسه های منی می رود که به آن وازدفران گفته می شود.

 

مهمترین مشکلات کیسه بیضه و بیضه ها یکی درد شدید کیسه بیضه است که ناگهانی شروع می شود و نشان دهنده تورشن یا چرخش بیضه می باشد. مهمترین اورژانس بیماریهای بیضه همین تورشن می باشد. در این بیماری بیضه به دور عروق خود می چرخد و خونرسانی به آن مختل می شود. این بیماری غیر شایع است و معمولا در هنگام خواب اتفاق می افتد و در آن بیضه راست در جهت حرکت عقربه های ساعت و بیضه چپ در جهت خلاف عقربه های ساعت می چرخد. اگر بیشتر از ۴ ساعت ادامه یابد می تواند منجر به اتروفی بیضه شود.

 

مشکل دیگر که ممکن است پیش اید اسپرماتوسل می باشد. توده کیستیک کوچکی (حداکثر به قطر ۱ سانتیمتر) که نور را از خود عبور می دهد، حرکت دارد و نرم است و بصورت اتفاقی در معاینه کشف می شود. کیستی سرشار از مایع شیری رنگ و پر از اسپرم. معمولا درمان نمی خواهد مگر آنکه اذیت کند و بیش از حد بزرگ شود.

 

توده کیستیک دیگر هیدروسل می باشد. این توده تجمع مایع در زیر پوشش بیضه می باشد که معمولا در صبح ها کوچک تر و در عصر ها بزرگتر می شود. معمولا درد ندارد ولی به علت فشار روی بیضه و مشکلاتی که برای خونرسانی بیضه ایجاد می کند نیاز به جراحی دارد.

 

سایر بیماریهای بیضه نیز شامل توده های توپر می باشد که ناشی از سرطانها می باشد و نیاز به بررسی دقیق دارد. همچنین واریکوسل یا واریسی شدن عروق بیضه نیز از دیگر بیماریهای بیضه می باشد که در مطلب دیگری شرح داده شده است.

 

از دیگر بیماریهای بیضه عفونت اپیدیدیم یا عفونت خود بیضه یا ارکیت می باشد. شایعترین علت ارکیت بیماری اوریون می باشد. معمولا سه تا چهار روز بعد از بزرگ شدن غدد بزاقی در زیر گوش این اتفاق می افتد که معمولا یکطرفه است و در ۱۰ درصد موارد دوطرفه است و بیشتر در پسران در حال بلوغ یا مردان جوان اتفاق می افتد. در ۳۰ درصد موارد تخریب دایمی بیضه رخ می دهد و اگر هر دو بیضه درگیر باشند باعث عقیمی می شود. راه پیشگیری و درمان آن نیز استراحت و گرم کردن موضع و استفاده از داروهای مسکن می باشد.

 

عفونتهای باکتریال نیز بعد از تشخیص با درمان آنتی بیوتیکی مناسب درمان می شوند.

 

در پایان یادآور می شوم هر گونه درد یا تورم در بیضه ها باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود مشکل اقدام درمانی مناسب صورت گیرد.

 

این دوست عزیز نیز می توانند به اینجانب یا یکی از همکاران پزشک مراجعه کنند تا پس از بررسی و معاینه درمان مناسب برای ایشان صورت گیرد.

 

۱۱- (وازکتومی)

اقای دکتر سلام . عقیم نمودن مرد از زیر الت تناسلی که باعث قطع اسپرم میشود این خود باعث در عدم رشد الت تناسلی مرد نمیشود ؟

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم این عمل وازکتومی می باشد و تاثیری بر رشد آلت تناسلی ندارد. عمل وازکتومی معمولا بدون درد و خونریزی انجام می شود و مشکلی هم ایجاد نمی کند. بیضه ها دو کارکرد اصلی دارند یکی تولید اسپرم می باشد و دیگری تولید هورمون جنسی تستوسترون می باشد. این دو کارکرد کاملا مجزا از هم می باشند. اسپرم های تولید شده در بیضه از بیضه وارد شبکه پیچیده ای از لوله ها در اطراف بیضه می شوند به نام اپیدیدیم و بعد از طی مراحل تکاملی در این مسیر وارد لوله ای به نام وازدفران می شوند که اسپرم ها را از بیضه به سمت کیسه های منی و پروستات می برد.

 

در طی عمل وازکتومی لوله واز دفران بریده می شود و مسیر انتقال اسپرم قطع می شود. انزالی که صورت می گیرد مایع منی می باشد که فاقد اسپرم است و قابلیت باروری ندارد.

 

در واقع عمل وازکتومی هیچ تاثیری بر تولید تستوسترون ندارد. میل جنسی فرد را تغییر نمی دهد و تاثیری نیز بر انزال فرد ندارد. لذت جنسی را نیز کم نمی کند. همچنین تاثیری نیز بر اندازه آلت تناسلی ندارد.

 

بخشی دیگر از سوالات جنسی متداول :

سوالات رایج و خصوصی بعد از سکس و رابطه جنسی

ناتوانی جنسی ،اسپرم،ترشحات واژن،میل جنسی ،یپش نوازی و پس نوازی رابطه جنسی،مایع منی ،کیفیت نعوظ و…ممکن است خیلی سوالات درذهن شما در این موارد باشد که از مطرح کردنشان شرمنده می شویدگزیده ای از رایج ترین سوالات جنسیرا برایتان اورده ایم:

 

آیا این ممکن است که خانمی میل جنسی بیش از حد داشته باشد؟ و اگر پاسخ مثبت است در این مورد چه می توان کرد؟

این مسئله بسیار نسبی است و برخی اوقات یکی از افراد در رابطه تصور می کند که شریک جنسی اش میل جنسی غیر طبیعی دارد که در اکثر موارد در واقع به دلیل نابرابر بودن میل جنسی افراد در یک رابطه است.

 

اما در مواردی هم که یکی از طرفین میل جنسی بیش از حدی دارد (در حدی که رابطه زوج را تحت تاثیر قرار داده) خویشتن داری می تواند کمک کننده باشد، برای اینکه نمی توان همیشه توقع داشت که هر دو طرف به یک حد نسبت به برقراری میل جنسی میل داشته باشند. اما این مسئله مهم است که فرد از خودارضایی برای خودداری از برقراری رابطه با شریک جنسی اش استفاده نکند.

 

گزیده ای از سوالات جنسی
آیا کاری هست که بدون کمک گرفتن از شخص دیگری خود ما بتوانیم انجام بدهیم؟

ساده ترین توصیه ها برای جلوگیری و رفع تمامی اختلالات جنسی که ریشه های پزشکی ندارند، این است که همیشه احساسات طرف مقابل را در نظر بگیرید. از مواد لغزنده کننده به مقدار کافی استفاده کنید. با توجه کافی به پیش نوازی و پس نوازی رابطه جنسی تان را به مراسم عشق ورزی تبدیل کنید و رابطه را خیلی آهسته آهسته پیش ببرید. رعایت این موارد، استرس را که دلیل اصلی ایجاد اکثر اختلالات جنسی بخصوص برای خانم ها است از میان می برد. به خصوص در مورد درد در هنگام دخول و کاهش میل جنسی رعایت این نکات میتوانند کارگشا باشند.

 

مقدار طبیعی مایع منی چقدر است؟

مقدار مایع منی بسته به شرایط زیر متفاوت است: تعداد دفعاتی که فرد به انزال میرسد، قوای جسمی فرد، سن و غیره. اما این مقدار معمولا به اندازه یک قاشق چایخوری است. برخی افراد نسبت به میانگین مردها مقدار کم تری مایع منی تولید میکنند که لزوما مشکل پزشکی محسوب نمیشود.

 

آیا ممکن است در هنگام دخول ادرار مرد به همراه مایع منی وارد واژن شود؟

ممکن است چند قطره از ادرار که از قبل در مجرای ادراری مانده با مایع منی قاطی شود. اما در حالت معمول خیر. چون سیستم کارکرد نعوظ و انزال به شکلی است که راه ورود دریچه مثانه به مجرای ادرار را مسدود می کند. در برخی افراد که این دریچه به خوبی محکم نمی شود، این احتمال وجود دارد اما مقدار آن خیلی زیاد نیست.

 

آیا راهی برای افزودن به قطر و یا طول آلت تناسلی وجود دارد؟

بعد از سن بلوغ تنها راه این کار جراحی است که معمولا بدلایل زیر توصیه نمی شود مگر در شرایطی که این جراحی به توصیه پزشک باشد. این جراحی ها ممکن است به اعصاب ناحیه تناسلی آسیب وارد کند که فرد را در احساس جنسی اش دچار مشکل کند. نتیجه عمل از نظر زیبایی ممکن است نتیجه ای نباشد که فرد در ذهن داشته است.

 

پژوهش ها نشان داده که برخی افراد پس ار انجام این جراحی ها به اختلالات نعوظی دچار شده اند. بر اساس پژوهش های انجام شده افرادی که تن به اینگونه جراحی ها می دهند غالبا از اعتماد به نفس خوبی برخوردار نیستند و از روان درمانگری و مشاوره نفع بیشتری میبرند تا اینگونه جراحی ها. معمولا پس از جراحی نیز از وضعیت خود راضی نیستند.

 

آیا استفاده از ویاگرا در دراز مدت به اندازه آلت تناسلی اضافه میکند؟

به هیچ عنوان. ویاگرا تنها برای نگهداشتن خون در آلت تناسلی و در نتیجه کیفیت نعوظ تاثیرگذار است.

 

آیا استفاده از کرم ها و یا اسپری های موجود در بازار و یا پمپ ها بر روی طول و یا قطر آلت تناسلی نقش دارد؟

خیر. نهایت تاثیری که این ابزار دارند این است که بر اثر تحریک موضعی و یا بخاطر جنبه روانی و اطمینانی که به فرد میدهند، یا مثلا مثل ویکس باعث پرخونی آلت تناسلی شده وروی کیفیت نعوظ اثر بگذارد. اما بهتر است تا جای ممکن از این تحریکات استفاده نشود چون اعصاب آلت تناسلی ممکن است در طول زمان به محرک های دیگر کمتر جواب بدهد و روی روابط جنسی فرد با شریک جنسی اش اثر منفی بگذارد.

 

آیا استفاده از کاندوم دربه تعویق انداختن زمان انزال تاثیر دارد؟

در حالت کلی بله. اگر از کاندومهای ضخیم استفاده شود، حس را کم تر کرده و ممکن است انزال را به تاخیر بیاندازد. کاندوم های دیلِی (تاخیر) بطور خاص برای این موضوع ساخته شده اند. این کاندوم ها به موادی آغشته هستند که احساس آلت تناسلی را کم میکنند و بنابراین تحریک را کم کرده و زمان انزال را به تاخیر می اندازند.

 

پس از داشتن ارتباط جنسی ترشحات شیری رنگ، ضخیمی از واژنم پیدا کرده‎ام که بوی ترشیدگی می‎دهد.خجالت می‎کشم به پزشک مراجعه کنم ممکن است کمکم کنید؟

اگر رابطه‎ی جنسی دارید و ترشحات واژنتان متفاوت از قبل است باید حتماً به پزشک و یا ماما در درمانگاه‎ محل سکونتتان مراجعه کنید چون ممکن است دچار یکی از بیماری‎های مقاربتی شده باشید. خجالت کشیدن برای طرح همچین مسائلی نزد شخصی که در روز مرتباً با مواردی اینچنین سروکار دارد بی‎مورد است.

 

مسئله‎ی اصلی این است که اگر شما به آن حد بالغ شده‎اید که رابطه‎ی جنسی را تجربه کنید حتماً آنقدر بلوغ فکری دارید که برای درمان پزشکی مناسب اقدام نمایید. به یاد داشته باشید که مراجعه نکردن به موقع به پزشک و یا ماما می‎تواند در مواردی به نازایی ختم شود پس با خودتان تعارف نکنید و حتماً در اولین فرصت به دنبال تشخیص و درمان این مسئله باشید.

 

چرا واژن من ترشح دارد؟

ترشحات واژن برای مرطوب و سالم نگاه داشتن این عضو حساس ضروری هستند. این ترشحات همچنین در خارج کردن میکروب‎های وارد شده به واژن، مانند یک فلاش تانک عمل می‎کنند و چون مقداری باکتری بی‎ضرر در خود دارند در مقابل عفونت‎ها بدن را حفظ می‎نمایند. همین ترشحات هستند که در هنگام برقراری رابطه‎ی جنسی محیط واژن را مرطوب می‎کنند تا عمل دخول به آسانی صورت پذیرد.

 

شنیده‎ام کاندوم‎هایی برای نزدیکی از راه دهان وجود دارد ممکن است توضیح دهید که این مسئله درست است یا خیر؟

بله، همانطور که در سئوال بالا هم اشاره کردم کاندوم‎هایی با طعم‎ها و رنگ‎های مختلف برای این مورد وجود دارد. که ظاهر این کاندوم‎ها با کاندوم‎های دیگر تفاوت زیادی ندارد مگر در رنگ و بو و طعمشان و اینکه ساده بوده و خاردار نیستند همچنین مواد لغزنده (لوبریکَنت) ندارند. برای خانم‎ها نیز کاندوم‎هایی وجود دارد که بر روی آلت تناسلی قرارمی گیرد.. در صورت عدم دسترسی به این کاندوم‎ها می‎توانید کاندوم‎های آقایان را تهیه کرده، ازکنار برش داده و بصورت یک لایه درآورید و از آن استفاده نمایید.

 

مدت یک هفته است که متوجه شده‎ایم همسرم به هپاتیت نوع ب دچار است. دکترها می‎گویند که این بیماری از طریق رابطه‎ی جنسی منتقل می‎شود. چه باید بکنیم آیا دیگر نمی‎توانیم نزدیکی داشته باشیم؟ این موضوع چقدر برای من خطر دارد؟

 

هپاتیت نوع ب بیماری است که مانند ایدز از طریق انتقال فراورده‎های خونی و ترشحات واژن (در زنان ) و مایع منی (در مردان) به دیگران انتقال می‎یابد. شما می‎توانید پس از زدن واکسن مربوطه که در سه مرحله انجام می‎شود تا حدی از ابتلا به این مریضی در امان باشید.

 

در مورد نزدیکی تان باید از کاندوم استفاده کنید و در صورت داشتن جراحت و یا زخم در ناحیه‎ی تناسلی (بطور مثال تبخال تناسلی) تا بهبود کامل آن و گرفتن تایید پزشک معالج اقدام به نزدیکی نکنید. زیرا انتقال بیماری‎های مقاربتی چون هرپس (تبخال) با کاندوم قابل جلوگیری نمی‎باشند. و از طریق ترکیدن تبخال‎ها و آزاد شدن مایع آن فرد می‎تواند ویروس‎های عامل هپاتیت را به شریک جنسی خود منتقل کند.

 

بالاخره کسی را پیدا کردیم که این سئوال را از او بپرسیم: آیا پوشیدن لباس زیر تنگ مردانه در باروری و یا توانایی جنسی مردان اثر می‎گذارد؟

 

سئوال خوبی است، با توجه به فرم آلت تناسلی مردان که در بیرون از بدنشان قرار دارد محققان هم به انجام آزمایش‎هایی جهت روشن شدن این مسئله پرداخته‎اند. البته تا کنون که نتوانسته‎اند به نتایج مشابهی دست پیدا کنند . اما گزارشی هم مبنی بر اثرگذاری منفی لباس زیر تنگ در مردان بر روی تعداد اسپرمی که در بدنشان تولید می‎شود نداشته‎ایم.

 

نتیجه‎ی مطالعه‎ای که در اُکتبر ۱۹۹۸ در نشریه‎ی ارولوژی به چاپ رسیده بود حاکی از این بود که پوشیدن شورت‎های تنگ بر روی قدرت باروری مردان اثر سوئی ندارد. اما در مجموع، تحت فشار قرار دادن بیضه‎ها کار چندان صحیحی نیست چون می تواند خونرسانی را مختل کند.

 

ممکن است خواهش کنم تکنیک کِگِل یا تمرین های عضلات کف لگن را هم در مورد خانم‎ها و هم برای آقایان به تفصیل توضیح دهید؟ مثلاً بگویید که چند بار در هفته باید آن‎ها را انجام داد تا در عین اثرگذاری وقت کمتری هم بگیرند.

 

این تکنیک توسط دکتر آرنولد کِگِل برای کمک به بهبود وضعیت جسمانی زنان پس از زایمان ارائه شد و هدف از انجام آن تقویت عضلات لگنی در خانم‎ها و در نتیجه بند آوردن خونریزی پس از زایمان بود. دکتر کگل بعدها دریافت که انجام این نرمش‎ها به افزایش لذت جنسی هم کمک می‎کند. تنوع این حرکات زیاد است اما ریشه‎ی همگی آن‎ها یکی است.

 

برای مردان و زنان:

خروج ادرار را در هنگام ادرار کردن بوسیله‎ی سفت کردن عضلات لگنی متوقف کنید و بعد دوباره رها کنید.

 

عضلات لگن را منقبض کرده، به مدت یک ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را روزی سه بار و هربار ده مرتبه انجام دهید. به‎تدریج تعداد انقباضات و دفعات را به ده بار انقباض به تعداد بیست دفعه در روز برسانید.

 

برای تنوع در انجام این تمرین‎ها مدت نگاه داشتن انقباض را به سه ثانیه افزایش دهید و بعد عضلات را رها کنید. شما می‎توانید مخلوطی از تمرین‎ها را انجام دهید (یکبار دفعات را طولانی و کوتاه کنید و بار بعد تعداد انقباضات را).

 

در هر حالتی اینکار را انجام دهید: حتی هنگامی‎که پشت کامپیوتر هستید، وقتی کتاب می‎خوانید یا با تلفن صحبت می‎کنید.

 

در هنگام نزدیکی انقباض عضلات لگنی موجب ایجاد لذت برای شما و شریک جنسی‎تان خواهد بود.

 

تکنیک کگل را حداقل برای شش هفته انجام دهید. نتیجه یکباره حاصل نمی‎شود اما تدریجاً تفاوت را متوجه خواهید شد.
برخی پزشکان معتقدند زنان باردار باید تعداد تمرینات خود را صد بار بیشتر از افراد عادی انجام دهند تا آمادگی لازم را برای انجام زایمانی راحت‎تر و سالم‎تر داشته باشند. در آقایات انجام مرتب این تمرین ها به بر طرف شدن انزال زودرس و کیفیت نعوظ کمک بسیاری میکند.

 

من به تازگی ارتباط حفاظت نشده‎ای داشته‎ام. با وجود اینکه مایع منی خارج از واژنم ریخته شد اما پریودم عقب افتاده است آیا امکان بارداری وجود دارد؟

 

در ترشحی که پیش از انزال از نوک آلت مردان بیرون می‏آید مقداری اسپرم وجود دارد. پس بله، احتمال دارد که باردار شده باشی. مردها حتماً باید در موقع دخول کاندوم را پوشیده باشند. البته معمولاً توصیه می‎شود که کاندوم را پس از پیش‎نوازی اولیه و دقیقاً زمانی که آماده‎ی دخول هستید بپوشید چون ممکن است در حین مالیده شدن به اطرافِ تخت و لحاف و غیره پاره و یا آلوده شود. می‎توانی برای تست حاملگی نوارهای تست ادرار را از داروخانه بخری و یا به دکتر مراجعه کنی.

 

ماه پیش من ارتباط جنسی بدون پیشگیری داشتم اما پریود شده‎ام آیا هنوز احتمال حاملگی برای من وجود دارد؟

 

اگر گمان می‎کنی که باردار هستی تست بارداری را بده . خیلی از دختر خانم‎ها بعد از برقراری ارتباط جنسی احساس گناه می‎کنند و فکر می‎کنند که حامله هستند در صورتی‎که نیستند. البته تعداد کمی از خانم‎ها هستند که پس از باردار شدن و حتی در طول مدت بارداری هم پریود سبکی را دارند. اگر پریود بعدی‎ات دیر شد حتماً تست بارداری را بده.

 

من و شریک جنسی‎ام ارتباط داشته‎ایم اما فقط در حد بوسیدن و بغل کردنِ هم با لباس البته او انزال هم داشته است آیا ممکن است من حامله شده باشم؟

نه، اصلاً نگران نباش. اما مراقب این موضوع هم باش که اگر خیلی پیش بروی ممکن است کارهایی را انجام دهی که آمادگی‎اش را نداری و یا نمی‎خواهی. یا به خواست طرف مقابلت سطحی از رابطه جنسی را تجربه کنی که بعداً پشیمان بشوی. اگر خواستید ارتباطی داشته باشید که در حین آن احتمال برخورد اسپرم با واژن وجود داشت حتماً از شریک جنسی‎ات بخواه که کاندوم بپوشد.

 

برای احتیاط بهتر است که هر دو کاندوم تهیه کنید و در گوشه کیفتان داشته باشید.

 

من می‎خواهم ارتباطم را با شریک جنسی‎ام شروع کنم. دوستانم می‎گویند که در اولین ارتباط جنسی حاملگی امکان ندارد آیا این درست است؟

به هیچ وجه! بیشتر دخترخانم‎ها همین اشتباه را می‎کنند و بعد دچار بارداری ناخواسته و عواقب آن می‎شوند. قطعاً می‎توانی در اولین ارتباط جنسی‎ات باردار شوی. بخصوص به دلیل اینکه جوان هستی بدنت آمادگی بیشتری برای بارداری دارد. پس باید حداقل از کاندوم و بر روی آن ، از ژل اسپرم‎کش استفاده کنی. در صورتی که مایلی از قرص استفاده کنی برای اطمینان از کارکرد قرص های ضد بارداری لازم است که از ۳ ماه پیش از برقراری ارتباط جنسی مصرف مرتب آن را شروع کرده باشی.

 

اگر در هنگام انزال مرد، زوج در موقعیتی باشند که زن روی مرد قرار داشته باشد آیا احتمال حامگی وجود دارد؟ من شنیده‎ام که در این حالت مایع منی بیرون ریخته و احتمال حاملگی را از بین می‎برد.

 

خیر، این موضوع درست نیست. در هربار انزال تعداد ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون اسپرم همراه مایع منی به بدن زن وارد می‎شوند که اگر زوج از وسیله‎ی جلوگیری از بارداری استفاده نکرده باشند احتمال حاملگی خانم وجود دارد و این به نحوه دخول بستگی ندارد. ضمناً‎ برخی افراد تصور می‎کنند که اگر مرد در وقت انزال کاندوم بپوشد احتمال باروری خانم به صفر می‎رسد.

 

اما این نیز درست نیست چون در هنگام دخول (پیش از انزال) قطراتی از نوک آلت مردان خارج می‎شود که غالباً حاوی اسپرم است و همان قطرات می توانند مسبب بارداری باشند. کلاً ۸۵% از خانم‎هایی که از هیچگونه وسیله‎ی جلوگیری استفاده نمی‎کنند، در عرض یکسال باردار می‎شوند. اسپرم می‎تواند در جهات مختلف جهش کند و از دهانه‎ی رحم بگذرد.

 

اگر خانم در زمان تخمک‎گذاری باشد و اسپرم هم سالم باشد احتمال برخورد تخمک و اسپرم بالا رفته و به احتمال زیاد عمل لقاح صورت می‎پذیرد. و مابقی اسپرم‎ها ممکن است از واژن به بیرون بریزند اما همان یکی کافی است. بنظر می‎رسد که شما تمایلی به باردار شدن ندارید اگر چنین است، با مراجعه به پزشک و یا درمانگاه نزدیک محل سکونت خود می‎توانید آموزش‎های لازم را برای جلوگیری از بارداری ببینید. در ایران اگر عضو درمانگاه محل خود باشید می‎توانید از سهمیه‎ی کاندوم رایگان استفاده کنید.

 

این سئوال ممکن است به نظرتان عجیب باشد اما من شنیده‎ام که پس از به دنیا آوردن نوزاد چنانچه عمل دوختن اپیزیوتومی انجام شود .دکتر می‎تواند در حین دوختنِ پارگی طول آن را افزایش دهد تا واژن تنگ شده و در هنگام دخول دهانه‎ی آن تنگ‎تر باشد. آیا اشتباه می‎کنم یا همچین چیزی ممکن است؟

 

اگر هنگام زایمان برای شما اپیزیوتومی انجام شده است، (در هنگام زایمان طبیعی چنانچه پزشک و یا مامای شما تشخیص بدهند که نوزاد فضای بیشتری برای خارج شدن احتیاج دارد اقدام به بازکردن قسمت تحتانی دهانه‎ی واژن می‎کنند و پس از تولد نوزاد دوباره آن را بخیه زده و می‎دوزند ) و یا دچار پارگی واژن در طول زایمان شده‎اید ( این مسئله برای همه‎ی خانم‎ها پیش نمی‏آید).

 

علاوه بر بخیه‎هایی که برای بسته شدن این شکاف زده می‎شود در صورت تمایل شما، پزشک یا ماما می ‎تواند یک یا دو بخیه به آن اضافه کند تا تنگی مطلوب ایجاد شود. اما فراموش نکنید که در صورت تنگی بیش از حد واژن عمل دخول به سختی و همراه با درد انجام خواهد شد که این مسئله با کاهش میل جنسی که پس از زایمان در اکثر خانم‎ها اتفاق می‎افتد مزید بر علت شده و سردی زوجین به یکدیگر را سبب خواهد شد. البته با انجام ورزش‎های کِگِل یا ورزشهای عضلات کف لگن در طول مدت بارداری نیازی به زدن بخیه‎های اضافی هم نیست.

 

انجام ورزشهای کِگِل بطور مرتب در دوران بارداری و پس از آن کمک شایانی به آسان‎ تر نمودن عمل وضع حمل می‎کند همچنین با سفت کردن عضلات واژن دربالابردن لذت جنسی در هنگام عمل دخول، بند آمدن خونریزی، داشتن نزدیکی بدون درد پس از زایمان موثر است.

 

شنیده‎ام که اگر در وان آب داغ و یا در زیر دوش آب داغ نزدیکی کنیم، به‎ دلیل گرمای آب اسپرم‎ها کشته می‎شوند و احتمال حاملگی وجود ندارد، نتوانستم باور کنم و بهتر دیدم که از شما سئوال کنم،

 

خیر، نزدیکی کردن در وان حمام، زیر دوش، در استخر، هم می‎تواند منجر به حاملگی شود و هم انتقال یافتن امراض مقاربتی.دستگاه تناسلیِ خارجیِ مردان از یک آلت و کیسه‎ی بیضه‎ها ( حاوی دو بیضه) تشکیل شده است . کار کیسه مذکور این است که بیضه‎ها را در دمایی برابر با ۵ درجه خنک‎ تر از دمای بدن نگاه ‎دارد.

 

عمل اسپرم‎سازی نسبت به تغییرات دما بسیار حساس است. در هوای گرم ماهچه‎ های کیسه‎ی بیضه‎ها شل می‎شود و در نتیجه بیضه‎ها از بدن دورتر می‎شوند و حرارت آن‎ها پایین‎تر می‎آید. برعکس در هوای سرد، این ماهیچه‎ها منقبض می‎شوند و بیضه‎ها اختلاف ۵ درجه‎ای خود را حفظ می‎کنند.

 

البته نشستن در آب داغ در عملِ معمول اسپرم‎سازی اختلال ایجاد می‎کند اما برای جلوگیری از بارداری کافی نیست. برای مردانی که دچار اختلالات باروری هستند توصیه می‎شود که از نشستن در آب داغ، گرفتن سونا و اعمال مشابه خودداری کنند. بطور کلی توصیه می‎کنم برای اطمینان بیشتر همیشه از کاندوم استفاده نماییدحتی در وان!

 

روش های جلوگیری از بارداری چیست؟

استفاده از قرص های ضد بارداری در انواع مختلف، کپسول های زیر پوستی، کاندوم، بستن لوله در خانم ها، بستن لوله در آقایان یا وازکتومی، آیودی، روش طبیعی و تزدیکی منقطع از شایع ترین راه های جلوگیری از بارداری هستند. که چنانچه هرکدام صحیح استفاده شوند در صد موفقیت بالایی دارند.

 

نحوه کارکرد قرص ضد حاملگی چگونه است؟

قرص‎های ضد بارداری ترکیبی حالتی شبیه به حالت بارداری را در بدن فرد به وجود می‎آورند. در این حالت بدن زن دیگر تخمک آزاد نمی‎کند، مخاط رحم کلفت‎تر می‎شود در نتیجه اسپرم نمی تواند به آسانی وارد آن شود و چنانچه اسپرمی وارد رحم شود دیواره‎های آن اجازه‎ لانه گزینی را نمی‎دهند در نتیجه اسپرم از بین می‎رود.

 

در حال حاضر اکثر قرص‎های ضد بارداری ترکیبی از دوهورمون پروژسترون و استروژن هستند مگر در مواقع خاصی که مصرف یکی از این هورمون‎ها برای فردی در شرایط خاص مضر باشد و نوع غیر ترکیب نشده‎ آن را به تشخیص پزشک خود استفاده نماید.

 

نحوه‎ مصرف قرص‎های ترکیبی معمولاً به این صورت است که فرد ۲۱ روز قرص‎ها را بطور منظم و هرروز مصرف می‎کند و ۷ روز بین آن فاصله می‎دهد. در این هفت روز خونریزی شبیه به پریود اتفاق می‎افتد و هنوز جلوگیری از بارداری ادامه دارد. پس از روز هفتم دوره‎ جدید قرص‎ها شروع می‎شود. برخی از اقسام قرص‎ها هستند برای مصرف آن‎ها فرد هر روز قرص‎ها را می‎خورد اما باید در ترتیب خوردن آن‎ها نوبت را رعایت کند. ۲۱ قرص اول قرصهای ضدبارداری هستند و ۷ تای آخر هیچ اثری ندارند و فقط برای اینکه افراد دوره‎ی بعدی را سهواً دیر شروع نکنند تجویز می‎شوند.

 

در مورد مصرف قرص‎ باید بدانید که در صورتیکه قرص‎ها مرتب و سر زمان معین خورده شوند مطمئن‎ترین راه جلوگیری به حساب می ‎آیند. استفاده از این قرص‎ها برای اولین بار باید تحت نظر پزشک یا ماما انجام شود. به یاد داشته باشید که برخی داروها اثر قرصهای ضد بارداری را کم و یا خنثی می کنند. اگر برای هر موردی دارو برایتان تجویز شد به پزشک مربوطه اطلاع دهید که از قرص ضد بارداری استفاده می کنید. تا چنانچه تداخل دارویی وجود داشت از وسیله جلوگیری دیگری بطور همزمان در طول آن مدت استفاده کنید.

 

من می‎خواهم بدانم که آیا برای آقایان هم قرص‎های ضد حاملگی وجود دارد یا خیر و اگر جواب منفی است فکر می‎کنید تا چه زمانی همچین قرص‎هایی به بازار خواهد آمد؟

 

تحقیقات آزمایشگاهی که هم‎اکنون در ایالات متحده و اروپا در حال انجام است این نوید را می‎دهد که بین پنج تا هفت سال آتی چنین قرص‎هایی را در داروخانه‎ها داشته باشیم. حتماً می‎پرسید چرا اینقدر طول می‎کشد؟ به دلیل اینکه کنترل سیستم باروری مردان کار ساده‎ای نیست. دوران باروری خانم‎ها بدلیل پریود ماهیانه‎ای که دارند تقریباً منظم است و تنها ۴۸ ساعت در ماه قدرت بارورشدن را دارند ( البته این نکته که ۴۸ ساعتِ باروری‎شان در کدام زمان از ماه است هنوز مشخص نیست).

 

دانشمندان با توجه به زمان پریود ماهیانه‎ی خانم‎ها توانسته‎اند برای آن‎ها قرص‎های ضد بارداری تولید نمایند. برخلاف خانم‎ها، عمل اسپرم‎سازی در بدن آقایان ۷/۲۴ یعنی تقریباً نیم میلیارد اسپرم در روزاست به همین دلیل است که ابداع روش جلوگیری از بارداری توسط قرص برای آقایان هنوز مورد بحث و بررسی است.

 

بهترین شیوه برقراری جنسی کدام است؟

حالتی که هر دو با آن راحت باشید بهترین است. هیچ تجویز خاصی در این مورد وجود ندارد.

 

آیا برای خانم‎ها هم ارتباط جنسی از راه دهان مقدور است؟

بله، و بر طبق آمارهای موجود این روش که به عنوان پیش‎نوازی و یا آماده سازی خانم‎ها و نزدیک‎تر نمودن زمان رسیدن آنها به اوج لذت جنسی بکار می‎رود، در ۹۵% خانم‎های مورد تحقیق به عنوان روش محبوب شناخته شده است. با این روش چون از نظر ذهنی و جسمی شریک جنسی خود را آماده برقراری ارتباط جنسی می‎کنید هم او و هم خود شما لذت بیشتری از عمل دخول خواهید برد زیرا غدد مترشحه‎ای که در طرفین داخل واژن وجود دارند به تولید لوبریکنت (مواد لغزنده) بیشتری می‎پردازند که عمل دخول را آسان‎تر می کند.

 
آیا همسر آینده‎ شخص می‎تواند بفهمد که او پیش از ازدواج خودارضایی کرده است یا خیر؟

هیچ راهی وجود ندارد که کسی این مسئله را متوجه شود مگر اینکه خودتان به طرف مقابلتان بگویید. در حالت کلی همه فکر می‎کنند که یک فرد جوان خودارضایی می‎کند چون اکثریت اینکار را می‎کنند.

 

 

چرا پس از چند بار به انزال رسیدن مقدار مایع منی کم می شود؟ آیا این جای نگرانی دارد؟

بطور معمول اگر فاصله بین دفعاتی که به انزال می رسید کم باشد ( این زمان در میان افراد
متفاوت است) بطور طبیعی از مقدار و غلظت مایع منی کم می شود. این مسئله ربط چندانی به قدرت باروری ندارد، چون در هر قطره مایع منی میلیون ها اسپرم وجود دارد. در ضمن ضعف کلی بدن هم می تواند بر روی توانایی جنسی و مقدار مایع منی اثر بگذارد (به عنوان مثال شنونده ای که پرسیده بود چرا پس از ماه رمضان این حالت برایش پیش آمده است).

 

 قسمتی دیگر از سوالات جنسی متداول که دکتر شیما به آن پاسخ داده است :

سوالات رایج و خصوصی بعد از سکس و رابطه جنسی

۱- خونریزی هنگام رابطه زناشویی طبیعی است؟

اینکه چرا حین رابطه زناشویی دچار خونریزی یا خشکی واژن میشوید، سوالی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کند ولی شاید از بیان آن خجالت بکشید. خونریزی بعد از رابطه زناشویی، خونریزی مقاربتی نامیده میشود و علامتی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود زیرا میتواند نشانه هشدار دهنده ای از یک یا چند مشکل جدی باشد. خونریزی واژینال هنگام رابطه زناشویی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و در هر صورت طبیعی نیست. این خونریزی گاهی میتواند به دلیل خشکی واژن یا حرکات شدید حین رابطه یا ابتلا به عفونت منتقله از راه جنسی مانند کلامیدیا باشد. همچنین وجود تومورهای خوش خیم واقع در گردن رحم مانند پولیپ، فیبروئید یا ابتلا به عفونت گردن رحم نیز از دیگر علل این عارضه است.

 

۲- درمان خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن معمولا در سنین یائسگی رخ میدهد، اما اگر سطح هورمونها کمتر از حد عادی باشد یا غدد مترشحه واژن فعالیت کمی داشته باشند، بروز آن در جوانی نیز ممکن است. درد هنگام برقراری رابطه زناشویی از اولین علایم این ناراحتی است. بعد از یائسگی، سوزش واژن یا بی اختیاری ادرار هم به آن افزوده میشود.

 

علت اینکه بسیاری از خانم ها پس از ازدواج دچار این مشکل میشوند، آموزش کم درخصوص مسائل جنسی است. برخی زوج ها قبل از آغاز رابطه زناشویی، معاشقه کمی انجام میدهند و واژن به اندازه کافی نرم نمیشود.

 

اگر با وجود معاشقه همسر، زن تحریک نمیشود و آمادگی لازم را برای برقراری رابطه زناشویی پیدا نمی کند، می تواند با پزشک خود در مورد استفاده از مواد لغزنده و مرطوب کننده مخصوص واژن (که در داروخانه ها می فروشند) مشورت کند مثلا ژل های آمیزشی، به‌خصوص ژل های حاوی اسید هیالورونیک. وجود اسیدهیالورونیک موجود در ترکیب‌ این ژل ها تا حد زیادی به بهبود رابطه کمک میکند چراکه باعث افزایش ترشحات داخل واژن می شود.

 

اثر این ژل های نرم کننده ماندگار است و اگر حتی قبل از شروع رابطه زناشویی از آن استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده مجدد از آن حین رابطه نیست.

 

۳- درمان دیسپارونی چیست؟

دیسپارونی یا همان مقاربت دردناک برای بسیاری از زنان در برخی مراحل زندگی شان مساله ای نسبتا شایع است. گاهی مشکلات جسمی نهفته ای مانند آندومتریوز یا فیبروییدها عامل ایجاد درد هستند یا اینکه چنین دردی بعد از زایمان به سراغ زن می آید اما برای بیشتر زنان، مقاربت دردناک به خاطر این است که به اندازه کافی از نظر جنسی برانگیخته نشده اند.

 

بسیاری از زنان به دلیل اینکه مقاربت برایشان دردناک است، حین برقراری رابطه زناشویی می ترسند که درد بیشتری را احساس کنند بنابراین دچار اضطراب میشوند. این اضطراب مانع تحریک آنها میشود و درنتیجه درد بیشتری را تجربه می کنند. دراین حالت بهترین راه، حفظ آرامش است.

 

۴- زایمان برای ماهیچه های واژن ضرر ندارد؟

دیواره های واژن درحالت عادی با هم تماس دارند ولی ماهیچه هایی که واژن را احاطه کرده اند ممکن است به دلایلی شل شوند. یکی از علل موثر در بروز این عارضه، زایمان طبیعی است. هرچند گاهی پس از سزارین هم شلی ماهیچه های دربرگرفته واژن اتفاق می افتد. البته در چنین مواقعی فیزیوتراپیست می تواند در تقویت عضلات واژن کمک کند و در غیر این صورت، در صورت صلاحدید پزشک، می توان عمل ترمیمی انجام داد.

 

۵- تقویت ماهیچه های لگن می تواند لذت جنسی را افزایش ‌دهد؟

بله، تقویت عضلات پرینه و کف لگن احساس لذت بیشتری را در زن و مرد ایجاد می کند. ماهیچه های کف لگن، گروهی از عضلات بین پاها هستند که از مقابل استخوان شرمگاهی (در جلوی بدن) تا انتهای ستون فقرات (در پشت) کشیده شده اند و به نگه داشته شدن مثانه، رحم و روده ها در جای خود و نیز به ماهیچه هایی که مقعد، مجاری ادراری و واژن را می بندند، کمک می کنند.

 

 

ضعیف شدن یا آسیب دیدن این ماهیچه ها، مثلا در نتیجه زایمان، باعث می شود که آنها دیگر نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. این امر ممکن است باعث بی اختیاری ادرار، کاهش میزان لذت از رابطه زناشویی و بروز عارضه پایین افتادگی رحم شود.

 

۶- در پاسخ به یک کامنت
سلام خسته نباشید.مرسی از جوابهایی که به دوستان میدین وکمک میکنید.من هم یه مشکل بزرگ از نظر خودم دارم.میشه کمکم کنید.؟من الان یک ماه ازدواج کردم اما هنوز دختر هستم نتونستم یعنی میترسم از دردش در حدی که چند بار این اتفاق خواست بیافته از درد گریه کردم. میترسم این باعث بشه کم کم همسرم از من دور بشه میشه کمک کنید تا من بتونم این کارو بکنم؟  بازم ممنون

 

پاسخ :

بکارت با وجود پرده ای به نام پرده بکارت که یک پرده نازک غشایی است موجودیت می یابد . وجود پرده بکارت البته بصورت طبیعی نشانه بکر بودن خانم و نشانه عفت است . هر چند که با بازسازی و ترمیم پرده بکارت کم کم ارزش آن در حال از بین رفتن است . پرده بکارت دارای الیاف الاستیک – اعصاب و رگهای خونی است که بدین علت پارگی آن اغلب با درد و خونریزی مختصری همراه است . البته موارد پارگی پرده بکارت بدون درد و خونریزی هم وجود دارد .

 

دختران جوان بهتراست بدانند که پاره شدن پرده بکارت به روش شرعی و در شب زفاف و به دست همسر اهمیت و لذت بیش از اندازه ای دارد که خیلی ها دوست دارند آنرا تجربه نمایند.

 

۷- پاسخ به یک کامنتی دیگر
دختری هستم ۲۰ ساله که چند سالیست دچار خودارضایی بودم و حال چند ماهیست ترک کرده ام. می خواستم بدانم این امر در ازدواج من تاثیری دارد و امکان دارد همسر من متوجه این امر که من زمانی خودارضایی می کردم شود یا خیر؟

 

پاسخ :
خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و تاثیری نیز بر شکل ظاهری بدن یا حتی سیستم تناسلی فرد ندارد که از روی این تغییرات بتوان فهمید کسی خود ارضایی می کند یا نمی کند یا قبلا خود ارضایی داشته است یا نداشته است. بسیاری از جوانان این دغدغه را دارند که نکند کسی بفهمد آنها خود ارضایی می کنند و همین دغدغه یا نگرانی باعث ایجاد یک اضطراب و ترس درونی در وجود ایشان می شود. از جمع فرار می کنند و بیشتر سعی می کنند تنها باشند. از بسیاری از میهمانیها و حضور در جمعهای فامیلی می پرهیزند که مبادا کسی متوجه شود آنها خود ارضایی می کنند.

 

داشتن همین دغدغه باعث می شود تا در مقابل آینه بارها در چهره خود دقت کنند و کوچکترین تغییری را در چهره به خود ارضایی نسبت می دهند. در حالیکه خود ارضایی هیچ اثر یا عارضه ای جسمی یا علامت مشخصه ای ندارد و کسی نمی تواند بر اساس علامت یا عارضه خاصی تشخیص خود ارضایی را در فرد دیگر بدهد. برخی از جوانان تصور می کنند کسی که خود ارضایی می کند کمر ضعیفی دارد و با ضربه زدن به کمر وی می توان از روی درد یا واکنش او فهمید که خود ارضایی کرده است.

 

یا برخی از دختران تصور می کنند به علت خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا می کند  یا بسیاری از باورهای دیگر که همگی بی پایه و اساس بوده و غلط می باشد. خود ارضایی هیچ علامت مشخصه ای ندارد و قابل تشخیص نیست. تنها مشکلی که خود ارضایی دارد عدم ارضای روانی می باشد و فرد چون از نظر روانی با آن ارضا نمی شود آرامشی که لازمه ارضای جنسی می باشد را بطور کامل تجربه نمی کند.

 

۸- در باره موقعیت نقطه جی
اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه نقطه جی نامیده میشود ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و همچنین تغییر کردن نقطه تحریک پذیر آن، بهتر است آنرا محدوده جی بنامیم. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه واژن شروع شده و به داخل، در سقف واژن (نقطه ساعت ۱۲) امتداد می یابد و با انگشت قابل لمس می باشد. در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد این نقطه بین ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولا با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن براحتی قابل لمس است.

 

در صورتی که زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه آن از یک نخود فرنگی بزرگتر است در صورت تحریک نشدن کوچکتر است. نقطه جی بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است و خصوصیات بافت این محل متفاوت از دیگر نقاط سطح درونی واژن است که ساختاری زبر و گرد شکل دارد در صورتی که بقیه نقاط واژن نرم و صاف هستند. لازم به ذکر است که همه خانمها دارای این نقطه جی نمی باشند. اما خانمهایی که دارای این نقطه هستند لذت بسیار زیادی را با تحریک این نقطه میتوانند تجربه نمایید که بسیار متفاوت از باقی دیواره واژن خواهد بود.

 

ممکن است خانمهایی که تحریک صحیح این نقطه را تجربه میکنند به مرحله انزال و خروج منی از واژن نیز برسند اما همه خانمها به خروج آب (یا منی) نمیرسند و فقط برخی از آنها این توانایی را دارند. در موقع دخول آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن، در صورتی که جهت ورود آلت به گونه ای باشد که آلت این نقطه را لمس کند لذت زن در حین نزدیکی بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه با فشار کف دست روی بخش فوقانی برجستگی بالایی آلت تناسلی زن (Pubic Area) در زمانی که آلت تناسلی داخل واژن میباشد و عمل نزدیکی در حال انجام است، لذت زیادی را برای زن به همراه خواهد داشت.

 

۹- آیا خودارضایی باعث به وجود آمدن آکنه (جوش صورت) می شود؟
خیر خودارضایی به هیچ وجه علت آکنه نیست، آکنه (جوش صورت یا غرور) عبارت است از یک بیماری التهابی مزمن پوست که در دوران نوجوانی شایع است، اما گاهی به طور دوره ای در سراسر زندگی نیز رخ می دهد. مشخصۀ این بیماری عبارت است از بروز جوش های روی صورت، قفسۀ سینه و کمر، این بیماری در مردان شایع تر از زنان است.

 

علت آکنه :  تغییرات هورمونهای جنسی در دوران نوجوانی باعث بسته شدن غدد چربی پوست می شوند، وقتی که چربی داخل غدد چربی نتواند به بیرون پوست راه یابد، این چربی تجمع یافته و توسط باکتری هایی که به طور طبیعی در غده وجود دارند عفونی می شوند و به صورت جوش های چرکی از صورت بیرون می زنند. علاوه بر هورمون های مردانه، عوامل مساعد کننده دیگری هم هستند؛ سابقه خانوادگی آکنه (وراثت)، مواجهه با هوای بسیار گرم یا سرد، استرس (فشار عصبی)، پوست چرب، اختلالات غدد درون ریز، استفاده از بعضی داروها مثل کورتیزون، یا قرص های زد بارداری، بعضی مواد آرایشی.

 

بنا بر آنچه گفته شد، می بینیم که هیچ ارتباطی علت و معلولی بین خود ارضایی و جوش صورت وجود ندارد، آنچه باعث این اشتباه می شود این است که علت هر دو آن ها ترشح هورمون های جنسی است، بدین صورت که ترشح هورمون جنسی هم باعث چرب شدن پوست و در نتیجه ایجاد آکنه می شود و از طرف دیگر ترشح این هورمون میزان تحریک جنسی فرد را بالا می برد و با این کار احتمال خود ارضایی را افزایش می دهد. این همزمانی ممکن است نوجوان را به این اشتباه بیاندازد

 

۱۰- سوال جنسی دیگر که متخصصان به آن پاسخ داده

با سلام دختری ۲۰ ساله هستم، از ۱۰ سالگی مبتلا به خودارضایی با آب گرم شدم تا ۱۶ سالگی نمیدونستم که این کاری که می کنم اصلا چی هست! و چه عوارضی داره تا اینکه تو اینترنت دنبالش گشتم و فهمیدم بعله … من خیلی از عوارضش میترسم، خیلی بیحال شدم، حوصله هیچ چیزو ندارم. زمان قاعدگیم به هم ریخته و اصلا منظم نیست از طرفی هم میترسم برم دکتر. خیلی به هم ریختم تو رو خدا یکی کمک کنه. بی صبرانه منتظر ایمیل و راهکارتوننم تو رو خدا جواب بدید.

 

 پاسخ :
 خوشبختانه بسیاری از عوارض Masturbation خودارضایی با ترک آن بلافاصله از بین می روند. کافی است دو هفته تا یک ماه از این کار دست بکشید تا احساس کنید پر انرژی هستید. حافظه بهتری دارید، خلاق تر هستید، قادر هستید کارهایتان را سر موقع انجام دهید و در نهایت صورت درخشنده و شاداب تری دارید.

 

پدر و مادر شما به خوبی این مشکلات را درک می کنند، چون یا خودشان در جوانی این چیزها را تجربه کرده اند یا از دوستان یا نزدیکانشان شنیده اند، بهترین کار برای دخترها این است که فکر نکنند که مسائل شان منحصر به فرد و عجیب و غریب است. اگر مشکل خاصی احساس می کنید که فکر می کنید باید به پزشک مراجعه کنید، حتما موضوع را با مادرتان مطرح کنید. تاکید می کنم حتما با مادرتان مطرح کنید.

 

۱۱- آیا گودی دور چشم با خودارضایی ارتباط دارد؟ و سوالات جنسی دیگر با پاسخ
بله، گودی و سیاهی دور چشم علت های متعددی از جمله کم خونی، علت ارثی و … دارد. ولی یکی از علت های بوجود آمدن آن خودارضایی زیاد است. البته به هیچ وجه نمی توان گفت کسی که گودی یا سیاهی دور چشم دارد خودارضایی می کند و ممکن است این وضعیت به علل دیگر باشد. گودی دور چشم با تزریق چربی قابل درمان است.

 

آیا اعتیاد به خودارضایی توسط دیگران قابل تشخیص است؟
(آیا اعتیاد به خودارضایی علائم ظاهری دارد!)
پاسخ :
خیر علائمی که کاملا ویژه خودارضایی باشند وجود ندارد و جز در موردی که خود شخص اعتراف به این کار کند هیچ راهی برای تشخیص این عادت وجود ندارد.

 

آیا خود ارضایی بیش از حد باعث ناباروری می شود؟
پاسخ :

خیر، هیچ تحقیقی این مسأله را تأیید نکرده است.

 

آیا خودارضایی به کور شدن منجر می شود؟
پاسخ :

خیر این کار باعث ضعف موقت چشم می شود ولی شواهدی که نشان ده خودارضایی باعث کوری می شود در دست نیست.

 

 آیا خود ارضایی دختران باعث از دست رفتن پردۀ بکارت (هایمن) می شود؟
پاسخ :

اگر خودارضایی فقط به صورت مالش کلیتورس باشد این اتفاق نمی افتد اما اگر ناحیه دهانه واژن مالش داده شود ممکن است به بکارت آسیب بزند پرده هایمن (بکارت) در ابتدای ورودی واژن قرار دارد و پاره شدن آن غالباً باخونریزی اندکی همراه است.

 

حکم رابطه جنسی دهانی واژن

حکم رابطه جنسی آنال یا مقعدی در قائدگی | رابطه از پشت

چرا برخی خانم ها بعد از رابطه جنسی موفق گریه می کنند

دوباره باکره شوید! بهترین روش تنگ کردن واژن+ تصاویر

 

The most important questions after sex that involve your mind

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان