ramazan
ramazan

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

در اینبخش از سایت نازوب می خواهیم یک ترفد جالب و بسیار به درد بخور رو به شما معرفی کنیم. مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس موضوع این مطلب می باشد. یکی از خدمات و قابلیت های موجود در تلفن های هوشمند مخفی کردن شماره تماس است

 

مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

یکی از خدمات و قابلیت های موجود در تلفن های هوشمند اندروید و IOS مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس است. قابلیت مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس، هنگامی کاربرد دارد که یک کاربر خواهان برقراری تماس بدون نمایش اطلاع شماره تماس باشد.

بدین ترتیب با تنظیم قابلیت مخفی کردن شماره تماس، در حین برقراری ارتباط، شماره موبایل شما در دستگاه مقصد نمایش داده نمی شود.  

 

تنظیم کردن تلفن همراه برای مخفی کردن شماره موبایل در هنگام تماس 

تنظیم گوشی های IOS برای مخفی کردن شماره تلفن

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

در گوشی های سامسونگ می توانید شماره موبایل را در هنگام تماس مخفی کنید

 

برای تنظیم قابلیت عدم نمایش شماره تلفن همراه در گوشی های آیفون یا IOS، وارد بخش تنظیمات شوید. سپس در بخش PHON گزینه ی “SHOW MY CALLER ID” را انتخاب کنید.

 

در واقع شما ملزم هستید بر روی تیک موجود در کنار گزینه “SHOW MY CALLER ID” ضربه بزنید تا نمایش شماره دستگاه در حالت غیر فعال قرار بگیرد. 

 

تنظیم گوشی های اندروید برای مخفی کردن شماره تلفن

تلفن همراه مدل سامسونگ یکی از برند های دستگاه اندروید به شمار می رود. این مدل تلفن همراه از قابلیت مخفی کردن شماره موبایل در هنگام تماس پشتیبانی می کند. با این قابلیت زمینه برای مخفی کردن شماره افرادی که با شما در تماس هستند، میسر می شود. 

 

گام اول

برای تنظیم قابلیت مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس، وارد بخش ” PHONE” شوید. سپس در صفحه اصلی برنامه بر روی سه نقطه موجود در بالای صفحه ضربه بزنید. 

 

در طی این روند گزینه های متعددی نمایش داده می شود. برای تنظیم مخفی کردن شماره تماس گزینه “SETTING” را انتخاب کنید و بر روی گزینه “CALL SETTING” ضربه بزنید. 

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

برای تنظیم قابلیت مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس، وارد بخشPHONE شوید

 

گام دوم 

وارد بخش “ADDITIONAL SETTING” شوید و گزینه “CALLER ID” را انتخاب کنید. 

 

در نهایت برای عدم نمایش شماره های تماس در صفحه تلفن همراه، CALLER ID را در حالت “HIDE NUMBER” قرار دهید. 

 

در صورتی که گزینه HIDE NUMBER را در بخش CALLER ID پیدا نکردید، احتمال عدم پشتیبانی اپراتور سیم کارت از قابلیت مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس وجود دارد.  شما می توانید برای رفع این مشکل با اپراتور سیم کارت تماس حاصل کنید و خواستار دسترسی به قابلیت مخفی کردن شماره تماس شوید. 

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

با استفاده از شماره های مجازی می توان شماره موبایل را درهنگام تماس مخفی کرد

 

شایان توجه است در برند های مختلف اندروید اعم از شیائومی قابلیت مخفی کردن شماره تماس در بخش تنظیمات با عنوان “CALLER ID AND SPAM” تعبیه شده است. شما می توانید برای تنظیم عدم نمایش شماره تلفن در صفحه تلفن همراه گزینه “SEE CALLER AND SPAM ID” را غیر فعال نمایید. 

 

روش های مخفی کردن شماره موبایل در تلفن گیرنده تماس

بهره گیری از شماره مجازی

یکی از روش هایی که به کاربران قابلیت مخفی کردن شماره را ارائه می دهد، بهره گیری از شماره مجازی در راستای برقراری تماس است. 

 

شماره های مجازی، شماره هایی هستند که فاقد وجود خارجی می باشند و فرد برای استفاده نیازی به تعبیه سیم کارت ندارد. یکی از اپراتور هایی که به کاربران قابلیت بهره گیری از شماره مجازی را ارائه می دهد، ایرانسل است. 

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

شماره های مجازی شماره هایی هستند که فاقد وجود خارجی می باشند

 

وارد کردن کد ستاره 67

متداول ترین روش در خصوص مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس وارد کردن کد “ستاره 67” قبل از شماره همراه مقصد است. برای مثال می بایست کد را به همراه شماره تلفن به شرح ذیل وارد نمایید:

  09347854466 67*

 

با بهره گیری از کد ستاره 67 شماره ی گیرنده تماس به صورت ناشناس در صفحه نمایش مقصد اجرا می شود. در مواردی نیز احتمال دارد به صورت Private blocked و no caller ID ظاهر گردد. این کد مخصوص تلفن های ثابت است. 

 

کد مخفی کننده شماره تماس برای اپراتور همراه اول، 02129980 می باشد. 

 

عده ای از اپراتور ها اعم از اورژانس و خدمات رایگان از قابلیت مخفی کردن شماره تماس پشتیبانی نمی کنند. لذا با شماره گیری این قبیل اپراتور ها و شماره های تماس، شماره ی کاربر به نمایش در می آید.

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

اورژانس و خدمات رایگان از قابلیت مخفی کردن شماره تماس پشتیبانی نمی کنند

 

بهره گیری از اپلیکیشن های مخفی کننده شماره تماس 

اپلیکیشن های متعددی در خصوص مخفی کردن شماره تماس در اختیار کاربران قرار دارند. نصب این قبیل نرم افزار ها با مراجعه به فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور میسر است. 

 

علاوه بر این، نوع نرم افزار بر اساس سیستم عامل های مختلف، متغیر است.

 

Hidden call

یکی از اپ های کاربردی در راستای مخفی کردن شماره تماس ” Hidden call” نام دارد. 

 

اپلیکیشن Hidden call در تلفن های اندروید قابل اجرا است. کاربران ملزم هستند برای غیر فعال سازی نمایش شماره تلفن همراه کد #31# را داخل اپ درج کنند. 

 

توجه داشته باشید که برای مخفی کردن شماره می بایست کد مذکور را قبل و بعد از شماره تلفن همراه مقصد تایپ کنید. سپس در راستای شماره گیری اقدام نمایید.

 

Hide my phone number

یکی دیگر از اپ های کاربردی در خصوص مخفی کردن تلفن همراه که ویژه دستگاه های اندروید طراحی شده است، ” Hide my phone number” می باشد. 

 

برای مخفی کردن شماره تماس ابتدا از طریق وب سایت های رسمی اعم از گوگل پلی، اپ Hide my phone number را دانلود کنید. 

 

سپس مخاطب هایی را که قصد دارید شماره تماس شما برای آن ها نمایش داده نشود را انتخاب کنید و بر اساس کد کشور، یک کد پنهان کردن برای هر مخاطب اضافه نمایید. 

 

توجه داشته باشید اندروید مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن Hide my phone number حداقل 2.3 می باشد. 

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

با استفاده از برنامه Burner app میتوانید شماره موبایل خود را در هنگام تماس مخفی کنید

 

Burner app

برنامه ” Burner app” در راستای برقراری تماس از داده های اینترنتی استفاده می کند. برنامه Burner app با ارائه ی یک شماره دوم به دستگاه شما زمینه را برای مخفی کردن شماره تلفن همراه میسر می کند. این برنامه در دستگاه های اندروید و IOS قابل اجرا است.

 

برنامه  Burner به مدت هفت روز قابلیت مخفی کردن شماره تماس را به صورت رایگان ارائه می دهد. زین پس در خصوص تداوم کارکرد نیازمند پرداخت پول به صورت ماهانه است. 

 

Google Voice

 

ترفند خفن و کاربردی مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس

برنامه Burner به مدت هفت روز قابلیت مخفی کردن شماره تماس را ارائه می دهد

 

برنامه Google Voice یکی از اپ های ویژه برای برقراری تماس صوتی به صورت مخفی است. این برنامه برای عملکرد مناسب نیازمند برخورداری از یک حساب فعال در گوگل است. 

 

شایان توجه است برنامه Google Voice برای برقراری تماس از داده های موجود در تلفن همراه بهره مند می شود. با این حال شماره ی نمایشی در تلفن مقصد، یک شماره از Google Voice می باشد. 

 

مطالب مرتبط :

آموزش کاربردی ترین کدهای مخفی موبایل
ترفندهای فرستادن عکس در واتساپ بدون افت کیفیت عکس
4 راه نجات دهنده از طریق موبایل تان !!!

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان