5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

مجموعه : مقاله و تحقیق
5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

انشاء های زیبا، آموزنده و ادبی به مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب

 

منتخب چند انشاء متناسب با رده سنی دبستان برای آشنایی با شغل شریف پرستاری، علت نامگذاری آن همزمان با میلاد حضرت زینب.

 

واژه ی زیبای پرستار:

پ: پیمان خون بستن برای مهر و ایثار
ر: رفتن به سوی خدمت خلق
س: سربلند و ساده زیست و سختکوش
ت: تکمیل کننده کار طبیبان
ا: الگوی او مظهر تقوا، زینب کبری(س)
ر: راضی و خوشنود از رحمت خدا.

 

9 آذرماه سال شمسی روز پرستار نامیده شده است. این روز به دلیل ویژگی های صبر و استقامت، مهربانی، دلسوزی و فدارکای حضرت زینب و میلاد این بانوی بزرگ روز پرستار نام گذاری شده است.

 

دانش آموزان عزیز می توانید برای تهیه انشاء بخش های مورد نظر را با توانایی و اطلاعاتی که دارید کم یا زیاد کنید و یک انشاء کامل تر از اینها ارائه دهید. موفق باشید عزیزانم

 

انشاء اول درباره روز پرستار

 

5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

 

به نام ایزد منان خدای مهربان

 

من نام حضرت زینب را که می شنوم به یاد پرستار، صبر و استقامت و شیردلی او می افتم. تاریخی که پدر و مادر و دیگران برای من گفته اند فهمیدم که حضرت زینب زنی مقاوم، مهربان و دلسوز بوده است. به همین خاطر روز میلاد این حضرت و بانوی بزرگ را روز پرستار نامیده اند.

 

به نظر من پرستاران از صبورترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه می باشند. شب هایی را که تا صبح بر بالین بیماران و نیازمندان به مراقبت، می گذارنند و توقعی هم ندارند که اجر آنچنانی برای این همه زحمت و از خودگذشتگی شان به آنها بدهند.

عشق و قلب مهربان پرستار تنها او را در اوج بیماریهای مختلف و حوادث گوناگون در بیمارستان ها شاد و مهربان نگه می دارد. در هر سنی و هر مکانی هستیم باید قدر این فرشته ها را بدانیم و علاوه بر تشکر برای سلامتی و بهروزی پرستاران دعا کنیم.

این بود انشاء من برای روز پرستار

 

 

انشاء دوم برای روز پرستار

 

5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

 

به نام خداوند رنگین کمان

 

پرستاری شغلی پر زحمت و مقدس می باشد. پرستار، فردی می باشد که در زمینه های مراقبت از بیماران، آموزش های علمی، آکادمیک و تخصصی را گذرانده است و مهارت های لازم را در این زمینه کسب نموده است.

 

زمان های گذشته به همه ی کسانی که از بیمارها مراقبت و نگهداری می کردند، پرستار می گفتند. اما امروزه، پرستار شخصی می باشد که حتما دانش خاص آن را در دانشگاه ها، کسب کرده و متخصص شده اند.

 

پرستاران مانند پزشکان، مطب ندارند و در درمانگاه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی مشغول به کار می شوند. به دلیل اهمیت شغل پرستاری، یک روز به نام پرستار نامگذاری شده است.

در این روز از تمام پرستاران قدردانی می شود و خطیر بودن و مهم بودن شغلشان یادآوری می شود. در ایران روز تولد حضرت زینب، یا پنجم جمادی الاول که سال روز تولد حضرت زینب می باشد، به نام روز ملی پرستاری نامیده شده است.

 

این روز را به همه پرستاران با سواد و بی سواد تبریک می گویم.

 

 

انشاء سوم در مورد روز پرستار

 

5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

 

به نام خالق عشق و هستی

 

پرستاری و مراقبت از بیمار و آدم ناخوش احوال، کار آسانی نیست. هر کسی توانایی وارد شدن به این شغل و پیشه را ندارد. چون در عین سخت بودن، بسیار با ارزش می باشد.

مسئولیت سنگینی بر دوش پرستاران می باشد. از سوی دیگر هر چقدر که شغل پرستاری و علم و دانش پرستار مهم است، شخصیت کسی هم که وارد این کار می شود بسیار مهم می باشد.

 

داشتن صبر و تحمل، متانت و نوع دوستی از مشخصه های مهمی می باشد که هر پرستاری در کنار دانش، می بایست داشته باشد.

 

چون آن ها علاوه بر جسم بیمار، با روح و روان او هم در ارتباط می باشند و می بایست توانایی تسلی و آرامش دادن به روح و روان بیمار را داشته باشند. آگاه بودن کسانی که می خواهند وارد این شغل باشند، قدم مهمی در توسعه کمی و کیفی این شغل در جامعه می باشد.

من خوشحالم که پرستاران مهربان و زیادی در کشورمان داریم. برای سلامتی آنها همیشه دعا می کنم. دوستتون دارم.

 

انشاء چهارم روز پرستار به مناسب میلاد حضرت زینب

 

5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

 

به نام یگانه عالم هستی خدای مهربانم

 

حضرت زینب، اولین دختر حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا است. معروفترین نام این بانوی بزرگ، زینب است که در لغت، به معنای درخت نیکو منظر آمده و معنای دیگر آن «زین اب» یعنی «زینت پدر» است.
 
حضرت زینب برای مکتب اسلام و مرام پدر، مایه زینت و آبرومندی بینظیر بوده است.
 
این بانوی با عظمت افزون بر ویژگیهایی مانند عفّت، صبر، عقیله بنیهاشم، عالمه غیرمعلَّمه و شریکةالحسین بودن، نقش سرنوشت سازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم داشت.

بدین لحاظ، در پی حادثه کربلا، حضرت زینب مسئولیت سنگینی بر عهده داشت. امام حسین پدیدآورنده نهضت بود، ولی ادامه دهنده آن خواهرش حضرت زینب گردید.

 
این بانو پس از شهادت امام حسینو  یاران ایشان در کربلا، در کوفه و شام، رسالت خویش را به خوبی انجام داد و با استفاده از فرصتها، ضربه  های کاری بر دشمن وارد ساخت.
 
و با تمام وجودش از زخمی های جنگ و بیماران مراقبت کرد. به همین دلیل من هم در این دو سه سال اخیر به دلیل همه گیری ویروس و مبتلا شدن عده ی زیادی از مردم به این ویروس، به  شغل پرستاری و اهمیت این شغل بزرگ پی بردم که اگر هر کدام از این پرستارها از وظیفه خود شانه خالی می کردند آمار کشته های کرونا و دیگر بیماری ها خیلی خیلی بیشتر میشد.
پرستارها فرشته های کوچکی هستند روی زمین برای مراقب و نگهداری، همچنین بهبود روح و جسم همه ی ما انسانها.
 
من این روز را به همه پرستارهای عزیز کشورمانتبریک می گویم.
 
 

انشاء 5 درباره روز پرستار و نقش پرستار به مناسب میلاد با سعادت حضرت زینب

 

5 انشاء روز پرستار و ولادت حضرت زینب ویژه دبستان

 

به نام خالق بی همتا

روز پرستار؛ همه ی ما می دانیم که پرستارها چه وظایف سنگینی دارند. مراقب و نگهداری از بیماران چه در بیمارستان ها، درمانگاه ها و حتی خانه ها.

وجود و زحمت این پرستارها است که به همه ی بیمارها انگیزه، روحیه و سلامتی می دهد. همانطور که حضرت زینب با وجود بزرگش نقش نگهداری از قیام خون بار حسینی را بر عهده داشت که قطعا اگر او این بار را بر دوش نمی گرفت، خون حسین(ع) پایمال می شد

 

و بسیار دشوار بود که نهضت ابی عبد الله علیه السلام به مردم اعلام و ابلاغ گردد و شاید بدون اسارت خاندان رسول الله و پیش تازی زینب کبرا در رسوا نمودن هیئت حاکم، و تبلیغ او از انگیزه قیام برادرش، یزیدیان به هدف پلید خود نائل می آمدند و نام رسول الله را نه تنها از مناره های مساجد بلکه از تاریخ، پاک و محو می کردند و این بود نیت شوم آنان.

و زینب با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب خوردگان زمانش، آن چنان از قیام حسین دفاع کرد که تا قیام رستاخیز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و این نام جاودان و مقدس برای همیشه با عظمت و شامخ باید نام برده شود.

شجاعت، دلسوزی، مهربانی و فداکاری حضرت زینب زبانزد همه ی تاریخ بوده است. به همین منظور روز پرستار در چنین روزی ثبت شده است.

دانش آموزان گلم دیگرانشاء های مناسبتی برای پایه تحصیلی شما عزیزان در دسته و بخش مقاله و تحقیق قرار دارد.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان