کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

مجموعه : اخبار حوادث
کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

جدیدترین خبر از بررسی اتفافات تلخ و حیرت آور و تاسف بار در ماه های اخیر در پی مسمومیت سریالی دختران در مدارس ایران بالاخره دو نفر از مسئولان اطلاعات جدیدی را منتشر کردند.

 

ابتدا این دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بود که خبر داد این کار، خرابکارانه و تعمدی بوده است. او در یک نشست خبری در مشهد گفت:

«پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.»

 

کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

 

کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

 

این اتفاق اولین بار در روز 9 آذر ماه در قم رخ داد که طی آن 18 دانش‌آموز دختر مسموم شده و به بیمارستان منتقل شدند. پس از آن هم ماجرا با همین شکل در قم و چند شهر دیگر تکرار شد.
اما پس از صحبت‌های معاون وزیر بهداشت اطلاعات دیگری منتشر شد که بسیار تکان دهنده بود. محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه و عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد که:
گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» پشتِ این مسمومیت‌های سریالی مدارس است! این گروه‌ و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتاً باید تا سوم دبستان درس بخوانند».

او این جریان را همچنین «یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته» توصیف کرد. البته فاضل میبدی در تکمیل اظهارات خود افزود یک جامعه‌شناس که نمی‌تواند نامش را فاش کند «در قم پژوهشی انجام داده» و به این نتیجه رسیده است که این مسمومیت‌ها «اتفاقی نیست» و «هزاره‌گراها» مسئول وقوع آن هستند.

جامعه‌شناسی که پژوهشی در این خصوص انجام داده، معتقد است مرکز ثقل این جریان در قم و اصفهان است». او ضمن ابراز «شگفتی» از عدم پیگیری «دولت و نهادهای امنیتی» و عدم شفاف‌سازی در قبال مردم گفت این جریان «شبیه طالبان هستند».

البته در خبری که ساعاتی پیش منتشر شد، میبدی اظهاراتش را تکذیب کرد، خبری که در این رابطه منتشر شده را بخوانید:

«فاضل میبدی خبر مسمومیت دانش‌آموزان توسط جریان «هزاره گرا» از قول خود را تکذیب کرد، نمی‌دانم که شبکه شرق چرا این مطلب را از قول بنده زده، من گفتم یکی از دوستانم بیان کرده و باید از وی بپرسید»

اما در فضای مجازی کاربران خیلی زودتر از مسئولین به این نتیجه رسیده بودند که این اتفاقات، برنامه‌ریزی‌شده و کاملا عمدی است.
گذشت زمان هم نشان داد مردم درست حدس زده بودند.

اما سوال بزرگ همان است که فاضل میبدی مطرح کرد.

چرا دولت و نهادهای امنیتی مساله را پیگیری نمی‌کنند. هر چند بالاخره بخشی از حقیقت روشن شده اما نحوه خبردهی هم عجیب است. سعی شده اطلاعات جدید با کمترین جزئیات ارائه شود. اتفاقی که عصبانیت و ناراحتی کاربران را در پی داشته است.

 

مثلا حسین ثنایی‌نژاد نوشته است: «شرم‌تان باد! این چه جور اعلامی است برای خبری که چنین جنایت عظیمی را در خود دارد؟! چرا می‌گویید «افرادی» و نام‌شان نمی‌برید؟! لابد این افراد معلوم شده‌اند که شما رسما اعلام می‌کنید. اگر معلوم شده‌اند چرا نام و نشانی از آنها نمی‌برید؟!»

 

محمد علی ابطحی فعال اصلاح‌طلب در توئیتی نوشت:

«تائید وزارت بهداشت بر عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان دختر یعنی «بوکوحرام» هم از راه رسید. افراطی‌گری به خصوص از نوع دینی آن، بزرگ‌ترین خطر برای همه جوامع است. نیروهای امنیتی برای معرفی آمران و عاملان این کار باید سرعت عمل نشان بدهند و گزارش مورد قبول جامعه ارائه کنند.»

کاربر دیگری با یادآوری اتفاقات مشابه در گذشته نوشت: «در دل محافل تندرو، چنان افکار وحشیانه‌ای موج می‌زنه که از تصور آدمیزاد خارجه. هر از چندی هم از یه جا می‌زنه بیرون. گاهی با قتل‌های زنجیره‌ای زنان آسیب‌پذیر، گاهی با اسیدپاشی به چهره دختران و گاهی هم با مسمومیت سریالی دانش‌آموزان!»

 

 

و اما واکنش ها و نظرات کاربران در پی کارناوال مسمومیت دختران

 

کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

 

* محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، در نامه‌ای در رابطه با این موضوع از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی سخن گفته‌است.
* مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد با توجه به وقوع این مسمومیت‌ها در مدارس مختلف، «دیگر شکی باقی نمانده که این حوادث ریشه امنیتی» دارند.
* یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، بخش اعظم مشکل را ناشی از شایعات فضای مجازی داست و اعلام کرد مراجعه دانش‌آموزان به بیمارستان به دلیل «بیماری زمینه‌ای» و «استرس و اضطراب» بوده‌است.
* مولوی عبدالحمید رهبر اهل تسنن ایران مسمومیت دانش آموزان دختر را انتقام از خیزش دختران و زنان علیه جمهوری اسلامی خواند.
* سید جواد علوی بروجردی، مجتهد و مدرس حوزه علمیه قم به مسئولان پیشنهاد کرد که اصلاً حرف نزند و اگر حرف می‌زنند متضاد هم صحبت نکنند چون بی‌اعتمادی مردم را بیشتر می‌کند زیرا تا کنون هر چه گفته متضاد بوده‌است.
* بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت که از بهترین استادان سم‌شناسی کمک گرفته شده و سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت خفیف در دانش‌آموزان شده‌است.
* سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده این حملات را مشمئزکننده خواند و خواست که «فوراً متوقف شوند» هر چه زودتر عاملان این مسمومیت‌ها شناسایی و مجازات شوند.
* ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران را «وحشتناک» خواند.
عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی از مراجع قم به‌طور جداگانه حملات را محکوم کرده و خواستار پیدا کردن عاملان شده‌اند.
وی گفت: «این که منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب‌آور است.»
* مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت که این نظر احتمالاً واقعی وجود دارد که مسمومیت‌ها سرکوب اعتراضات است و «همین دختران در مدارس اعتراض کردند و حالا اگر جریانی این مسمومیت دختران را دنبال می‌کند و آن‌ها که اطلاع دارند هم جلویشان را نمی‌گیرند، به خاطر اعتراضات است.»
* فرح پهلوی از «نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و لباس‌شخصی‌ها» خواست که اجازه ندهند «سردمداران نظام برای گریز ملت» آنها را ابزار سرکوب مردم کنند.

 

کشف هولناک مسمومیت سریالی مدارس دخترانه ایران

 

* مسمومیت‌های پی در پی دختران دانش آموز، روشی است برای خانه نشین کردن دختران!

* جوری که از موضوع مسمومیت دختران ساده رد می‌شید، نشون می‌ده همین فردا اعلام کنن که زنان دیگه حق تحصیل ندارن کک هیچ کس نمی‌گزه!

* باید همه طراحان و عاملان مسمومیت دختران در مدارس قم، به مردم معرفی شوند، دادگاه علنی برای محاکمه آن‌ها برگزار گردد، و جزئیات چنین رخدادی به مردم اطلاع‌رسانی شود. قرن بیست‌ویکم جای این تحجرها و خشونت‌ها و اقدامات ضدانسانی نیست. کاش حقوق‌دانان هم درباره شأن حقوقی این اقدام بگویند.

 

همچنین باتوجه به این که تا کنون از 9 آذر تا 14 اسفند بیش از 800 دانش آموز دختر در سراسر کشور به مسمومیت مبتلا شده اند همچنان خبرهایی ازمسمومیت  جدید دانش آموزان دختر منتشر می شود!!؟؟؟


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان