ramazan
ramazan

عجیب از علت تعطیلی کل مدارس دخترانه قم!

مجموعه : اخبار حوادث
عجیب از علت تعطیلی کل مدارس دخترانه قم!

عجیب از علت تعطیلی کل مدارس دخترانه قم!

 

سردرگمی دانش آموزان و خانواده ها از تعطیلی تنها مدارس دخترانه در قم همچنان ادامه دارد. تعطیلی مدت دار اولین راه حل آموزش و پرورش بوده است.

 

 

ماجرای تعطیلی کل مدارس دخترانه در قم

 

مسمومیت پی در پی و مستمردر مدارس دخترانه قم خانواده ها را نگران کرده و این مسئله عجیب همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش نازوب، به نقل از خبرگزاری های معتبر؛ اوایل آذرماه سال جاری بود که با اعلام روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش قم 18 دانش‌آموز هنرستان دخترانه نور به دلیل مسمومیت در بیمارستان بستری شدند، مسمومیتی که با علائم بی‌حالی، سوزش گلو و سرگیجه همراه بود.

این اتفاق، شروع مجموعه حوادثی بود که در مراحل بعد به نحوی عجیب فقط دانش‌آموزان دختر را درگیر کرد. تقریبا دو هفته بعد از حادثه اول، بار دیگر این اتفاق برای دومین بار در هنرستان نور تکرار شد؛ این بار 51 دانش‌آموز در دام این مسمومیت ناشناخته افتاده بودند.

مشخص نشدن عامل حادثه و سکوت نسبی مبادی مسئول در این موضوع، در این مقطع موجب شد رسانه‌های بیگانه سکان عملیات روانی و دروغ پراکنی را به دست گیرند.

دو ماه بعد از اولین حادثه، هشتم بهمن ماه مشابه حادثه هنرستان نور این بار در دبیرستان دخترانه فاطمیه منطقه صفاشهر قم تکرار شد و این بار تنها دو روز بعد همان مدرسه شاهد تکرار عجیب آن بود.

 

 

تاریخ شمار این حوادث تا امروز به شرح ذیل است:

 

9 و 22 آذر 1401: هنرستان نور یزدان شهر قم بیش از 50 نفر

8 بهمن 1401: 15 دانش آموز مدرسه فاطمیه قم صفاشهر

10 بهمن 1401: مدرسه فاطمیه قم 18 مسموم مدرسه فاطمیه صفاشهر قم

12 بهمن 1401: مدرسه بلقیس برقعی قم 7 دانش آموز و یک معلم

16 بهمن 1401: دبیرستان دخترانه قرائتی و مدارس میثم، طاها و امامی 3 دانش‌آموز

17 بهمن 1401: مدارس حضرت فاطمه الزهرا(س)، مدرسه شاهد رضوی و هنرستان سید حسن برقعی جمعا 61 دانش آموز

 

 

ورود دیرهنگام مدعی العموم به ماجرا بدون هیچ اطلاع رسانی بعدی

 

12 بهمن، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان قم در جلسه بررسی ابعاد مسمومیت‌های مدارس استان قم که با حضور معاون استاندار و مسئولانی از پدافند غیر عامل، دانشکده علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش و پرورش استان و دیگر ارگان‌ها در دادسرای قم بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان دخترانه تاکید و خاطرنشان کرد:

تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.

 

معاون دادستان قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه امنیت دانش آموزان و آرامش و اطمینان خانواده‌ها در اولویت امر قرار دارد اعلام کرد:

از شروع این حوادث کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

اما دادستانی قم هم بعد از گذشت حدود یک هفته هیچ اطلاع دیگری از نتیجه بررسی‌های خود نداده است و این نهاد که توقع بود با توجه به جایگاه خاص خود بتواند نقش آفرینی بهتری داشته باشد، از آن زمان تاکنون زنجیره اطلاع رسانی را مانند بسیاری دیگر از موضوعات مرتبط با خود قطع کرده است!؟

 

یک احتمال بدون هیچگونه توضیح و توجیه

 

اما حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز 13 بهمن با اشاره به اتفاقات مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه قم عنوان کرد:

احتمال می‌دهیم این‌ یک کار خرابکارانه در حد محدود است که باید عوامل آن شناسایی شوند؛ نمایندگان مردم قم در مجلس پیگیر این مساله در دو دستگاه امنیتی و آموزش‌وپرورش هستند ولی اصل این اقدام مساله نگران‌کننده‌ای نیست ولی عوامل آن را باید در زمره محارب و مفسد فی‌الارض شناسایی و برخورد لازم را کرد.

این اظهارنظر نماینده قم به پیچیدگی‌ها و ابهامات موضوع افزود که پس از آن هیچ مقام مسئول دیگری آن را تایید یا تکذیب نکرد.

سوال نماینده قم از وزیر آموزش و پرورش هم چیزی را مشخص نکرد!

 

اما احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده قم هم از قافله اظهارنظر در این موضوع عقب نماند. این نماینده مردم قم 12 بهمن در عیادت از دانش‌آموزان مسموم، با بیان اینکه شناسایی عامل مسمومیت در دست اقدام است، به دانش آموزان و والدین آنان قول پیگیری علت حادثه و اعلام موضوع به عموم مردم را داد.

 

وی افزود: مسئولین استانی در خصوص علت این حوادث پاسخ قانع کننده‌ای نداده اند و روز گذشته از وزیر آموزش و پرورش در این خصوص سوال پرسیده‌ام که باید در کمیسیون حضور یافته و پاسخ دهند.

از این اقدام دیگر نماینده قم نیز تاکنون نتیجه مشخصی اعلام نشده است.

 

عجیب از علت تعطیلی کل مدارس دخترانه قم!

 

اعلام اولین علت کارشناسی 68 روز بعد از اولین حادثه

 

17 بهمن و پس از وقوع همزمان احتمال مسمومیت در چند مدرسه، مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد:

بر اساس اعلام اورژانس 115 قم صبح دوشنبه تعداد 61 دانش آموز با علائم مسمومیت در 8 مدرسه قم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی افزود: حال عمومی دانش آموزان انتقال یافته به مراکز درمانی با بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصان مساعد گزارش شده است.

محبی گفت: برای تمامی دانش آموزان اقدامات لازم درمانی، پاراکلینیکی و آزمایش‌های تشخیصی انجام پذیرفته است تا خانواده‌های دانش آموزان اطمینان خاطر از سلامتی فرزندان خود داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر 47 دانش آموز در مراکز درمانی استان قم تحت نظر پزشکان هستند و حال عمومی آنان مساعد است.

وی ادامه داد: نمونه‌های آزمایشگاهی جهت تشخیص علت حادثه از دانش آموزان تهیه شده است. یافته‌های اولیه از حوادث قبلی و مشابه وجود گاز منو اکسیدکربن را در تعدادی مدارس تأیید می‌کند و بررسی‌ها برای شناسایی علت‌های احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

 

تعطیلی موقت همه مدارس راه حل عجیب آموزش و پرورش قم

 

عصر دوشنبه 17 بهمن، در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش قم که در پی مسائل روزهای اخیر و برای انجام امورات کارشناسی جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان در این حوادث صادر شده آمده است:

ضمن عرض سلام و تبریک اعیاد رجبیه و تشکر از همه دانش آموزان و همکاران فرهنگی در برگزاری جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استحضار هم استانی های عزیز می‌رساند؛ با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده و درخواست تعدادی از اولیا محترم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 بهمن ماه 1401 ،کلاس های آموزشی کلیه مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود.

 

سردرگمی باقی‌مانده افکار عمومی به دلیل ابهامات بی پاسخ

 

برابر اعلام نهادهای مسئول برای بررسی کارشناسی این موضوع که حالا دیگر بحرانی در افکار عمومی شده است، سطح ملی نهادهای مسئول نیز ورود کرده‌اند.

انتظار است، مسئولین استان که در راس آن متولیان امر در شورای تامین قرار دارند با شفافیت و سرعت با مردم صحبت کنند و مطمئن باشند همراهی مردم انقلابی قم بهترین پشتوانه برای حل این موضوع است.

 

عجیب ترین مسئله این است که این مسمومیت تنها در دبیرستان و هنرستان های دخترانه رخ داده است!!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان