11 کاربرد فوق العاده مایع ظرفشویی را بدانید

11 کاربرد فوق العاده مایع ظرفشویی را بدانید

مایع ظرفشویی را همیشه مخصوص شستن ظرفها خرید و استفاده می کردم. اما بر اساس تجربه ی خانه داری فهمیدم از این ماده شوینده چه استفاده هایی که نمیشه کرد!

از کاربرد آن در زیبایی و بهداشت تا براق کردن کفش های (لاسیتک 😊) ماشین!!

 

مایع ظرفشویی به خاطر سبک بودن و رایحه های مختلف برای شستن ظرفها محلولی بسیار قدرتمند هم برای کاربردهای بسیار در خانه، بهداشت و صنعت و خدمات است.

با هم نگاهی داریم به این کاربردها که به شخصه تجربه شده است و نتیجه های عالی را مشاهده کردم.

 

11 کاربرد فوق العاده مایع ظرفشویی را بدانید

 

 

کاربرد عالی مایع ظرفشویی در زیبایی، مد و فشن

 

1. کاربرد مایع ظرفشویی در تمیزی پوست و روند مانیکور ناخن

 

اگر گاهی شوینده مخصوص خودتان را نداشتید با خیال راحت با چند قطره مایع ظرفشویی صورتتان را بشورید! تعجب نکنید ساختار این محلول به حد کافی حساس و سبک است زیرا محلولی است برای رفع چربی، آلودگی، درخشان کردن ظروف.

و

یکی دیگر از ترفند‌های تسریع بخشیدن به روند مانیکور ناخن قرار دادن دست‌ها پس از استفاده از مواد در آب داغ و مایع ظرفشویی است. این اقدام را 5 دقیقه قبل از لاک زدن انجام دهید.

 

2. روشن کردن موها با مایع ظرفشویی

 

قبل از اقدام به رنگ زدن موها برای اینکه رنگ پایه مو به اندازه یک یا دو شماره روشن شود ابتدا سر خود را با مایع ظرفشویی بشویید!

 

3. پاک کردن شانه و برس های مو با مایع ظرفشویی

 

این امر ممکن است از تصورات شما دور باشد ولی مایع ظرفشویی بعنوان یک تمیز کننده مناسب برای شانه و برس معرفی شده است. هر گونه آلودگی و چربی ناشی از موها را می‌توان از سطح برس با این پاک کننده زدود.

 

کاربرد و فواید مایع ظرفشویی در خانه و آشپزخانه

 

4. کاربرد مایع ظرفشویی در از بین بردن چربی لوازم آشپرخانه

 

یکی از اساسی ترین کاربرد مایع ظرفشویی زدودن چربی نشسته بر روی ظروف چیده شده در آشپزخانه است. اجاق گاز، توستر، میکسر، یخچال، مایکروفر، کاشی ها، هود، و دیگر لوازم آشپزخانه به راحتی می‌توان با استفاده از مایع ظرفشویی از چربی‌های انباشته شده پاک کرد.

 

کاربرد مایع ظرفشویی و از بین بردن لکه های روی فرش، موکت، سنگ فرش و سرامیک

ترکیب مایع ظرفشویی با جوش شیرین بهترین محلول برای تمیز کردن سطوح معرفی شده کارآیی دارد.

حتی پاک کردن لکه‌های روغن در تمام سطحو آشپزخانه، حتی کف پارکنیگ یا حیاط که از روغن ماشین سیاه شده

 

5. کاربرد مایع ظرفشویی برای تمیز کردن مبلمان

 

مقداری مایع ظرفشویی را درون یک بطری آب ریخته و آن را روی مبلمان اسپری کنید. بگذارید این ماده جذب مبلمان شود. سپس با بخار شور روی سطوح مبلمان بکشید.

 

6. استفاده از مایع ظرفشویی برای لکه بری لباس

 

لکه‌های چربی روی لباس را به راحتی می‌توان با مایع ظرفشویی پاک نمود. برای این کار کافی است لکه نفوذ کرده را با مایع آغشته و سپس لباس را شستشوی دهید. برای از بین بردن لکه‌های قدیمی لباس و همین طور هر نوع پارچه‌ای نیز کاربرد دارد.

علاوه بر این در هنگام محو کردن لکه مومی به جای مانده از پاك كردن شمع از روي پارچه می‌توان از مایع ظرفشویی به همراه دیگر پاک کننده‌های سازگار به پارچه بهره برد. 

 

7. تمیز کردن جواهرات و عینک با مایع ظرفشویی

 

رفع درخشندگی زیورآلات به مرور زمان کاملا طبیعی ست اما برای درخشندگی مجدد آن می توانید به مدت تا 15 دقیقه زیورآلات خود را در کف مایع ظرفشویی اماده شده قرار دهید و سپس با برس یا مسواک بشورید.

 

8. ضدعفونی میوه‌ها با استفاده از مایع ظرفشویی

 

تنها کافی ست برای شستن هر نوع سبزی و میوه تنها دو یا سه قطره مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب و به تناسب بیشتر آب مایع ظرفشویی بچکانید و پس از حل کردن کامل میوه ها و سبزی را شستشو کنید.

آثار باقی مانده از سموم کشاورزی، خاک و … از بین می رود.

 

 

9. تمیز کردن لاستیک ماشین با مایع ظرفشویی

 

برای درخشندگی لاستیک های ماشین؛ ترکیبی از آب گرم و مایع ظرفشویی می تواند به راحتی آلودگی‌ها را در آن از بین ببرد. برای انجام این کار از یک فرچه برای پخش کردن همزمان آب و مایع ظرفشویی روی لاستیک ماشین استفاده کنید.

 و در آخر با آب گرم هم کامل بشورید.

 

11 کاربرد فوق العاده مایع ظرفشویی را بدانید

 

10. نگهداری از گیاهان خانگی با مایع ظرفشویی

 

یکی از موارد نگهداری گیاهان در کنار رسیدگی روزانه و تمیز کردن برگ گیاهان بصورت مداوم جلوگیری از آفت زدگی آن‌ها نیز شادابی و طراوتشان تاثیر بسزایی دارد.

 

 کافی است که چند قطره مایع ظرفشویی را با آب داخل بطری اسپری ریخته و از طریق آن، گیاهان خانگی را مرطوب کنید تا هیچ حشره ای به آن ها نزدیک نشود.

 

11. از بین بردن و دفع سوسک ها و مورچه ها

اگر برای دفع حشراتی مثل سوسک و موچه از محیط منزل با مشکلاتی مثل حساسیت نسبت به مواد سمی مواجه هستید می‌توانید ترکیب آب و مایع ظرفشویی را به اطراف محیط منزل اسپری کنید.

 
آموزش تهیه مایع حباب با صابون+ فرمول
ترفندهای شیک فراری دادن سوسک های آلمانی آشپزخانه
بهترین محلول برای شستن و سفید شدن پرده حریر و تور

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان