ramazan
ramazan

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان امروز دوشنبه 4 دی ماه 1397 دار فانی را وداع گفت. در ادامه این خبر نگاهی به بیوگرافی، فعالیت های سیاسی این سیاستمدار ایرانی داریم با وبسایت ناز وب مثل همیشه همراه باشید.

 

Ayatollah Hashemi Shahroudi died after being hospitalized in hospital on Monday, December 4th, 2013

 

آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در سال ۲۷ در نجف به دنیا آمده بود او به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده بود که پزشکان تلاش زیادی برای بهبود حال او کردند اما متاسفانه وضعیتش بهتر شد و امروز اعلام کردند این سیاستمدار ایرانی دار فانی را وداع گفت.

در ادامه علت درگذشت هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ناز وب بخوانید و تصاویری از این سیاستمدار ایرانی را مشاهده کنید.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

 

علت درگذشت هاشمی شاهرودی

صبح امروز سطح هوشیاری آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شدت کاهش یافت و در پی ادامه این وضعیت وی به ملکوت اعلا پیوست. در ادامه علت درگذشت هاشمی شاهرودی را بخوانید.

از صبح امروز(دوشنبه) خبری مبنی بر وخامت حال آیت الله هاشمی شاهرودی و درگذشت هاشمی شاهرودی اعلام شد؛ یک عضو دفتر آیت الله شاهرودی(ره) گفته بود:

 

پزشکان در حال تلاش برای بهبود وضعیت آیت‌الله هاشمی شاهرودی هستند اما وضعیت جسمی ایشان اصلاً مناسب نیست؛ لذا از همه مردم و متدینین می‌خواهیم که برای شفای ایشان دعا کنند.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی که آخرین با در تاریخ 16 تیر 97 در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده بود از چندی پیش و به دلیل تشدید بیماری خود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

 

سید محمود هاشمی شاهرودی (زادهٔ 24 مرداد 1327 نجف) سیاست‌مدار ایرانی زادهٔ عراق، از مراجع تقلید شیعه. عضو فقیه شورای نگهبان (از سال 1373 تاکنون بجز ده سال ریاست قوه قضائیه.

نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. همچنین وی با حکم خامنه‌ای، رئیس مؤسسهٔ «دائرةالمعارف فقه اسلامی بر طبق مذهب اهل بیت» است.

در مرداد ماه سال 1390 طی حکمی از طرف سید علی خامنه‌ای، هاشمی شاهرودی بعنوان رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه منصوب شد و این سمت را تاکنون عهده‌دار است.

 

هاشمی شاهرودی سابقه ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از سال 1378 تا 1388 و ریاست مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را نیز دارد. درتاریخ 23 مرداد 1396 طی حکمی از سید علی خامنه‌ای، هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

 

Farewell died. Following on this biography, we have the political activities of this Iranian politician with the cute web site as always

بیوگرافی آیت الله هاشمی شاهرودی

تولد و دوران کودکی
سید محمود هاشمی شاهرودی در سال 1327 در شهر نجف و در خانواده‌ای مذهبی و از سادات منسوب به حسین بن علی به دنیا آمد. پدرش سید علی حسینی شاهرودی، از استادان و بزرگان حوزه علمیه نجف بود. مادرش فرزند سید علی مددی موسوی قائنی از علمای دینی و از اهالی روستای سیدان استان خراسان جنوبی بود.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

 

دوران تحصیل

وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علویه نجف به پایان رساند و سپس به تحصیلات حوزوی پرداخت. وی توانست در مدتی اندک، دروس دوره سطح را به پایان برساند. پس از آن به درس سید محمدباقر صدر رفت و در کلاس‌های درس سیّد روح‌الله خمینی و سید ابوالقاسم خویی هم حضور داشت.

بیماری و سفر به آلمان

پخش رسانه
اعتراضات پیرامون بیمارستانی که شاهرودی در آن بستری است؛ 7 ژانویه/ 17 دی.
هاشمی شاهرودی در اردیبهشت 1396 به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران مدتی بستری شد. برخی دیگر از مقامات از جمله رهبر ایران از او عیادت کردند. پزشک معالج شاهرودی دلیل جراحی او را «بیماری گوارشی نسبتاً شایع» عنوان کرده بود.

 

در دی ماه 1396 پسر شاهرودی اعلام کرد او برای ادامهٔ معالجات به خارج از کشور سفر کرده ولی به کشوری که او به آن رفته اشاره‌ای نکرد. روزنامه هانوفرشه آلگماینه در 4 ژانویه 2018 گزارش داد محمود شاهرودی هم‌اکنون در بنیاد علمی بین‌المللی علوم مغز و اعصاب در هانوفر آلمان به سر می‌برد.

سپس خبرگزاری‌ها ضمن تأیید این خبر، عکسی از شاهرودی به همراه سمیعی که ریاست این مرکز را بر عهده دارد، منتشر کردند. هم‌زمان بسیاری از ایرانیان مقیم آلمان در برابر کلینیک علوم مغز و اعصاب دست به تظاهرات زدند.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

 

پس از این اعتراضات و نقدهای وارد شده به مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی، ایشان با بخش فارسی بی‌بی‌سی مصاحبه‌ای انجام داد و در آن ادعا کرد که به دلیل دوری از سیاست، وی را نمی‌شناخته‌است.

در ادامه هم با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت که «هر پزشکی که در معالجه بیمارش جنس، نژاد، گرایش جنسی، سیاسی یا هر مولفهٔ دیگری را لحاظ کند می‌باید کار طبابت را کنار بگذارد.

 

با بالا گرفتن اعتراض‌ها گزارش شد که فولکر بک، عضو حزب سبزها و نمایندهٔ پیشین پارلمان آلمان، از محمود شاهرودی به صورت رسمی به اتهام «قتل» و «جنایت علیه بشریت» شکایت کرده‌است.

اما شکایت به سرانجام مشخصی نرسید و هاشمی شاهرودی دو روز بعد خاک آلمان را به مقصد ایران ترک کرد. او بعداً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به اصرار پزشکان به آلمان سفر کرده و خودش مخالف آن بوده‌است. روزنامه‌های «بیلد» و «هانوفرشه آلگماینه» خبر از ابتلای او به تومور مغزی داده‌اند.

 

وخامت حال
در 2 دی 1397 تعدادی از رسانه‌های فارسی‌زبان حال او را وخیم گزارش کردند. شاهرودی که پس از 16 تیر 1397 دیگر در جلسات مجمع تشخیص مصلحت حضور نیافت اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاتم‌النبیا بستری است.

 

مؤسس و رئیس هیئت امنا دانشگاه عدالت
وی مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه عدالت نیز می‌باشد.

فعالیت‌های سیاسی
در سال 1353 ، حکومت وقت عراق با حمله به حوزه علمیه نجف، جمعی از علما به ویژه روحانیون ایرانی و شاگردان صدر را دستگیر و زندانی کرد. آقای هاشمی شاهرودی از جمله کسانی بود که روانه زندان شد اما پس از مدتی با وساطت مراجع وقت توانست آزاد شود.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

 

سید محمود هاشمی شاهرودی پس از پیروزی انقلاب 1357 در ایران به ایران آمد و رابط سید روح‌الله خمینی و سید محمدباقر صدر گردید و پیام‌های مراجع تقلید ساکن شهر نجف را به روح‌الله خمینی می‌رساند. او همچنین تشکیلاتِ جامعه روحانیت مبارز و مجلس اعلای عراق را به راه انداخت و آن را مدیریت و سازمان‌دهی کرد.

سید محمود هاشمی شاهرودی سال‌ها از اعضای شورای نگهبان بود تا اینکه با حکم سید علی خامنه‌ای در 4 مرداد 1378 به ریاست قوه قضائیه ایران منصوب شد و تا سال 1388 این منصب را در اختیار داشت.

وی پس از محمد یزدی عهده‌دار این منصب شد. یزدی به مدت ده سال عهده‌دار این منصب بود. وی در سال 1378 به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و پس از پایان دوره ریاست در قوه قضائیه به عضویت در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب گشت.

همچنین در مردادماه سال 1390 سید علی خامنه‌ای در حکمی سید محمود هاشمی شاهرودی را به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه منصوب نمود.

 

علی‌اکبر ناطق نوری در خاطراتش مطرح می‌کند: «آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نه جزء جناح راست و چپ بوده و نه در یک فراکسیونی می‌باشد … هاشمی شاهرودی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای رهبری آینده جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

ریاست بر قوه قضائیه
تأسیس شوراهای حل اختلاف
تدوین لوایح قضائیه

یکی از برنامه‌های قوه قضائیه در دوره ریاست هاشمی شاهرودی تحت عنوان توسعه قضایی تدوین لوایح قضایی بوده‌است.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

Ayatollah Hashemi Shahroudi died + biography and cause of death

 

بیوگرافی سید علی خامنه ای و فرزندان + اموال و دارایی

مینو خالقی و سرنوشت او بدست رهبری

آیت الله ها چه سوار می شوند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان