انواع ماسک های بی نظیر برای پوست های چرب

انواع ماسک های بی نظیر برای پوست های چرب

ماسک آلوی قرمز:

برای تهیه ماسك آلوی قرمز كافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له كنید و چندقطره روغن بادام شیرین به آن اضافه كنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت20  دقیقه آن را برروی پوست بمالید و آنگاه باپنبه آغشته به گلاب آن را پاك كنید.

ماسک  لیمو ترش:

برای تهیه ماسك لیموترش آب2 لیمو را بگیرید و با 1قاشق عسل گرم، مخلوط كنید و روی پوست بمالید و پس از20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاك كنید.

ماسک هویج:

ماسك هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط كنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاك كنید.

ماسک کدوحلوایی:

مقداری كدو حلوایی رسیده را له كرده بصورت ماسك برای متعادل ساختن چربی پوست صورت استفاده كنید.

ماسک سفیده تخم مرغ:

یك عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید پس از كف كردن به آن نصف لیوان لیمو ترش اضافه كنید وبه هم بزنیدو روی تمام پوست بمالیدپس از 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک پرتقال و لیمو:

دو قاشق آب پرتقال ویكقاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط نموده `بصورت بمالیدوبعد از 15دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک خیار:

خیار را پخته له كنید ،به صورت ماسك روی صورت بگذارید وپس از20 دقیقه با آب ولرم بشوئید.
 

ماسک زرده تخم مرغ وآوکادو:  1 قاشق سوپخوری خاک رس (خاک رس یا خمیر پاک کننده که به شکل پودر در تمام مغازه ها و فروشگاه های غذایی بهداشتی موجود است) + 1 عدد زرده تخم مرغ + یک چهارم قاشق آوکادو له شده + مقداری روغن فندوق( برای اینکه یک مخلوط نرم داشته باشیم) را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود به مدت 15 الی 20 دقیقه  گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید.

(زرده تخم مرغ وآوکادو رطوبت از دست رفته پوست را دوباره باز می گرداند  ،خمیر پاک کننده ترشحات چربی پوست را خشک کرده ، روغن فندق این حالت را در پوست تعدیل کرده و آن را تقویت می کند.  )

ماسک سیب:

یک عدد سیب رنده شده  را با 5 قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید. (آیا می دانستید که زنبورها ممکن است مسافت 55 هزار مایل (حدودا 101000 کیلومتر) را پرواز کنند و به روی بیش از 2 میلیون گل بنشینند و شهد جمع آوری کنند که تنها برای درست کردن تقریبا نیم کیلو عسل کافی است. عسل حاوی قندهایی مانند فروکتوز، گلوکز و همچنین آب می باشد. علاوه بر اینها حاوی دیگر قندها، آنزیمها ، مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه می باشد.)

ماسک گوجه فرنگی:

یک عدد گوجه فرنگی را خوب له کنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوستتان را با آب گرم بشویید. پوست های چرب نسبت به موادپاك كننده و موادآرایشی و دارویی حساس هستند و ممكن است در اثر مصرف موادپاك كننده یا محلول های الكل دار دچار قرمزی، خشكی، خارش یا پوسته ریزی شوند.دراین صورت باید مصرف هرگونه شیرپاك كن، محلول های طبی و داروهای موضعی را متوقف و به پزشك مراجعه كرد تا پمادساختنی (تركیبی) التیام دهنده ای را تجویزكند.

روی پوست های چرب كه اینگونه تحریك شده اند نباید پماد یا كرم بتامتازون، تریامسینولون، هیدروكورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز دراین مواقع نباید صابون اسیدی مصرف كرد. افرادی كه پوست چرب دارند باید مصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و غذاهایی مثل خرما، پسته، فندق، گردو، شكلات و موز را بسیاركم مصرف كنند. این افراد برای كنترل چربی پوست خود و برخورداری از یك پوست شاداب و خوب باید خواب كافی، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه می توانند سبزی و میوه مصرف كنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان