وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

وحیده محمدی فر که بود

تلخ ترین خبر ناگواری که باعث میشود این چهره های ناب را بیشتر بشناسیم. خدایا ….

بیوگرافی وحیده محمدی فر

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

خانم وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی بود. وی زاده ی 19 بهمن 1347 در تهران و همسر دوم کارگردان برجسته و نامدار سینما جناب داریوش مهرجویی بود.

 

قعالیت های ماندگار وحیده محمدی فر

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

بانو محمدی فر یکی از طراحان لباس و نویسندگان فیلم بود که سابقه همکاری با کارگردانان مطرح ایرانی را در کارنامه خود داست. ایشان فعالیت در سینما را از سال 1375 و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد و سپس وارد فیلمنامه نویسی و دستیاری کارگردان شد.

وحیده محمدی فر؛ فعالیت هنری را با نگارش اپیزود اول فیلمنامه داستان های جزیره را به شکل حرفه ای آغاز کرد و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی تجارب خوبی را کسب کرد. او سابقه همکاری در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

خانم وحیده محمدی فر در حدود دو دهه به‌ عنوان فیلمنامه‌نویس با داریوش مهرجویی همکاری داشت. او پیش از ازدواج نیز با مهرجویی کار کرده بود و پس از ازدواج و زندگی مشترک نیز این همکاری ادامه داشت.

همسر داریوش مهرجویی علاوه بر فیلمنامه نویسی؛ مدتی به‌ عنوان مسئول روابط‌ عمومی و تبلیغات «کتاب اول» نیز فعالیت می‌کرد.

 

ازدواج و همسر

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

داریوش مهرجویی و خانم محمدی فر در دهه هشتاد با هم ازدواج کردند. ثمره این ازدواج یک دختر به نام مونا می باشد. آشنایی این زوج در همان زمان و یک پرژوه کاری اتفاق افتاد.

فیلم دختر دایی گمشده اولین فیلمنامه مشترکش و مهرجویی بود و پس از آن «بمانی»، «مهمان مامان»، «تهران: روزهای آشنایی»، «آسمان محبوب»، «سنتوری»، «نارنجی‌پوش»، «چه خوبه که برگشتی»، «اشباح» و در نهایت «لامینور» را با هم نوشتند و کارگردانی کردند.

مرحومه محمدی‌فر به جز نویسندگی در فیلم‌های سینمایی «اشباح» و «چه خوبه که برگشتی» به عنوان طراح لباس فعالیت داشته است. او همچنین طراح صحنه در فیلم «چه خوبه که برگشتی» و فیلم «اشباح» بود. ایشان همچنین در فیلم «مهمان مامان» به‌عنوان دستیار کارگردان در کنار مهرجویی حضور داشته است.

 

افتخارات خانم محمدی فر

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

از افتخارات وحیده محمدی‌فر می توان به نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی برای فیلم «نارنجی‌پوش» و «مهمان مامان» اشاره کرد.

جدیدترین نویسندگی و فیملنامه نویسی وحیده محمدی فر، در فیلم سینمایی لامینور بود. «لامینور» فیلمی به نویسندگی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی و محصول سال 1398 است. که متاسفانه تا کنون مجوز پخش نگرفت!!

 

فجیع ترین قتل و شوک خبری به جامعه هنری

 

خانم محمدی فر و همسرش داریوش مهرجویی که در ویلای شخصی خود درکرج زندگی می کردند در شامگاه شنبه 22 مهر 1402 به دست افرادی با ضربات چاقو به قتل رسیدند. قتل باورنکردنی این زوج هنرمند و برجسته که توسط دخترشان مونا به پلیس گزارش شد.

 

وحیده محمدی فر که بود بیوگرافی وحیده همسر دوم مهرجویی

 

بیوگرافی داریوش مهرجویی کارگردان به نام سینمای ایران

 

داریوش مهرجویی کارگردان مشهور و برجسته سینمای ایران در 17 آذر سال 1318 در شهر تهران متولد شد.

داریوش مهرجویی در 17 سالگی به سینما علاقمند شد و برای بهتر درک کردن فیلم های بین المللی روز به روز زبان انگلیسی خود را تقویت می کرد.

او ابتدا به طور مقدماتی زبان انگلیسی را در ایران آموخت و بعد حدود یک سال در یکی از هتل های بین المللی در آتلانتیک مدیر شد.

وی در 20 سالگی برای ادامه تحصیل و علم آموزی به کالیفرنیا مهاجرت کرد. او در سال 1344 لیسانس فرانسه را از دانشگاه یوسی ال ای دریافت نمود.

وی در همین سال بود که وظیفه سردبیری نشریه پارس را در لس آنجلس بر عهده گرفت.

 

کارنامه درخشان کارگردانی این هنرمند برجسته

 

اجاره نشین ها، ساخت سال 1365
هامون، ساخت سال 1368
سارا، ساخت سال 1371
پری، ساخت سال 1373
لیلا، ساخت سال 1375
درخت گلابی، ساخت سال 1376
مهمان مامان، ساخت سال 1382
سنتوری، ساخت سال 1385
چه خوبه که برگشتی، ساخت سال 1391
داستان های جزیره، ساخت سال 1379
سنتوری، ساخت سال 1385

لامینور، ساخت سال 1401

 

انعکاس این خبر شوک بزرگی نه تنها به ایران، که سینمای جهان را نیر به بهت فرو برد.

 

روحشان شاد و یادشان گرامی و ماندگار
خدایا به مونای عزیز و بازماندگان صبر جمیل عطا کن تا این داغ بزرگ را کمر خم نکنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان