ramazan
ramazan

سبک‌ترین ماده جهان بایک ششم هوا چگالی ! + عکس

مجموعه : علم و فناوری
سبک‌ترین ماده جهان بایک ششم هوا چگالی ! + عکس
محقیقن معتقد هستند که راه ساده‌ای برای ساخت آروژل‌های کربن به اندازه و اشکال مختلف یافته‌اند.
 
سبک‌ترین ماده حال حاضر جهان که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه ژجیانگZhejiang University در چین ساخته شد به حدی سبک است که می‌تواند بر روی برگ گیاهان بدون اثر گذاشتن بر روی آنها قرار گیرد.

به گزارش  ناز وب،این ماده اساسا از کربن ساخته شده است و چگالی آن یک ششم چگالی هوا می‌باشد. کاربرد اصلی این ماده در محیط زیست در جذب بسیار بالای آن است به گونه‌ای که می‌تواند در جذب نفت و آلودگی‌ها در دریا مورد استفاده قرار گیرد.

 

سبک‌ترین ماده جهان بایک ششم هوا چگالی ! + عکس

 
گائو چائو Gao Chao مخترع این ماده می‌گوید که ماده تولید شده توانای جذب روغن تا ١٠ برابر وزن خودش را دارد و در آینده با انجام تحقیقات بیشتر توانایی جذب تا ٩٠٠ برابر را خواهد داشت. سرعت جذب آن نیز زیاد است به گونه‌ای که هر گرم از ماده توانایی جذب ۶٩ گرم روغن در یک ثانیه را دارد.

این ماده از ورق‌ها و فیبرهای کربن با ضخامت تنها یک اتم ساخته شده است از این رو آن را می‌توان یک آروژل کربنی دانست. محقیقن معتقد هستند که راه ساده‌ای برای ساخت آروژل‌های کربن به اندازه و اشکال مختلف یافته‌اند. چگالی ماده تنها ٠/١۶ میلی گرم در هر سانتی متر مکعب یا یک ششم چگالی هوااست. این ماده سبک‌تر از ماده قبلی با چگالی ٠/٩ میلی گرم در سانتی متر مکعب است که عنوان سبک‌ترین ماده جهان را در اختیار داشت. هر دوی این مواد از آروژل‌های پلیمیری ناسا سبک‌تر هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان