بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

بیوگرافی بازیگران سندمن یا مرد شنی

 

 

چهره ها و ستاره های هالیوودی که در این فیلم جنجالی ایفای نقش می کنند:

 

فیلم سندمن، داستانی فراتر از ذهنیت مخاطبین؛ نابودی مرز رویا و واقعیت

 

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

قبل از بیوگرافی و شناخت چهره های این فیلم جدید و خبرساز نگاهی داریم به بی پایان های این سریال

 

 

امروزه سندمن در فرهنگ عامیانه به عنوان جنی مهربان با چهره‌ای اغلب به شکل پیرمردی دوست‌داشتنی شناخته می‌شود. این موجود فولکلور مردم را به خواب می‌برد و «رویا»های دلپذیری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

این «رویا» با استفاده از ماسه‌ی جادویی که در چشمان فردی که به خواب می‌رود پاشیده می‌شود، به وجود می‌آیند و وقتی بیدار شود تنها گرد و غبار ریز شنی را در چشمان آنها باقی می‌گذارد.

 

از برخی جهات هم مرد شنی به عنوان خالق داستان‌ها شناخته می‌شود. مگر «رویا» چیزی جز داستان‌هایی است که مغز ما سر هم می‌کند؟

 

رویا یا مورفیوس؛ سندمنی که نیل گیمن خلق کرد

 

 

کمپانی دی سی کامیکس ید طولایی در خلق شخصیت سندمن در کمیک‌هایش دارد. اولین شخصیت سندمن این کمپانی، «وسلی دادز» ابرقهرمانی از عصر طلایی، اولین بار در سال 1939 معرفی شد.

 

بعد از آن و در دهه‌ی 70 ، جو سایمون و جک کربی سندمن دیگری به نام «گرت سنفورد» را به دنیای کمیک آوردند و در سال 1988 «هکتور هال» برای مدت کوتاهی نام سندمن را برای خود انتخاب کرد.

 

اما هیچکدام از این شخصیت‌های فانی ارتباط چندانی با شخصیت سندمن کمیک نیل گیمن ندارند که از سال 1989 تا 1996 در 75 شماره منتشر شد.

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

ظهور یک «جن شنی» که کارش برآورده کردن رویاهاست!

 

 

بی‌شک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین داستان‌های سندمن‌، مجموعه کمیک «سندمن» نیل‌ گیمن است. این شخصیت که با نام‌های ««رویا»» و «مورفیوس» هم شناخته می‌شود تنها سندمن واقعی دنیای دی سی است که تمام ویژگی‌هایی را که از سندمن انتظار می‌رود دارد. برای هرکسی که در سراسر جهان سندمن را می‌شناسد، او پروردگار «رویا» است.

 

قلمرو او، قلمرو «رویا»ها، کابوس‌ها، تخیل و داستان‌ها «سرزمین «رویا»» (The Dreaming) نامیده می‌شود. این قلمرو مکانی نامتناهی از احتمالات است که مورفیوس بر آن حکومت می‌کند.

 

کتابخانه‌ی آن، تنها یکی از بخش‌های حیرت‌انگیز این قلمرو است و کتاب‌هایی را که هرگز نوشته نشده است، در خود جای می‌دهد.

با وجود همه‌ی این‌ها، مورفئوس موجودی یگانه نیست و سرزمین «رویا» تنها قلمرو از این دست نیست. موفیوس یکی از هفت عضو «خانواده‌ی بی‌پایان» است،

 

گروهی از خواهرها و برادرهایی که اغلب با هم درگیر هستند و هرکدام به‌تنهایی بر پادشاهی خود حکومت می‌کنند. معرفی این خانواده هم ساده و هم سخت است.

 

آشنایی‌ با بی‌پایان‌ها

 

 

هر عضو از بی‌پایان‌ها درواقع تجلی فیزیکی جنبه‌ای از خود زندگی است. به همین دلیل هم آن‌ها قدیمی‌تر و قدرتمندتر از خود خدایانند و تا زمانی که «این جهان» به پایان خود نزدیک شود، وجود خواهند داشت.

 

این خانواده با وجود قدرتمند بودن شکست ناپذیر نیستند، اما اساساً جاودانه‌اند. اعضای بی‌پایان‌ها از بزرگ به کوچک عبارتند از:

 

 

سرنوشت (Destiny)
مرگ (Death)
رویا (Dream)
نابودی (Destruction)
شهوت (Desire)
یأس (Despair)
جنون (Delirium)

 

 

این‌ها هفت فرزند موجودات مسن‌تری هستند که به نام «شب مادر» (Mother Night) و «زمان پدر» (Father Time) شناخته می‌شوند.

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

همانطور که موفیوس حاکم سرزمین «رویا»ست، دیگر خواهران و برادرانش هم بر سرزمین هم‌نام خود حکومت می‌کنند. اما اینطور نیست که آن‌ها تنها نمودی ملموس از مفاهیم زندگی باشند.

 

ن‌ها خود این مفاهیم هستند و این چیزی است که معرفی‌شان را سخت می‌کند.

 

بی‌پایان‌ها می‌توانند هرجایی که می‌خواهند بروند، از جمله به دنیای واقعی و کنار موجودات فانی. همه‌ی آن‌ها بر جادو تسلط دارند. البته قدرت این خانواده محدودیت‌هایی هم دارد.

 

برای مثال هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانند به خواهران و برادرانشان آسیب بزنند یا آن‌ها را در خطر از دست دادن قدرتشان قرار دهند و نمی‌توانند عاشق انسانی فانی شوند.

 

درست است که این خانواده ویژگی‌های مشترک زیادی دارند اما در چند جنبه‌ی مهم با هم متفاوتند و قدرت‌های منحصربه‌فردی نیز دارند.

 

بیوگرافی بازیگران سندمن یا مرد شنی

 

گوندولین کریستی در نقش لوسیفر، فرمانروای جهنم، ویوین آچامپونگ در نقش لوسین، کتابدار رویاها، بوید هالبروک در نقش کورینتیان، کابوسی که از رویا فرار کرد،چارلز دنس در نقش رودریگز برگس، یک غیب‌ساز شارلاتان و آسیم چودری در نقش هابیل، یک رویاپرداز بر اساس شخصیتی از کتاب مقدس.

 

 

بیوگرافی گوندولین کریستی

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

گوئندولین کریستی (انگلیسی: Gwendoline Christie؛ زاده 1978) هنرپیشه و مدل اهل انگلستان است. وی بیشتر برای بازی در نقش برین تارث در سریال بازی تاج و تخت شناخته شده‌است.

وی همچنین ایفاگر نقش کاپیتان فاسما در سری فیلم‌های جنگ ستارگان است. کریستی در سال 2019، نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام شد.

او بازیگر نقش لوسیفر در سریال سندمن (مجموعه تلویزیونی) میباشد این سریال برای پخش در سال 2022برنامه ریزی شده است.

 

 

بیوگرافی ویوین آچامپونگ

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

Vivienne Acheampong ویوین اچیامپونگ بازیگر سینما و تلویزیون، در فیلم جادوگرها به ایفای نقش پرداخته است. و اکنون در جدیدترین فیلم جنجالی امریکا سندمن یا مرد شنی نفش پردازی می کند.

 

بیوگرافی رابرت بوید هالبروک

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

Robert Boyd Holbrook؛ متولد 1 سپتامبر، 1981 یک هنرپیشه، و هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به ایفای نقش مأمور ویژه استیون مورفی در مجموعهٔ تلویزیونی نارکس، خانواده ریونیون و خانواده هتفیلد و مک‌کوی و دختر گم‌شده، میزبان، لوگان، دوقلوهای اسکلت، و ما می‌توانیم قهرمان باشیم اشاره کرد.

 

او همچنین نقش شخصیت کورینتیان را در مجموعه تلویزیونی اینترنتی نتفلیکس تحت عنوان سندمن (2022) بازی می‌کند، که بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام از انتشارات دی‌سی کامیکس و به قلم نیل گیمن نوشته شده‌است.

 

بیوگرافی چارلز دنس

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

والتر چارلز دنس Walter Charles Dance متولد 10 اکتبر 1946 هنرپیشه اهل بریتانیا است. وی از سال 1974 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
نام همسر او الئنور بورمن است و این زوج موفق دارای 3 فرزند هستند.

 

بیوگرافی آسیم چودری

 

بیوگرافی بازیگران فیلم جنجالی سندمن/ آشنایی با بی پایان ها

 

آسیم متولد 24 نوامبر 1986 در انگلستان است.
آسیم چودری کمدین، نویسنده، کارگردان و بازیگر است. او برای بازی در نقش Chabuddy G در سریال People Just Do Nothing به شهرت رسیده است.

 

از دیگر آثار او میتوان به فیلم های Hoff the Record، Click & Collect، Taskmaster، People Just Do Nothing و Love Pool اشاره کرد.
و اکنون هم در فیلم The Sandman ایفای نقش می کند.

 

مرد شنی جنجالی ترین فیلم سندمن فراتر از کیهان!+ معرفی سریال

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان