پروژه امید 2 تهران و افزودنی روان کننده بتن در ساخت بتن آن

پروژه امید 2 تهران و افزودنی روان کننده بتن در ساخت بتن آن

امروزه بتن در میان عموم مردم به عنوان یک مصالح ساختمانی که دارای دوام و استحکام بسیار بالایی است شناخته می‌شود. در واقع این ابزار به زبان ساده یک کامپوزیت بوده که از سه قسمت اصلی شکل گرفته که مواد تشکیل دهنده آن سیمان پرتلند، آب و سنگدانه است.

 

با انجام برخی مراحل و رعایت آن در نهایت ما به یک مخلوط بتنی می‌رسیم که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. سازه‌ها و پروژه‌هایی مانند امید ۲ تهران برای افزایش دوام نیاز به بتن داشته و نحوه اجرا و ساخت آن نیز اصول و روشی دارد. در این مقاله درباره این پروژه و اهمیت این ابزار در سازه‌های مختلف بیشتر آگاه می‌شوید.

 

پروژه امید 2 تهران و افزودنی روان کننده بتن در ساخت بتن آن

 

اهمیت بتن در پروژه‌ها و سازه‌ها

امروزه شما در تمامی بخش‌ها و پروژه‌های مختلف می‌توانید بتن‌ها را مشاهده کنید و به نوعی هر کجا سازه‌ای می‌بینید در آنجا بتن وجود دارد. چرا که وجود این ابزار در تمامی ساخت و سازها از اهمیت بالای برخوردار بوده چرا که استحکام و پایداری آن بنا را به شدت افزایش می‌دهد.

از آنجا که دارای قیمت مناسب و به صرفه‌ای بوده کاربرد آن نیز افزایش پیدا کرده و با قیمت مناسب امنیت بسیار بالایی را فراهم می‌کند. در میان مصالح مختلف این بتن است که دارای تطبیق پذیری و انعطاف پذیری بسیار بالایی است که به دنبال این اتفاق این ابزار به یکی از محبوب‌ترین مصالح در سراسر دنیا تبدیل شده است.

 

این ابزار به کمک مواد طبیعی ساخته شده که قابل بازیافت و همچنین سازگار با محیط زیست بوده و از خود آلودگی خاصی به جای نمی‌گذارد. همچنین جهت ساخت آن از برخی افزودنی بتن نیز استفاده می‌شود که علاوه بر استحکام و دوام بتن این افزودنی بتن باعث می‌شود کاربرد و مزایای آن چندین برابر شود.

 

در برخی از پروژه‌های بزرگ و عظیم مانند پروژه امید ۲ تهران که استحکام و دوام آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تهیه و اجرای بتن به کمک افزودنی بتن و موادی از قبیل روان کننده و دوغاب میکروسیلیس مناسب تاثیر شگرفی در استحکام و مقاومت آن می‌گذارد.

 

برخی از مزایای بتن

همان‌طور که می‌دانید این ابزار قدرتمند دارای برخی مزایایی است که همه افرادی که با آن سر و کار دارند باید با این مزایا و ویژگی‌ها به خوبی آشنا باشند. در امور مختلف ما شاهد مزایای مختلفی از بتن هستیم که در اینجا قصد داریم تا مهم‌ترین این موارد را برای شما بازگو کنیم.

 

• کاربرد گوناگون

لازم به ذکر است که در امور مختلف نظیر ساختمانی عمرانی بزرگراه‌ها و… از آن استفاده می‌شود که محدودیت خاصی در کاربرد ندارد.

 

• مقاومت فشاری بی‌نظیر

از آنجا که بتن دارای مقاومت فشاری بسیار مناسبی هست نسبت به سایر مصالح بسیار کمتر تحت تاثیر فرسایش و هوازدگی قرار می‌گیرد. همواره در برخی از موارد وجود میلگرد و همچنین افزودنی بتن باعث افزایش مقاومت فشاری آن شده که نکته قابل توجهی در این باب می‌باشد.

 

• فرم پذیری

همواره شما می‌توانید آن را به راحتی و هر فرمی که مد نظرتان است در بیاورید چرا که شکل پذیری آن بسیار راحت و بی‌دردسر است.

 

• قابلیت پخش کردن

یکی از مواردی که درباره این مواد اهمیت است در واقع قابلیت پاشیدن آن است چرا که به کمک این روش می‌توانید تمامی شکاف‌ها و ترک‌ها را پر کنید و قسمت‌های مورد نظر را ترمیم نمایید. در واقع به این امر بتن پاشی نیز می‌گویند که کاربرد بسیار زیادی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

• ساخت بناهای ضد زلزله

اگر شما در اجرا و طراحی بتن دقت کنید و این امر را به شکل صحیح و اصولی انجام دهید می‌توانید از آن برای ساختن بناهای ضد زلزله نیز استفاده نمایید.

 

• قیمت مناسب

می‌دانیم که مواد تشکیل دهنده بتن سنگدانه سیمان و آب بوده که ارزان و قابل دسترس است. این امر باعث شده تا از بتن استفاده‌های گوناگونی شود و به دلیل مناسب بودن قیمت آن کاربرد آن نیز گسترش پیدا کند.

 

• استحکام ستودنی

 

پروژه امید 2 تهران و افزودنی روان کننده بتن در ساخت بتن آن

 

نکته قابل توجه درباره این مواد این است که با گذشت زمان استحکام و مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند که جز مزایای مهم آن به شمار می‌آید. به نوعی که بتن‌ها در طولانی مدت دارای استحکام بالایی هستند و همچنین میزان عمر مفید آن نیز بسیار بالا است.

 

 اجرا و ساخت بتن پروژه امید ۲ به همراه مواد‌های افزودنی بتن

 

دانستیم که وجود بتن در پروژه‌های بزرگ و عظیم مانند امید ۲ تهران ضروری بوده و باعث ایجاد امنیت و افزایش استحکام آن می‌شود. این پروژه دارای بخش‌های مختلفی بوده و از مساحت کمی برخوردار نیست بنابراین اجرا و ساخت بتن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که در اینجا به کمک موادهای افزودنی می‌توانیم به شکل گیری و افزایش استحکام آن سرعت ببخشیم.

در واقع این افزودنی‌ها جدا از آب، سیمان و سنگدانه‌ها اضافه می‌شود که نوعی مواد معدنی یا شیمیایی هستند که باعث افزایش خواص و مقاومت بتن می‌شود.

آن‌ها دارای انواع متنوعی هستند که می‌توان هم برای بتن‌های سخت شده و هم برای بتن‌های تازه استفاده کرد که به طور کلی باعث رشد چشمگیر این صنعت شده است. نکته قابل توجه درباره آن‌ها این است که میزان دوز مصرفی باید با دقت محاسبه شود و فقط مقدار لازم از آن استفاده شود.

به عبارت دیگر امروزه با خرید افزودنی بتن می‌توانید باعث کاهش هزینه‌های ساخت بتن شوید و همچنین علاوه بر آن شاهد حمل و نقل آسان، افزایش کارایی و کاهش خطرهای زیست محیطی باشید.

همواره به کمک آن‌ها می‌توانید بتن با کیفیت‌تری در دسترس داشته باشید و به عملیات انجام بتن سرعت ببخشید و میزان عمل آوری آن را نیز افزایش دهید. این‌ها برخی از مهم‌ترین دلایلی است که امروزه افراد اقدام به خرید این افزودنی‌ها نظیر فوق روان کننده بتن می‌کنند.

 

اهمیت وجود افزودنی‌ها در بتن

 

این موادهای افزودنی باعث تغییراتی در بتن می‌شود که این تغییرات جنبه مثبت داشته که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که وجود این مواد می‏تواند میزان آب مورد نیاز را تا حدود 30 درصد کاهش داده و همچنین سرعت گیرش بتن را به تاخیر انداخته و آن را نیز قابل استفاده نگه می‌دارد.

یکی از نکات مهم درباره آنها این است که باعث می‌شود تا زمان رسیدن بتن به آن مقاومت اصلی کاهش پیدا کند و سریع‌تر به آن برسد که باعث کاهش دادن زمان عمل آوری نیز می‌شود. همچنین شما در اینجا شاهد کاهش انقباض بتن نیز خواهید بود که به دنبال آن واکنش قلیایی سیلیس نیز کاهش پیدا می‌کند.

در واقع استفاده کردن از این مواد درون بتن باعث می‌شود از جنبه‌های مختلفی هم زمان شما کاهش پیدا کند و هم میزان عمل آوری و عملکرد بتن نیز افزایش پیدا کند. نکته قابل توجه این است که میزان استفاده از آن را کنترل کنید چرا که اگر بیشتر از حد نصاب استفاده کنید نه تنها فایده خاصی برای شما نخواهد داشت بلکه خاصیت بتن را نیز از بین برده و عواقب جبران ناپذیری دارد.

 

پروژه امید 2 تهران و افزودنی روان کننده بتن در ساخت بتن آن

 

جمع‌بندی

 

 برای اینکه امروزه بتوانید یک سازه اصولی و ایمن را به وجود بیاورید باید حتماً از بتن و مواد افزودنی آن استفاده کنید چرا که اجرای دقیق و طراحی مناسب آن بخش زیادی از کار را برای شما انجام می‌دهد.

مواردی مانند پروژه امید ۲ که از مساحت بالای برخوردار بوده نیازمند اجرای دقیق‌تر بتن‏ریزی و طراحی آن بوده که وجود برخی بتن‌های پیشرفته مانند بتن  SCC می‌توان پروژه را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند.

همواره شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و اطلاع از قیمت مواد افزودنی میزان مورد نیاز خود را تهیه کنید و از آن در ساخت و سازها بهره ببرید.

نکته قابل توجه درباره خرید این مواد این است که حتماً از مرکز معتبر خریداری شود تا از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار شوید. ما در شرکت تولیدی مواد شیمیایی ساختمان همگرایان تولید (کپکو) تولید کننده انواع افزودنی بتن و روان کننده بتن و … می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم تا متناسب با هر پروژه و شرایط آب و هوایی از محصولی باکیفیت و ایده‌آل استفاده نمایید.

 

برچسب ها: روان کننده بتن, افزودنی بتن, دوغاب میکروسیلیس, کپکو


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان