دوبلور برجسته ناصر طهماسب درگذشت! علت سکوت خبری

دوبلور برجسته ناصر طهماسب درگذشت! علت سکوت خبری

ایرج طهماسب عزا دار شد

 

خبر درگذشت برجسته ترین دوبلور، نویسنده و هنرپیشه تلوزیون، سینما و رادیو  ناصر طهماسب در اولین روز دیماه جامعه هنری را داغ دار کرد. روح این مرحوم قرین رحمت الهی.

به گزارش نازوب، ناصر طهماسب گوینده و دوبلور پیشکسوت در 1402/10/01 بر اثر سکته مغزی درگذشت و امروز در سکوت خبری در خانه ابدی آرام گرفت.

 

درگذشت برجسته ترین دوبلور سینما ناصر طهماسب

بیوگرافی ناصر طهماسب برادر بزرگ ایرج طهماسب بازیگر و مجری معروف

ناصر طهماسب که در 24 آذر ماه سال 1318 در جهرم متولد شد و اینک در اولین روز زمستان 1402 در تهران به علت بیماری درگذشت.

 

شروع فعالیت مرحوم ناصر طهماسب و صدای مخملی وی

 

مرحوم ناصر دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال 1340 آغاز کرد.  وی علاوه بر بر گویندگیِ نقش های اول، در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته است.

 

بازیگری ناصر طهماسب

 

 بازیگری ناصر طهماسب

فعالیت در دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال 1340 آغاز کرد. مهارت در ارائه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های مختلف از ویژگی‌های او بود.

صدای طهماسب یادآور نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مک‌کوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و… بود.

او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته‌است. روحش شاد …

 

ناصر طهماسب در یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی به بازی پرداخته‌بود. نخستین تجربه بازیگری او در فیلم «راه دوم» (ساخته حمید رخشانی) بوده‌است.

او همچنین در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا و فیلم سینمایی من مادر هستم ساخته فریدون جیرانی بازی کرده‌بود.همچنین او در سریال کلانتر 3 ایفای نقش کرده‌بود.

طهماسب به عنوان استاد تیپ سازی در دوبله شناخته می شد.

اثر بسیار با ارزش ناصر طهماسب کتاب صدایی در تاریکی

 

کتاب معرفی زندگی و 50 سال فعالیت هنری «ناصر طهماسب» صداپیشه نامدار با عنوان «صدایی در تاریکی» نوشتهٔ نیروان غنی‌پور (نویسنده و منتقد سینمایی) در مهر 1392 رونمایی شد.

صدایی در تاریکی کوششی است برای رسیدن به آگاهی؛ آگاهی دربارهٔ شناخت رابطه‌ای میان جزئی به صورت دوبلور در برابر کلّی به نام دوبلاژ جزء و کلّی که در یک جا به نقطه وحدت رسیده و دیگر از هم قابل تفکیک نیستند.

کتاب مشتمل بر پنج فصل است: صدایی متولد می‌شود، پرسش و پاسخ، چیزی بیشتر از کلمات، حنجره‌ای به وسعت تمام نقش‌ها، دوبله‌شناسی ناصر طهماسب.

 

علت خاکسپاری ناصر طهماسب در سکوت خبری

 

پسر ناصر طهماسب درباره این که به چه علت خبر درگذشت پدرش رسانه‌ای نشد توضیح داد:
همان‌طور که پدر را می‌شناسید همیشه برای خودشان حریم خصوصی قائل بودند و از حاشیه و رسانه‌ای شدن و گفت‌وگو به دور بودند؛ به همین خاطر ما به خواسته ایشان حرمت گذاشتیم و اول به خاطر خودش و بعد خودمان صبر کردیم تا مراسم خاکسپاری انجام شود تا اینکه امروز خودم خبر فوت ایشان را اعلام کردم.

 

تصاویری از مراسم خاکسپاری مرحوم طهماسب دوبلور بی نظیر کشور در سکوت

 

تصاویری از مراسم خاکسپاری مرحوم طهماسب

 

همانطور که در بخش فوق بیان شد خاکسپاری و مراسم تدفین این هنرمند بی نظیر با صدای ماندگار به درخواست خودش در سکوت خبری بدون انتشار هیچ نوع تصویر و عکسی برگزار شد.

چه خوب است یاد بگیریم مسائل زندگیمان را در بوق و کرنا نکنیم چه در قید حیات در لحظه ی آسمانی شدن!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان