با سوپ های مقوی و محلی شهرهای مختلف ایران آشنا شوید

با سوپ های مقوی و محلی شهرهای مختلف ایران آشنا شوید

سوپ یکی از غذاهای محبوب در ایران است که در سراسر شهرهای کشورمان پخته می‌شود. ترکیباتی که در آن به کار می‌رود، بیشتر از بین سبزیجات انتخاب می‌شوند.

از آنجایی که سوپ‌های ایرانی طعم و عطر خوشایندی دارند، به عنوان پیش‌غذا و حتی گاهی به عنوان وعده‌های غذایی اصلی به کار می‌روند و می‌توانند انتخاب خوبی برای روزهای سرد پاییز و زمستان باشند.

ما هم می‌خواهیم در این مطلب به معرفی چند نمونه از سوپ‌های مقوی و محلی شهرهای مختلف ایران بپردازیم و با ترکیبات اصلی آنها آشنا شویم.

 

سوپ‌های ایرانی که نباید آنها را از دست بدهید…

 

سوپ‌های ایرانی

تعداد سوپ‌های ایرانی کم نیستند؛ به طوری که پرداختن به تمام آنها، قطعا از حوصله و زمان ما خارج است. اما نام چند نمونه از این غذاها، بیشتر از سایرین به چشم می‌خورند.

در این میان می‌توانیم به «سوپ گندم»، «سوپ پای مرغ»، «سوپ تره فرنگی»، «سوپ شیر با جو پوست‌کنده»، «سوپ ذرت»، «سوپ بلغور گندم» و… اشاره کنیم که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

 

سوپ گندم

سوپ گندم یکی از محبوب‌ترین سوپ‌های ایرانی، به خصوص در فصل سرماست. این غذا بسیار مقوی و مفید است و بیشتر برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا پخته می‌شود. مواد اولیه برای تهیه سوپ گندم، بلغور گندم و برنج است که درنهایت با سبزیجات، رب گوچه فرنگی و ادویه‌های مختلف طعم‌دار می‌شود. در آخر نیز باید آب‌لیمو تازه را به سوپ اضافه و آن را سرو کنید.

سوپ بلغور

 

سوپ بلغور یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در ارومیه طبخ می‌شود. ترکیبات اصلی این سوپ نخود، لوبیا قرمز، بلغور گندم، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و مرزه است که ترکیب این مواد با یکدیگر، طعم خوشایندی در آن ایجاد می‌کند.

بیشتر مردم آذربایجان غربی در فصل پاییز و زمستان برای فراهم کردن انرژی لازم و تقویت بدن خود، این سوپ را تهیه می‌کنند و آن را یکی از نمادهای فرهنگی منطقه خود می‌دانند.

 

سوپ ذرت

 

 سوپ ذرت

سوپ ذرت نیز یکی از سوپ‌های خوشمزه ایرانی است که گاهی با شیر و گاهی با رب تهیه می‌شود. این سوپ با داشتن مرغ و ذرت، مواد مغذی بسیار زیادی دارد که در صورت تهیه آن با شیر، از خامه برای غلیظ‌تر شدنش استفاده می‌کنند. در ترکیبات مورد نیاز برای سوپ ذرت، از ادویه‌های مختلف، قارچ و هویج هم استفاده می‌شود که طعم نهایی آن را بی‌نظیر می‌کند.

سوپ شیر با جو پوست کنده

سوپ شیر با جو پوست کنده یکی پرطرفدارترین غذاهاست که می‌توانید هم در منزل و هم در رستوران‌ها طعم آن را بچشید. ترکیبات اصلی سوپ شیر، خامه، جو پوست کنده یا پرک بوده و رنگ آن سفید است.

همچنین با توجه به طرز تهیه آن، می‌توانید فیله مرغ، سیر، پیاز، دارچین، هویج و دیگر سبزیجات را هم به سوپ اضافه کرده و در نهایت یک غذای خوش‌طعم و مقوی را آماده کنید.

در برخی از دستورالعمل‌ها سوپ شیر و جو پوست کنده با استفاده از رب و به رنگ قرمز تهیه می‌شود؛ برخی افراد نیز ذرت یا کرفس را هم در سوپ می‌ریزند.

 

سوپ ساده سرماخوردگی

در فصل سرما و زمستان، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار زیاد است و اغلب مردم برای درمان به دنبال روش‌های ساده می‌گردند تا در نهایت بتوانند بهترین گزینه‌ها را برای طی کردن این دوره انتخاب کنند.

در دنیای سوپ‌ها، مدل‌های مختلفی را می‌توانید ببینید که با دستورالعمل‌های متفاوت تهیه می‌شوند. در سوپ ساده سرماخوردگی از مرغ، هویج، برگ بو، آب مرغ، کره، پیاز، زردجوبه و فلفل سیاه، آبلیمو، نمک و سبزی سوپ استفاده شده و در نهایت به شکل ساده یا میکس شده سرو می‌شود.

 

سوپ تره فرنگی

سوپ تره فرنگی بسیار مقوی است و چنان‌ که از نامش پیداست، تره فرنگی ‌اصلی‌ترین ترکیب برای تهیه آن به‌شمار می‌آید.

باید تره‌ها را در روغن سرخ کنیم و آرد حل‌شده در آب را به آن‌ها اضافه کنیم و بقیه مراحل را پیش ببریم. این سوپ برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و به همین دلیل یکی از پرمصرف‌ترین انواع سوپ در فصل پاییز و زمستان به حساب می‌آید.

 

‌سوپ شوربا

شوربا سوپی خوشمزه برای فصول سرد سال است که بهترین طعم آن را می‌توانید در ارومیه بچشید. این سوپ با استفاده از پیاز، سیب‌زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد که برگرفته از مرزه تازه و محلی است.

 

سوپ قارچ با ذرت

این سوپ نیز در میان محبوب‌ترین غذاهای ایرانی قرار دارد و با استفاده از مرغ و شیر درست می‌شود. وجود مواد مغذی در ترکیبات این غذا باعث شده تا نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی و تامین ویتامین‌های مختلف بدن داشته باشد.

همچنین برای تهیه این سوپ از قارچ، نخود فرنگی، هویج خردشده، ذرت شیرین، جعفری خردشده، خامه، آرد و کره نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین شما ترکیبی از مواد اولیه بسیار مقوی و خوش طعم را خواهید داشت که نتیجه نهایی آن بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود.

 

سوپ اسفناج و عدس

سوپ اسفناج و عدس را هم می‌توانیم در میان غذاهای ساده ایرانی قرار دهیم که انتخاب خوبی برای فصل پاییز و زمستان خواهد بود.

درمان سرماخوردگی با این سوپ، یکی از اثراتی است که به دلیل مواد اولیه به کار رفته در آن شامل سیب‌زمینی، حبوبات و سبزیحات است. همچنین در صورت تمایل می‌توان در پخت آن از گوشت هم استفاده کرد.

سوپ نخود فرنگی

سوپ نخود فرنگی یک غذای خوشمزه است که با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. برخی افراد این سوپ را با سبزیجاتی مانند ذرت، قارچ یا هویج می‌پزند و برخی در دستور آن از شیر استفاده می‌کنند. سوپ نخود فرنگی غذایی مقوی و برای کودکان نیز مناسب است.

 

بهترین پلتفرم برای سفارش آنلاین غذا

 

 بهترین سفارش آنلاین غذا

در این مطلب به معرفی چند نمونه از انواع سوپ‌های ایرانی پرداختیم تا بتوانید با در نظر گرفتن آنها بهترین انتخاب را برای روزهای سرد پاییز و زمستان داشته باشید.

اگر فرصت کافی برای تهیه این غذاها را ندارید، می‌توانید برای سفارش غذا گرگان، تهران، شهرهای جنوبی و… اسنپ فود را انتخاب کنید.

این سامانه لیستی از رستوران‌های شهر شما را نمایش می‌دهد که می‌توانید از میان آنها گزینه مناسب را برای سفارش سوپ دلخواهتان انتخاب کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان