6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

شگفت انگیزترین مکان های دیدنی و حیرت آور ایران

معرفی و شناخت بکرترین مکان های دیدنی، شگفت انگیز و بی نظیر ایران. زیبایی برخی از مکان های ایران آنقدر بکر و خاص است که پیشنهاد می شود قبل مرگ از شگفتی های آفرینش ایران زمین دیدن کنید!

 

  • بندر مُقام نگین خلیج فارس

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

مُقام یکی از زیباترین بنادر جنوبی کشورمان ایران است. زیبایی منحصر به فرد آن باعث شده جاذبه های گردشگری خاصی را به خود اختصاص دهد.

تلاقی کوهستان های بلند با خلیج فارس در نزدیکی بندر مُقام و وجود زیباترین سواحل صخره ای خطه جنوب، چشمها را نوازش می دهد.

 

مکان و موقعیت جغرافی بندر زیبای مقام

بندر مقام یکی از شهرهای بندری استان هرمزگان در فاصله تقریبی 170 کیلومتری غرب بندر لنگه است. بندر مقام از توابع شهرستان شیب کوه بندرلنگه است.

بندر مقام به دلیل نزدیکی به بکرترین سواحل صخره‌ای خلیج فارس توانسته در میان گردشگران شهرت و محبوبیت زیادی را کسب نماید.

 کوه سنجول در جوار بندر مقام واقع گردیده است. همچنین بندرهای نخیلو، جزه و بستانه نزدیک‌ترین شهرها در امتداد خط ساحلی در شرق و غرب بندر مقام هستند.

تفریحات و سرگرمی های بندر مقام

در گوشه و کنار بندر مقام لنج‌های چوبی خودنمایی می‌کنند. همچنین سواحل بندر مقام مکانی مناسب برای شنا و تفریحات هیجان‌انگیز آبی مختلف فوق‌العاده وجود دارد.

هم اکنون در بندر مقام اسکله عمومی برای رفت و آمد گردشگران وجود ندارد و مسافران به صورت سنتی و با قایق‌های محلی از بندر مقام به سمت جزیره لاوان رفت و آمد می‌کنند.

 

بهترین زمان سفر به بندر مقام

قطعا با هوای گرم و شرجی جنوب کشور آشنا هستید. هرمزگان نیز از این امر مستثنی نیست.

در گرم‌ترین روزها دمای هوا از 40  درجه سانتی‌گراد در هرمزگان نیز بالاتر است. از اولین روزهای بهار تا پایان مهرماه رطوبت و گرمای هوا در استان هرمزگان به بیشترین و بالاترین میزان خود می‌رسد.

در این بازه زمانی از سال تحمل آب و هوای گرم و شرجی بندر مقام برای گردشگران بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل گردش و بازدید از جاهای دیدنی بندر مقام نیز امکان‌پذیر و جالب نخواهد بود.

پس بهترین زمان سفر، فصل پاییز و رمستان است که کمی از شرجی بودن و گرمای آن کاسته می شود.

 

  • آبشار نمکی؛ اینجا محاله غرق بشی!

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

موقعیت جغرافی آبشار نمکی (دهکده پتاس) بی نظیر جهان؛ این دهکده ی خیره کننده 30 کیلومتر بعد از جاده طبس و منطقه شرآب است.

دهکده گردشگری پتاس جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است، مهم‌ترین جاذبه‌ این دهکده، آبشار نمک پتاس است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند؛ زیرا این آبشار نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان بینظیر است.

آبشار نمکی پتاس با ارتفاع 25 متر، در شمال مجتمع معدنی پتاس و در دهکده‌ نمکی توریستی پتاس خور و بیابانک واقع شده است.

این آبشار که اولین آبشار نمکی جهان محسوب می‌شود، در جذب گردشگران داخلی و خارجی زبانزد خاص و عام بوده است.

بهترین زمان برای گردشگری در آشار نمگی پتاس 

به دلیل کویری بودن این منطقه بهترین زمان، فصل سرد سال است. پاکیزگی هوا، و شبهای رویایی پر ستاره یکی از خاص ترین شگفتی های جهان را به شما جولان می دهد!

 

  • سطلسر که اکنون به اسم چای خیر شناخته می شود

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

روستای سطلسر یکی از روستاهای بسیار زیبای اطراف لاهیجان که خود به عروس گیلان شناخته می شود قرار دارد. که این خطه، قطب تولید چای در این منطقه است.

این روستا در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان قرار گرفته است. سطلسر به علت موقعیت کوهستانی و آب و هوای خاصی که دارد مکان مناسبی برای تفریح و سیاحت است.

 

  • دهکده فشکور سرزمین آرزوها

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

چالوس و پیچ و خم های سرسبز و مه گرفته، با دهکده ای که زیبایی منحصر بفرد این منطقه سرسبز را رویای تر و دیدنی تر می کند.

دهکده فشکور در جنوب کوهستانی چالوس و در راستای جاده کندوان واقع شده است. در این قسمت از چالوس یک جاده فرعی واقع شده که طول آن 50 کیلومتر است و روستاهای زیادی را به هم متصل می کند.

فشکور به عنوان نگین کوهستان یکی از همین روستاهاست که در حاشیه جنوبی مرزن آباد واقع شده است.

این دهکده ییلاقی منطقه چالوس با چند هزار سال قدمت در ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا و با وسعت 100 هزار مترمربع در میان رشته کوه های البرز با مناظر طبیعی زیبا از کوه، دره، جنگل، مرتع و چشمه های جوشان است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی روستای بیجدنو در جنوب، روستای کنسدره در شمال، در غرب کوه سنگ سرک و تخت سلیمان و کوه های زردک و شیرکوه در شرق فشکور را محصور کرده اند و همچنین در بخش شرقی شهر توریستی کلاردشت و قله علم کوه واقع شده است.

بخاطر زیبایی وصف ناپذیر آن، این منطقه با سرزمین آرزوها نام برده می شود. قبل از این که بار سفر ابدی ببندیم بهتر از از شگفتی های بی نظیر ایران زمین دیدن کنیم.

 

  • زندان سلیمان که به زندان دیو شناخته می شود

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

و اینجا تنها جایی ست که در عین زیبایی وحشت و ترس را تجربه میکنید! در 3 کیلومتری غرب تخت سلیمان یک کوه تپه ای قرار دارد که ارتفاعی بین 97 تا 108 متر دارد.

درنگاه اول به این تپه قطعا خیلی عادی از کنار آن رد می شوید چرا که چمشگیر نیست! اما وقتی دل را به دریا بزنید و این ارتفاع 108 متری تا بالای کوه را طی کنید متوجه خواهید شد که این تپه با آنچه از دور دیدید و دیگر تپه ها کاملا فرق داره!

وقتی‌ به بالای کوه می‌رسید ناگهان با یک گودال و حفره عظیم و وحشتناک مواجه می‌شوید که عمق آن به 85 متر و قطر دهانه آن به 65 متر می‌رسد.

وقتی از وحشت می‌گوییم منظورمان وحشت واقعی است، وحشتی که باعث می‌شود در کنار این حفره عظیم حس یک مورچه در برابر فیل را داشته باشید!

در کنار دهانه این کوه باید شدیدا مراقب قدم به قدم‌هایی که بر می‌دارید باشید، چون سنگ‌های این بخش مستعد لغزندگی هستند و اگر احتیاط را رعایت نکنید و بخواهید حرکت عجیب و غریبی انجام دهید بعید نیست که یک سقوط آزاد 85 متری به داخل دهانه این کوه را تجربه کنید و به ایزد منان بپیوندید!😁😃

زندان سلیمان که بخاطر وحشت این دره شگفت انگیز به زندان دیو هم شناخته می شود، اولین اثر طبیعی استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید که به ثبت ملی رسیده است.

 

  • جزیره شیدور مالدیو ایران!

 

6 مکان و نگین شگفت انگیز ایران، که قبل مرگ باید دید!

 

جزیره، شیدور یا مارو که یکی از زیباترین جزیره های خلیج فارس است. جزیره شیدور جزئی از جزایر مرجانی و بکر خلیج فارس و چهارمین تالاب بین‌المللی هرمزگان به شمار می‌رود.

این جزیره که کاملاً غیر‌مسکونی محسوب می‌شود؛ با حدود 1 کیلومتر مربع وسعت بین جزایر لاوان و هندورابی قرار گرفته است.

این مکان با ساحل ماسه‌ای سفید و دریای نیلگون و زلال کاملاً مشابه با جزیره مالدیو می‌باشد. جزیره مالدیو مالدیو، با نام رسمی جمهوری مالدیو کشوری جزیره‌ای است در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند و پایتخت آن ماله است.

زیبایی و شباهت بی نظیر این جزیره باعث شده که نام آن را به جزیره شیدور در خلیج فارس نسبت بدهند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان