ramazan
ramazan

سرنوشت عجیب عکس این عروس + عکس

سرنوشت عجیب عکس این عروس + عکس

 

«می»، یکی از شش نفری که در عکس عروسی دیده می‌شوند، آخرین بار این عکس را 13 سال پیش روی میز کارش در طبقه 77ام برج دوم تجارت جهانی دیده بود.

یک عکس عروسی که در میان ویرانه‌های حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی به برج‌های تجارت جهانی پیدا شده بود، بعد از 13 سال به کمک شبکه‌های اجتماعی به دست صاحبش رسید. «الیزابت استرینگر کیف»، استادیار دانشگاه «لزلی» ماساچوست که مدتی بعد از حملات، عکس را در اطراف محل حادثه در منهتن نیویورک پیدا کرد در تمام این سال‌ها تلاش می‌کرد افراد داخل عکس را شناسایی کند. از زمان رواج یافتن شبکه‌های اجتماعی او هر سال همزمان با سالگرد 11 سپتامبر این عکس ترک‌خورده و رنگ و رو رفته را در سایت‌های مختلف به اشتراک می‌گذاشت به امید این که سرنخی از صاحب آن پیدا کند. هر سال تعداد محدودی از دوستان کیف، عکس را در این سایت‌ها بازنشر می‌کردند اما خبری از صاحب و سوژه‌های آن نبود.

سرنوشت عجیب عکس این عروس + عکس

امسال هم کیف روز پنج‌شنبه 11 سپتامبر عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این بار تعداد بازنشرها یک‌باره بالا گرفت و کاربران تا جمعه عصر حدود 40 هزار بار عکس را کلیک کردند. تا این که جمعه شب کیف پیامی روی شبکه اجتماعی «لینکداین» از مردی به نام «فرد می» دریافت کرد که از او شماره تماسش را می‌خواست. «می»، یکی از شش نفری که در عکس عروسی دیده می‌شوند، آخرین بار این عکس را 13 سال پیش روی میز کارش در طبقه 77ام برج دوم تجارت جهانی دیده بود. او خوش‌شانس بوده که در روز حمله در محل کارش نبوده است.

کیف می‌گوید که در همان تماس بعد از 13 سال بالاخره درمی‌یابد که عروس و داماد در عکس، اکنون سالم هستند و در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. «می» که دوست قدیمی آنها بوده در انتهای این عکس پرماجرا با پاپیون سیاه رو به دوربین دیده می‌شود و با عروسِ 13 سال قبل تماس گرفته و با دادن این خبر به وی، او را هیجان‌زده کرده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان