ramazan
ramazan

نظریه مهم پزشکان در مورد سوارخ کردن گوش

نظریه مهم پزشکان در مورد سوارخ کردن گوش
ناز وب، یکی از  متخصصین گوش، حلق و بینی عنوان کرد: رعایت بهداشت، استفاده از پماد، عدم تماس موضع با آب و انتخاب گوشواره های سبک از مهمترین نکات بعد از سوراخ کردن گوش است، همچنین نباید قسمت‌های غضروفی گوش را سوراخ کرد چون به عفونت‌ غضروفی منجر می‌شود.

مهتاب ربانی اناری اظهار داشت: برای سوراخ کردن گوش محدوده سنی خاصی وجود ندارد و امروزه با وجود دستگاه‌های خاصی که برای سوراخ کردن گوش موجود است، استفاده از روش سنتی مرسوم نیست.این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: به هر حال رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن محل سوراخ کردن گوش از مهمترین اقدامات بعد از این کار است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: عموما در محل سوراخ کردن گوش – بعد از استفاده از زیورآلات – ترشحات خشک دیده می‌شود که به دلیل حساسیت به فلزات، به خصوص آلیاژ‌های نیکل به وجود می‌آید. وی افزود: البته ممکن است آلرژی به طلا و نقره هم در برخی افراد وجود داشته باشد.

متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: با سوراخ کردن گوش زخم کوچکی در ناحیه به وجود می‌آید که استفاده از پماد‌هایی مثل تتراسایکلین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه به مدت حداقل ۳ بار در روز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
ربانی اناری ادامه داد: اگر بعد از ۲۴ ساعت میزان درد افزایش پیدا کرد یا در محل سوراخ شدن، قرمزی و تورم به وجود آمد مراجعه به پزشک الزامی است چرا که نیاز به آنتی‌بیوتیک خوراکی احساس می‌شود.استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بعد از سوراخ کردن گوش بهتر است در ۲۴ ساعت اولیه، آب به موضع نرسد.

این متخصص به افراد پیشنهاد کرد: از گوشواره‌های خیلی سنگین استفاده نکنند چرا که این امر باعث می‌شود نرمه گوش کشیده شود و سوراخ تعبیه شده بزرگ شود و مشکل زیبایی به وجود آید.این استاد دانشگاه ادامه داد: قسمت‌های غضروفی گوش نباید دستکاری و سوراخ شوند چون گاهی اوقات به عفونت‌های غضروفی منجر می‌شوند که در موارد پیشرفته کار به جراحی و تخلیه عفونت می‌انجامد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان