افتتاح بزرگترین پل غیر خودرویی در کشور

مجموعه : اخبار
افتتاح بزرگترین پل غیر خودرویی در کشور
به گزارش ناز وب، ملاصالحی گفت: عملیات عمرانی این سازه از نیمه دوم سال 89 آغاز شده و هم اکنون فاز اول آن به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: این سازه ی 7 هزار متر مربعی به طول 300 متر و در ارتفاع 40 متری از سطح زمین بوستان بنادر را به بوستان طالقانی متصل کرده و پهنه های فرهنگی هنری را به هم وصل می کند.

وی وزن کلی سازه پل طبیعت را دو هزار تن اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این پل که از شاخص ترین پل های کشور از نظر طراحی، اجرا و کارکرد است 14 هزار قطعه فولادی با ضخامت 7 میل تا 51 میل در ارتفاع 40 متری سطح زمین به اضافه 150 قطعه باد بند در این سازه استفاده شده و نکته مهم آن طول جوشی است که در این مکان استفاده شده که به 120 کیلومتر می رسد و این امر نشان از استحکام سازه دارد.

وی ادامه داد: سازه پل به طور 100 درصدی تکمیل شده و همچنین کفپوش نیز به اتمام رسیده است و احداث رستوران و کافی شاپ  نیز در فاز بعدی تا پایان سال احداث خواهد شد.

ملاصالحی گفت: در طرحی که مشاوره دیده نکات ایمنی به طور کامل رعایت شده چراکه هیچ کدام از سازه ها مشابه هم نیستند و فرم درختی باز شونده دارد و مسیری که برای عبور شهروندان در نظر گرفته شده کمی عقب تر است و با فنس کشی که انجام می شود امکان سقوط شی به پایین وجود ندارد.

وی در ادامه اذعان داشت: حد الامکان سعی کرده ایم تا به محیط زیست آسیب نرسد و درختی قطع نشود چراکه ایده فرم نیز از درختان گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به فضای کمی که داشتیم امکان مونتاژ کل سازه بر روی زمین وجود نداشت و در نتیجه کل عملیات سازه بر روی پل انجام شد.

مدیر عامل شرکت نو سازی عباس آباد خاطرنشان کرد: در این مدت 160 نیروی کار در دو شیفت کاری بین 14 تا 19 ساعت بر روی پروژه فعالیت کردند که تا به امروز شاهد پیشرفت خوبی در اجرای آن بودیم.

به گفته ملاصالحی با احداث این پل که 7 هزار متر مربع مساحت دارد ، شهر تهران صاحب نماد جدیدی می شود که مفاهیم کاربردی پل های شهری گردشگری شهری و همزیستی با محیط زیست پیرامون را متحول خواهد کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان