چهره جدید دختر معروف گرگین نما

مجموعه : بیماری ها
چهره جدید دختر معروف گرگین نما

سندروم گرگینه یک بیماری پرمویی است Werewolf syndrome is a hairy disease که در مردان بیشتر است. شاید با خواندن این مطالب حیرت زده شوید و بگویید دروغ است در صورتی که واقعیت دارد و افرادی در سرتاسر جهان هستند که این شکلی هستند. اصلا یک بیماری های عجیب غریبی هست که با دیدنشان حیرت زده میشویم و با خود میگوییم خدا رحم کند اینا چه بیماری هایی هست دیگه😓😢 با ما همراه باشید تا با این سندروم بیشتر آشنا شوید.

 

دختری که سالها با عنوان چهره ی گرگین نما معروف بود مدتی با اصلاح موهای زاید توانست نفسی بکشد اما همچنان رشد این موهای عجیب او ادامه دارد….

نگاهی داریم به علت و جزئیات بیشتر این بیماری  تصاویری از دختران گرگین نما

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

سندروم گرگینه چیست؟

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

سندروم گرگینه ( پرمویی ) بیماری است که ویژگی آن رشد زیاد مو روی همه سطوح بدن است.
این سندروم می‌تواند هر دوی مردان و زنان را گرفتار کند ولی بسیار نادر است.
رشد غیرعادی مو ممکن است صورت و بدن فرد را بپوشاند یا فقط قسمت‌های کوچکی از بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد.
منشا این بیماری می‌تواند ژنتیکی یا اکتسابی باشد.

پرمویی معمولا یکی از این سه نوع مو را درگیر می‌کند:

1. Vellus : فولیکول‌های این نوع موها کوتاه‌اند (کمتر از دو میلی‌متر) و در همه جای بدن به جز کف پا، لب، کف دست، پشت گوش، و بافت جوشگاهی یا اسکار می‌رویند. ولوس ها ممکن است دارای رنگدانه نیز باشند.

2. Lanugo : این نوع مو بسیار نازک، نرم و مانند موهای بدن نوزاد است و معمولا فاقد رنگدانه No pigment است. اکثر کودکان این نوع مو را طی روزها یا هفته‌های بعد از تولد از دست می‌دهند. اگر نوزاد دچار پرمویی باشد این موها بعد از چند هفته نیز از بین نمی‌روند.

3. Terminal: این نوع موها دراز، ضخیم و معولا بسیار تیره‌اند.

 

انواع مختلفی از پرمویی وجود دارد:

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

Congenital hypertrichosis lanuginose .1 : در ابتدا به شکل موهای نرم بدن نوزاد (Lanugo) ظاهر می‌شود ولی به جای از بین‌ رفتن پس از هفته‌های بعد از تولد، به رشدشان ادامه داده و در نقاط مختلفی از بدن نوزاد ظاهر می‌شوند.

Congenital hypertrichosis terminalis .2: رشد غیر‌عادی مو که از زمان تولد شروع می‌شود و در طول زندگی فرد مبتلا ادامه دارد. موی زاید در این بیماری معمولا ضخیم و تیره است و صورت و بدن فرد را می‌پوشاند.

Nevoid hypertrichosis .3: رشد زائد هر نوع مو که در یک ناحیه خاص از بدن صورت گیرد.

Hirsutism .4: این نوع پرمویی مختص زنان است و موهای ضخیم و تیره Thick and dark hair روی قسمت‌هایی از بدن مانند صورت، سینه و پشت می‌روید.

Acquired hypertrichosis .5: برخلاف نوع ژنتیکی پرمویی، نوع اکتسابی آن مدت‌ها بعد از تولد بروز پیدا می‌کند. همچنین در این نوع پرمویی، موی Lanugo دیده نمی‌شود و موهای زاید ممکن است تمام بدن فرد را پوشانده یا فقط در نواحی خاصی دیده شود.

پرمویی همچنین می‌تواند دندان‌ها و لثه‌ها را دچار مشکل کنند. لثه‌ها ممکن است بزرگ‌تر از حالت عادی شده یا بعضی دندان‌ها ممکن است وجود نداشته باشند.

 

سندروم گرگینه به چه دلیل به وجود می‌آید؟

متاسفانه پزشکان هنوز نتوانستند علت به وجود آمدن سندروم گرگینه را شناسایی کنند، اما نوعی از آن وجود دارد که از والدین به فرزندان به ارث می‌رسد.

یکی از اصلی‌ترین علت‌های سندروم گرگینه ارثی، دوباره فعال شدن ژن‌هایی است که موجب رشد زیاد مو می‌شوند، به دلیل جهش ژنی که دلیل آن هنوز مشخص نشده، زمانی که جنین هنوز در رحم مادر قرار دارد این ژن‌ها روشن می‌شوند.

 

آیا سندرم گرگینه درمان قطعی دارد؟

در حال حاضر هیچ نوع درمان قطعی برای این سندرم وجود ندارد و تنها با روش‌های جدید می‌توان آن را کنترل کرد؛ به دلیل اینکه نوع اکتسابی آن به دلیل مصرف برخی قرص ها به وجود می‌آید می‌توان با امتناع از مصرف آن احتمال بروز این بیماری را کاهش داد، اما برای جلوگیری از بروز نوع ژنتیکی این بیماری نمی‌توان کاری کرد.

خوشبختانه روش‌هایی برای از بین بردن مو‌های زاید مطرح شده است که یکی از آن ها معالجات بلندمدت شامل الکترولیز و جراحی لیزری است، برخی دیگر برای از بین بردن این موها Get rid of this hair از تیغ و موم استفاده می‌کنند که تنها رشد مو در این افراد بعد از تراشیدن موقتی می‌تواند بین چند ساعت تا چند هفته متوقف شود.

 

چند درصد مردم به سندرم گرگینه مبتلا هستند؟

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

با توجه به آمارهای موجود، در حال حاضر تنها ۱۹ نفر در کل دنیا به بیماری سندرم گرگینه مبتلا هستند، و با توجه به تحقیقات می‌توان گفت از بین ۳۴۰ میلیون نفر، تنها یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود؛ افزایش رشد مو در این بیماری وابسته به هورمون‌های جنسی مردانه یا آندروژن‌ها نیست.

 

3 سندروم عجیب غریب

سندروم دست بیگانه

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

این سندروم را می توان یکی از نادرترین بیماری های عصبی دانست که باعث می شود دست فرد مبتلا بدون آنکه بداند چه اتفاقی در حال رخ دادن است شروع به حرکت کند و شخص نیز هیچگونه کنترلی روی دست خود ندارد.

این افراد ممکن است دست خود را به سمت اشیائی دراز کرده و آنها را لمس کنند بی آنکه بدانند چه کار می کنند. متاسفانه در حال حاضر هیچ شیوه درمانی مشخصی برای این بیماری به دست نیامده اما می توان علائم آن را کم کرده یا مدیریت نمود. یکی از راهکاری های پیشنهادی برای درمان این است که فرد تلاش کند با دست خود اشیاء را برای مدتی مشخص نگه دارد.

 

فیلاریازیس لنفاوی

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

این بیماری که تحت عنوان داء الفیل هم از آن یاد می شود به خاطر نوعی کرم به وجود می آید و در ابتدای امر هیچگونه علائمی در فرد بیمار بروز نمی کند اما طولی نمی کشد که بازوها، پاها و سایر اندام های شخص مبتلا شروع به متورم شدن می کنند و پوست این بیماران ضخیم تر می گردد و در نهایت درد را احساس می کنند. در پاره ای موارد، می شود این بیماری را درمان کرد و پزشکان به عنوان مثال با تجویز آنتی بیوتیک سعی می کنند عفونت را از بدن بیمار حذف نمایند.

 

سندروم پروتئوس

 

چهره جدید دختر معروف گرگین نما

 

این بیماری که تحت عنوان سندروم ویدمن نیز از آن یاد می گردد، رشد بیش از اندازه پوست Overgrowth of the skin را به دنبال دارد و منجر به بزرگ شدن غیرعادی و بیش از اندازه استخوان ها در بدن می شود. در افراد مبتلا به این سندروم، تومور بخش اعظمی از بدن را فرا می گیرد. تیمی از پزشکان استرالیایی اخیرا دارویی را ساخته اند که می تواند تا حدودی تالمات ناشی از این سندروم را تخفیف دهد و حالا یک روش درمانی مناسب برای آن محسوب می شود.

 

عکس های باورنکردنی زیباترین دختر مدل مبتلا به سندروم داون

لیلا دختری با بیماری عجیب که هیچ وقت پیر نمی شود!! عکس

بیماری عجیب نوزادی بدون پوست پا !!+ تصاویر

عجیب ترین بیماری های دنیا که راه درمان ندارند + تصاویر

 

What is a human with a wolfish appearance / Werewolf Syndrome? + Images


برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان