رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

مجموعه : تغذیه مناسب
رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت لاغری

در این بخش از سایت نازوب رژیم لوکارب که یک رژیم غذایی مناسب برای بهبود سلامتی و لاغری می باشد را به شما معرفی خواهیم کرد. رژیم لوکارب رژیمی است که در آن کربوهیدرات کمی استفاده می شود.

 

رژیم لوکارب یا رژیم با کربوهیدرات کم چیست؟  

رژیم لوکارب، در زبان انگلیسی به معنای کربوهیدرات کم است. در این رژیم، افراد با کمتر مصرف کردن کربوهیدرات، تلاش می کنند که وزن خود را کاهش دهند و به تناسب اندام برسند.

البته باید توجه داشته باشید که رژیم لوکارب، کربوهیدرات را به طور کامل از رژیم غذایی حذف نمی کند. بدن به تمام مواد غذایی نیاز دارد و حذف کردن کامل آنها می تواند باعث ضعیف شدن بدن شود.

 

در ادامه این مطلب از سایت نازوب، به بررسی رژیم لوکارب، مواد غذایی موجود در آن، و نیز فواید پیروی از آن خواهیم پرداخت.

 

کربوهیدرات در رژیم لوکارب

کربوهیدرات، نوعی ماده مغذی که انواع بسیار زیادی از آن وجود دارد و توسط جانداران به مصرف می رسد. بعضی از افراد، به اشتباه تصور می کنند که کربوهیدرات همان نشاسته است، و نباید مصرف شود. 

 

کربوهیدرات ها در چهار دسته کلی قرار می گیرند؛ یکی از این دسته ها، مونوساکارید ها هستند، که واحد سازنده بخش های بزرگتر نیز می باشند. دی ساکارید ها، از دو مولکول مونو ساکارید تشکیل می شوند. برای مثال، قند موجود در شیر ( لاکتوز) یک دی ساکارید است. پلی ساکارید ها، گروه دیگری از کربوهیدرات ها هستند که از زنجیره ای از مونو ساکارید ها تشکیل شده اند.

 

نوع دیگری از کربوهیدرات ها وجود دارد که از واحد های مونو ساکاریدی و مولکول های پروتئینی یا چربی تشکیل می شود. به این نوع از کربوهیدرات ها، الیگو ساکارید می گویند.

کربوهیدرات ها، دسته ای از مواد مورد نیاز بدن هستند، که سوخت و انرژی بدن را تأمین می کنند. کربوهیدرات ها، پس از مصرف، در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره می شوند و به شکل گلوکز، توسط سلول های بدن به مصرف می رسند.

 

کربوهیدرات ها، به عنوان بهترین منبع تأمین انرژی برای انسان، بسیار ضروری هستند. با استفاده از رژیم لوکارب، می توانید کربوهیدرات را به اندازه ای که بدن به آن نیاز دارد جذب کنید. اما اگر از رژیم هایی که فاقد کربوهیدرات هستند استفاده کنید، ممکن است که مشکلات و خطراتی را به همراه داشته باشد، زیرا در شرایطی که کربوهیدرات در بدن وجود نداشته باشد، بدن به سراغ مصرف پروتئین ها و چربی ها می رود. 

 

شاید فکر کنید که اگر کربوهیدرات مصرف نکنید، چربی ها بدون هیچ مشکلی مصرف می شوند، اما تجزیه بیش از حد پروتئین ها و چربی ها، دستگاه ایمنی را به شدت ضعیف می کند و حتی باعث تولید محصولات اسیدی می شود. رژیم لوکارب، با رساندن هر کربوهیدرات کم و کافی به بدن، می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و کاهش وزنی با سرعت مطلوب را ایجاد کند.

 

رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

با استفاده از رژیم لوکارب کربوهیدرات را به اندازه دریافت می کنید

 

چه مواد غذایی را باید در رژیم لوکارب مصرف کنیم؟

رژیم لوکارب، همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، شامل مواد غذایی با کربوهیدرات پایین می شود، در ادامه با برخی از این مواد آشنا می شویم.

 

استفاده از گوشت در رژیم لوکارب  

گوشت، یکی از محبوب ترین مواد غذایی است که شامل پروتئین بسیاری است. پروتئین، یکی از مهمترین موادی است که از طریق خوردن گوشت، تأمین می شود. پروتئین، در بسیاری از بخش ها و سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پروتئین ها در تقسیم شدن سلول ها، فرایند مرگ برنامه ریزی شده، ایمنی و دفاع از بدن، واکنش های بدن و بسیاری از اعمال دیگر بدن نقش دارند. در نتیجه مصرف گوشت، می تواند نیاز بدن به پروتئین را پاسخ دهد.

 

رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

پروتئین یکی از بهترین موادی است که توسط گوشت دریافت می شود

 

استفاده از دانه ها و آجیل در رژیم لوکارب 

استفاده کردن از دانه های گوناگون در رژیم لوکارب، مانعی ندارد و می تواند منبع مهمی برای تأمین مواد مورد نیاز بدن شما باشد. دانه ها را می توانید به صورت مخلوط در آجیل مصرف کنید. دانه ها، منبع مناسبی برای دریافت مواد معدنی مانند منگنز، فسفر، منیزیم، سلنیوم و… هستند. دانه ها، کربوهیدرات پایین و به اندازه ای نیز دارند که آنها را در رژیم لوکارب قرار داده است.

 

مصرف میوه در رژیم لوکارب 

میوه ها، یک دسته از خوراکی هایی هستند که مصرف آنها در رژیم لوکارب مانعی ندارد. کربوهیدرات موجود در میوه ها، برای فرایند کاهش وزن مشکل خاصی را ایجاد نمی کند، و می تواند برای مصرف در رژیم لوکارب مناسب باشد. البته شما می توانید از میوه هایی که دارای کربوهیدرات کمتری هستند نیز استفاده کنید.

 

میوه ها خواص بسیار زیاد دیگری نیز دارند، و به این دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی، مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه مصرف میوه در رژیم لوکارب بسیار توصیه می شود.

 

استفاده از شیر و محصولات لبنی در رژیم لوکارب 

شیر و محصولات لبنی حاصل از آن، یکی دسته از مواد غذایی مجاز و قابل مصرف در رژیم لوکارب هستند. شیر دارای قندی دی ساکارید است. البته باید توجه داشت که مقدار این قند، در حدی زیاد نیست که فرایند رژیم لوکارب را مختل کند.

 

 استفاده از محصولات لبنی، علاوه بر تأمین کربوهیدرات به اندازه برای بدن، می تواند کلسیم مورد نیاز بدن را نیز تأمین کند. کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان و استحکام آنها، تأثیر زیادی دارد و مصرف آن به همگان توصیه می شود.

 

مصرف سبزیجات در رژیم لوکارب 

سبزیجات، کربوهیدرات بسیار پایینی دارند، و برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی به شمار می آیند. در نتیجه استفاده از آنها در رژیم لوکارب، هیچ مانعی ندارد و توسط متخصصان تغذیه، توصیه می شود.

 

چه مواد غذایی را نباید در رژیم لوکارب مصرف کنیم؟

از آنجایی که رژیم لوکارب، شامل مواد غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین می شود، استفاده از موادی که شامل کربوهیدرات بسیار زیادی باشند، در این رژیم ممنوع است؛ استفاده از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا، تأثیر رژیم لوکارب را از بین خواهد برد. در نتیجه تلاش کنید تا جایی که می توانید، از مصرف موادی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، خودداری کنید.

 

چربی ترانس

مواد غذایی دارای چربی مضر ترانس، می توانند تأثیر رژیم لوکارب را از بین ببرند. برای اینکه بتوانید از این رژیم حد اکثر تأثیر را بگیرید، باید از خوردن چربی های اشباع و ترانس به شدت خودداری کنید.

 

غذاهای آماده و سرخ شده، بعضی از شیرینی ها مانند پیراشکی، تنقلاتی مانند چیپس و… دارای چربی ترانس بسیار بالایی هستند و مصرف آنها برای افرادی که رژیم لوکارب دارند، توصیه نمی شود.

 

قند

از آنجایی که رژیم لوکارب، موادی با کربوهیدرات کم را در بر می گیرد، استفاده از قند به این معنا است که شما رژیم لوکارب را نمی شناسید و یا آن را رعایت نمی کنید. قند، کربوهیدرات بسیار زیادی دارد و استفاده بیش از حد از آن، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

اگر می خواهید که از رژیم غذایی لوکارب استفاده کنید، باید تلاش کنید که مصرف قند و مواد قندی را به شدت کاهش داده و یا به هیچ وجه مصرف نکنید.

 

آرد سفید

آرد سفید، نوعی آرد است که برای تولید نان، پاستا، چیپس، کیک و… مورد استفاده قرار می گیرد. آرد سفید شامل مقدار زیادی نشاسته است. نشاسته، یکی از کربوهیدرات هایی که باید در رژیم لوکارب، از مصرف آن جلوگیری کنید.

 

آرد سفید، احساس گرسنگی افراد را در مدت زمان کوتاهی برطرف می کند، در نتیجه افراد تمایل دارند که پس از مصرف موادی که دارای آرد سفید هستند، خوراکی بیشتری بخورند و در نتیجه دچار چاقی شوند. مصرف آرد سفید نه تنها در رژیم لوکارب، بلکه در بسیاری از رژیم های دیگر نیز توصیه نمی شود.

 

رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

نشاسته از کربوهیدرات هایی است که در رژیم لوکارب مصرف نمی شود

 

فواید پیروی از رژیم لوکارب

رژیم لوکارب، از آنجایی که به مصرف کم و به اندازه کربوهیدرات تأکید می کند، یکی از متناسب ترین رژیم هایی است که می توان در میان رژیم های دیگر یافت. در ادامه به برخی از فواید رژیم لوکارب اشاره خواهیم کرد.

 

بالا بردن سطح اچ دی ال خون با رژیم لوکارب

در خون انسان، دو نوع لیپو پروتئین یافت می شود، لیپو پروتئین پر چگال یا اچ دی ال، و لیپو پروتئین کم چگال یا ال دی ال، لیپو پروتئین کم چگال باعث گرفتگی رگ های بدن می شود، در حالی که لیپو پروتئین پر چگال یا اچ دی ال، باعث کاهش میزان گرفتگی رگ ها می شود و نوع مفیدی از چربی خون است.

 

پیروی از رژیم لوکارب، می تواند به مقدار قابل توجهی، میزان اچ دی ال خون را افزایش دهد و به این ترتیب، از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

 

لاغری سریع با رژیم لوکارب

یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن سریع و آسان، مصرف محدود کربوهیدرات است. از آنجایی که کربوهیدرات ها، مهم ترین منابع سوخت رسانی به بدن هستند، در صورتی که مصرف آنها کم و به اندازه کافی باشد، افراد سریعتر و راحت تر لاغر می شوند.

 

این در حالی است که افراد فکر می کنند با مصرف کمتر چربی، می توان سریع تر لاغر شد. رژیم هایی که کاهش وزن از طریق محدود کردن مصرف چربی را به افراد ارائه می دهند، نمی توانند به سرعت رژیم لوکارب و رژیم های مانند آن، وزن افراد را کاهش دهند.

 

رژیم لوکارب، یک رژیم غذایی مناسب و جادویی برای بازگشت به لاغری

از مزایای رژیم لوکارب لاغری سریع است

 

کاهش فشار خون با رژیم لوکارب

پدیده چاقی، امروزه بسیاری از افراد جوامع مختلف را درگیر خود کرده است. یکی از مشکلاتی که چاقی می تواند عامل ایجاد کننده آن باشد، بالا بودن فشار خون است.

 

پیروی از رژیم لوکارب، می تواند فشار خون را تا حد مطلوب پایین بیاورد و در نتیجه از بروز بیماری هایی مانند بزرگ شدن قلب، سکته قلبی، مشکلات کلیوی و… جلوگیری می کند.

 

در صورتی که فشار خون ناشی از اضافه وزن داشته باشید، می توانید با استفاده از رژیم لوکارب، سریع لاغر شوید و به فشار خون مطلوبی برسید.

 

مطالب مرتبط :

رژیم قهوه چیست و آیا برای لاغری سریع مناسب است ؟

ترفندهای عالی برای ثابت نگه داشتن وزن خود بعد از رژیم لاغری

نوشیدنی مناسب مخصوص افراد رژیم لاغری


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان