قابل توجه خانمها، آمپول تناسب اندام به بازار آمد

قابل توجه خانمها، آمپول تناسب اندام به بازار آمد
دانشمندان آمریكایی موفق به ساخت واكسنی شدند كه مانع از افزایش وزن در موش‌های‌ ‌صحرایی می‌شود این واكسن راه را برای درمان این مشكل در انسان هموار می‌سازد.
به گفته این كارشناسان این واكسن بدن را تحریك می كند تا برضد هورمون <گرلین> كه گرسنگی را تحریك می‌كند آنتی بادی تولید كند. با تزریق این واكسن موش‌های صحرایی واكسینه شده با وجود این كه به اندازه سایر موش ها غذا می خوردند كمتر از گروه موش های‌ ‌ناظر دچار افزایش وزن شدند‌. ‌كارشناسان در مركز تحقیقاتی كالیفرنیا سه واكسن ساختند كه بخش های مختلف هورمون گرلین را شناسایی می‌كند و علیه هورمون گرلین آنتی بادی ترشح كرده و موجب انسداد گیرنده های آن می‌شود. هورمون گرلین میزان متابولیسم را در بدن كاهش می‌دهد و این واكسن روی بافت ذخیره شده چربی تاثیر می‌گذارد.
در این مطالعه مشخص شد موش هایی كه واكس ضد چاقی دریافت می‌كنند كمتر وزن گیری می‌كنند و میزان چربی بدن آنها كمتر است و این میزان كم چربی مربوط به سطح آنتی بادی های مربوط به واكسن است و علی رغم این كه این موش ها به اندازه سایر موش‌ها غذا و نوشیدنی می‌خورند اما با تزریق واكسن هورمون گرلین در آنها مهار می‌شود.
به گفته این كارشناسان با تزریق واكسن در مقابل هومون گرلین ایمنی فعال ایجاد می‌شود و از آن می‌توان برای كنترل وزن گیری و پیشگیری از تجمع بافت چربی در پستانداران نیز استفاده كرد. پرفسور جاندا می‌گوید هدف از گسترش این واكسن، تشویق به كاهش وزن درافراد چاق است و ایمنی فعال در مقابل گرلین به جلوگیری از گسترش چاقی كمك می كند. دكتر استفان بلوم سرپرست مركز كالج سلطنتی لندن می‌گوید شركت های دارویی بسیاری در جستجوی راهی برای انسداد عمل گرلین هستند اما هنوز تاثیرات این داروها قطعی نشده است. به گفته این دانشمندان تنها مشكلی كه در مورد این واكسن وجود دارد این است كه اگر ما در پی ساخت یك آنتی بادی علیه ماده گرلین باشیم نمی توانیم به طور كلی آن را از بین ببریم.
به گفته این پژوهشگران واكسن مذكور هنوز مشكلات و خطراتی را نیز در بردارد‌ ‌چرا كه هورمون گرلین در مغز ترشح می‌شود و ممكن است استفاده از این واكسن سیستم‌ ‌ایمنی بدن را علیه مغز وارد عمل كند‌.
‌وزن‌ ‌بدن‌ ‌تحت‌ ‌یك‌ ‌سری‌ ‌عوامل‌ ‌متعدد‌ ‌مشخص‌ ‌می‌‌شود‌. ‌ژن‌ ‌فرد،‌ ‌میزان‌ ‌سلامتی‌،‌ ‌تحصیلات،‌ ‌نوع‌ ‌زندگی‌‌،‌ ‌سن‌‌،‌ ‌
جنسیت‌‌،‌
‌ورزش،‌ ‌نوع‌ ‌خوردن‌ ‌همه‌ ‌این‌ ‌عوامل‌ ‌نقش‌ ‌موثر‌ ‌و‌ ‌بسزایی‌ ‌دارند‌. ‌بیشتر‌ ‌متخصصان‌ ‌تغذیه‌ ‌معتقدند‌ ‌دو‌ ‌علت‌ ‌عمده‌ ‌و‌ ‌اصلی‌
‌چاقی‌،‌ یكی‌ ‌بدخوردن‌ ‌و‌ ‌دیگری‌ ‌كم‌ ‌ورزش‌ ‌كردن‌ ‌است.
زمانی‌ ‌كه‌ ‌فرد‌ ‌چربی‌ ‌زیادی‌ ‌در‌ ‌بدن‌ ‌دارد‌ چاق‌ ‌می‌ ‌شود‌. ‌چاقی‌ ‌مانند‌ ‌اضافه‌ ‌وزن‌ ‌نیست‌ ‌وقتی‌ ‌فرد‌ نسبت ‌وزن‌ ‌مطلوبش به مجذور قدش( بر حسب متر) از عدد 30 بیشتر باشد چاق‌ ‌به‌ ‌حساب‌ ‌می‌ ‌آید‌.
طبق‌ ‌نظریه‌ ‌متخصصان اگر چه آنها به دنبال ساخت انواع واكسن و یا داروهای ضد چاقی نبوده و در پی روش‌هایی درمانی برای مبارزه با چاقی هستند اما مطمئن‌ترین راه برای‌ ‌كاهش‌ ‌وزن‌،‌ ‌تغییر‌ ‌عادت‌ ‌و‌ ‌روش‌های‌ ‌خوردن‌ ‌وتنظیم‌ ‌برنامه‌ ‌ورزشی‌ ‌مداوم‌ ‌است. هر‌ ‌كسی‌ ‌كه‌ ‌روش‌ ‌صحیح‌ ‌خوردن‌ ‌و‌ ‌ورزش‌ ‌مداوم‌ ‌و مرتب‌ ‌را‌ ‌در‌ ‌برنامه‌ ‌خود‌ ‌قرار‌ ‌دهد‌ ‌وزنش‌ ‌كاهش‌ ‌یافته‌ ‌و‌ ‌به‌ ‌وزن‌ ‌ایده‌ ‌آل‌ ‌می‌رسد. به‌ ‌طور‌ ‌خلاصه‌ ‌چاقی‌ ‌برای‌ ‌افراد،‌ ‌مسئله‌ ‌جدی‌ ‌است‌ ‌كه‌ ‌باید‌ ‌به‌ ‌آن‌ ‌توجه‌ ‌داشت‌ ‌كه‌ ‌با‌ ‌رژیم‌ ‌سالم‌ ‌همراه‌ ‌با‌ ‌ورزش‌
‌مداوم‌
‌می‌‌‌توان‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌درمان‌ ‌كرده‌ ‌و‌ ‌وزن‌ ‌را‌ ‌كاهش‌ ‌داد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان