چکاپ های بسیار ساده برای سلامتی قلب دوم

چکاپ های بسیار ساده برای سلامتی قلب دوم
آیا می دانید قلب دوم بدن شما کدام عضو است؟
مطمئنيم شما هم لااقل يكي از مشكلاتي را كه در ادامه آورده‌ايم تجربه كرده‌ايد. ما با شما ساده‌ترين و كوتاه‌ترين راه براي خلاص شدن از مشكلات آزار‌دهنده و دردناك پا را در ميان مي‌گذاريم.

بيماري پاي‌ورزشكار

نازوب، نوعي بيماري قارچي است كه باعث خارش، سوزش و قرمزي پوست مي‌شود. اين بيماري كه بيشتر در مردان جوان و ميانسال ديده مي‌شود و نوجوانان كمتر آن را تجربه مي‌كنند، ممكن است به ترك‌خوردگي پوست‌تان منجر شود. از آنجا كه ميكروب‌ها از راه ترك‌خوردگي وارد بدن مي‌شوند و عفونت را وارد بدني كه پوستش ترك خورده مي‌کنند، سلامت پاي فردي كه به ديابت دچار شده، مي‌تواند او را با مشكلي جدي روبه‌رو کند. درصورتي‌كه شما هم به اين بيماري دچار شده‌ايد، براي درمان آن بايد سراغ قرص‌هاي خوراكي يا پمادهاي موضعي برويد كه قارچ‌ها را از بين مي‌برند. دقت كنيد داروها را به‌طور كامل روي ترك خوردگي‌ها بماليد.

عفونت قارچي ناخن‌ها

ناخن‌هاي بيمار ممكن است تغيير رنگ دهند و به رنگ زرد مايل به قهوه‌اي درآيند يا مات شوند. اين ناخن‌هاي دچار عفونت، ضخامت كمتري دارند تا جايي كه ممكن است لايه‌لايه شوند و از قسمت‌هاي ديگر ناخن جدا شوند. فرورفتگي ناخن هم مي‌تواند نشانه واضحي از بيماري ناخن‌ها باشد و ديابتي‌ها را بيشتر از افراد ديگر مبتلا كند. محيط‌هاي تاريك ، نمور و گرم مي‌توانند محيط مناسبي براي رشد قارچ‌ها باشند. اگر ديابت داريد و با مشورت پزشك‌تان تصميم‌تان را براي كاشت ناخن‌ گرفته‌ايد، بايد حواس‌تان بيشتر به ناخن‌هاي‌تان باشد و با كوچك‌ترين تغييري نسبت به درمان و برداشتن آنها اقدام كنيد.

هرگونه شكستگي و آسيبي كه به ناخن‌ها وارد شود ممكن است شما را در معرض عفونت‌هاي جدي قرار دهد. در هر داروخانه‌اي داروهاي ضد قارچ وجود دارد اما واقعيت اين است كه درمان ناخن‌هاي بيمار كار ساده‌اي نيست و تنها تعداد كمي از داروها هستند كه مي‌توانند شما را از شر اين قارچ‌ها نجات دهند. قرص‌هاي خوراكي هم براي درمان ناخن‌ها تجويز نمي‌شوند و اگر ناخن‌هاي‌تان دچار عفونت قارچي شده‌اند، بايد منتظر بمانيد تا با درمان موضعي اوضاع بهتر شود. اگر با مصرف مداوم داروها حال ناخن‌تان خوب نشد، درنهايت پزشك بافت عفوني را از انگشت‌تان جدا مي‌كند.

 
تاول

تاول زمــــاني‌كه كفش‌تان به يك نقطه فشار بيشتري وارد مي‌كند، ايجاد مي‌شود. براي حفظ بهداشت پاهاي‌تان و پيشگيري از تاول، كفش‌هاي‌تان را بدون جوراب به پا نكنيد و در صورت ايجاد تاول، مراقب آنها باشيد تا نتركند. اين پوست كه روي تاول شما را گرفته، از عفونت پاهاي‌تان جلوگيري مي‌كند، پس زياد آن را دستكاري نكنيد. براي درمان آن هم مي‌توانيد به داروخانه برويد، كرم ضد باكتري بخريد و طبق دستور آن را روي تاول‌تان بماليد. اگر هم تاول‌تان تركيد با بانداژ نرم آن را بپوشانيد تا عفونت نكند.

پينه پا

پينه پا برآمدگي است که معمولا در نوك پا يا كناره‌هاي انگشت پا ظاهر مي‌شود. در پينه پا انگشت بزرگ شما به سمت انگشتان كوچك‌تان منحرف مي‌شود و به خاطر ساییدگی انگشتان به هم محل اتصال انگشت شست به انگشتان ديگر متورم، قرمز و گاهي هم سفت مي‌شود. پينه پا، ممكن است در يك يا هر دو پا ايجاد شود. براي برطرف كردن اين مشكل يا جلوگيري از بروز آن، كفش‌هاي پاشنه‌دار نپوشيد و به قيمت آسيب به پاهاي‌تان استفاد از كفش‌هاي نوك باريك را هم فراموش كنيد. كفش‌هاي نوك تيز، انگشت بزرگ پاي‌تان را به سمت انگشتان ديگر منحرف مي‌كنند.

البته ارث هم تا اندازه‌اي در ايجاد پينه كف پا دخيل است اما شما مي‌توانيد با استفاده از نمد يا فوم پد از ابتلا به پينه پيشگيري كنيد. براي درمان هم مي‌توانيد از جداكننده مخصوص بين انگشتان پا استفاده كنيد تا انگشتان‌تان سر جاي خودشان بروند. در بيماران ديابتي محافظت از پا و درمان به‌موقع آن از اهميت بيشتري برخوردار است؛ چراكه در صورت عدم درمان به‌موقع ممكن است كار به جراحي هم بكشد و در اين مرحله است كه درمان فرد ديابتي از فرد معمولي بيشتر طول مي‌كشد و او را با خطر بيشتري مواجه مي‌كند. در هر صورت چه ديابتي باشید يا نباشيد، در مرحله پيشرفت پينه پا نمي‌توانيد دردش را تحمل كنيد و بايد با مراجعه به پزشك تن به جراحي بدهيد.

خشكي پوست پا

پاهاي‌تان مي‌خارد و چاره‌اي جز خاراندن آنها نداريد؟ اين خاراندن‌ها خراش‌هاي‌ريزي در سطح پوست‌تان ايجاد کرده و شرايط مناسبی براي نفوذ ميكروب‌ها مهيا مي‌كنند. براي بهتر شدن اوضاع فقط و فقط از صابون‌هاي نرم‌كننده و لوسيون‌ها استفاده كنيد. زخم پا، بيماري است كه از خراش كوچك يا عميق سطح پوست ايجاد مي‌شود و ممكن است عفونت كند. اين زخم‌ها ممكن است نتيجه همان خاراندن پوست خشك‌تان يا به علت ساييده شدن پاي‌تان به كفش نامناسب‌ ايجاد شده باشند. در مورد بيماران ديابتي مهم است در صورت ديدن حتي زخم جزئي به پزشك مراجعه كنند تا زخم‌هاي كوچك عفونت نكرده و با درمان طولاني آزارشان ندهند.

پاچكشي

اگر انگشت شست پاي‌تان به علت ضعيف بودن ماهيچه‌هايش خم مي‌شود و به سمت داخل مي‌رود تا زماني كه فورم پاي شما عوض نشده، بايد فكري براي درمان آن بكنيد. ضعيف بودن عضلات پا و كوتاه شدن تاندون پا علت بروز اين عارضه است. تاندون پا وظيفه اتصال ماهيچه به استخوان را دارد. با ضعيف شدن عضلات و كوتاه شدن آنها انگشتان پاهاي شمابه سمت زير پا خم مي‌شوند.

كفش‌هاي نامناسب و ارث خانوادگي، عارضه پا‌چكشي را ايجاد مي‌كنند. افرادي كه به بيماري پا‌چكشي مبتلا هستند، علاوه بر اينكه در راه رفتن‌شان با مشكل روبه‌رو مي‌شوند، بيشتر مستعد تاول، پينه و زخم‌پا هستند. در اكثر مواقع كه بيماري هنوز شديد نشده، استفاده از كفش مناسب مي‌تواند مشكل را حل كند و در مواقع پيشرفت زياد بيماري، ممكن است براي اصلاح انحراف پا، كار به جراحي هم بكشد.

فرو رفتن ناخن در گوشت

اين مشكل هنگامي ايجاد مي‌شود كه لبه ناخن‌تان در گوشت انگشت‌ پاي‌تان فرو رود كه با فرو رفتن ناخن‌ها، درد زيادی ايجاد می‌شود.  ناخن فرو رفته به گوشت‌ پاي‌تان فشار وارد کرده، پاي‌تان را زخم، متورم و قرمز مي‌كند. زخم و تورم بستر مناسبي مي‌شوند براي ورود ميكروب‌ها و عفونت‌ها. مهم‌ترين علت بروز اين عارضه، استفاده از كفش نامناسب است. اما بد كوتاه كردن ناخن‌ها و فشار زياد به آنها مي‌تواند منجر به بروز اين بيماري شود. اگر ورزش مي‌كنيد يا مي‌دويد، حتما بايد از كفش مناسب استفاده كنيد. شما بايد نسبت به سلامت ناخن‌هاي‌تان حساس‌تر باشيد. در صورت مشاهده تغيير رنگ حتما به پزشك مراجعه كنيد. در صورت پيش‌روي عفونت بايد ناخن‌تان را جراحي كنيد.

ميخچه

ميخچه‌ها در قسمت‌هايي از پوست كه نزديك استخوان‌ها هستند يا بين انگشتان پاهاي‌ شما ظاهر مي‌شوند. كفش‌هاي نامناسب شما می‌توانند باعث ايجاد ميخچه شوند.  اصطكاك بين انگشتان پاهاي‌تان هم ممكن است باعث رويش اين ميخچه‌ها شوند. بعد از حمام از سنگ‌پا استفاده كنيد و به آرامي سطح ميخچه را بساييد تا  به مرور از بين برود. بدون مشورت با پزشك از داروهايي كه براي  از بین رفتن ميخچه در داروخانه‌ها يا عطاري‌ها فروخته مي‌شوند، استفاده نكنيد. اما می‌توانید با کمک داروهایی که متخصصان تجویزمی‌کنند آرام آرام مقاومت پوست روی میخچه را کم کرده، به از بین رفتنش کمک کنید.گذشته از اين، هرگز ميخچه‌تان را نكنيد و از اجسام تيز هم براي از بين بردن‌ آن استفاده نكنيد.

زگيل كف‌پا

زگيل كف‌پا مثل توپكي است كه روي پاها‌ي شماو عموما پاشنه پاهاي‌تان جا خوش كرده است. در مركز اين زگيل ممكن است سوراخ‌هاي كوچك يا لكه‌هاي سياهي ديده شود. اين زگيل‌ها دردناك هستند و ممكن است به تنهايي يا به صورت گروهي و خوشه‌اي در پاي‌تان ظاهر شوند. زگيل به علت ويروس و آلودگي در سطح بيروني پوست كف پا ايجاد مي‌شود. اگر مبتلا به زگيل هستيد، خودسرانه دارو مصرف نكنيد و حتما به پزشك مراجعه كنيد و اجازه دهيد پزشك‌تان براي درمان تصميم بگيرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان