ramazan
ramazan

برترین ماسک های زیبایی

برترین ماسک های زیبایی

نازوب بسیاری از مردم جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی خود به دنبال شیوه های کم عارضه اما کاربردی و موثر هستند. غالب این افراد در جست و جوهای خود پس از بررسی روش های طب رایج و ترکیبات شیمیایی موجود در جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی، شیوه های طبیعی درمان را از جمله بی خطرترین و موثر ترین راهکارها برای درمان اختلال ها و بیماری های رایج پوست و مو می یابند. در حقیقت تاثیرگذاری و قدرت درمان این روش ها در کنار بی خطر بودن و بی عارضه بودن آن ها موجب اقبال این شیوه های درمانی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای آسیایی و اروپایی شده است. توصیه های دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه درمانی را در این زمینه بخوانید.

یکی از بهترین نسخه های طبیعی برای داشتن موهای درخشان و براق استفاده از ترکیبی از روغن نارگیل و آبلیموی تازه برای موهاست. برای تهیه این ترکیب کافی است ۳ قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای تان بمالید. علاوه بر این درمانگران شیوه های طبیعی درمان، برای اثرگذاری عمیق تر بر میزان درخشندگی و شفافیت موها به بیماران خود توصیه می کنند مصرف مرکبات و غذاهای دریایی و سبزی های تازه را به عنوان اصلی ترین مواد در سبدغذایی خود قرار دهند و به صورت روزانه از این مواد مصرف کنند.  

● درمان موخوره با داروهای گیاهی

یکی از عواملی که موجب بروز موخوره در موها می شود غلبه خشکی بر بدن است. علاوه بر خشکی بروز اختلال های مختلفی در بدن ممکن است موجب بروز موخوره در موها یا چندشاخه شدن تارهای مو شود. درمانگران طب سنتی برای درمان این اختلال که در موها به وجود می آید تدابیر مختلفی سراغ دارند که یکی از ساده ترین و کاربردی ترین آن ها استفاده از روغن گل بنفشه و روغن بادام به طور همزمان است. برای استفاده از این روغن ها کافی است مقدار مساوی از آن ها را درون شیشه ای کوچک و در بسته بریزید و شیشه را به خوبی تکان دهید تا روغن ها با یکدیگر ترکیب شوند. سپس این روغن را روی موهای خود به ویژه بخشی از موها که دچار موخوره شده بمالید.

● روفرشی شما به موهای تان ربط دارد

علاوه بر غلبه خشکی بر بدن عوامل دیگری نیز وجود دارد که در ایجاد موخوره موها موثر است. یکی از شایع ترین آن ها استفاده از روفرشی یا دمپایی پلاستیکی و راه رفتن روی فرش، موکت و زیراندازهایی است که از الیاف مصنوعی تهیه شده است. سایش دمپایی پلاستیکی با الیاف مصنوعی این قبیل زیرانداز ها به ویژه آن هایی که از الیاف نفتی تهیه شده اند، منجر به بروز اصطکاک و جریان خفیف الکتریسیته ساکن در بدن و تغییر بارالکتریکی در موها می شود. این تغییر بار در تارهای مو نیز در نهایت منجر به بروز موخوره و حالت چندشاخه شدن در تار مو می شود. از این رو درمانگران طب سنتی در سراسر جهان به بیماران خود هشدار می دهند که از این دمپایی ها و کفش ها در منزل استفاده نکنند.

● درمان کدری مو و پوست با پاکسازی بدن

 در طب سنتی ایران برای درمان کدری مو شیوه های متنوعی وجود دارد که یکی از موثرترین آن ها پاکسازی بدن از اخلاط و مواد زائد است. این شیوه یکی از کاربردی ترین روش ها برای از بین بردن کدری مو و پوست است. این درمانگران با تجویز داروهای گیاهی و رژیم غذایی خاصی که به بیمار توصیه می کنند در مدت زمان کوتاهی به پاکسازی درونی بدن بیمار می پردازند و به این ترتیب موجب شادابی پوست و درخشندگی موهای بیمار می شوند. این شیوه درمانی از جمله موثرترین روش های طب سنتی ایران است که حتما باید تحت نظر متخصص طب سنتی و با صلاحدید وی انجام شود.

 ● معرفی بهترین ماسک ها برای جوش صورت

 به اعتقاد درمانگران طب سنتی یکی از بزرگ ترین دلایل بروز جوش های سرسیاه غلبه خلط سودا در بدن است. از نگاه این درمانگران بهترین چاره برای غلبه این خلط در بدن پاکسازی و سم زدایی بر ضد سوداست که باید زیرنظر متخصص طب سنتی ایران انجام شود اما به طور عمومی افراد می توانند با استفاده از ماسک های گیاهی و طبیعی به درمان موقت این جوش ها بپردازند.

 ماسک ریواس و عسل یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای برطرف کردن جوش های سرسیاه درصورت است. برای تهیه این ماسک مخلوط آب ریواس و عسل را روی صورت بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشوئید.

 ماسک گوجه فرنگی نیز برای درمان این جوش ها از سوی درمانگران طب سنتی توصیه می شود. برای استفاده از این ماسک، گوجه فرنگی له شده را شب ها به صورت خود بمالید و صبح آن را با آب نیمه ولرم بشوئید.

 ماسک گیاه سنا و سرکه نیز یکی دیگر از ماسک های طبیعی مناسب برای درمان جوش های سرسیاه است. برای تهیه این ماسک برگ خشک شده درخت سنا را با سرکه مخلوط کرده و روی صورت ماسک کنید. این ماسک را بعد از ۲ ساعت شسته و صورت خود را با دستمالی نرم و لطیف خشک کنید.

  ● با ضدشوره های گیاهی آشنا شوید

 یکی از بهترین ترکیب ها برای درمان شوره سر، استفاده از مخلوط به و روغن زیتون است. برای تهیه این ترکیب لازم است یک عدد به ترش را درون آب بجوشانید تا حدی که کاملا له شود. سپس آن را صاف کرده و درون ظرفی بریزید و نصف وزن آن روغن زیتون اضافه کنید. این ترکیب را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید آنقدر بجوشد تا تنها روغن درون ظرف باقی بماند. این روغن یکی از بهترین داروها برای درمان شوره سر است که باید ۲ ساعت پیش از استحمام به پوست سر مالیده شود. علاوه بر این گیاه شنبلیله نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی موثر در درمان شوره سر است. برای استفاده از این گیاه دارویی کافی است مقداری از شنبلیله تازه را چرخ کرده و روی پوست سر مرهم کنید. بهتر است این گیاه را شب پیش از خواب روی سر بگذارید و صبح آن را در حمام بشوئید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان