ramazan
ramazan

آشپزی،طرز تهیه خورش راتاتویی دو نفره

آشپزی،طرز تهیه خورش راتاتویی دو نفره
 
نازوب: راتاتویی نوعی خورش پاستاست که با توجه به مواد تشکیل دهنده‌اش می‌تواند رنگ و بوی متفاوتی به سفره دو نفره شما بدهد. البته این دلیل نمی‌شود که شما نتوانید راتاتویی رو بدون پاستا سرو کنید. مروری کوتاه بر مواد تشکیل دهنده این خورش لذیذ به شما می گوید که این خورش ارزش غذایی لازم را برای سرو به عنوان یک غذای مستقل و کامل دارد.
 
موادلازم
 
* کدو قلمی سبز دو عدد بزرگ
* بادنجان یك عدد بزرگ
* گوجه 3 – 4 عدد متوسط و سفت
* فلفل دلمه قرمز یا سبز یك عدد بزرگ
* پیاز سفید یك عدد متوسط
* سیر نصف حبه
* ریحان چند پر (به صورت سالم و خرد شده)
* روغن،‌ نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن،‌ سرکه سفید به دلخواه
* پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان رنده شده تقریباً 4 قاشق غذاخوری
 
  طرز پخت:
پیازرا درشت خرد کرده و روی آتش تند تا 3 دقیقه حرارت دهید. بعد از آن تکه‌های فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز را که به همان درشتی خرد کرده‌اید به آن بیافزایید و شعله راهمچنان زیاد نگه‌دارید. برای جلوگیری از ته گرفتن مواد،‌ میزان روغن را به اندازه‌ای تنظیم کنید که کف ماهیتابه در تمام نقاط به اندازه کافی روغن داشته باشد.
 
پس از 3 دقیقه دیگر، اول نصف حبه سیر را ریز خورد کرده و در ماهیتابه به اندازه 1یا 2 دقیقه تفت دهید و سپس بادنجان و کدو را که که از عرض به شکل مورب و کاملاًقطور (حداقل 2 سانتمیتر) بریده‌اید اضافه کنید. بادنجان و کدو تقریباً 10 تا 15 دقیقه به زمان نیاز دارند تا نسبتاً پخته شوند،اگر دیدید در طی این مدت غذا در حال ته گرفتن است، شعله اجاق را فقط کمی پایین بکشید،‌ اما مراقب باشید خوراک آب نیاندازد، چون همه این سبزیجات باید بخوبی سرخشوند و اگر در آب خودشان پخته شوند راتاتویی شما مزه اصلی خود را نخواهد داد.
 
در این مرحله گوجه فرنگی‌ها را که نسبتاً قطور (همان 2 سانتیمتر) حلقه حلقه کرده‌اید،دانه دانه داخل ماهیتابه قرار دهید و شعله را به حداکثر برسانید. نمک، فلفل سیاه و سرکه سفید را اضافه کنید و به مدت 4 الی 5 دقیقه مواد را درماکزیمم حرارت و بدون در، با احتیاط به هم بزنید که گوجه‌ها له نشوند یا آبنیاندازند.
 
پس از اطمینان ازسرخ شدن گوجه‌ها، پودر آویشن و ریحان خرد شده را روی مواد بریزیدو در ظرف را برای چند دقیقه بگذارید. شعله را کم کنید (کمی کمتر از متوسط) و اجازه بدهید مواد در این مرحله پخته شوند وآبشان تبخیر شود، بنابراین در ظرف نباید کیپ باشد.
 
پس از طی این مراحل، اجاق راخاموش کنید. حلقه‌های مختلف مواد تشکیل دهنده راتاتویی را که ضمن پخت سالم نگه‌ داشته‌اید،‌ درظرف مناسبی بکشید و پیش از آنکه داغی غذا از بین برود رویش را با یک لایه از پنیرپیتزا یا پارمزان رنده شده بپوشانید. برای اینکه پنیرها آب شوند غذا حتماً بایدداغ باشد. روی ظرف چند پر ریحان برای تزیین بگذارید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان