ramazan
ramazan

چند تصویر از چشن تولد احمدی نژاد

چند تصویر از چشن تولد احمدی نژاد
رسانه های نزدیک به دولت خدمتگذار، برای رئیس جمهور متبوعشان سنگ تمام گذاشته؛ و در اقدامی ظاهراً خودجوش(!)، جشن تولد پنجاه و هفت سالگی "معجزه هزاره سوم" را گرامی داشتند!
در مقدمه "مولود نامه" این رسانه ها که بمناسبت تولد احمدی نژاد نوشته شده، می خوانیم: «احمدی نژاد را که امروز پای به پنجاه و هفتمین سال زندگی می گذارد، همه جهانیان می شناسند. کافی است نگاهی به اخبار بین المللی بیندازید. هر جا نام ایران هست، واژه احمدی نژاد نیز به عنوان رییس جمهوری آن با هر زبان و خطی می درخشد. روزنامه ها ، صفحات خود را با نوشتن نامش زینت می بخشند، رادیوها هر روز با گفتن از او و در باره او به دنبال مخاطب بیشتر می گردند و تلویزیونها را بی پخش تصویر او، جاذبه ای نیست.»

 

چند تصویر از چشن تولد احمدی نژاد
 
جهت اطلاع رسانه های حامی رئیس جمهور باید گفت که شهرت احمدی نژاد بر همگان عیان بوده و نیازی به بیان آن نیست. رئیس جمهوری که تعداد ملازمانـش در سفر به سازمان ملل به سه رقم می رسد؛ وزیرش را در حین مأموریت از کار برکنار می کند و هاله نور در جریان سخنرانی احاطه اش می کند؛ باید هم شهره و زبانزد عام و خاص باشد!
رادیو و تلویزیون های بین المللی هم حق دارند که هرگونه خبر پیرامون احمدی نژاد را مخابره کنند، چراکه اقدامات و اظهارات جذاب ایشان آنقدر دور از ذهن و غیر قابل پیش بینی است که هر شنونده و بیننده ای را به وجد می آورد!

 

چند تصویر از چشن تولد احمدی نژاد
 
اما بخش اصلی این مانور خبری، آنجاست که به بخشی از زندگی نامه رئیس جمهور که به قلم خود ایشان به رشته تحریر درآمده، اشاره می شود. در قسمتی از این اتوبیوگرافی چنین آمده است: «دوران دبیرستان من همراه با جشن های 2500 ساله شاهنشاهی بود. آن سالها فشار فقر بر اقشار محروم مضاعف شد بود. تحمیل هزینه های سنگین جشن ها و عیش و نوش های خاندان شاه و اشراف زادگان و مهمانان خارجیشان کمر مردم را می شکست. تمام ملزومات این جشنها با هواپیماهای اختصاصی از اروپا به ایران آورده می شد و شاید به توان ادعا کرد که جشنهای ننگین 2500 ساله شاه خائن پرهزینه ترین جشن تاریخ تمدن بشری بود. در چنین شرایطی دیگر پتک و سندان پدر کفاف مخارج خانواده را نمی داد و من مجبور شدم برای کمک به خانواده و تامین خرج تحصیل در کارگاه یکی از همسایه ها مشغول به کار شوم و کانال کولر پرس بزنم.»

 

چند تصویر از چشن تولد احمدی نژاد

 

در ادامه زندگینامه احمدی نژاد، چنین می آید: «رژیم شاه می خواست با تزریق بی بند و باری و ترویج فساد و فحشا در دانشگاه ها ، انگیزه های اسلامی و انقلابی را در دانشجویان بخشکاند و از این طریق مانع پیوستن آنها به جریان انقلاب شود. اگرچه تعداد اندکی از دانشجویان در این دام افتادند اما علیرغم تمام تلاشهای رژیم شاه دانشگاه به پایگاهی برای مبارزه تبدیل گردید. اما خطری که هنوز دانشجویان انقلابی را تهدید می کرد منحرف شدن به سمت اردوگاه کمونیسم بود. اما خوشبختانه جوانان و دانشجویان مذهبی  دانشگاه ها  از امام آموخته بودند که تمامی حصرهای غیرعقلانی و تحمیلی را بشکنند و به دنبال حقایق ناب باشند.»
در همین ارتباط نیز باید از رئیس جمهور خدوم پرسید که با توجه به فضای عمومی دانشگاه های کشور، آیا بازهم "اعتقادی به جنگ فرهنگی ندارند"؟! آیا معتقد نیستند که "استکبار غرب درصدد است تا با تزریق بی بند و باری و ترویج فساد و فحشا در دانشگاه ها، انگیزه های اسلامی و انقلابی را در دانشجویان بخشکاند"؟! آیا درباره لزوم مقابله با خطر "گرایش جوانان کشور به فرقه های نوظهور و مکاتب انحرافی موجود"، احساس خطر نمی کنند؟!

نکته جالب در ادامه این نوشته آنجائیست که گفته می شود: «این اقدام [همه پرسی نظام جمهوری اسلامی] و جواب قاطع ملت ایران به آن باعث سرخوردگی برخی گروههای وابسته به ابرقدرتها شد و آنان نیز با اشاره قدرتهای استکباری و در راس آنها آمریکا دست به کشتار مردم بی گناه و ترور رهبران انقلابی زدند تا به زعم اربابان خام خود نهال حکومت جدید را از همان ابتدا بخشکانند.»
در این زمینه هم باید از محمود احمدی نژاد این پرسش را داشت که چگونه ممکن است رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از مذاکره و گفتگو با "آمریکای جنایتکار"، سخن به میان آورد؟!

احمدی نژاد هم چنین در پایان زندگینامه ناتمام مانده اش، از جنگ 8 ساله می گوید: «در ابتدای جنگ 25 سال داشتم. مادر و همسرم و تمامی مادران و همسرانی که جوانان و همسرانشان در جبهه ها از کیان کشور خویش دفاع می کردند صبورانه به تربیت نسلی مقاوم، شجاع و مومن اهتمام داشتند. جوانان توانمند امروز ثمره همان تلاشها و به جان خریدن سختی ها هستند.»
نوشته های رئیس جمهور در مورد جنگ تحمیلی، تداعی گر سخنان اخیر ایشان در مجلس دانش آموزی است؛ آنجاکه درباره اردوهای راهیان نور گفتند: «بروید چهار / پنج تا عکس با چفیه بگیرید، برای تبلیغات آینده تان خوب است.»!

فارغ از اینکه نفس عمل بزرگداشت سالروز ولادت مسئولین، مورد تأیید است یا خیر، تقارن اینگونه گرامیداشت ها با آخرین سال خدمت رسانی دولت خدمتگذار، در نوع خود شایان توجه بوده و جالب به نظر می رسد!
شایسته است که فرارسیدن این مناسبت ارزشمند را به فال نیک گرفته و در این روز فرخنده بهمراه سایر رسانه های زیر مجموعه دولت دهم، به جشن و سرور و پایکوبی بپردازیم!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان