ramazan
ramazan

مهم ترین روش های لاغری دنیا

مهم ترین روش های لاغری دنیا
 روش های درمان چاقی
این روزها روش های متنوع و رنگارنگی برای درمان چاقی پیشنهاد می شود اما بسیاری از آنها به جای اینکه برای فرد سودمند باشند و باعث ارتقای سلامت وی شوند ، برای او زیانبارند .
در این مقاله به چند روش کاهش وزن اشاره می شود اما این بدان معنا نیست که همه آنها را تایید می کنیم بلکه هدفمان فقط آشنایی با آنهاست .
روش اول استفاده از رژیم غذایی همراه با ورزش است:
این روش موثر ترین بهترین و سالم ترین روش کاهش وزن است و متخصصان برای عموم افراد چاق این شیوه را پیشنهاد می کنند .

دومین روش اصلاحات رفتاری است:
به این معنا که افراد باید از برخی رفتارها و عادت هایی که باعث چاقی می شود مانند نوک زدن به غذا و غذا خوردن جلوی تلویزیون پرهیز کنند و در عوض به عاداتی مانند آهسته خوردن و جویدن کامل غذا روی آورند. این روش هم مسلما یکی از شیوه های موثر و سالم کاهش وزن و مورد تایید و تاکید متخصصان است .

روش بعدی استفاده از داروهاست:
در این روش از داروهایی استفاده می شود که با دستکاری برخی ساز و کارهای طبیعی بدن باعث کاهش وزن می شوند از آنجا که استفاده از این داروها فرایندهای طبیعی بدن را به هم می زند و گاه باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر در افراد می شود ، متخصصان به هیچ عنوان آن را توصیه نمی کنند.

روش بعدی ، عمل جراحی است:
در این شیوه ، جراح با برداشتن قسمتی از معده یا روده باعث کاهش جذب و هضم غذا می شود این روش به علت داشتن عوارض جانبی بسیار فراوان فقط در مبتلایان به چاقی های بسیار شدید و مفرط موسوم به چاقی کشنده کاربرد دارد و در شرایط بسیار ویژه انجام می شود.

شیوه بعدی روشی موسوم به لایپوساکشن است:
در این روش جراح با استفاده از دستگاه ویژه مکنده ، چربی زیر پوستی را مثلا در ناحیه شکم خارج می کند. این روش نیز عوارض بسیار زیادی حین عمل دارد که یکی از آنها ورود تکه های کوچک چربی به جریان خون است که باعث سکته قلبی و مغزی می شود. علاوه بر این ، بیشتر افرادی که از این شیوه استفاده کرده اند ، دوباره توده چربی در ناحیه شکمشان جمع می شود اما این بار به صورت ناموزون ، نامتقارن و بدشکل.

با توجه به مواردی که گفته شد متخصصان فقط استفاده از روش اول یعنی رژیم غذایی ، ورزش و تغییر شیوه زندگی را برای کاهش وزن توصیه می کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان