دستور پخت انواع املت در جهان

دستور پخت انواع املت در جهان

طرز تهیه انواع املت، املت مکزیکی، املت اسپانیایی، املت اسفناج و پنیر، املت نخود فرنگی و ….

 

املت خوراکی است که مادهٔ اصلی آن تخم‌مرغ است. برای تهیهٔ املت در ماهیتابه روغن یا کره می‌ریزند. وقتی روغن داغ شد تخم‌مرغ‌های همزده شده را به آن اضافه می‌کنند. گاهی املت آماده را تا می‌کنند و داخل آن سبزیجات، پنیر، گوشت پخته شده یا ترکیبی از آنها را قرار می‌دهند.

 

برای این که املت سبک و پفکی شود گاهی به سفیدهٔ تخم‌مرغ که جداگانه همزده شده (یا تمام تخم‌مرغ همزده شده) شیر، خامه یا حتی آب می‌افزایند. با این روش در مایع اولیه حباب‌هایی ایجاد می‌شود. چون تخم‌مرغ به سرعت پخته می‌شود، حباب‌ها درون آن حبس می‌شوند و بافتی نرم و سبک به املت می‌دهند.

 

با اینکه قرار است دستور پخت انواع املت ها را برایتان بنویسیم، اما هیچ کدام طعم و مزه املت گوجه فرنگی خودمان را ندارد. مخصوصا که با نان سنگک تازه و پرکنجدی همراه با سبزی خوردن تازه بخورید.

 

املت

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم

گوجه فرنگی 5=عدد
تخم مرغ =2عدد
پیاز =1عدد کوچک
رب گوجه فرنگی=یک قاشق سوپخوری
نمک فلفل اودویه ومقداری زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهيه

1.    اول پیاز را خوب ریز کرده و در روغن داغ کاملاً سرخ کرده کمی زردچوبه به آن می زنیم تا طلائی شود و بعد گوجه فرنگی ها را پوست کنده یا رنده می کنیم بهتر است پوست آنها را کنده و در تابه می ریزیم و در آن را می گذاریم تا خوب نرم شود.

 

2.    وقتی خوب نرم شد مقدار ربی را که داشتیم اضافه می کنیم و همینطور نمک فلفل ادویه وقتی مواد کاملاً سرخ شد تخم مرغ ها را جدا زده و به مواد اضافه کرده و روی شعله کم بهم می زنیم تا کمی عسلی شود املت ما آماده است

 

املت اسفناج و پنیر

 

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم:

تخم مرغ 4 عدد
شیر کم چرب 1 لیوان
اسفناج خرد شده 500 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
پنیر پیتزا رنده شده 100 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه

1.    اسفناج و گوجه های خرد شده را روی حرارت متوسط قرار دهید. کره و نمک روی آن بریزید و 5 دقیقه تفت دهید سپس نصف لیوان آب اضافه کنید. در ظرف را ببندید و 10 دقیقه اسفناج را بپزید؛ پس از 10 دقیقه در ظرف را باز بگذارید و حرارت را بالا ببرید و تفت دهید تا آب مواد کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

 

2.    تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و شیر، نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه کنید و با چنگال مخلوط نمایید تا مایه یکدست شود.

 

3.    کف تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مخلوط تخم مرغی را داخل تابه بریزید و با حرکت دادن تابه انرا خوب پخش کنید. مایه اسفناج و پنیر رنده شده را روی املت بریزید صبر کنید تخم مرغ کمی خودش را بگیرد و حباب بزند سپس به ارامی نصف تخم مرغ را روی خودش برگردانید؛ چند بار این طرف ان طرف کنید تا کاملا طلایی شود سپس در ظرف بگذارید.

 

4.    توجه داشته باشید که هنگام مخلوط کردن اسفناج و پنیر، مایه اسفناج کاملا خنک شده باشد.

 

 

املت اسپانیایی

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم برای 4 نفر

گوجه فرنگی     1 کیلو گرم
سیر     1 بوته (به میزان لازم)
پیاز متوسط     1 عدد
فلفل دلمه خرد شده     1/4 یک فلفل کامل
کرفس خرد شده     1 عدد
قارچ متوسط ورق شده     4 عدد
نمک و فلفل     به میزان لازم

 

طرز تهیه

1.    گوجه فرنگی ها را میشوییم و پوست میکنیم، خرد کرده مثل املت میگذاریم بپزد.

 

2.    همه این مواد را خرد کرده و به املت اضافه می کنیم تا خوب بپزد ولی له نشود.

 

3.    آخر کار وقتی املت جا افتاد ۱ عدد تخم مرغ روی آن میزنیم و پنیر پیتزا کاملا روی آن می پاشیم.

 

املت مکزیکی

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم

فلفل دلمه رنگی، نگینی خرد شده نصف پیمانه
هویج 1 عدد متوسط
قارچ خرد شده نصف پیمانه
پیاز خرد شده نصف پیمانه
تخم‌مرغ کامل 4 عدد
سفیده تخم مرغ 4 عدد
شیر یک چهارم پیمانه
پنیر چدار رنده شده نصف پیمانه
سس گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه

1.    برای تهیه املت مکزیکی ابتدا هویج را شسته و بگذارید تا کمی آب‌پز شود. سپس آن را نگینی خرد کنید.

 

2.    در یک تابه نچسب 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و پیاز را در آن تفت دهید.بعد از این که پیاز کمی سبک شد، سپس قارچ را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی تفت بخورد. در آخر فلفل‌ها را نیز اضافه کنید و آن‌ را از روی حرارت بردارید.

 

3.    در ظرف مناسب دیگری تخم‌مرغ‌ها، سفیده و شیر و کمی نمک را با هم مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید تا کاملاً پف کند.

4.    سپس یک تابه نچسب را روی حرارت ملایم بگذارید و یک قاشق باقیمانده از روغن زیتون را در آن بریزید. تخم‌مرغ‌ها را در آن بریزید و در ظرف را ببندید تا یک سمت آن بپزد.

 

5.    بعد آن ‌را برش بزنید و به سمت دیگر برگردانید و از مواد حاضر شده و پنیر چدار رنده شده روی یک سمت هر برش بریزید و آن‌را روی خودش تا کنید. سپس در ظرف را حدود 3 دقیقه ببندید تا پنیر آن آب شود. با سس گوجه فرنگی آن‌را تزیین و میل کنید.

 

املت نخود فرنگی

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم

نخود فرنگی پخته یا نیمه آماده 1 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه

1.    داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید، نمک و فلفل اضافه کنید و کمی با چنگال بزنید تا تخم مرغ ها کف کنند سپس داخل ماهیتابه بریزید و پخش کنید.

 

2.    نخود فرنگی های پخته را روی تخم مرغ ها بریزید و کمی تکان دهید ، صبر کنید تا املت خودش را بگیرد ، املت را تا نیمه تا کنید و پس از اینکه یک طرف طلایی شود برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود سپس سرو کنید.
املت بادمجان و گوجه فرنگی

 

دستور پخت انواع املت در جهان

مواد لازم

بادمجان متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی بزرگ 1 عدد
تخم مرغ 4 عدد
سیر 2 حبه
آرد 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده مقداری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه

1.    بادمجان ها را پوست بکنید و 20 دقیقه داخل آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس بشویید و خشک کنید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

 

2.    داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بادمجان های حلقه شده را در روغن بریزید و سرخ کنید، گوجه فرنگی را پوست بکنید و رنده کنید سپس گوجه فرنگی، سیر رنده شده و مقداری جعفری خرد شده را به بادمجان های سرخ شده اضافه و مخلوط کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب غذا کشیده شود.

 

3.    تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ کف کند سپس به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید، حرارت را کم کنید و در ماهیتابه را بگذارید تا تخم مرغ ببندد سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود و بهمراه نان سرو کنید.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان