راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

 

راهنمای کامل خرید مبل راحتی و نکاتی که باید درنظر بگیرید

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

 

یک مبل راحتی مبلی است که تمام نقاط مبل پوشیده از پارچه است و در آن خبری از دسته های چوبی و پایه های بلند نیست. وجود تنوع در مبل راحتی و وجود کیفیت های مختلف باعث می شود تا در انتخاب و خرید مبل راحتی احتیاج به صرف وقت بیشتری به این موضوع باشد.

 

در انتخاب مبلمان خانگی و مخصوصا مبل راحتی، زمانی کار برای شما آسوده خواهد بود که با اطلاعات کامل نسبت به انتخاب و گزینش مبل خود اقدام نمایید.

 

اگر می‌خواهید یک مبلمان راحتی واقعا راحت داشته باشید، ‌این پیشنهادها را از دست ندهید.

مبل راحتی همانند مبل استیل دارای طرح و مدل های مختلفی است که شما می توانید با کمی صبر و حوصله اقدام به خرید مبل راحتی مورد علاقه خودتان کنید.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

 

 

وقتی برای خرید از خانه خارج می‌شوید به چیدمان و دکوراسیون خانه‌تان، رنگ‌ها و اشیایی که در آن قرار داده‌اید، دقت کنید تا بتوانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید مبلمان مناسب را انتخاب کنید.

 

دکوراتورهای برجسته‌ای ایده‌هایشان را برای اینکه یک راحتی چقدر باید راحت باشد، چه رنگی باشد، چند جای نشستن داشته باشد و… با هم به اشتراک گذاشته‌اند که در این مطلب خدمت شما عرض خواهیم کرد.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

وقتی مبل مورد علاقه‌تان را پیدا کردید و از استاندارد بودن آن نیز مطمئن شدید، کیفیت چوب، پارچه و روکش و اتصال قطعات مختلف آن را نیز بررسی کنید. دقت کنید که آیا درزها و محل اتصال پایه به بدنه مبل به درستی انجام شده است.

با بررسی این موضوع خیالتان راحت می‌شود که مبلمانی که انتخاب کرده‌اید به لحاظ دوام و استحکام نیز استانداردهای لازم را دارد.

به این ترتیب خیالتان آسوده است که از این مبلمان می‌توانید برای سال‌های طولانی استفاده کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

 

در نظر گرفتن ابعاد مبلمان هنگام خرید مبل راحتی (مشاهده فروشگاه خرید مبل راحتی )

یک مبل راحتی کامل، ‌یک متر عمق، یک و نیم‌متر درازا، حدود ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع کلی دارد و ارتفاع جای نشستن آن با زمین هم نیم‌متر است.

من برای مبل راحتی‌های مدرن، یک زیردستی مربع دوست دارم در مدل‌های کلاسیک، زیر دستی مدور خوب است. مبلمان‌های سنگین به دلیل وزن زیادشان معمولا به فرش زیر خود آسیب می‌زنند و به مرور روی فرش ردی از خود باقی می‌گذارند.

این نوع از مبلمان‌ها هنگام اسباب‌کشی دردسرساز هستند و زحمت زیادی را به خانواده تحمیل می‌کنند.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مبلمان هرچه سنگین‌تر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و چوبی که در آن به کار رفته چوب باکیفیت‌تری است.

اما این نکته همیشه صادق نیست زیرا می‌توان با چوب‌های سبک‌تری هم مبلمان‌های باکیفیت و زیبا ساخت. تجربه نشان داده است که انتخاب مبلمان باکیفیت و مناسب با چوب‌های سبک همیشه مقرون به‌صرفه‌تر از انتخاب مبلمان‌های سنگین است.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

مبل راحتی تمام پارچه بخریم یا چوب و پارچه
اگر در خانه شما، فرزند کوچک، سالمند یا فردی که مبتلا به آسم و آلرژی است زندگی می‌کند، بهتر است مبلمانی بخرید که کمترین میزان پارچه در تهیه آن به کار رفته باشد.

 

گرد و غبار و آلودگی‌های غیرقابل‌ تمیزکردن که روی پارچه‌ها می‌نشینند، می‌توانند زمینه تنگی‌نفس یا حساسیت‌های تنفسی را در این گروه از افراد بیشتر کنند.

 

مبل‌هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده‌ باشد، سریع‌تر و ساده‌تر تمیز می‌شوند و گردوغبار کمتری هم در آنها نفوذ می‌کند.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

نکات مهم در انتخاب پارچه مبل راحتی
در خرید آن باید به جنس رویه اعم از پارچه، چرم، کتان، پشم و نوع چوب یا فلز دقت کرد.رویه‌های کتانی با شامپوهای مبل، مبل‌های چرمی با بخار بدون مواد شوینده، مبل‌های نانوسرتکس در برابر نفوذ مایعات مقاوم‌ است و با کشیدن دستمالی خیس تمیز می‌شود.

پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

روی مبل بنشینید تا بسنجید میزان فرو رفتن در آن، زاویه مهره‌های کمر و… حین نشستن اذیت‌تان نمی‌کند. مبل راحتی نباید سلامت شما را به خطر اندازد یا پس از مدتی سبب انحراف اسکلتی بدن، کمر درد و… شود. حتما مدتی را که می‌خواهید روی مبل بنشینید در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

مبل راحتی مدرن هم گزینه خوبی است

مبل راحتی اصولاً برای اتاق نشیمن (Living room) طراحی شده است. بیشتر قسمت‌های مبل راحتی با پارچه رویه کوبی شده است و در زبان انگلیسی به چنین مبلی fully upholstered sofa می‌گویند. همان گونه که از نام آن پیداست، راحت بودن مهم‌ترین ویژگی این گونه مبل‌هاست.

 

توجه کنید که مبل‌های راحتی معمولاً حجیم‌تر و سنگین‌تر از مبل‌های استیل هستند، بنابراین برای به دست آوردن راحتی بیشتر ممکن است برخی مزایای دیگر نظیر زیبایی و کم‌حجم بودن را از دست بدهید. مبل‌های راحتی از نظر طراحی و چیدمان به دو دسته‌ی L (ال شکل) و معمولی (شامل یک مبل سه نفره، یک دو نفره و دو یک نفره) تقسیم می‌شوند.

 

راهنمای خرید مبل راحتی | از کجا مبل بخریم ؟ + تصاویر

 

از کنار کوسن ها ساده عبور نکنید

کوسن باعث می شود هنگام نشستن بر روی مبل راحتی یا صندلی های معمولی حس بهتری داشته باشید. با کوسن می توانید زیبایی مبلمان و صندلی هایتان را دوچندان کنید.

 

من هرگز از دو کوسن استفاده نمی‌کنم، برای اینکه آن وقت ۳ نفر روی یک مبل راحتی نمی‌نشینند. اگر راحتی به اندازه کافی دراز باشد، از ۳ کوسن استفاده می‌کنم ولی اگر مبل کوچک‌تر باشد‌، از یک کوسن استفاده می‌کنم .

 

 

انواع تشک در مبل های راحتی

تشک های علاوه بر جنس به دو صورت روی مبل قرار می گیرند، دوبل و تکی . بزرگ‌ترین مزیت مبل‌های تشک دوبل بر مبل‌های یک‌تکه و ساده این است که اگر ابر و اسفنج یا فنر تشک این مبل‌ها بخوابد و از بین برود، می‌توان به جای تعمیر کل مبلمان فقط تشک آنها را تعمیر کرد.

 

ضمن اینکه در هنگان خرید مبل راحتی دقت کنید که معمولا دور پارچه‌ رویی تشک مبل‌های تشک دوبل، زیپ بزرگی دوخته شده است و شما می‌توانید در صورت کثیف‌شدن پارچه، خیلی ساده آن را از تشک جدا کنید و بشویید.

 

امیدوارم که با خواندن این مطلب بتوانید با خیالی آسوده و با دانش و آگاهی کافی برای خرید مبلمان راحتی خود اقدام کنید.ممنون که تا پایان با ما همراه بودید.

 

در انتها  میتوانید از فروشگاه مبلمان اینترنتی چوبیران دیدن نمایید.

 

مطالب مرتبط

 

راهنمای خرید مبل راحتی

آموزش تصویری دوخت مبل راحتی برای کودکان

جدیدترین مدل مبلمان راحتی کاناپه سال جدید 2018


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان