غذاهای تشدید کننده ی میگرن

مجموعه : تغذیه مناسب
غذاهای تشدید کننده ی میگرن
نازوب، استفاده از غذاهایی که حاوی مواد خاص مثل ادویه، پنیر و شکلات از عوامل تشدید کننده میگرن است. دکتر محمدعلی اکبریان متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد یکی از شایع ترین علائم بیماریهای مغز و اعصاب است.

سردردها شکل های متفاوتی دارند از جمله سردردهای عصبی، میگرنی، سردردهای ناشی از تومور مغزی و سردردهایی که ناشی از افزایش فشار جمجمه هستند از اشکال مختلف سردرد به شمار می آید. میگرن نیز یکی از سردردهای نسبتا شایع است که به دلیل موقعیت خاص ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: مکان این سردردها معمولا یک طرفه و گاهی هم پشت سر بروز می کنند زمان آن بین 72-3 ساعت طول می کشد.

سردردهای میگرنی گاهی با سایر علائم عصبی همراه می شود و هم چنین ممکن است باعث اختلالات بینایی، شنوایی و حسی  موقتی همراه شود که معمولا این علائم در شروع سردرد بروز می کند.

وی در خصوص علت میگرن اذعان داشت: میگرن زمینه خانوادگی دارد ولی ارثی نیست.

وی در ادامه در مورد سن بروز میگرن گفت: معمولا سن بروز میگرن در اواخر دهه دوم و چهارم است.

وی در خصوص درمان میگرن بیان کرد: این بیماری درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو به مدت طولانی می توانیم فقط درمان پیگیری کننده داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص عوامل تخفیف دهنده و تشدید کننده میگرن گفت: از عوامل تخفیف دهنده استراحت، استفاده از هوای آزاد، استفاده از اکسیژن خالص و محیط تاریک است و در ادامه از عوامل تشدید کننده به استفاده از غذاهای سرخ کرده، غذاهایی که حاوی مواد خاصی مثل ادویه، جگر، پنیر،شکلات و هم چنین کاهش فشارهای روحی و عصبی اشاره کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان