تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

مجموعه : دانستنی ها
تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

what is hypnosis? everyhting you need to know about miraculous effects

 

تلقین یا همان افکار مثبت که وجود یا عدم وجود آن زندگی ما را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. افکار مثبت، انرژی های خوب، باورهای رسیدن به اهداف، دفع انرژی های منفی، تله پاتی، هیپنوتیزم و … مجموعه افکاریست که از درون ما ساطع می شود. مدت زمان مطالعه این بخش جادویی 15 دقیقه است و در پایان نیز کلیپ اثرات معجزه آسا و جملات تلقین را نیز مشاهده کنید. از همراهی شما با مجله ناز وب سپاسگزاریم.

 

به طور کلی تلقین:

تلقین یک فرایند روان‌شناختی است که به وسیلهٔ آن، هر شخص افکار، احساسات یا رفتار شخص دیگری را هدایت می‌کند. نویسندگان قرن 19 در زمینه ی روان‌شناسی، همچون ویلیام جیمز، کلمات «وانمود کردن» (به انگلیسی: suggest) و «وانمود» (به انگلیسی: suggestion) در معنایی نزدیک به این‌ها در بیان‌های رایجشان استفاده می‌کردند.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

وانمود چیست؟

به فرایندی گفته می‌شود که از طریق آن پاسخی غیرانتقادی بر اثر محرکی برانگیخته شود. در روان‌شناسی اجتماعی این اصطلاح معمولاً این فرایند را به رابطه‌ای نسبت می‌دهد که در آن فرد یا گروه، از نمادها به‌عنوان محرک استفاده می‌کند تا پاسخ‌های غیرانتقادی را در افراد یا گروه‌های دیگر، یا در حالت وانمود به خود، در خود بیدار کند.
وانمود (تلقین) عبارت است از فرایند ارتباط که به پذیرش راسخ قضیهٔ مورد ارتباط در غیاب زمینه‌هایی که منطقاً برای پذیرش آن کافی باشند منجر می‌شود.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

تلقین‌های پنهانی

وانمودهای پنهانی، وانمودها یا پیشنهادهایی هستند که در یک مجموعهٔ وسیع‌تر جاسازی شده، بی آنکه از ظواهر امر مشخص باشد، گوینده نقطه‌نظری را به صورت غیرعلنی به مخاطب خود وانمود می‌کند.

داستان و تاریخچه های شگفت انگیز از قدرت تلقین

قوانین این فرایند توسط دکتر امیل کوئه داروساز و روان‌شناس فرانسوی پایه‌گذاری شدند.امیل کوئه روزی در داروخانه مشغول کار بود که یک مراجعه کننده با ناراحتی به داروخانه آمد و گفت داروهایی که به من دادید هیچ تاثیری در روند بهبودی من نداشته است.

امیل کوئه ناگهان تصمیم میگیرد که یک داروی بدون خواص درمانی برای آن شخص تجویز کند.اتفاق شگفت انگیزی که افتاد این بود که آن بیمار چند روز بعد با خوشحالی بیش امیل کوئه آمد و گفت که بیماری اش خوب شد.

این اولین جرقه ای بود که در ذهن امیل کوئه خورد.دکتر امیل کوئه بعد از این موضوع این روش را به شیوه دیگری در زندگی پسرش نیز مورد آزمایش قرار داد و به نتایج شگفت انگیزی رسید. هم اکنون او را پدر علم تلقین و مبتکر این علم می دانند.

یکی از جملات معروف امیل کوئه درباره تلقین این است که هر روز حال من از هر جهت بهتر و بهتر می شود. در ادامه درباره تکنیک های تلقین و همچنین تلقین مثبت بیشتر با هم صحبت می کنیم.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

قدرت تلقین

همانطور که میدانید انسان برای موفقیت خود می تواند از یک سیستم به شدت هوشمند و قدرتمند به اسم ضمیر ناخودآگاه استفاده کند. تحقیقات نشان می دهد اگر انسانی آموزش ندیده باشد به صورت پیش فرض فکرهای منفی در ذهن او ساخته می شود.همچنین تلقین هایی که در ذهن اتفاق می افتد از جنس تلقین های منفی میباشد.

اما برای اینکه بتوانیم این افکار منفی را در ضمیر ناخودآگاه تغییر دهیم نیازمند آن هستیم که از ابزارهای جدید و متفاوتی استفاده کنیم.

یکی از بهترین و سریعترین راههای برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه استفاده از تلقین است. قدرت تلقین باعث می شود که یک شخص خیلی ساده تر و خیلی سریع تر به نتایج خود برسد. پس نتیجه میگیریم برای آنکه بتوانیم ضمیر ناخودآگاهمان را برنامه ریزی کنیم باید از قدرت تلقین استفاده کنیم.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

تکنیک تلقین

برای آنکه شما بخواهید از قدرت تلقین و تکنیک تلقین استفاده کنید باید ابتدا با کلیات این سیستم آشنا شوید. برای اینکه ما یک باور را در ذهنمان با کمک تلقین به ناخودآگاه مان بسپاریم نیازمند آن هستیم که ابتدا یک جمله طراحی کنیم.

در روانشناسی موفقیت این جمله را عبارت تاکیدی و در مباحث دینی آن را ذکر می گویند.پس در نتیجه ما باید یک عبارت تاکیدی طراحی کنیم تا به کمک آن بتوانیم از قدرت تلقین استفاده کنیم و با کمک آن بتوانیم به ضمیر ناخودآگاهمان نفوذ پیدا کنیم.

*1 عباراتی که شما به عنوان تلقین از آن استفاده می‌کنید باید در حال به عینیت رسیدن باشد

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

منظور من اینجا این است که شما باید در مسیر آن تلقین وجود داشته باشید. به عنوان مثال فردی علاقه مند آن است که وزن خود را ایده آل سازد و هیکل زیبایی داشته باشد. اما هم اکنون او اضافه وزن زیادی دارد.و علاقه‌مند به آن است که از عبارت تاکیدی استفاده کند یا از تکنیک تلقین استفاده کند.

مشکلی که برای او به وجود می آید این است که او هر روز رو به روی آیینه قرار می گیرد و عبارت تاکیدی را بیان می کند و هر روز افسرده تر می شود. وقتی می گویند تلقین شما باید در حال به عینیت رسیدن باشد یعنی زمانی باید از تلقین استفاده کنید که حداقل قدمی در مسیر آن برداشته باشید این قدم می تواند هر چند کوچک و میلی متری باشد. وقتی همان شخص توانست خود را در باشگاه ثبت نام کند این بار استفاده از قدرت تلقین بیشتر به جان و دل او می نشیند و احساس افسردگی نمی کند.

 

*2 باورپذیری تلقین

به نظر من اگر تازه شروع به استفاده از قوانین موفقیت و قانون تلقین کرده اید سعی کنید ابتدا از باورهای کوچک شروع کنید.
این باور های کوچک به شما کمک می‌کند که وقتی قدرت حیرت آمیز قانون تلقین را متوجه شدید شروع به ساخت باورهای جدید و از بین بردن سقف ذهنی خود کنید.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

*3 جملات ساده و کوتاهی را برای تلقین خود استفاده کنید

بیشتر بدانید: عکس نوشته ها و جملات تلقین

 

*4 حتما حتما حتما باید بعد از استفاده از آن جمله و آن عبارت تلقین پذیر شما احساس خوبی داشته باشید

اگر به هر دلیلی جمله ای را برای خود طراحی کرده اید که بعد از استفاده از آن احساس افسردگی ناراحتی حقارت به شما دست می‌دهد به هیچ عنوان به آن مسیر ادامه ندهید. تلقین شما باید در دل شما بنشیند و احساس رضایتمندی و خوش حالی به شما بدهد.

*5 تکرار تکرار تکرار

عبارتی که برای تلقین خود استفاده کردید را در طول روز تکرار کنید. یکی از بهترین زمان های تکرار این عبارات بیست دقیقه قبل از خوابیدن و بیست دقیقه بعد از بیدار شدن می باشد.

به آن حالت حالت آلفا می گویند. در حالت آلفا (محصول ریلکسیشن در حالت آلفا) شما دسترسی خیلی بیشتری به ضمیر ناخودآگاه تان دارید.

*6 با صدای بلند تکرار کنید

صدای بلند باعث می شود گوش شما و زبان شما هم درگیر شود و تأثیرپذیری این تلقی را در شما افزایش دهد.

*7 جمله را تا رسیدن به هدف عوض نکنید

در مسیری که شما شروع به استفاده از تلقی می کنید متوجه میشوید که اتفاق های جدیدی در حال رخداد میباشد. این ها همه نشانه هایی هستند که به شما فرستاده می‌شوند تا بدانید که در مسیر درست هستید.به هیچ عنوان با دیدن آن نشانه ها خوشحالی و ذوق شما را بر ندارد که دست از طلب بردارید و فکر کنید که به آن رسیده اید. حتما حتما تا رسیدن به آن هدف دست از این جملات و این تلقین ها بر ندارید.

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

*8 لیستی از عبارات های تاکیدی و تلقین پذیر درست نکنید

خواهش می کنم طوماری از خواسته ها اهداف درست نکنید و نهایتا در طول روز از پنج جمله استفاده کنید.

*9 بدون اجازه خدا برگی از درخت نمی افتد

سعی کنید در جملات تان یاد خدا را به جا آورید این کار باعث گارانتی و امنیت هدف و خواسته شما می‌شود وقتی خدا بنده اش را ببیند که در حال تلاش است و با توکل به او می‌خواهد به خواسته‌اش برسد لطفش را شامل حال او می کند.

 

قوانین تلقین امیل کوئه

*1* قانون توجه تمرکز یافته

اگر کسی فکری را در ذهن خود مرور کند و به آن بها بدهد این ذهنیت کم‌کم جزئی از شخصیت آن فرد می شود و در وجود او می ماند و کم کم به آن میرسد برای اثبات این موضوع می توانید زندگینامه های افراد موفق را مطالعه کنید.

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

*2* قانون اثر تضاد

قانون اثر تضاد در علم تلقین بیان می کند اگر کسی به عملی نبودن کاری باور نداشته باشد هر چقدر بیشتر تلاش کند بیشتر از آن فاصله می گیرد.

 

*3* قانون اثر عاطفی و هیجانی

در تلقین همانطور که گفتم احساس تاثیر بسیار زیادی دارد. در خیلی از مواقع شما از طرف شخصی که به او علاقه زیادی دارید دچار تلقین های غیرمستقیم می شوید و اتفاق شگفت انگیز این است که اگر شما رضایت هم نداشته باشید آن کار را انجام می‌دهیم.ب

ه عنوان مثال خیلی از افراد را در زمان نامزدی دیده اید که دست به کارهای حیرت انگیزی می زنند فقط به خاطر اینکه تلقینی از طرف آنها ایجاد شده است.

تلقین مثبت چیست؟

یک تحقیق درباره تلقین مثبت در مجله‌ی Frontiers in Psychology منتشر شد که در آن محققان بر روی 44 هزار و 742 نفر از داوطلبان که در بازه سنی 16 تا 92 سال بودند کارکردند و نشان داد که قدرت تلقین مثبت بیشتر از تخیل است.

آنها از داوطلبان خواستند که به سه دسته تخیل تلقین برنامه ریزی تقسیم شود. و هر کدام در ذهن خودشان از یکی از این سه تکنیک استفاده کند.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

نتیجه ای که به دست آمد این بود که کسانی که از قدرت تلقین مثبت یعنی گفتگوی درونی مثبت یعنی از جمله من می توانم استفاده کرده بودن نتیجه بالاتری نسبت به کسانی که از تخیل و برنامه ریزی استفاده کردند داشتند.

 

دلیل آن هم این است که زمانی که شما جمله ای را به زبان می آورید و زیاد آن را تکرار می‌کنید در ناخودآگاه شما احساس رضایت و حس خوب را تولید میکند در غیر این صورت شما این جملات را با تکرار زیاد به زبان نمی‌آورد اید. به بیان ساده تر شما ایمان دارید که آن اتفاق می افتد. و قانون زندگی قانون اثبات باورهای شما به شماست

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

تلقین منفی چیست؟

در تلقین منفی معمولا شما به دنبال جمله مثبت می‌گردید اما آن را اشتباه بیان می کنید.به عنوان مثال می گویید من ضرر را دوست ندارم.من بیماری را دوست ندارم. اگر در این شرایط هستید خیلی راحت تر می توانید این جملات را به جملات مثبت تغییر دهید به عنوان مثال من عاشق سود و پیشرفت هستم یا من عاشق سلامتی هستم. اما در مواردی بعضی از افراد از عبارات تلقینی منفی و مخرب استفاده می کنند.

مثل خیلی تلاش می کنم اما به جایی نمی رسم. کارم شب و روز دعا کردن است اما فایده ای نداره.همانند قوانین بالا این جملات هم چون با احساس همراه هستند نتیجه های منفی را با خود به همراه دارد.

مرگ با تلقین ذهنی

یک سایت عربی با انتشار خبری ادعای اعدام به روش تلقین به فرد اعدامی را به عنوان تازه ترین روش اعدام در جهان معرفی کرد.
به گزارش العالم، تارنمای شام تایمز” نوشت که یک پزشک با راضی کردن خانواده فرد اعدامی و مجوز مقام های مسئول روش جنجال برانگیز اعدام از طریق تلقین را اجرا کرد که موفقیت آمیز بود.

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

 این پزشک با هماهنگی دادگاه عالی و حضور گروهی از دانشمندان علاقه مند به آزمایش هایش یکی از افراد مجرم محکوم به اعدام را روی تخت خواباند و با او به توافق رسید تا با تخلیه خونش برای انجام تحقیقات، او را اعدام کند.

برای این اقدام پزشک چشم مرد محکوم را بست و دو لوله بلند به بدن او وصل کرد که از قلب تا دستانش ادامه داشت، پزشک پس از تظاهر به زدن رگ ها و وصل کردن لوله ها به بدن اعدامی ، از درون لوله ها آب ولرم با دمای مساوی بدن به جریان انداخت به گونه ای که مرد اعدامی تصور کند خون او اکنون به جریان افتاده و در حال تخلیه است و به ظرفی واریز می شود که در فاصله ای از تخت قرار داشت و صدای ریختن قطرات ان به وضوح شنیده می شد.

پژوهشگران چند دقیقه بعد ملاحظه کردند که جسم فرد محکوم به اعدام رو به ضعف نهاده و رنگ او به زردی می گراید. پس از ساعاتی، وقتی برای گرفتن ضربان از فرد بیمار اقدام شد، در کمال ناباوری او را مرده یافتند.

پزشکان اعتقاد دارند به دلیل صدا و تصویر ذهنی و تلقین نزدیک و حتمی بدن مرگ ، این اعدامی بدون حتی از دست دادن یک قطره خون جانش را از دست داد. این رویداد نشان داد که عقل بر اساس یک ذهنیت حتمی و یقینی کاملا همانند یک واقعیت به تمامی اعضای جسم دستور می دهد تا از فعالیت بازایستند.

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

تلقین در احادیث و قرآن

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند اگر نمیتوانی بخشنده باشی ادای بخشنده ها را در بیاور این کار باعث می شود که حس بخشندگی در تو افزایش پیدا کند.

در قرآن بعضی از مطالب زیاد تکرار شده که این تکرار علاوه بر فواید دیگر یک نوع تلقین و زمینه ی رشد ماست.واژه «الله» و «اله» که ۲۰۸ بار در قرآن تکرار شده است.

جمله «ان الله علی کل شیء قدیر» خداوند بر هر چیز تواناست. و اینکه خدا «قدیر» است ۴۵ بار در قرآن آمده است.در سوره «الرحمن» ۳۱ بار «فبای آلاء ربکما تکذبان»(پس کدامین نعمت های پروردگارتان را تکذیب می کنید؟) تکرار شده است.

 

در سوره «مرسلات» این آیه 10 بار تکرار شده است«ویل یومئذ للمکذبین»(وای در آن روز(قیامت) بر تکذیب کنندگان.) این جمله در آیه 11 «طور» و آیه 10 «مطففین» نیز آمده است.در سوره «قمر» 4 بار «و لقد یسّرنا للذکر فهل من مدکر»(ما قرآن را برای یادآوری آسان کردیم آیا کسی هست که متذکر شود؟) تکرار شده است.این تکرارها بیشتر جنبه ی تلقینی دارد تا گوش جان ما، این امور را مکرر در مکرر بشنود و این مطالب در اعماق جان، نقش ببندد.

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) یک دزد ماهر در استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی است.

توانایی او در این است که هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان در آسیب‌پذیرترین وضعیت است، اسرار کلیدی آنان را از درون رویاهایشان ربوده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه می‌کند. او یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبردست دارد که همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و سعی در کشف و ربودن اطلاعات دارند.

جملات بزرگان درباره تلقین

«تلقین» واقعا مفید است و قدرت غیرقابل تصوری دارد !

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

به هیچ وجه خرافات نیست؛ زیرا دانشمندان بزرگی همچون انیشتین، نیوتن یا روانشناسان بزرگی مثل فروید در نوشته هایشان به قدرت باور و تلقین اشاره کرده اند و البته تمامی پیامبران با شیوه تدریس خودشان یکی از اصولی که به انسان ها آموختند این بود : “باور کنید تا ببینید…”

هر آنچه هستیم، همان است که اندیشیده ایم. ذهن همه چیز است.هر آنچه را باور کنیم، همان میشویم. بودا

هر آنچه را بتوانید در ضمیر ناخودآگاه تان بکارید و با تکرار و تلقینات کمک کنید و رشد کنند سرانجام روزی تبدیل به واقعیت در زندگیتان خواهد شد. ارل نایتینگل نویسنده و سخنران انگیزشی

بزرگترین و مهمترین کشف تاریخ بشریت که سرنوشت انسان ها را بر کره خاکی دستخوش تغییر کرده است کشف قابلیت تغییر زندگی انسان فقط با تغییر افکارش است. ویلیام جیمز فیلسوف آمریکایی

 

خط پایان: این که وجود هیچ چیز در این دنیا بی دلیل نیست هرآنچه از آن نام برده می شود یا شده است در هر زمینه در تاریخ پیدایش بشریت بدون شک وجود، اسم، نام، نشان، تصویر و … بدون علت نمی باشد. اگر به این باور برسیم که انرژی و افکار خیلی بیشتر از آنچه که تصویر کنیم تاثیر گذار است در خلوت خود به یافته های بسیار عجیبی پی می برید.

 

 

تلقین چیست؟ هر آنچه باید از تقلین معجزه آسا بدانید

 

راه رسیدن به افکار ماورایی!

روزانه در مکانی ساکت با خود خلوت کنید

ابتدا چهار زانو به حالت یوگا بنشینید

دستان خود را روی زانوها بگذارید

چشمهایتان را ببنید

جمله ای که باید بگویید: پروردگار هر آنچه انرژی های خوب و مثبت از سوی تو به من برسد من آن را با تمام وجود می پذیریم

سعی کنید کلید مغزتان را خاموش کنید! یعنی به هیچ چیز فکر نکنید. در جلسات اول این کار کمی مشکل است اما اگر روزانه در یک ساعت مشخص به مدت 5 دقیقه در خلوت و سکوت این عمل را تکرار کنید نتایج باورنکردنی آن را در روح و جسمخودتان مشاهده میکنید.

با آروزی موفقیت و کامیابی و داشتن لحظه لحظه های شاد و پرانرژی.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان