ramazan
ramazan

پیش بینی جنجالی آینده دنیا در 10 سال آینده

مجموعه : علم و فناوری
پیش بینی جنجالی آینده دنیا در 10 سال آینده

پیش بینی بسیار خواندنی و علمی دنیا در 10سال آینده؛  به گزارش نازوب گروهی از تحلیلگران و کارشناسان موسسه «تامسون رویترز» در مورد تغییرات مهم جهان در ۱۰ سال آینده پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند که توجه شما را به آنها جلب می‌کنیم.

 

آنها لیستی از تغییرات اساسی که در کره خاکی و ساکنان رخ می‌دهند را با نام کره زمین در سال ۲۰۲۵ و ۱۰ بیش‌بینی نوآوری The World in ۲۰۲۵: ۱۰ Predictions of Innovation به چاپ رساندند.

 

مطالعات و بررسی‌های کارشناسان در زمینه‌های علم، تجارت و مالکیت فکری بوده و بر اساس آنالیز تغییرات جهان در این زمینه‌ها به عمل آمده است.

 

به گفته دانشمندان، با روند رو به رشد فناوری و کاهش قیمت ماشین‌های پرنده، گواهینامه ماشین جای خود را به گواهینامه خلبانی می‌دهد.

 

ماشین‌های پرنده به دلیل امنیت بیشتر و هدایت آسان‌تر، به سرعت در میان ساکنین کره زمین به محبوبیت خواهند رسید.

 

تبادل کوانتومی اطلاعات به یکی مسائل عادی و روزمره تبدیل خواهد شد و بیماری‌های لاعلاج امروزی نیز به راحتی و همچون سرماخوردگی، درمان خواهند شد.

 

محققان در چارچوب داده‌های مطالعاتی و استنادی دانشگاهی و خدمات جستجو سرویس «Thomson Reuters Web of Science»، گزارشی در مورد ۱۰ پیش‌بینی در زمینه‌های برتر علم و فناوری تدارک کرده‌اند.

 

آنها همچنین برای مطالعه بیشتر و تدارک لیست ۱۰ پیش‌بینی برتر، از بانک اطلاعاتی«Derwent World Patents Index» استفاده کرده‌اند.

 

در این رابطه موضوعاتی بررسی شدند که در زمینه‌های تجاری، علمی و تحقیقاتی از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار بوده‌اند که به اصطلاح به موضوعات داغ و یا «نقاط داغ» نام‌گذاری می‌شوند.

 

به گفته نویسندگان این مقاله، انتخاب ۱۰ موضوع در میان کوله باری از موضوعات مهم و مختلف کار بسیار دشواری بوده است.

 

این بدان خاطر است که با اینکه در سال‌های اخیر بیشترین میزان سرمایه‌گذاری بر روی مؤسسات علمی بوده است ولی هنوز هم اکثر تحقیقات و آزمایشات مهم و موثر، در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی انجام می‌شوند.

 

همانطور که می‌دانید مشکل انرژی در سال‌های آتی به یکی از معضلات اصلی بشر تبدیل خواهد شد؛ موضوع مشکلات انرژی تنها در زمان مطالعه بر روی دستاوردهای فناوری و چشم‌انداز‌های نوین پیشرفت علم، نمایان می‌شود.

 

روز به روز تحقیقات بیشتری در زمینه استفاده از نور خورشید و توسعه بهره برداری از انرژی‌های جایگزین در کشورها در حال انجام است؛ به عقیده محققان، تا ۱۰ سال آینده اکثر ملل جهان از انرژی خورشیدی، بهره‌برداری خواهند کرد.

 

از دیگر نکات حائز اهمیت می‌توان به روند رو به کاهش بیماری‌های افراد مسن همچون بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌هایی که مغز و بدن را تضعیف می‌کنند، اشاره کرد. پرجمعیت‌ترین نسل امروزی یعنی نسل بیبی بوم «Baby boom» یا همان کسانی که در دورهٔ انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم، زاده شده‌اند، در سال ۲۰۲۵ حدود ۸۰ سال سن خواهند داشت.

 

نرخ تقاضا برای درمان بیماری‌های بزرگسالان در آن زمان، افزایش خواهد یافت و به همین خاطر است که اکنون سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این زمینه صورت می‌گیرد.

 

تغییرات مهم و بزرگی نیز در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف در حال شکل گرفتن است.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، یکی از مهمترین دستاوردهایی که دانشمندان به دنبال آن هستند، تغییرات ژنی افراد و جلوگیری از مرگ انسان‌ها در اثر بیماری‌های ژنتیکی است.

 

پایان قحطی و کمبود غذا در جهان یکی دیگر از موضوعات داغ و قابل بحث است؛ به کمک فناوری نوین کاشت محصولات کشاورزی در هرگونه شرایط خاکی و آب و هوایی، دیگر می‌توان از افزایش قیمت محصولات خوراکی و کمبود غذا هراسی نداشت.

 

گواهینامه خلبانی جایگزین گواهینامه رانندگی می‌شود؛ کارشناسان معتقد هستند که با روند رو به رشد فزاینده صنایع هوایی و هوا فضا، تا سال ۲۰۲۵ میلادی تقریباً هر یک از ساکنین کره زمین خواهد توانست یک ماشین پرنده برای پرواز در مسافت‌های کوتاه خریداری کند.

 

تا سال ۲۰۲۵ همه چیز به صورت دیجیتالی خواهد شد؛ از خانه گرفته تا ماشین و دیگر وسایل حمل و نقل همگی تا حدی هوشمند خواهند شد که هنوز دستور فرمان داده نشده، ماشین به صورت اتوماتیک فرمان مربوطه را اجرا می‌کند.

 

چه بلایی بر سر کتاب‌ها و روزنامه‌های چاپی خواهد آمد؟ آیا کسی کتاب‌های چاپی را خواهد خواهند یا همه به خواندن از روی تبلت‌ها و کتاب‌های دیجیتالی روی

خواهند آورد؟

 

این موضوعی است که هنوز بر کسی معلوم نیست. برای مقایسه این موضوع می‌توان به پیشرفت فناوری در صنعت سیستم‌های پخش موسیقی اشاره کرد.

 

با اینکه اکنون انواع سیستم‌های نوین پخش موسیقی همچون «Mp۳ player»، دی وی دی و رایانه‌ها به بازار آمده‌اند ولی همچنان کسانی هستند که از صفحات گرامافون برای گوش دادن موسیقی استفاده می‌کنند.

 

دیگر کسی به نفت توجه نخواهد کرد؛ در آن زمان، طلای سیاه جای خود را به سلولز و ساختارهای سلولزی خواهد داد که ۱۰۰ درصد قابل تجزیه بوده و کاملا با محیط زیست سازگار هستند.

 

درمان سرطان نیز به صورت نابودی خود غده سرطانی و بدون آسیب به یاخته‌های سالم بدن صورت خواهد گرفت؛ همچنین از درصد سموم و عوارض جانبی درمان سرطان نیز کاسته خواهد شد.

 

همانطور که می‌دانید در بسیاری از موارد، عوارض جانبی درمان سرطان دست کمی از خود سرطان ندارد.

 

نقشه‌برداری دی.ان.ای کودکان در بدو تولد نوزاد این امکان را به ما می‌دهد تا بیماری‌های بدون علایم و نهفته و همچنین مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف را شناسایی کنیم.

 

بدین ترتیب در دفترچه بیمار تمامی بیماری‌های نهفته وی مشخص شده و این روش نوین می‌تواند در روند تشخیص و درمان بیماری، کمک شایانی به پزشکان کند.

 

آخرین پیش‌بینی دانشمندان در مورد انتقال کوانتومی است؛ بدون شک همچنان موجودات زنده نظیر انسان‌ها و حیوانات و همچنین اشیاء را نمی‌توان از طریق انتقال کوانتومی جابه‌جا کرد.

 

ولی اگر بتوان داده‌ها و اطلاعات را از این طریق جابه‌جا کرد، امنیت بیشتر و سرعت انتقال غیرقابل تصوری در مقایسه با روش‌های امروزی به دست خواهد آمد.

 

بدین ترتیب این‌گونه انتقال اطلاعات به یکی از فرایند‌های معمول و روزمره زندگی تبدیل خواهد شد.

 

اینکه آیا پیش‌گویی‌های دانشمندان به حقیقت خواهد پیوست یا خیر، به زودی مشخص و معلوم خواهد شد؛ متأسفانه هیچ گونه پیشگویی در مورد تسخیر فضا توسط انسان‌ها نشده است.

 

با اینکه برنامه‌های اکتشافی سازمان ناسا و دیگر سازمان‌های پیشرو در زمینه هوافضا تا آن زمان به حقیقت خواهند پیوست ولی موضوع جذاب و جالب حضور انسان در دیگر کرات گیتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان