ramazan
ramazan

چگونگی تشخیص عارضه دو رحمی

مجموعه : زنان و زایمان
چگونگی تشخیص عارضه دو رحمی
1- سونوگرافی

2- سونوهیستروگرام:
 
بعد از تزریق یک مایع از طریق واژن و دهانه رحم به داخل رحم، سونو هیستروگرام (اسکن سونوگرافی) انجام می شود و پزشک می تواند از طریق این روش، مشکلات مربوط به شکل رحم را بررسی کند.

3- ام آر آی (MRI)


اگر باردار هستید و دارای دو رحم می باشید، خطر ابتلا به عوارض بارداری در شما بیشتر از بقیه است، زیرا اندازه رحم در شما کوچک تر است.

4- هیستروسالپینگوگرافی:

 
در طی این روش، یک ماده رنگی مخصوص از طریق دهانه رحم وارد رحم می شود. هنگام حرکت این ماده رنگی در طی اندام های تناسلی، برای تعیین اندازه و شکل رحم، با اشعه ایکس عکسبرداری می شود.

درمان دو رحمی در زنان راهی دارد؟


اگر زنی دارای دو رحم باشد، ولی علامت و عارضه خاصی نداشته باشد، نیاز به درمان خیلی کم است.عمل جراحی برای به هم پیوستن دو رحم به ندرت انجام می شود، هر چند که برای حفظ بارداری، جراحی به شما کمک می کند.
 
اگر باردار هستید و دارای دو رحم می باشید، خطر ابتلا به عوارض بارداری در شما بیشتر از بقیه است، زیرا اندازه رحم در شما کوچک تر است. این عامل می تواند باعث زایمان زودرس و اغلب زایمان با سزارین شود.درباره نگرانی های خود در مورد زایمان با پزشک خود صحبت کنید، چون او می تواند راه های جلوگیری از زایمان زودرس و یا کنترل زایمان را به شما بگوید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان