ramazan
ramazan

حذف برف پاک کن از اتومبیل ها!!

حذف برف پاک کن از اتومبیل ها!!

در سال 1986، شرکت ژاپنی موتودا یک سیستم برف پاک فراصوت به ثبت رساند که از امواج فراصوت برای دفع آب باران از روی شیشه جلوی اتومبیل استفاده می کرد…

با اختراع یک سیستم جدید که از لرزش برای دفع آب و یا برف و تگرگ روی شیشه جلوی اتومبیل استفاده می کند، برف پاکن‌های قدیمی به زودی از بین رفته و فناوری جدید جای آن را می گیرد.
گروه مک لارن به عنوان یکی از پیشرفته ترین شرکت اتومبیل سازی در بریتانیا و پیشگام در طراحی ابراتومبیلهای فرمول یک در نظر دارد با فناوری جدید خود که از جتهای جنگنده گرفته از شر برف پاک کن های قدیمی خلاص شود.
این سیستم جدید از امواج صوتی با فرکانس بالا شبیه به امواجی سود می برد که دندانپزشکها برای خارج کردن لایه باکتری متراکم شده روی دندان استفاده می کنند و پزشکان برای اسکن جنین مورد استفاده قرار می دهند.

با ایجاد یک میدان نیرو، آب، حشرات، گل و بقایای هرچه را که روی شیشه مانده دفع می کند و دید را بهبود می بخشد. مک لارن اعلام کرد که از حذف شیشه پاک کن موجب می شود که اقتصاد سوخت اتومبیل نیز بهبود یابد چرا که وزن موتورهای شیشه پاک کن از بین می رود.
این سیستم همچنین موجب می شود که در هوای سرد برف پاک کن روی شیشه یخ نزند.
انتظار می رود که این سیستم روی اتومبیلهای بسیاری از شرکت مک لارن نصب شود، اما بعید به نظر می رسد که این سیستم پیش از سال 2015 آماده شود.

مک لارن برای انتشار اطلاعات بیشتر درباره شیشه های اتومبیل بدون برف پاک تمایل چندانی نداشت اما کارشناسان اظهار داشتند که برای استفاده از فراصوت ، امواجی که خارج از محدوده شنوایی انسان هستند باید لرزشهای کوچکی روی شیشه اتومبیل ایجاد کرد، این امر موجب می شود که هرآنچه روی صفحه وجود دارد را از بین ببرد و تولید انبوه آن قیمتی معادل 10 پوند خواهد داشت.
این اولین باری نیست که طراحی این فناوری پیشنهاد شده است، در سال 1986، شرکت ژاپنی موتودا یک سیستم برف پاک فراصوت به ثبت رساند که از امواج فراصوت برای دفع آب باران از روی شیشه جلوی اتومبیل استفاده می کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان