ramazan
ramazan

شیک و به روز بودن دختر آیت الله مهدوی کنی + عکس

شیک و به روز بودن دختر آیت الله مهدوی کنی + عکس
وقتی پدرم در قم بودند، به خاطر توسل زیادشان صاحب‌الزمان(عج)، دوستانشان ایشان را مهدوی خطاب می‌کنند، البته فامیلی اصلی‌شان حاجی باقری‌ است و شناسنامه همه ما مهدوی‌کنی هستیم…
 
دختر آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران مصاحبه مفصلی با خبرگزاری فارس داشته است.

 مهدیه مهدوی‌کنی که تا پیش از این از حضور در رسانه ها پرهیز می کرد و حتی هیچ عکسی از وی در سایت دانشگاه امام صادق(ع) نیز وجود نداشت برای اولین بار در این گفتگو به مسائلی درباره زندگی خصوصی خود اشاره می کند.

مهدیه مهدوی کنی اکنون مسئول گزینش واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) است.

شیک و به روز لباس می پوشیم
گاهی اوقات در بعضی مجالس میهمانی دانشجویان باورشان نمی‌شود، ما این گونه لباس بپوشیم شیک، به روز و در عین حال متین و سنگین، آنان فکر می‌کنند مثلاً باید ما به گونه‌ای دیگر باشیم، در دانشگاه هم همین طور است، سرکلاس‌ها در دانشگاه شیک‌پوشی را هیچ وقت نفی نمی‌کنیم، شاید از شیکپوش‌ترین استادها خود ما باشیم، ولی سنگینی و متانت در پوشش را همیشه رعایت می کنیم.

حتی هنوز هم یک لباسی را می‌پوشم، می‌آیند از من می‌پرسند شما این را لباس را از کجا خریدی؟ گاهی اوقات باورشان نمی‌شود که فقط سلیقه در لباس خرج شده است. وقتی کمد لباسم را باز کنید تنوع رنگ و مدل را در لباس‌هایم مشاهده می‌کنید، اما با این وجود سعی می‌کنم حتی در خانه نیز رعایت پوشش شرعی را جلوی پسرهایم داشته باشم، خارج از خانه که شأن خودش را دارد.

دوست داشتم زود ازدواج کنم
چه شد تصمیم گرفتید سال سوم دبیرستان ازدواج کنید؟ خواهرم 19 سالگی ازدواج کرده بود، در بستگانم هم می‌دیدم که این اتفاق برایشان افتاده و از درس عقب نیفتادند، البته برای من یک مقدار سریع‌تر بود.(خنده) البته یواشکی بگویم خودم دوست داشتم، یک علاقه شخصی هم بود و خانواده هم این موضوع را فهمیده بود.(خنده)

دو پسرخاله‌ای که دامادهای دو آیت‌الله شدند
ایشان(حجت‌الاسلام میرلوحی) از طریق همسر شهید مطهری به ما معرفی شدند، پسرخاله همسر من داماد آیت‌الله مطهری هست، یعنی دو تا پسرخاله داماد حاج آقا و آقای مطهری شدند، چون خیلی رفت و آمد با همسر آیت‌الله مطهری و خانواده‌شان داشتیم، من را معرفی کردند،

تمام نوه های آیت الله مهدوی کنی
چند فرزند دارید؟ -سه تا، دو تا پسر و یک دختر، دخترم کوچک است، سیدمحمدحسین، پسر دومم سیدعلی، دختر هم زهرا سادات.

حاج آقا نوه‌های دیگر هم دارند؟ خواهرم دو تا فرزند دارد یک پسر و یک دختر که الان تحصیلات دانشگاهی‌شان را به پایان بردند، پسرش دکتر زهیر انصاریان و دخترش هم ضحی انصاریان هست که همین جا در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول است، بچه‌های برادرم سه تا دختر هستند که آن‌ها در مقطع دبیرستان، راهنمایی و ته‌تغاری هم کوچک است که نامشان به ترتیب سَلما، اسماء و سَنا به معنای (درخشیدن) است.

ارتباط خانوادگی با شیخ حسین انصاریان و علی باقری
با حاج آقا انصاریان (شیخ حسین انصاریان- منبری معروف تهران-) فامیل هستند؟ -بله! عمویشان است.

شما با آقای علی باقری (عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در دوران سعید جلیلی) فامیل هستید؟ -بله! پسر عموی بنده هستند.
عمویتان در قید حیات هستند؟ -بله! عمویم زنده‌اند و همکار پدرم هستند و بازویی برای پدرم محسوب می‌شوند

چرا فامیلی خانوادگی آن‌ها باقری است؟ وقتی پدرم در قم بودند، به خاطر توسل زیادشان صاحب‌الزمان(عج)، دوستانشان ایشان را مهدوی خطاب می‌کنند، البته فامیلی اصلی‌شان حاجی باقری‌ است و شناسنامه همه ما مهدوی‌کنی هستیم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان