ramazan
ramazan

تنها شهر بدون چراغ قرمز در ایران !!

تنها شهر بدون چراغ قرمز در ایران !!

تنها شهری که در ایران چراغ قرمز ندارد!

 

در ایران اسلامی برخی شهرهای از نظرهای مختلف، جالب توجه هستند و شاید بشود عنوان «تنها شهر بدون چراغ قرمز» ایران را به کلات داد.

 
شهري با 8هزار نفر جمعيت که به دليل جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي با قدمت هزاران ساله يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري در استان خراسان رضوی به شمار مي‌رود و سالانه ده‌ها هزار نفر براي ديدن آثار تاریخی این شهر به آن سفر می‌کنند.

 
«تونل 750متري ورودي اين شهر که به علت ساخت غيراستاندارد آن به تونل وحشت نيز معروف است و تنها راه ورودي به اين شهر است از نگاه اکثر گردشگران يکي از جاذبه‌هاي خاطره انگيز، زيبا و ديدني به خصوص براي کودکان است. با گذر از تونل وحشت وارد شهر کلات مي‌شويد و هر رهگذري با ورود به اين شهر در بدو امر متوجه تفاوت شکل ظاهري اين شهر با ديگر شهرها مي‌شود.

 
طولي بودن شهر و عرض کم خيابان و تک خيابان بودن شهر و از همه مهم‌تر ترافيک روان اين شهر باعث مي شود گردشگران وقت بيشتري در تماشاي آثار تاريخي و باستاني صرف کنند و نگران مسائل ترافيکي در اين شهر نباشند، چرا که در شهر کلات تاکنون هيچ راننده خودرو يا عابر پياده‌اي پشت چراغ قرمز توقف نکرده و جريمه نشده است!

 
در شهر کلات به علت وضعيت طبيعي و طولي بودن شهر يک خيابان اصلي بيشتر وجود ندارد و بيش از 90درصد ترددها در آن صورت مي گيرد. عبور از اين خيابان قديمي و ديدن عرض کم خيابان مي تواند يکي ديگر از جاذبه هاي اين شهر باشد چرا که در اين خيابان نه چهارراهي است و نه چراغي و نه پل عابر پياده اي.»

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان