جنجال جهانی واکسن حلال برای اولین بار در دنیا !!!

جنجال جهانی واکسن حلال برای اولین بار در دنیا !!!

جنجال جهانی واکسن حلال برای اولین بار در دنیا !!!

 

به گزارش نازوب، یکی از شرکت های پزشکی مشهور در مالزی تصمیم گرفته است تا سال 2017، واکسن های حلال توزیع نماید. تولید چنین محصولاتی تا به حال در عرصه جهانی سابقه نداشته است.

 

نازوب، جمیل بیدین (Jamil Bidin)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت مالزیایی اذعان داشته است که شرکت در حال اجرای برنامه های مورد نظر برای تولید واکسن های حلال است و قصد دارد در کوتاه ترین زمان ممکن، این واکسن ها را وارد بازار نمایند. این واکسن ها با نظارت دانشمندان علوم پزشکی و همینطور روحانیون مذهبی ساخته و برای درمان مننژیت، هپاتیت و عفونت های مننگوککی استفاده می شوند.

 
نزدیک به 100 میلیون دلار بودجه برای این کار کنار گذاشته شده است و شرکت HDC به همراه یکی از شرکت های سعودی وعده تولید این واکسن تا سه سال آینده را داده اند.

وزیر صنعت و تجارت مالزی همچنین بیان داشت که :”مسلمانان می توانند با خیال راحت از این دارو استفاده کنند، بدون اینکه ترسی از نامشروع بودن آن داشته باشند.”

 

تولید کنندگان این واکسن های حلال از مواد غذایی موجود در حیواناتی استفاده می کنند که براساس دستور شرع و اسلام کشته می شوند و تولید کنندگان آن از مصرف گوشت خوک خودداری می نمایند. طریقه کشتن حیوانات در دین اسلام به این صورت است که آن حیوان با نام خدا، در جهت قبله و با چاقوی تیز از گردن کشته شده باشد. روحانیون اسلامی معتقد هستند که قانون الهی شامل ذکر نام خدا در هرکاری از اول زندگی تا ابد است و هنگام کشتن حیوان نیز باید از خداوند یاد شود.

هم اکنون، محصولات حلال دیگری هم مانند لوازم آرایش، لباس، دارو و سیستم های مالی حلال وارد بازار شده اند.

مالزی، یکی از کشورهای مسلمانی است که در عرصه جهانی به توزیع انواع محصولات حلال می پردازد. این کشور برای اولین بار در دنیا، در سال 2004، ماهنامه ای درباره تجارت جهانی محصولات حلال راه اندازی کرد. ترکیه نیز از کشورهای مسلمانی است که در این زمینه تحقیق و پژوهش می کند و قصد دارد محصولات حلال را در سراسر جهان گسترش دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان