ramazan
ramazan

راهنمای جامع و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته کنکور سراسری 97

مجموعه : مقاله و تحقیق
راهنمای جامع و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته کنکور سراسری 97

راهنمای جامع و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

دغدعه و نگرانی داوطلبان و خانواده ها بیشتر بخاطر عدم آگاهی از انتخاب رشته برای آزمون سراسری و کنکور می باشد نازوب در این بخش برای شما داوطلبان عزیز مهم ترین عواملی که در انتخاب رشته شما نقش بسزا و مهی را دارد بیان می کنید باشد که با راهنمایی های جامع این بخش بهترین انتخاب رشته را داشته باشید. مقاله و تحقیق

 

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور سراسری 97 ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند. اما متاسفانه هر ساله برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری و به دلیل اشتباه در انتخاب رشته یک سال دیگر باید برای راه یابی به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه شان تلاش کنند.

 

بنابراین بی اطلاع بودن داوطلبان از نحوه صحیح انتخاب رشته می تواند باعث از بین رفتن تلاش یک ساله آن ها شود. به همین خاطر در این مقاله به طور کاملا اختصاصی به بررسی تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسری از جمله زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97، تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 97، تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 و زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 پرداخته ایم تا داوطلبان با آگاهی و آمادگی کامل برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری سال 97 اقدام کنند. برای آگاهی از موارد ذکر شده ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

طبق روال هرساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری سایت سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می نماید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که شما داوطلبان می بایست برای تمامی گروه های آزمایشی ( علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان) دفترچه جداگانه تهیه کنید.

 

 

مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری بهترین راه برای آگاهی از لیست رشته های کنکور سراسری، کد رشته محل های کنکور سراسری، ظرفیت پذیرش رشته ها و … می باشد.شما داوطلبان می بایست با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت اینترنتی اقدام به انتخاب رشته نمایید.

 

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری شما حق انتخاب 150 کد رشته محل را خواهید داشت که پیشنهاد می کنیم انتخاب های خود را طبق رتبه، علاقه و همچنین با درنظر گرفتن آینده شغلی بچینید و پس از اتمام این مرحله از دریافت کد 15 رقمی خود غافل نشوید.

 

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97

در خصوص زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97 توجه داشته باشید که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 97 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 97 اقدامات لازم را انجام دهند. طبق روال هرساله زمان در نظر گرفته شده برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از نیمه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد و تا اواخر مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست در مدت زمان معین شده اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نمایند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم معمولا در نیمه اول شهریور ماه انجام می شود.

 

 

داوطلبان می توانند با استفاده از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در زمان تعیین شده به صورت اینترنتی اقدام نمایند. داوطلبان امکان انتخاب از 150 کد محل را در مرحله انتخاب رشته خواهند داشت. همچنین به خاطر بسپارید در انتخاب رشته کنکور سراسری دریافت کد 15 رقمی برای تکمیل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری فراموش نشود.

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 97

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 97 امکان انتخاب 150 کد رشته محل راخواهند داشت. درضمن به خاطر داشته باشید که پس از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از دریافت کد 15 رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد، غافل نشوید.

در وهله اول از عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور، در نظر گرفتن میزان علاقه شما داوطلبان به رشته محل ها و همچنین آینده شغلی آن می باشد. بنابراین سعی کنید در مرحله انتخاب رشته تمامی موارد تاثیرگذار در انتخاب رشته را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور 97 و آگاهی از تمامی موارد مربوط به انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها، ظرفیت ها کد رشته ها و… بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه ی رشته های مورد علاقه خود را جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت کنید.

رشته های خود را به 3 دسته انتخاب های خوشبینانه، انتخاب های معقولانه و انتخاب های بدبینانه تقسیم بندی کنید. پس از تقسیم بندی 20 درصد از کل رشته ها را در لیست انتخاب های خوشبینانه قرار دهید و سپس 50 درصد را در لیست انتخاب های معقولانه و 30 درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار دهید.

 

بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را از لیست خود حذف نمایید. در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید .در نهایت پس از انجام انتخاب رشته ویرایش و تغییرات نهایی در انتخاب های خود را انجام دهید.

 

 

رتبه قبولی رشته محل های پرطرفدار

جهت اطلاع شما در جدول زیر رتبه و رشته محل قبولی داوطلبان برخی رشته ها را قرار داده ایم:

برای تماشای جدول در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید

 

راهنمای جامع و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته کنکور سراسری 97

 

 

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 97

در خصوص سهمیه ها و تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری برای داوطلبان پرسش های مختلفی مطرح می شود. لازم است بدانید که سهمیه ها انواع مختلفی دارند که در انتخاب رشته هم تاثیر گذار هستند.

درباره سهمیه مناطق هم لازم است بدانید که این سهمیه برای تمام داوطلبان کنکور سراسری اعمال می شود و به هر کدام از داوطلبان یکی از سهمیه های منطقه 1 ، 2 یا 3 تعلق می گیرد. معمولا داوطلبانی که سهمیه منطقه 1 داشته باشند قبولی سخت تری نسبت به داوطلبان منطقه 3 دارند. سهمیه منطقه 1 برای مناطقی که از لحاظ رفاهی در درجه بالاتری قرار دارد درنظر گرفته شده و سهمیه مناطق 2 و 3 هم به ترتیب برای مناطق با امکانات کمتر اعمال می شود.

 

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نیمه اول شهریور ماه مشخص خواهد شد و نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شده اند می بایست نسبت به ثبت نام حضوری خود در دانشگاه پذیرفته شده اقدام نمایند اما داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 97 شرکت نمایند و بار دیگر شانس خود را جهت قبولی در دانشگاه امتحان نمایند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان