ramazan
ramazan

معرفی 8 غذایی که به شما حس و حال خوب میدهد

مجموعه : تغذیه مناسب
معرفی 8 غذایی که به شما حس و حال خوب میدهد

معرفی 8 غذایی که به شما حس و حال خوب میدهد

 

تغذیه یکی از اصلی و مهم ترین سبک های صحیح زندگی باید باشد تا فرد بتواند حس و حال و شادابی همیشگی و جاودانه داشته باشد متاسفانه در دنیای مدرن امروز این جمله و اهمیت آن بسیار کم رنگ شده است بخش سلامت و تغذیه مناسب سایت نازوب به شما 8 نوع خوراکی یا غذا را معرفی می کند که بی شک به شما نشاط و سرحالی می بخشد. با ما همراه باشید.

 

اتفاقات زیادی هستند که می­توانند حال شما را بد کنند و برخی از آنها حتی از کنترل شما خارج است. اما انجام چندین حرکت هوشمندانه که حالات جسمی و ذهنی­تان را بهبود بخشد، دست خود شماست.

 

اگر شما نمی­توانید کابینت آشپزخانه خود را باز کرده و خلق و خوی خوب را از قفسه بردارید، چند مورد در آن قفسه وجود دارد که می­تواند به آرامی به شما کمک کند تا احساس شادمانی بیشتری داشته باشید. می­توانید مصرف غذاهایی که خلق و خوی شما را به سرعت بهبود می­بخشد را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

 

 

این مواد غذایی به شما کمک میکند که حال خوبی داشته باشید:

کنسرو ماهی

می­دانید که مصرف ماهی ­های غنی از امگا-3، نه تنها از بروز سرطان جلوگیری می­کند بلکه باعث بهبود حالات روحی شما شده و مشکلات خلق و خوی شما را با تأثیرگذاشتن برروی انتقال­ دهنده­ های عصبی «شادی­ ساز» به وسیله کاهش التهابی که می­تواند به سلول­های مغزی آسیب بزنند، بهبود بخشد.

 

اگر ساردین دوست دارید، امگا-3 بیشتری دریافت کنید. متأسفانه، شما نمی­توانید توقع داشته باشید که یک قوطی کنسرو ماهی، شما را به درخشان­ترین حالت روحی ببرد مگر اینکه چندین وعده در هفته ماهی کنسرو شده به خصوص ساردین و شاه­ ماهی مصرف کنید. اگر شما علاقه ­ای به خوردن ماهی ندارید، به جای آن روزانه یک قرص روغن ماهی بخورید.

 

 

دانه بذر کتان

می­توانید از فواید بهبود دهنده­ های خلق و خو به­ وسیله اضافه کردن مقداری از این دانه، که یکی از منابع گیاهی امگا-3 است، به وعده­ های غذایی خود استفاده کنید. این دانه در حال حاضر یک ماده محبوب برای اسموتی­ها، غلات و ماست به حساب می­آید. به دلیل اینکه این دانه، فوق­ العاده پوسته محکمی دارد، ابتدا آن را در یک غذاساز یا دستگاه خردکن، خرد کنید تا مواد مغذی آن بتواند جذب سیستم بدنی شما شود.

 

معرفی 8 غذایی که به شما حس و حال خوب میدهد

 

روی نقش بزرگی در عکس­ العمل مغز و بدن ما در مقابل استرس ایفا می­کند

 

 

قارچ خشک شده

این گیاه، یک منبع بسیار خوب از ویتامین ب6 است که پیریدوکسین نامیده می­شود و به ساخت هورمون سرتونین کمک می­کند. کم بودن سطح سرتونین با افسردگی در ارتباط است. اما خلق و خوی شما تنها چیزی نیست که تحت تأثیر کمبود ویتامین ب6 است، بلکه خستگی مفرط و احساس بیماری نیز به این مسأله مرتبط است.

حتی یک میلی­ گرم کمتر از این ماده مغذی حیاتی، می­تواند تأثیر منفی بر روی سیستم عصبی شما بگذارد. علاوه بر این، کمبود ویتامین ب6، ارتباط مستقیم با افسردگی دارد.

 

خانم­های زیر 50 سال، روزانه به 2/1 میلی ­گرم و خانم­های بالای 50 سال، روزانه به 5/1 میلی­گرم از این ویتامین نیاز دارند. آقایان پایین 50 سال به 3/1 میلی­گرم و بالای 50 سال به 7/1 میلی­گرم احتیاج دارند.

 

 

عدس

اسیدفولیک به طور طبیعی در غذاها یافت می­شود و فولات نام دارد. نزدیک چهل درصد از افرادی که دچار افسردگی هستند، کمبود اسیدفولیک دارند. افراد بزرگسال در یک روز به 400 میکروگرم و خانم­های باردار به 600 میکروگرم نیاز دارند. یکی از بهترین منابع برای فولات که در آشپزخانه­ ها موجود است، عدس پخته است که در هر پیمانه آن 358 میکروگرم فولات وجود دارد.

 

 

بادام هندی

محققین دریافته­ اند که روی نقش بزرگی در عکس­ العمل مغز و بدن ما در مقابل استرس ایفا می­کند. کمبود این ماده معدنی حیاتی می­تواند منجر به افسردگی، پرخاشگری و اختلالات یادگیری و حافظه شود. محققان ایتالیایی کشف کرده ­اند که اصولاً میزان روی در خون افرادی که دچار افسردگی هستند، پایین ­تر است.

میزان روی مورد نیاز روزانه افراد 8 میلی ­گرم برای خانم­ها و 1 میلی­گرم برای آقایان است که یک انس ابادام هندی دارای 6/1 میلی­گرم روی است.

 

معرفی 8 غذایی که به شما حس و حال خوب میدهد

 

کم بودن سطح سرتونین با افسردگی در ارتباط است

 

 

غلات غنی شده

اگر شما حال روحی خوبی ندارید، برای صبحانه غلات کامل را انتخاب کنید. این صبحانه قدرت بهبود دهی خلق و خوی شما را به میزان دو برابر بهتر از وضعیت کنونی دارد. بعضی از این غلات با اسید فولیک غنی شده ­اند. (برچسب روی جعبه را با دقت مطالعه کنید). همچنین یک وعده غلات صبحانه غنی شده می­تواند 25 درصد از میزان مورد نیاز روزانه روی را مرتفع سازد.

 

 

نخود

نخود یک منبع خوب از منیزیم است و دریافت میزان کافی از منیزیم بر روی سطح سروتونین تأثیر می­گذارد که خود باعث بهتر شدن خلق و خوی شما می­شود. کمبود این ماده معدنی با افزایش ریسک ابتلا به افسردگی و اضطراب ارتباط دارد.

 

 

شکلات تلخ

دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، یک تکه شکلات بسیار تلخ بخورید. این خوراکی خوشمزه با پیغام­برهای شیمیایی مغز که مسئول تنظیم میزان انرژی خلق و خو هستند، ارتباط متقابل دارد.

 

بهترین مطالب مرتبط

این غذاها را شب قبل از عروسی تان نخورید؟!

عواملی که شما را بی حوصله و کسل می کند

خوراکی هایی که تمرکز را 100 درصد تقویت می کند

روش های طبیعی برای تقویت حافظه

7 نکته برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان

امشب لذت جنسیتان را چند برابر کنید/ویژه افراد متاهل


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان