ramazan
ramazan

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

هاستل چیست؟ تا کنون اسم آن را شنیده اید؟ اطلاعاتی از آن دارید؟ هاستل جدیدترین مکان اقامتی در ایران. چه تفاوتی با هتل، آپارتمان، مسافرخانه، ویلا، پنت هاوس و… دارد.

در ادامه با مطالعه این بخش به ویژگی های جدیدترین محل اقامت در ایران یعنی هاستل آشنا شوید.

 

معرفی هاستل جدیدترین مکان  اقامتی در ایران و نکاتی که باید بدانید

هاستل یک مکان متفاوت از هتل و مسافرخانه است که تجربه‌ای جدید در سفر را برای شما به ارمغان می‌آورد. در هاستل‌ها، تعداد افرادی که در یک اتاق ساکن می‌شوند، از هتل و مسافرخانه بیشتر است و ممکن است حتی با افرادی غریبه، هم‌اتاقی شوید.

هاستل

هرچند این موضوع در نگاه اول چندان جذاب نیست، اما این تجربه گروهی برای بسیاری از مسافران به نکته‌ای مثبت در سفر تبدیل شده است. البته این موضوع را در نظر بگیرید که در اغلب موارد، تنها یک یا دو تخت هاستل‌ها اجاره می‌رود و معمولاً با یک اتاق کاملاً پر، روبرو نخواهید شد.

هزینه پایین سفر، در کنار امکانات شخصی مناسب باعث شده تا هاستل به بهترین گزینه برای بک پکر‌ها و گردشگرانی تبدیل شود که قصد دارند هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند. با علم به این موضوع، ما در برترین‌ها به سراغ معرفی فواید و مشکلات هاستل‌ها رفته‌ایم و البته به روش‌های صحیح برای انتخاب یک هاستل مناسب نیز خواهیم پرداخت.

 

هاستل چیست؟

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

تاریخچه هاستل

اولین هاستل در سال ۱۹۱۲ در شهر آلتنا در آلمان بنا شد و در طول یک قرن، این روش متفاوت از هتل‌داری، به شهر‌ها و کشور‌های دیگر جهان منتقل شد. عبارت هاستل از ترکیب دو واژه‌هاست (Host) به معنی میزبان و هتل (Hotel) به وجود آمده است که در عمل به صمیمیت این فضای اقامتی اشاره دارد.

هاستل یک هتل ارزان‌قیمت است که شباهت زیادی به مهمان‌پذیر و پانسیون دارد. البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که تجربه استفاده از هاستل را، منحصربه‌فرد می‌کند. در هاستل‌ها هر مسافر یک تخت دارد که معمولاً در اتاق‌های ۲ تا ۸ تختی قرار می‌گیرند.

هرچند نمی‌توان قانونی ثابت را برای هاستل‌ها در نظر گرفت، اما در اغلب موارد، سرویس بهداشتی و حمام، بین اتاق‌ها مشترک است. در واقع همین اشتراک در اتاق و سرویس بهداشتی باعث شده تا هزینه‌های یک هتل، بین مهمان‌های یک هاستل، تقسیم شود.

این موضوع را در نظر بگیرید که اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، اجاره چندین تخت در یک هاستل می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه سفر، تجربه‌ای به‌یادماندنی را نیز برای شما پدید بیاورد. در سفر‌های شخصی نیز با اشخاصی جدید آشنا خواهید شد و اطلاعات عمومی بهتری از محل سفر دریافت خواهید کرد.

در اغلب موارد، تیم مدیریتی هاستل‌ها بسیار صمیمی هستند و حس یک تجربه گروهی را به شما منتقل می‌کنند. در هاستل‌ها خبری از پیشخدمت و رستوران نیست و معمولاً یک آشپزخانه مجهز و البته مشترک، در اختیار مسافران قرار داده می‌شود.

 

فواید هاستل

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

علاوه بر کاهش هزینه‌ها که پیش‌ازاین به آن اشاره شد، هاستل‌ها فوایدی دارند که می‌توان به آن پرداخت. بسیاری از افراد از محیط خشک و رسمی هتل‌ها فراری هستند و به دنبال مکانی می‌گردند که بیشترین شباهت را به یک تجربه گروهی، اما خانگی داشته باشد.

در هاستل‌ها می‌توانید با کاهش هزینه‌ها، مدت بیشتری را در سفر باشید. همین موضوع باعث شده که در سفر‌های بین‌المللی، هاستل به گزینه‌ای امن و مناسب تبدیل شود. این موضوع را در نظر بگیرید که اغلب هاستل‌ها بسیار تمیز هستند و در عمل تفاوت چندانی با یک هتل ندارد.

درست مثل مکان‌های اقامتی لوکس، هاستل‌ها نیز در نزدیکی محل‌های توریستی، بازار و بسیاری مکان‌های تفریحی قرار دارند. تعدادی از هاستل‌ها، اتاق‌های خصوصی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهند که البته هزینه‌ای بیشتر را به شما تحمیل خواهد کرد. یک اتاق خصوصی در هاستل، شباهت زیادی به اتاق یک هتل دارد، با این تفاوت که از حمام و سرویس، خبری نیست.

امکانات گروهی مثل آشپزخانه و سیستم شستشو لباس نیز وجود دارد که خود شخص باید برای استفاده از آن اقدام کند. معمولاً یک صبحانه ساده نیز در هاستل‌ها سرو می‌شود که انتظار چندانی نباید از آن داشت.

مشکلات هاستل

هاستل

شاید مهمترین ایراد یک هاستل، کمبود امنیت آن در مقابل یک هتل مجهز باشد. هرچند مدیریت صحیح در یک هاستل می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند. به‌عنوان یک توصیه کلی در سفر، بهتر است از حمل وسایل با ارزش خودداری کنید و این موضوع در استفاده از هاستل نیز صدق می‌کند.

تجربه‌های مشترک مثل حمام و آشپزخانه نیز در بعضی موارد، مشکلاتی را منجر خواهد شد که با صبوری و تجربه بیشتر در استفاده از این سرویس متفاوت، می‌توان آن‌ها را پشت سر گذاشت.

 

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

هاستل در ایران

هاستل

مفهوم کلی هاستل در ایران، یک روش جدید اقامتی به حساب می‌آید که نه مسافران اطلاعات چندانی از آن دارند و نه حتی دست‌اندرکاران آن، تجربه لازم را در این زمینه کسب کرده‌اند.

از سوی دیگر شاید عبارت هاستل در ایران، مفهومی جدید باشد، اما این روش از سفر، شباهت زیادی به کاروانسرا‌های قدیمی ایرانی دارد. هاستل‌های زیادی در ایران وجود ندارد و بیش از نیمی از آن‌ها نیز تنها به مسافران خارجی، خدمات ارائه می‌دهند.

با تمام این کمبودها، هنوز هم می‌توانید در ایران، یک هاستل مناسب را برای سفر و اقامت پیدا کنید. تجربه شخصی مسافران نشان می‌دهد که هاستل‌ها در ایران از پانسیون‌ها و مسافرخانه‌ها تمیزتر هستند و صمیمیت بیشتری در این مکان‌ها وجود دارد.

چگونه یک هاستل مناسب را انتخاب کنیم؟

هاستل

با پیشرفت فناوری، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های گردشگری، بهترین راه برای انتخاب هرگونه محل اقامت، استفاده از اینترنت است. بهتر است برای پیدا کردن هتل، مسافرخانه، ویلا یا هاستل، به وب‌سایت‌های مشهور در این زمینه مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که یک وب‌سایت گردشگری مناسب باید مجوز‌های قانونی را کسب کرده باشد تا در صورت بروز مشکلات بتوان پیگیری‌های لازم را انجام داد. بر خلاف هتل‌ها، یک هاستل از نظر کیفیت با ستاره‌های مختلف دسته‌بندی نمی‌شود. در نتیجه مطالعه نظرات مسافران قبلی می‌تواند راهکاری صحیح برای انتخاب یک هاستل مناسب باشد.

اتاق‌های ۲ تا ۸ نفره، بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند، زیرا شلوغی بیش‌ازحد، تجربه خوب سفر گروهی را به یک خاطره ناگوار در ذهن شما تبدیل خواهد کرد. بهتر است هاستلی را انتخاب کنید که محلی برای نگهداری از وسایل شخصی را در اختیار شما قرار دهد تا امنیت سفر نیز افزایش پیدا کند.

موقعیت مکانی هاستل نیز در انتخاب آن تأثیر گذار است. اگر سفری اقتصادی را مدنظر قرارداده اید، بهتر است هاستل انتخابی، در نزدیکی مکان‌های توریستی و بازار باشد. دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از دیگر نکات مثبت در انتخاب یک هاستل ارزان، اما مناسب است.

در خارج از ایران، هاستل‌ها دارای یک اتحادیه بین‌المللی با وب‌سایت‌های مشخص هستند که بهترین راهکار سفر را در اختیار شما قرار می‌دهند. تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند در انتخاب یک هاستل بین‌المللی مناسب، به شما کمک کند. کارت اشتراک هاستل نیز برای گردشگرانی مناسب است که سفر‌های خارجی زیادی را تجربه می‌کنند و می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. این کارت اشتراک در تمامی هاستل‌های عضو اتحادیه جهانی، قابل‌استفاده است.

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

در ایران نیز هرچند تعداد هاستل‌ها محدود است، اما باز هم با مراجعه به سایت‌های معتبر و بررسی هزینه‌ها، می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در این وب‌سایت‌های اختصاصی برای رزرو هتل و اتاق، امکان مقایسه از نظر قیمت، کیفیت و تجربه کاربران وجود دارد.

بهتر است در صورت وجود هرگونه پرسش در ذهن شما، با اپراتور وب‌سایت و سرویس موردنظر، مشورت کنید. درامد این وب‌سایت‌ها از تجربه مناسب شما در سفر تأمین می‌شود و تلاش زیادی را برای رضایت شما انجام خواهند داد. یک وب‌سایت معتبر و مناسب، وب‌سایتی است که بهترین سیستم پاسخگویی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با انتخاب یک وب‌سایت مناسب، بررسی تجربه کاربران و مسافران پیش از شما و البته هماهنگی با هزینه مد نظر، می‌توانید یک هاستل، اتاق، مسافرخانه، هتل یا حتی ویلا را برای خود رزرو کنید. هرچند ما در برترین‌ها پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار در یک هاستل مناسب اقامت کنید و تجربه‌ای جدید را به خاطرات خود بیفزایید.

سایر ویژگی های هاستل و نکاتی که باید بهش توجه کنیم

۱. انواع اتاق ها در هاستل

همونطور که قبلا گفتم اتاق های هاستل معمولا از نوع مشترک هست که به اون دورمیتوری یا دورم (Dormitory) گفته میشه. مسلما اتاق های با تخت کمتر بهتره و قیمت هاش هم معمولا (نه همیشه) بیشتر هست.

بعضی وقت ها اتاق های با تعداد تخت پایین خیلی کوچک و خفه هستند طوری که ممکنه ترجیح بدم اتاق با تعداد تخت بیشتر (شلوغ تر) بگیرم. با دیدن عکس ها میشه این موضوع رو فهمید.

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

هاستل من در شهر اسپلیت کرواسی تنها هاستلی بود که دیدم اتاق ۳ تخته داشت.

یک سری از هاستل ها اتاق های پرایوت و خصوصی هم دارند که خوب قطعا قیمتش بیشتر از دورم هست.

اتاق های هاستل از یک جهت دیگه هم تقسیم بندی میشند: اتاق مخصوص خانم ها و اتاق میکس. تعداد بسیار بسیار کمی هاستل هستند که اتاق نوع سوم یعنی اتاق های مخصوص آقایان داشته باشند. معمولا هاستل های وابسته به کلیسا یا خیریه های مذهبی دو نوع دورمیتوری مخصوص آقایان و خانم ها دارند و اتاق میکس ندارند.
هاستلی در شهر فلورانس ایتالیا که حدود ۳۰ تا تخت در یک سالن داشت و شبیه سربازخانه بود.

۲. انواع تخت در هاستل

تخت ها در هاستل ها بطور کلی به دو دسته یک طبقه و دو طبقه (Bunk bed) تقسیم میشند. بعضی از هاستل ها نوع تختشون رو مینویسند ولی اگر اشاره نکردند هم توی عکس میشه دید.

انتخاب من معمولا تخت پایین هست مگر اینکه فاصله تخت بالا و پایین اینقدر کم باشه که نشه نشست!

تقسیم بندی بعدی تخت جنسش هست، چوبی و فلزی. من سعی میکنم هاستلی انتخاب کنم که تختش چوبی باشه، چون تخت های فلزی زیاد صدا میدند و خصوصا اگر دو طبقه باشه با تکون خوردن یک نفر هر دو تخت میلرزه.
تخت های فلزی خوب نیستند خصوصا اگر دو طبقه باشند.

با عوض شدن هر مسافر ملحفه اون تخت هم عوض میشه. در صورت حساس بودن میتونید ملحفه خودتون رو داشته باشید، من در این مورد حساس نیستم. بعضی از هاستل ها برای ملحفه یکی دو دلار اضافه تر می گیرند. موقع رزرو دقت کنید عبارت Linen included نوشته شده یا نه.

نکته دیگه ای که خیلی مهمه اینه که کنار هر تخت پریز برق و لامپ مطالعه باشه یا نه. هاستل های خوب این دو مورد رو حتما دارند. در هاستل های بد ممکنه در کل یک اتاق ده تخته، دو تا پریز برق باشه!

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

یک هاستل خوب برای هر تخت یک پریز برق داره. هاستل دولفین در شهر سارانده کشور آلبانی

۳. سرویس بهداشتی

دستشویی و حمام در هاستل مشترک هست. مثلا فرض کنید یک هاستل ۷ تا اتاق ۶ تخته داشته باشه، ۵ تا دستشویی و ۴ تا حمام هم داره که همه استفاده می کنند.

بعضی از هاستل ها سرویس بهداشتی خانم ها و آقایان جدا هست. بعضی از هاستل ها هم داخل هر دورم سرویس بهداشتی داره، این اتاق ها رو سعی می کنم انتخاب نکنم چون معمولا سر و صدای افراد موقع استفاده از سرویس بهداشتی و حمام زیاده. مورد دیگه ای که برای من اهمیت داره اینه که دستشویی و حمام کنار هم باشند.

تعداد حمام و دستشویی مهمه که در صورت کم بودن ترافیک زیادی ایجاد میشه. این رو از کامنت مسافرهای قبلی میشه فهمید. همینطور عکس هایی که خود هاستل میذاره میتونه معیاری برای تشخیص تمیز بودن سرویس بهداشتی هاستل باشه.

۴. کمد یا لاکر

خیلی از نگرانی ایرانی ها در مورد هاستل امنیت وسایلشون هست. تقریبا همه هاستل ها لاکر (Locker) دارند. کمد که سایزش در هاستل های مختلف فرق داره و میتونه جعبه کوچکی باشه که فقط وسایل ارزشمندتون توش جا بشه یا اونقدر بزرگ باشه که کوله پشتی و چمدان هم توش جا بشه.

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

این لاکر ها معمولا قفل ندارند و تهیه قفل بر عهده مسافر هست. تقریبا همه بک پکر هایی که هاستل میرند یک قفل کوچک همراه خودشون دارند. در صورت نداشتن قفل میشه از هاستل خرید که من توصیه نمی کنم.

بهترین لاکرها اون هایی هستند که داخلشون پریز برق داره. توی یک هاستل در پرتغال تخت من دو تا لاکر داشت، یک بزرگ زیر تخت و یک کوچک بالای سرم واسه گذاشتن اشیا کوچک و موبایل و …
هاستل خانگی در شهر برات آلبانی. کمد زیر تخت خیلی بزرگ و جادار بود. خود تخت و تشکش هم عالی بود.

۵. هاستل هایی با باغ و حیاط و استخر

ممکنه یک هاستل امکاناتی مثل فضای باز پشت بام، حیاط، تراس با منظره عالی و حتی استخر باشه، ولی این هاستل ها تعدادشون خیلی کمه. هاستلی به اسم چیلی بک پکرز در کامپالا پایتخت اوگاندا یادمه که استخر و باغ بسیار بزرگ داشت. خوب اونجا زمین ارزونه و امکانش رو دارند توی شهر همچین هاستلی داشته باشند.
وقتی میگم استخر منظورم به این کوچکیه 🙂 هاستل فلفل قرمز در کامپالا پایتخت اوگاندا

پشت بام باحال هاستل من در لیما پایتخت پرو

استخر پر از توپ جزو امکانات سرگرمی هاستل آره در لیسبون پرتغال بود

اگر هاستل حیاط و درخت داشته باشه معمولا شب ها نسیم خنک داره ولی پشه هاش هم زیادتره.

۶. حیوان خانگی در هاستل

سگ، گربه، خوک، گوسفند، خرگوش و سایر حیوانات خانگی خوبه ولی به شرطی که هاستل حیاط داشته باشه و این ها توی حیاط باشند. هاستلی که داخلش حیوان خانگی داشته باشه معمولا خیلی تمیز نیست و من سعی می کنم انتخاب دیگری داشته باشم. من حیوانات رو دوست دارم ولی تمیزی هم برام مهمه.

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

در آفریقا هاستل ها ممکنه میمون هم توی حیاط داشته باشند.

 

۷. وای فای و اینترنت

۹۹ درصد هاستل هایی که من رفتم اینترنت رایگان داشتند. یعنی اگر هاستل اینترت نداشته باشه یا قطع و صل بشه یا ضعیف باشه اصلا به درد نمیخوره. سابقه داشته بدلیل اینترنت بد هاستلم رو عوض کردم.

بعضی هاستل ها کامپیوتر و پرینتر هم برای استفاده رایگان دارند.

۸. تابلو اعلانات

به تابلو اعلانات که در ورودی، پذیرش یا سالن عمومی هاستل هست دقت کنید. اطلاعیه هایی مثل تورهای ارزان، کسانی که دنبال همسفر هستند، کسانی که قصد فروش چیزی مثلا ماشین داشته باشند و یا فرصت های شغلی ساده مثل کار در بار و رستوران و هاستل رو میتونید پیدا کنید. این دو مورد آخر بیشتر توی هاستل های استرالیا و نیوزلند دیدم.

 

۹. بار و رستوران در هاستل

اگر یک هاستل بار داشته باشه سعی می کنم انتخابش نکنم. داشتن بار یعنی سر و صدا تا پاسی از شب در هاستل.

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

۱۰. صبحانه هاستل

اگر دیدید صبحانه هم جزو قیمت هاستل بود خیلی انتظار بالایی ازش نداشته باشید. معمولا صبحانه هاستل ها کورن، شیر، نون، کره و مربا هست. البته که هاستل با صبحانه خیلی خوب هم هست ولی تعدادشون خیلی کمه!

 

۱۱. وسایل حمام داشته باشید

هاستل با هتل تفاوت داره و تقریبا هیچ هاستلی به شما شامپو و صابون نمیده. حتی ممکنه برای حوله هم پول پرداخت کنید. داشتن دمپایی وقتی به هاستل میرید جزو واجباته.

۱۲. مقررات سکوت رو رعایت کنید

معمولا از ۱۰-۱۱ شب تا ۷ صبح زمان آرامش هست و هاستل ها از همه میخواند توی این بازه زمانی سر و صدا نکنند و حتی آشپرخانه در این زمان بسته میشه.

البته در سایر زمان ها هم بهتره وقتی به موسیقی گوش میدید از هدفون استفاده کنید (بویژه داخل دورم).

اگر نصف شب تردد دارید چراغ اتاق رو روشن نکنید و از چراغ موبایلتون استفاده کنید. اگر صبح زود میرید از شب قبل وسایلتون رو جمع کنید تا با سر و صدا بقیه رو بیدار نکنید.

۱۳. خجالتی نباشید

وقتی میبینید چند نفر توی لابی با هم صحبت می کنند یا بازی می کنند، برید خودتون رو معرفی کنید و بهشون بپیوندید، این کار مرسومه. این رو هر سری به خودم میگم چون من خجالتی هستم.

 

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

۱۴. امنیت هاستل

در کل هاستل ها امن هستند، کسانی که میاند اونجا از قشر متوسط هستند و کسی وسایل گرون قیمت با خودش نداره، ولی بهتره وسایل ارزشمندتون رو جلوی چشم نذارید. تا میتونید از کمد و لاکر استفاده کنید.

۱۵. ساعت خاموشی یا کرفیو (Curfew)

بعضی از هاستل ها از ۱۰ -۱۱ شب تا صبح درب ورودیشون بسته میشه و مسافر توی اون ساعت اگر بیرون باشه تا صبح بیرون میمونه. معمولا در شهرهایی که امنیت کمه هاستل ها کرفیو دارند.

۱۶. گوش گیر (Ear Plug) داشته باشید

بزرگترین مشکل من با هاستل افرادی هست خر و پف می کنند. متاسفانه اگر چیزی داخل گوشم بذارم هم خوابم نمیبره. در شرایط خیلی حاد میرم شخصی که خر و پف میکنه رو بیدارش میکنم و ازش میخوام با عوض کردن موقعیتش خر و پف نکنه …

۱۷. شستشوی لباس

در خیلی از هاستل ها شستشوی لباس ممنوعه اگرچه سختگیری زیادی در این مورد نمیشه. خیلی از هاستل ها ماشین لباسشویی دارند که هزینه یکبار استفاده میتونه از ۱ تا ۵ دلار باشه.

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

What is Hastel? Latest places in Iran + Pictures

۱۸. غذا در دورمیتوری

خوردن غذا و میوه و نگهداری اون در داخل اتاق (بویژه اگر بودار باشه) حرکت جالبی نیست، انجام ندید.

۱۹. استفاده اضافه از هاستل

تقریبا همه هاستل ها بعد از چک اوت کردن به شما اجازه میدند از فضای عمومی هاستل و اینترنتش استفاده کنید. در صورت خالی بودن ممکنه با چک اوت دیر هنگام رایگان هم موافقت کنند. هاستل ممکنه اتاق چمدان داشته باشه که بهتون اجازه میده برای یک روز یا بیشتر چمدان یا کوله پشتیتون رو اونجا امانت بذارید.

۲۰. بیعانه

علاوه بر هزینه هاستل که موقع ورود باید پرداخت کنید، ممکنه پولی به عنوان بیعانه از شما گرفته بهش که موقع چک اوت و تحویل کلید و حوله بهتون برمیگرده.

۲۱. مالیات شهر

شهرداری برخی از شهرها از هتل ها و هاستل ها مبلغی رو در ازای هر شب مسافر که اونجا اقامت داره دریافت میکنه. در هتل ها معمولا این مالیات شهر (City tax) جزو قیمت اتاق هست. در تعدادی از هاستل ها این مبلغ که معمولا بین ۱ تا ۲ دلار برای هر شب هست دیده نشده و موقع ورود علاوه بر قیمتی که قبلا توی اینترنت دیدید باید پرداخت کنید. موقع رزرو هاستل نوشته این مالیات جزو قیمت هست یا نه.

 

 

هاستل چیست؟ جدیدترین مکان در ایران + تصاویر

 

۲۲. تفاوت قیمت رزرو آنلاین و پرداخت بدون رزرو

۹۵ درصد هاستل ها قیمت رزرو آنلاین و قیمتی که بری درب هاستل و اتاق بگیری یکسان هست. بقیه هاستل ها هم که تفاوت داره این تفاوت معمولا زیر ۱۰ درصد هست (میتونه کمتر یا بیشتر باشه).

۲۳. آسانسور

بعضی از هاستل ها ممکنه در طبقه پنج یا شش یک ساختمان قدیمی باشند که آسانسور هم نداره! اگر با چمدان سفر می کنید این هاستل مناسب شما نیست. معمولا توی توضیحات هاستل نوشته میشه که آسانسور داره یا نداره. اما اینکه طبقه چندم هست رو از کامنت مسافرهای قبلی میشه فهمید.

۲۴. کمپینگ در هاستل

تعداد محدودی از هاستل ها فضایی برای کمپینگ دارند. شما میتونید چادر خودتون برای خوابیدن رو استفاده کنید. هزینه کمپینگ قطعا از هزینه تخت کمتره.

۲۵. سایر امکانات

سشوار، چتر و حتی دوچرخه امکاناتی هست که بعضی هاستل ها رایگان به مهمان هاشون میدند. کافیه درخواست کنید.

خط پایانی معرفی جدیدترین مکان های اقامتی در ایران و دیگر کشورها: سعی شد جامع ترین اطلاعات در خصوص هاستل را برای شما عزیزان گردآوری کنیم به امید سفرهای دلنشین و شادی بخش در بهترین هاستل های ایران. گروه ن ا ز و ب

What is Hastel? Latest places in Iran + Pictures


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان