ramazan
ramazan

راحت ترین طرز تهیه ی شیرینی پنجره ای

راحت ترین طرز تهیه ی شیرینی پنجره ای

شیرینی یکی از تنقلات محبوب، دسر یا عصرانه ای است که در تمام عصرهای سال دلچسب و خاطره انگیز می شود اگر یک کاپ قهوه هم چاشنی آن کنید.

مواد لازم برای شیرینی پنجره ای

 

نشاسته نصف ليوان

مخلوط گلاب و آب نصف ليوان

مخلوط آرد برنج و آرد سفيد نصف لیوان

تخم مرغ 2 عدد

زعفران آب كرده 1 قاشق غذاخوري

پودر قند به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

 

راحت ترین طرز تهیه ی شیرینی پنجره ای

سلام به دوستای گل نازوب. در این بخش با طرز تهیه ی شیرینی پنجره ای اشنا میشویم. که یکی از شیرینی های خاص و خوشمزه ایرانی است که به سریعترین و راهترین روش میتونیم ان را تهیه کنید .از اینکه ما را همراهی میکنید خرسندیم.

 

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

مرحله اول:

در کاسه ای گود نشاسته ، آب و گلاب بریزید و با همزن یا چنگال به هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند سپس تخم مرغ ها را تک تک اضافه کنید و خوب به هم بزنید و پس از اینکه خوب مواد مخلوط شدند زعفران را نیز اضافه کنید.میتوانید از زعفران استفاده نکنید ولی برای اینکه  خوش عطر و رنگ شود از زعفران استفاده میشود.

مرحله دوم:

پس از مخلوط کردن مواد ارد برنج یا گندم را به مواد اضافه نمائید و بار دیگر خوب مخلوط کنید سپس به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید ، در این فاصله در تابه ای نچسب روغن فراوانی بریزید و اجازه دهید تا روغن خوب داغ شود ، قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید و حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید قالب نیز کمی داغ شود.

مرحله سوم:

کاسه محتوی مواد شیرینی را نزدیک تابه تان بگذارید و قالب داغ شده را داخل مایع بزنید و چند ثانیه مکث کنید سپس قالب را به سرعت داخل روغن ببرید و با تکان سریع دست تان مایع را از قالب جدا کنید ، هرکدام از شیرینی ها را به مدت 2 دقیقه در روغن سرخ کنید ، به همین صورت تک تک شیرینی ها را سرخ کنید.پس از سرخ شدن شیرینی ها ، آنها را در ظرفی قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود. سپس در ظرف مورد نظر چیده و روی آنها پودر قند یا پودر شکر الک شده بپاشید.

 

راحت ترین طرز تهیه ی شیرینی پنجره ای

 

نکاتی که باید رعایت کرد:

1- اگر روی این شیرینی را با سلفون بپوشانید و در خارج از یخچال نگهداری کنید تا دو هفته قابل استفاده میباشد، مخلوط آرد را قبل از استفاده الک کنید ( به طور کلی آرد مخصوص شیرینی پزی باید حداقل 2 بار و آرد معمولی باشد باید حداقل 10 بار الک شود ) ، اگر پس از مخلوط کردن تمام مواد ، مخلوط دارای ناخالصی یا گلوله های آردی شکل بودند میتوانید مواد را پس از خارج نمودن از یخچال از الک درشت رد کنید.

2- غلظت مواد باید نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد ، اگر مخلوط خیلی شل بود میتوانید از حداکثر 1 قاشق غذاخوری آرد سفید و اگر خیلی سفت بود از نصف استکان شیر سرد معمولی استفاده کنید.

3- هنگام سرخ کردن شیرینی ها قالب باید به اندازه کافی داغ شده باشد ، وقتی قالب را داخل مایع قرار میدهید دقت کنید که تمام قالب را داخل مایع فرو نبرید چون مواد در روغن از قالب جدا نخواهند شد.

4- میتوانید از قالب های متنوع مخصوص شیرینی های پنجره ای برای سرخ کردن شیرینی ها استفاده کنید ، باید در زمان تهیه شیرینی های پنجره ای سرعت عمل بالایی داشته باشید ، میتوانید بجای زعفران از مقدار کمی پودر هل یا پودر کاکائو یا پودر قهوه و … استفاده نمائید.

 

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با انواع تزئین و مدل
شیرینی های مخصوص نوروز
The easiest way to prepare window pastry

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان