پرسه زورگیران افغان در خیابان های پایتخت!

مجموعه : اخبار
پرسه زورگیران افغان در خیابان های پایتخت!
 ساعت هفت بعدازظهر 14 شهریور امسال مأموران کلانتری 129 جامی هنگام گشت زنی در میدان حسن آباد به سه سرنشین یک دستگاه خودرو پالس آبی رنگ مشکوک شدند .

سرنشینان موتورسیکلت به محض مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک تعقیب و گریز ، هر سه نفر دستگیر و در بازرسی از آنها چندین کارت سوخت و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر به همراه یک دستگاه تبلت کشف شد .

همزمان با انتقال سرنشینان موتورسیکلت پالس آبی رنگ به کلانتری ، مأموران با بازرسی کیف دستی کشف شده موفق به پیدا کردن شماره تماس متعلق به جوان دانشجویی شدند که با مراجعه وی به کلانتری 129 و انجام مواجهه حضوری ، بلافاصله هر سه متهم را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار داد .

جوان دانشجو پس از شناسایی متهمان در اظهاراتش به مأموران گفت : به سمت منزل پدرم در خیابان 30 تیر در حال حرکت بودم .

در یک دست ، کیف تبلت قرار داشت و با دست دیگر در حال زنگ زدن در منزل پدرم بودم که ناگهان یک نفر از پشت سر کیف دستی ام را کشید . اول به تصور اینکه یکی از دوستانم در حال شوخی کردن است به موضوع توجه نکرده ولی شدت کشیده شدن به حدی بود که به زمین افتادم .

ناگهان متوجه پسر جوانی با پیراهن سفید و سیاه چهره شدم که پس از سرقت کیف دستی در حال دویدن است . چند متر جلوتر یک دستگاه موتورسیکلت پالس آبی رنگ با دو سرنشین ایستاده بود که این شخص ترک موتور آنها پرید . سعی کردم آنها را تعقیب کنم اما بی فایده بود . نیم ساعت بعد از کلانتری با من تماس گرفتند و گفتند که دزدها را گرفته اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات  در پایگاه هشتم آگاهی ، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود و با بررسی مدارک شناسایی متعلق به متهمان متوجه شدند که این مدارک همگی جعلی و هویت درج شده در آنها متعلق به تعدادی از مالباختگان است که متهمان با هویت آنها اقدام به جعل مدارک شناسایی برای خود کرده بودند . در ادامه رسیدگی کارآگاهان پایگاه هشتم پی بردند که هر سه متهم پرونده که خود را با هویت ایرانی معرفی کرده اند ، دارای تابعیت افاغنه هستند .

کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی ، با بررسی پرونده سرقت های انجام شده توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پالس آبی رنگ موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که اموال آنها از قبیل "کیف دستی" و "گوشی تلفن همراه" به سرقت رفته بود که با دعوت از آنها جهت انجام مواجهه حضوری ، هر سه متهم از سوی دهها مالباخته شناسایی شدند .

یکی از مالباختگان پس از شناسایی یکی از متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت هشت شب 13 شهریور پس از خرید گوشی تلفن همراه در تقاطع خیابان جمهوری – حافظ ، به سمت خیابان حافظ در حرکت بودم که ناگهان شخصی از پشت سر ضربه ی محکمی به سرم زد و پس از پیچاندن دستم و سرقت گوشی تلفن همراه سوار ، به سرعت روی یک دستگاه موتورسیکلت پرید و به همراه دو نفر دیگر از محل متواری شد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در خیابان امام خمینی(ره) ، چهارراه حسن آباد ، خیابان ولی عصر ، خیابان کارگر ، میدان رازی ، میدان راه آهن ، خیابان مولوی و … ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پالس آبی رنگ مورد زورگیری ، تهدید ، ضرب و جرح و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان  و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – انتهای خیابان 12 فرودین مراجعه کنند.
 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان