قالیباف نایب رییس مجمع شهرداران جهان شد

مجموعه : اخبار
قالیباف نایب رییس مجمع شهرداران جهان شد
نامدار صداقت گفت : در چهارمین اجلاس مجمع شهرداران جهان که در رباط مراکش برگزار شد علاوه بر برگزاری انتخابات روسای این مجمع ، مهم ترین مسائل و موضوعات شهرهای جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در چارچوب همکاری های مشترک برای این مسائل برنامه ریزی شد  .

نماینده تهران در مجمع شهرداران جهان به فرآیند انتخاب دکتر قالیباف به عنوان نایب رییس UCLG  اشاره کرد و توضیح داد : در متن سخنرانی شهرداران و مدیران شهری جهان بر نقش سازنده تهران در پیش برد اهداف مجمع شهردارن آسیا تاکید شده بود و پس از برگزاری انتخابات ، دکتر قالیباف بار دیگر برای یک دوره 3 ساله با اکثریت مطلق آرا به عنوان "نایب رییس  مجمع شهرداران جهان" انتخاب شد .

صداقت با بیان این که امروز تهران یکی از شناخته شده ترین شهرهای جهان محسوب می شود افزود : خوشبختانه پایتخت جمهوری اسلامی ایران به یکی از فعال ترین و اصلی ترین ارکان نهادهای بین المللی مدیریت شهری مبدل شده به گونه ای که ریاست بخش غرب آسیای مجمع شهرداران جهان ، عضویت در هیئت مدیره و اجرایی تشکل های مختلف بین المللی نظیر اتحادیه شهرداران کشورهای اسلامی ، مجمع شهرداران جهان ،  همچنین دبیرخانه دائمی و دبیرکلی مجمع شهرداران آسیا هم در اختیار تهران است .

وی ادامه داد : می توان گفت هم اکنون هیچ تشکل شهری مهم بین المللی وجود ندارد مگر آن که تهران در عالی ترین سطوح تصمیم گیری آن ایفای نقش کند.

صداقت افزود : دیپلماسی فعال شهری تهران امروز با تمام توان در اختیار دیپلماسی کشور قرار دارد و شهرداری تهران ظرفیت سازی فوق العاده ای در حوزه دیپلماسی به نتیجه رسانده که امیدوار است این ظرفیت ها در راستای دیپلماسی کشور مورد بهره برداری قرار گیرد .

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران خاطر نشان کرد : شهردار تهران به دلیل مشغله کاری نتوانسته بود در اجلاس رباط حضور به هم رساند و انتخاب وی از سوی مدیران شهری جهان در حالی اتفاق افتاد که وی در تهران حضور داشت .  

شایان گفتن است آقای "جوزف روج" دبیرکل مجمع شهرداران جهان و برخی دیگر از مقامات شهری جهان پس از پایان اجلاس رباط در پیامی انتخاب مجدد دکتر قالیباف به عنوان "نایب رییس  مجمع شهرداران جهان"را به وی تبریک گفتند .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان